Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.058
Denk eerlijk gezegd dat ID wel 2x sportpaleis onmiddellijk uitverkoopt en Dua Lipa dus niet.
Sinds wanneer is '2x met gemak' überhaupt een voorwaarde. Een pak headliners die dat hier niet eens moeten proberen of ze gaan op hun bek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
En 300 (!) euro voor een combi incl. camping. Rot een heel eind op, RW. :LOL:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Vrij schandalig. Mogen ze toch zien dat ze tegen dan wat meer aangekondigd hebben. Zou me niks verbazen als dit de nieuwe norm post-corona wordt. Effe lekker 25 euro naar omhoog.

Hoezo schandalig? Dit zag je toch al maanden van te voren aankomen? Kijk eens hoeveel een los kaartje voor Metallica of Tool kost.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.058
Vind overigens de prijsstijging van de dagtickets erger dan die van combi's. Een prijsstijging van €25 op een ticket van 100, alles oké daar nog?

En een festival is geen concert, die vergelijking houdt geen steek - zelfs niet bij een ééndagsfestival.

edit: dagticket was al 110 blijkbaar, jemig. Desalniettemin blijft het wel een heel stevige stijging hoor.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Moniek, mattman en rhcp

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Vind overigens de prijsstijging van de dagtickets erger dan die van combi's. Een prijsstijging van €25 op een ticket van 100, alles oké daar nog?

En een festival is geen concert, die vergelijking houdt geen steek - zelfs niet bij een ééndagsfestival.
Klopt voor een festival krijg je veel meer. Dus dan valt de prijs weer enigszins mee.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Helaas geen Werchter voor mij. Had gehoopt op een dikke line-up maar dit is niks voor mij. Hoop niet dat dit een voorbode is voor de toekomst want Imagine Dragons kan écht niet naar mijn mening. Niks mis met pop, maar die pop moet nog wel enige kwaliteit hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.697
Helaas geen Werchter voor mij. Had gehoopt op een dikke line-up maar dit is niks voor mij. Hoop niet dat dit een voorbode is voor de toekomst want Imagine Dragons kan écht niet naar mijn mening. Niks mis met pop, maar die pop moet nog wel enige kwaliteit hebben.
Imagine Dragons is rock... Haha.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
De komst van ID is gewoon heel erg goed te verdedigen. Naam die jong publiek trekt, veel publiek trekt, goede live show, is poprock en zal ook veel vaste Werchter gangers verblijden, gaven een goede show bij hun vorige doorkomen en is een nieuwe headliner. Kijk, ik zit er ook totaal niet op te wachten, maar ik snap het wel (net als bij Pinkpop). Liever had ik ook een Taylor Swift, Kendrick Lamar of zelfs The Weeknd gehad.

Dat de ticketprijzen omhoog zijn gegaan is natuurlijk logisch. netjes dat ze iedereen nu nog een maand geven om voor de oude prijs te kopen. Weekendprijzen is met 23 euro omhoog nog meegevallen, dagticket met 15 is wel flink. Had dan verhoogd naar 115 of 120.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
De komst van ID is gewoon heel erg goed te verdedigen. Naam die jong publiek trekt, veel publiek trekt, goede live show, is poprock en zal ook veel vaste Werchter gangers verblijden, gaven een goede show bij hun vorige doorkomen en is een nieuwe headliner. Kijk, ik zit er ook totaal niet op te wachten, maar ik snap het wel (net als bij Pinkpop). Liever had ik ook een Taylor Swift, Kendrick Lamar of zelfs The Weeknd gehad.

Dat de ticketprijzen omhoog zijn gegaan is natuurlijk logisch. netjes dat ze iedereen nu nog een maand geven om voor de oude prijs te kopen. Weekendprijzen is met 23 euro omhoog nog meegevallen, dagticket met 15 is wel flink. Had dan verhoogd naar 115 of 120.
Vind t allemaal nog wel meevallen qua prijs als je kijkt wat je er voor terug hebt. Ok een sziget bvb is goedkoper maar is een totaal ander festival.

ID is een logische booking , zeker qua airplay gaan ze volk trekken en een ander volk dan de andere dagen. Wilden we geen vernieuwing ? Of alleen als t in een bepaald kraam past?
Ik ben geen fan maar ga het wel meepikken of ga naar de tent, genoeg te beleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Waarom maak je dan de vergelijking. Ze gaat niet op.
Een concert of festivaldag lijken mij 2 zaken die je prima met elkaar kunt vergelijken. En als je dan kijkt naar ontwikkeling van concerttickets, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat de prijzen van festivals ook stijgen. Heeft namelijk te maken met dezelfde factoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.058
Een concert of festivaldag lijken mij 2 zaken die je prima met elkaar kunt vergelijken. En als je dan kijkt naar ontwikkeling van concerttickets, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat de prijzen van festivals ook stijgen. Heeft namelijk te maken met dezelfde factoren.
Ik merk die prijsstijgingen bij concerttickets niet echt eerlijk gezegd. Denk dat die trend gewoon gestaag omhoog gaat in plaats van in horten en stoten zoals bij festival. Misschien omdat het een veelheid van evenementen bevat die dan moeilijker te overzien zijn dan iets wat normaal gezien jaarlijks plaatsvindt waarbij je een prijsstijging wél gemakkelijker ziet. Bedoel, de ene keer kost een concert 75 euro bij een artiest in het Sportpaleis, een ander vraagt 90.. En drie jaar later vragen ze 80 en 95 - die stijging valt volgens mij moeilijker op te merken. In een concertzaal als de AB waar prijzen jaren tussen de 20 en 30 euro lagen, merk je die gestage stijging beter op denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.058
Wilden we geen vernieuwing ? Of alleen als t in een bepaald kraam past?
Wil geen rant afsteken hoe afschuwelijk ik de muziek van Imagine Dragons vindt, maar qua muziek moet je volgens mij niet veel lager vallen dan hen. Iédereen kan beter. Kan me zelfs niet inbeelden welk kraam zij zich heen richten gezien de grauwe middelmatigheid zo primeert en hun muziek zowel verschrikkelijk compressed en schreeuwerig is en aan de andere kant zo vergeetachtig is. Da's wel een kunst moet ik toegeven, maar toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Wil geen rant afsteken hoe afschuwelijk ik de muziek van Imagine Dragons vindt, maar qua muziek moet je volgens mij niet veel lager vallen dan hen. Iédereen kan beter. Kan me zelfs niet inbeelden welk kraam zij zich heen richten gezien de grauwe middelmatigheid zo primeert en hun muziek zowel verschrikkelijk compressed en schreeuwerig is en aan de andere kant zo vergeetachtig is. Da's wel een kunst moet ik toegeven, maar toch.
Dit is echt hopeloos mislukt. :ROFLMAO:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.438
6.100
Ik vind Imagine Dragons op plaat/Spotify wel leuk.... maar lees wel overal dat ze live enorm tegenvallen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Ik merk die prijsstijgingen bij concerttickets niet echt eerlijk gezegd. Denk dat die trend gewoon gestaag omhoog gaat in plaats van in horten en stoten zoals bij festival. Misschien omdat het een veelheid van evenementen bevat die dan moeilijker te overzien zijn dan iets wat normaal gezien jaarlijks plaatsvindt waarbij je een prijsstijging wél gemakkelijker ziet. Bedoel, de ene keer kost een concert 75 euro bij een artiest in het Sportpaleis, een ander vraagt 90.. En drie jaar later vragen ze 80 en 95 - die stijging valt volgens mij moeilijker op te merken. In een concertzaal als de AB waar prijzen jaren tussen de 20 en 30 euro lagen, merk je die gestage stijging beter op denk ik.
Daar heb je wel gelijk in. Maar als ik kijk naar de prijzen die headliners tegenwoordig vragen (denk aan Metallica, tool, Coldplay etc), dan schrik ik niet van 125 euro voor een dagticket.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Volgens Ken QOTSA op Werchter, Crowded House op een dagfestival (ik neem dan aan, TW Classic 2) en er worden nog namen aangekondigd voor de ticketverhoging, waarbij sommige namen nog niet aangekondigd worden zolang de ticketverkoop loopt voor de indoor-show. Dit zou dan eens kunnen wijzen op TWOD? Dus mijn gok, TWOD en Pixies voor donderdag, Royal Blood en QOTSA voor vrijdag en The Strokes voor zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: parelconfituur

Gebruikers die dit onderwerp bekijken