Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Poster gedeeld, geen meer namen volgen snel. Dit was het voor dit jaar denk ik dan. Vanaf februari weer nieuwe namen?
Bij de Facebookpost stond er nochtans wel "Yet more names will soon be added to the line-up." Kans zit er dus wel in dat we nog dit jaar iets krijgen denk ik.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Kwam net weer de poster van Lollapalooza Stockholm tegen, hiermee delen ze tot nu toe al 7 namen.
Wie verwachten jullie hier nog meer van? (lijkt mij namelijk dat er nog veel over komen naar werchter)
Verwacht zelf nog:
The Kid Laroi: Moet toch haast wel?!?
Kaleo: nieuw album op zak
Tove Lo, Idles, Turnstile, Sigrid, Goldlink, Jonas Blue
En ben benieuwd waar Post Malone komt te staan in Belgie, Nederland wordt WooHah, Maar er is weinig plek meer voor Post op RW niet?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
Dat de poster is gedeeld zegt niks, ik verwacht volgende week weer namen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Ach wel nee, alt-J spreekt een breder publiek aan want hebben al wat festivals onder hun gordel in België; Dour en Pukkelpop geheadlinet, Rock Werchter sub en barn headliner. Beter, zo? Het is niet omdat jij vindt dat dat hun hitjes zijn dat het RW-publiek dat ook daarmee is. Kan ik ook zeggen met Breezeblocks, Taro, Mathilda of Fitzpleasure. :p Bedoel, waarop baseer je je zelfs.
Dus op basis van mijn mening geeft RW greta van fleet steeds een mooie plek op de main? Fijn om te horen dat je me veel invloed toedicht, maar ik denk dat dat toch meer te maken heeft met hun bredere populariteit. We hebben toch geen discussie dat dat hun hits zijn? Ik kan wel wat artikelen voor je opzoeken waarin ze zijn bestempeld als rocksensatie ed., maar je hebt vast zelf ook Google,
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dus op basis van mijn mening geeft RW greta van fleet steeds een mooie plek op de main? Fijn om te horen dat je me veel invloed toedicht, maar ik denk dat dat toch meer te maken heeft met hun bredere populariteit. We hebben toch geen discussie dat dat hun hits zijn? Ik kan wel wat artikelen voor je opzoeken waarin ze zijn bestempeld als rocksensatie ed., maar je hebt vast zelf ook Google,
Als ik het me goed herinner van de vorige pagina hadden we het over hitjes en populariteit tout court - geen idee waar je me dat jou toe ziet schrijven of hoe je dat in godsnaam daarin las lmao.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Nee, Ruben.

Ik had het over dat het geen spannende editie is, afgaande op wat er nu staat. Je kan zeggen wat je wil, veel grote namen, maar kan me geen editie herinneren waarin de toplaag zo weinig alternatief is. En dan doel ik op namen die ook bovenaan een Primavera kunnen staan. Want daarvan heeft RW er meestal wel een aantal.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Nee, Ruben.

Ik had het over dat het geen spannende editie is, afgaande op wat er nu staat. Je kan zeggen wat je wil, veel grote namen, maar kan me geen editie herinneren waarin de toplaag zo weinig alternatief is. En dan doel ik op namen die ook bovenaan een Primavera kunnen staan. Want daarvan heeft RW er meestal wel een aantal.

Werchter was een paar jaar geleden erg fier op een artikel van een gerenommeerde internationale website:
‘Werchter is het perfecte festival voor mensen die nooit festivals doen.’
Daarvoor is deze editie perfect. Btw alle partners zijn bij deze editie laaiend enthousiast, zij weten dat dit veel volk lokt en dit van een bepaalde soort. Het kan toch een beetje de verloren 2 jaar inhalen…

Maar goed, als muziekliefhebber ben ik main stage gewijs niet zo tevreden hoor. Zoals al zo vaak gezegd: niet spannend, niks verrassend, best al wat irritante acts (Yungblud, erg vermoeiende muziek vind ik dat). Vanuit organisatie standpunt is dit perfect.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Nee, Ruben.

Ik had het over dat het geen spannende editie is, afgaande op wat er nu staat. Je kan zeggen wat je wil, veel grote namen, maar kan me geen editie herinneren waarin de toplaag zo weinig alternatief is. En dan doel ik op namen die ook bovenaan een Primavera kunnen staan. Want daarvan heeft RW er meestal wel een aantal.
Valt te zien wat je spannend vindt , is voor iedereen anders. Denk dat dit voor 80% van de werchterbezoekers een steengoed affiche is. En dat is dan toch de bedoeling denk ik. Volle wei, veel consumptie en goede topbands. Van primavera staat gorillaz op boutique . Strokes hadden er voor mij mogen staan. Massive attack kan nog wel in de tent terechtkomen. Dua lipa tja..
Voor de rest zie ik daar niet echt een werchter toplaag in.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Werchter was een paar jaar geleden erg fier op een artikel van een gerenommeerde internationale website:
‘Werchter is het perfecte festival voor mensen die nooit festivals doen.’
Daarvoor is deze editie perfect. Btw alle partners zijn bij deze editie laaiend enthousiast, zij weten dat dit veel volk lokt en dit van een bepaalde soort. Het kan toch een beetje de verloren 2 jaar inhalen…

Maar goed, als muziekliefhebber ben ik main stage gewijs niet zo tevreden hoor. Zoals al zo vaak gezegd: niet spannend, niks verrassend, best al wat irritante acts (Yungblud, erg vermoeiende muziek vind ik dat). Vanuit organisatie standpunt is dit perfect.
Klopt, snel uitverkocht , veel consumptie en gewoon weer toonaangevend in de wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: bicky

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Dat is een mooi pakketje namen zeg! Twod voor PJ beloofd mij voor een schitterende avond te worden. Ben wel bang dat Beck hierdoor sneuvelt. GvF kan ik nu eindelijk zelf een kans gaan geven, bluesrock gaat er altijd goed in dus ga er neutraal in. Royal Blood blijft primaz gelukkig ook niet te hoog. Lewis Capaldi en Yungblud als opkomende namen waar je lastig omheen kan, eens wat beter leren kennen. Al met al tevreden. Al verbazen de klachten op de vorige 5 pagina's die ik moest doorworstelen me ook niet
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
In het volgende pakketje dus Biffy Clyro, Turnstile, Jimmy Eat World, The Pretty Reckless en Fever 333. Om de line-up weer iets evenwichtiger te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke en EdsjeFCB

bhu79

Playlistbediener
4 dec 2019
8
2
Toch jammer dat alle hoge plaatsjes op de main nu zijn opgevuld. Had wel uitgekeken naar Liam ... of zou hij een barn headline plaatsje krijgen? Ideaal toch voor tijdens Imagine Dragons? Zou het? ... :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Toch jammer dat alle hoge plaatsjes op de main nu zijn opgevuld. Had wel uitgekeken naar Liam ... of zou hij een barn headline plaatsje krijgen? Ideaal toch voor tijdens Imagine Dragons? Zou het? ... :)

Wat een enorm goed voorstel! Al vrees ik dat Liam anno 2022 sowieso mainstagemateriaal is.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dus op basis van mijn mening geeft RW greta van fleet steeds een mooie plek op de main? Fijn om te horen dat je me veel invloed toedicht, maar ik denk dat dat toch meer te maken heeft met hun bredere populariteit. We hebben toch geen discussie dat dat hun hits zijn? Ik kan wel wat artikelen voor je opzoeken waarin ze zijn bestempeld als rocksensatie ed., maar je hebt vast zelf ook Google,
Heb de indruk dat Werchter voornamelijk geboekt wordt op basis van bevriende boekers/managers, dus allicht dat dat er iets mee te maken heeft ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Tsja de eindeloze discussie, voor een Werchter line-up is dit gewoon dik in orde. Meer dan dit moet je ook niet verwachten. Verder kan ik er ook niet echt warm van worden.
 
Laatst bewerkt:

bhu79

Playlistbediener
4 dec 2019
8
2
Is dit toeval of niet?

Vergelijking tussen affiche 2020 en 2022. Het valt op dat bands die op een bepaalde dag (do, vr, za, zo) stonden geboekt, nu terug op dezelfde dag optreden op een paar uitzonderingen na:

Pixies, Haim, Beck en Pearl Jam beide edities op do.
Lewis Capaldi, beide edities op vr
FNM, TOP en Jorja, beide edities op za
Sum 41, beide edities op zo.

AFwijkende dagen: Streets, Yungblud, Bicep & Keane.

i.e. 9 van de 13?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Heb de indruk dat Werchter voornamelijk geboekt wordt op basis van bevriende boekers/managers, dus allicht dat dat er iets mee te maken heeft ?
Deels, wat logisch is, maar GVF hun agent is nu niet de favoriet vermoed ik.
Dingen zoals Ben Harper, Counting Crows, Kaiser Chiefs, Agnes Obel… zijn wel typische vriendjes. Maar heb de laatste jaren toch regelmatig gezien dat ze zulke vriendjes moesten ontgoochelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken