Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Warpaint hebben ze wel graag bij LN, maar vorige keer een vrijwel lege KluB C en de Ab nooit echt volledig gevuld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Warpaint hebben ze wel graag bij LN, maar vorige keer een vrijwel lege KluB C en de Ab nooit echt volledig gevuld.
Iets lager op het affiche past hen prima. De dagindeling bood hen toen ook geen cadeau's. Ze stonden geprogrammeerd tussen The Lumineers en alt-J. Echte fans zullen het padje wel hebben gevolgd, anderen zullen misschien gewoon aan de mainstage zijn blijven staan. Prima Barn-band, à la tweede/derde op de dag maar je moet willen en durven.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
100k aan tickets te verkopen, en ik zie ze het in mum van tijd doen. Jammer wel in dat stadion, trekt op geen hol. Tenzij je een goede plaats op het middenplein vind, dan valt de soundbleed mee.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
100k aan tickets te verkopen, en ik zie ze het in mum van tijd doen. Jammer wel in dat stadion, trekt op geen hol. Tenzij je een goede plaats op het middenplein vind, dan valt de soundbleed mee.
Is echt in elk stadion het geval of niet?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Iets lager op het affiche past hen prima. De dagindeling bood hen toen ook geen cadeau's. Ze stonden geprogrammeerd tussen The Lumineers en alt-J. Echte fans zullen het padje wel hebben gevolgd, anderen zullen misschien gewoon aan de mainstage zijn blijven staan. Prima Barn-band, à la tweede/derde op de dag maar je moet willen en durven.
Band moet zelf ook willen. Als ze dan elders hoger kunnen staan kiezen ze het andere festival.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Ik ga het hier toch zeggen. Wilde het eigenlijk niet doen, maar er komen zo weinig stemmen binnen dat het een soort laatste noodgreep.

Tot vanavond 18.00 kan je stemmen op zes fantastische festivals die zijn samengesteld in de Festileaks Festival Draft, numero vijf.
Op de eerste pagina van onderstaande link staan alle festivals. Stemmen voor één weekendkaart en één dagticket gaat via een privébericht naar mij. Hopelijk levert dit nog wat extra stemmen op, want er zijn er maar 14 uitgebracht...

 
  • Leuk
Waarderingen: zero en theblackmadness

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Dat Metallica zo snel uitverkoopt is echt niet zo verbazend. Hebben een enorm trouwe fanbase, als werchter Metallica aankondigt zijn ze zeker dat die dag snel uitverkoopt.

Koning Boudewijnstadion is qua geluid idd een van de minste.

Ik verwacht geen namen vandaag, eerder na het herfstverlof ergens. Al hoop ik van wel natuurlijk. Gorillaz zou een leuke zijn om het weekend mee in te gaan
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Hier ook maar even vermelden, zeker omdat Apparat in 2020 op de affiche stond: Moderat die KluB C komen afsluiten?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hier ook maar even vermelden, zeker omdat Apparat in 2020 op de affiche stond: Moderat die KluB C komen afsluiten?
Heel graag, maar gezien de allereerste (?) aangekondigde show in september in Berlijn is volgend jaar pas is, denk ik dat het pas voor 2023 zal zijn?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
The Weeknd cancelt zijn 2 Sportpaleizen. Hebben we daar onze zaterdagheadliner te pakken of zou die eerder een Koning Boudewijnstadion proberen vullen?

Zou wel een betere fit zijn bij 21P dan gorillaz of Kendrick, denk ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
The Weeknd cancelt zijn 2 Sportpaleizen. Hebben we daar onze zaterdagheadliner te pakken of zou die eerder een Koning Boudewijnstadion proberen vullen?

Zou wel een betere fit zijn bij 21P dan gorillaz of Kendrick, denk ik.
Zou ook veel beter verkopen, maar je gaat dan festivalvreemd volk krijgen. Maar Herman kennende krijgen we gewoon Boutique 2.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zou ook veel beter verkopen, maar je gaat dan festivalvreemd volk krijgen. Maar Herman kennende krijgen we gewoon Boutique 2.
Zie niet in waarom The Weeknd fedtivalvreemder volk op de been zou brengen dan pakweg 21P. Zie ook gewoon het probleem niet per se van festivalvreemd volk, het kan een kans zijn om die mensen kennis te laten met RW (en win-win want The Weeknd zou ook een pak jonge fans met zich meebrengen die nog vele jaren naar RW kunnen gaan). Misschien zijn fans van moderne acts ook gewoon festivalvreemd in België omdat ze quasi nooit de kans krijgen die acts op een festival te zien?

Als zélf The Weeknd al niet zou kunnen op RW en bij voorbaat wordt weggezet op Boutique of dergelijke, wordt het toch wel een redelijk hopeloze zaak hoor voor de toekomstgerichtheid. Is een act die iedereen kent (ja, zelfs de oudere Werchtergangers), die live voldoende goed is en die zonder twijfel een dag alleen kan dragen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Nou, volgens mij is de hele Europese tour gecanceld.
Dus zou het raar vinden dat hij dan opeens wel wat festivals gaat doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zou ook veel beter verkopen, maar je gaat dan festivalvreemd volk krijgen.
Letterlijk het probleem van Werchter is dat ze het "festivalvreemd volk" echt elk jaar opnieuw links laten liggen en niét de moeite doen om er ook maar een beetje verandering in te brengen. Voor rest volkomen eens met wat @werchter12 zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

Gebruikers die dit onderwerp bekijken