Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Wel heel 2018 zo met Killers, Pearl Jam en mogelijks nog QOTSA. Gorillaz dan weer op Boutique en Cave op TW.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Inderdaad een mooie grote naam nog op de zondag erbij. Mooie boeking imo. The Killers zijn altijd leuk.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Geen Macca dan? En geen Strokes? Dubbel jammer. Benieuwd welk 'mooi voorprogramma' The Boss zal krijgen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
McCartney zou eerder een eigen event krijgen toch? TW Classic oid. Die had ik sowieso niet op RW verwacht.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Saai, saaier, saaist deze line-up zo. Toch wel een beetje te veel herhalingen hoor. Snap ook niet waarom opnieuw The Killers. Was geen geweldige show in 2018 en zijn er zeker niet populairder op geworden. Wel een 'veilige' keuze natuurlijk en dat lijkt wel de lijn die ze dit jaar volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Saai, saaier, saaist deze line-up zo. Toch wel een beetje te veel herhalingen hoor. Snap ook niet waarom opnieuw The Killers. Was geen geweldige show in 2018 en zijn er zeker niet populairder op geworden. Wel een 'veilige' keuze natuurlijk en dat lijkt wel de lijn die ze dit jaar volgen.
Contract van 2020 heeft zo een oplossing gevonden. En je hebt een erg grote band die het niet erg vindt om voorlaatste te spelen.
Hun cijfers zijn een pak beter dan The Strokes. Daar moeten ze contractueel uiteraard ook nog een oplossing voor vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Ik vind The Killers ook niet per se zo slecht voor mij persoonlijk. In 2018 half gemist omdat ik met mijn hoofd nog bij de voetbal zat en een band die sfeer kan brengen. Op zondagavond ben ik (persoonlijke ervaring) meestal toch te kapot om nog veel 'moeilijkere' muziek op te nemen en wil ik gewoon nog wat genieten van de sfeer en wat bekende meezingliedjes. Is inderdaad niet het meest spannende ooit en The Strokes wil ik zeker ook eens zien, maar RW zal zijn redenen wel hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
724
1.454
Ik wist niet eens dat de Killers een optie waren. Geen naam om enthousiast van te worden, maar ik heb ze nog nooit live gezien, dus ik kan niet al te negatief zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
In elk geval, in het persbericht staat voor het eerst dat er snel nog meer namen zullen worden aangekondigd.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Ik heb ze nog maar een keer gezien en dat was in het Sportpaleis een paar jaar geleden. Vond ik toch wel een heel toffe show ze, dus ik klaag niet ?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Op basis van die eerste 2 platen ben ik ze altijd wel blijven appreciëren, maar alles daarna was toch wel echt slappe kost. En in 2018 was het gewoon pijnlijk om te zien. Met als dieptepunt toen ze een jonge kerel op het podium riepen om mee te drummen om hem er snel weer af te trappen omdat hij niet kon drummen. Was een redelijk arrogante bedoeling.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Ik begin helaas langzaamaan definitief af te haken. Ze gaan nog serieus uit hun pijp mogen komen met het dagprogramma om mij op de weide te krijgen. Spijtig, maar ook geen drama, er zijn genoeg alternatieven in de buurt.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
liefst van al the strokes voor mij, maar ja...
Het gaat er mij meer om dat hun vorige optreden vrij tot zeer zwak was. Ik weet dat dat deels subjectief is, maar toch. Dan vind ik het jammer als zo'n band dan heel snel opnieuw zo'n hoge plek krijgt. Iedereen verdient uiteraard een 2de kans (anders zagen we alt-j ook nooit meer terug na hun main stage fiasco). Ik word er gewoon niet echt vrolijk van. Maar ja, de verwachtingen liggen misschien wat hoog na 2 jaar geen RW :)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken