Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Laat die maar gewoon een Sportpaleis of evt Pukkelpop doen, vind ik gevoelsmatig niet echt een act die op Werchter past.

Stromae daarentegen zou fantastisch zijn, laat maar komen!
Nee? Ik vind juist van wel. Toffe mengelmoes van pop(rock), indie(pop) en ballads. Zou een prachtige Barn-act kunnen zijn à la Rosalía of Kacey Musgraves. Zo eentje die nauwelijks België aan doet. Doet vast ook goed de ticket sales draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Nee? Ik vind juist van wel. Toffe mengelmoes van pop(rock), indie(pop) en ballads. Zou een prachtige Barn-act kunnen zijn à la Rosalía of Kacey Musgraves. Zo eentje die nauwelijks België aan doet. Doet vast ook goed de ticket sales draaien.
Los van de muziek denk ik dat de doelgroep van artiest en festival te veel verschillen, waardoor een losse zaalshow meer oplevert.
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Los van de muziek denk ik dat de doelgroep van artiest en festival te veel verschillen, waardoor een losse zaalshow meer oplevert.
Alsof er geen typische tiener/jongerenacts op RW staan? Het gaat er van Bazart, Dua Lipa tot Yungblud, Bastille en Sam Fender. Zaalshow zou ook fijn zijn tho.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Alsof er geen typische tiener/jongerenacts op RW staan? Het gaat er van Bazart, Dua Lipa tot Yungblud, Bastille en Sam Fender. Zaalshow zou ook fijn zijn tho.
Tuurlijk kan ze er staan, elke act die volgende zomer op tour gaat, kan op Werchter staan. Alleen zou ik als mgmt redeneren dat er betere plekken zijn om te staan als Rodrigo zijnde. Mocht ze er staan, ga ik wellicht ook wel een kijkje nemen hoor, want vind het best oké muziek.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Geen idee of dit oud nieuws is.
Maar The War on Drugs op 22 en 23 april 2022 in Nederland (Ziggodome) en België (Sportpaleis) op tournee.
Daarnaast staat er op hun eigen site op 8 juli een optreden op het Mad Cool Festival.
Mooie naam om bij de ondergaande zon op het hoofdpodium te hebben.

edit: Mad Cool Festival is al een tijdje bekend.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
TWOD met nieuw album onder de arm is een open goal he. Pixies - TWOD - Pearl Jam, bring it on!

Other news Imagine Dragons nu ook bekend gemaakt voor Lolla Paris op 16 juli. Ook deze worden een open goal.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Pixies wáren sub in 2020, waarom zou dat verandert zijn komende editie? Ik zie het wel nog gebeuren op die zaterdag eigenlijk; TWOD - Gorillaz - TOP, ter vervanging van FNM. Op zondag zou eventueel eigenlijk ook kunnen natuurlijk.

Denk dat we idd verder Imagine Dragons kunnen opschrijven. Jammer, maarja. Ticketgewijs wel een goeie move, zeker? Blijven zo weinig plekjes wel nog over voor een eventuele Tame Impala, Stromae weetikveel wel.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Pixies wáren sub in 2020, waarom zou dat verandert zijn komende editie? Ik zie het wel nog gebeuren op die zaterdag eigenlijk; TWOD - Gorillaz - TOP, ter vervanging van FNM. Op zondag zou eventueel eigenlijk ook kunnen natuurlijk.

Denk dat we idd verder Imagine Dragons kunnen opschrijven. Jammer, maarja. Ticketgewijs wel een goeie move, zeker? Blijven zo weinig plekjes wel nog over voor een eventuele Tame Impala, Stromae weetikveel wel.
Waarom? Omdat dat mij de mooiste combo lijkt, Pixies waren sub ja maar vonden we toen niet dat het 'een beetje meer' mocht zijn?. En anders zetten ze wel weer in de Barn zoals in 2014 ? .
Ik denk dat we niet meer naar 2020 moeten kijken als referentie, sommige bands zijn groter geworden of hebben helemaal hun groove verloren. Moet een Miles Kane er nog staan? Is Fontaines DC niet te groot geworden om dag opener te zijn?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Pixies wáren sub in 2020, waarom zou dat verandert zijn komende editie? Ik zie het wel nog gebeuren op die zaterdag eigenlijk; TWOD - Gorillaz - TOP, ter vervanging van FNM. Op zondag zou eventueel eigenlijk ook kunnen natuurlijk.

Denk dat we idd verder Imagine Dragons kunnen opschrijven. Jammer, maarja. Ticketgewijs wel een goeie move, zeker? Blijven zo weinig plekjes wel nog over voor een eventuele Tame Impala, Stromae weetikveel wel.
Ken gaf in 2020 al aan dat Pixies eigenlijk een back-up plan waren, en traditioneel is die sub op donderdag een naam die eerder naar Sportpaleis dan Vorst neigt. Zoals Jefferke hierboven ook zegt: voor vele acts mogen we ons niet meer vastpinnen op de posities van 2020.

Pixies - TWOD - Pearl Jam zou ook wel een droom zijn voor vele gitaarliefhebbers.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Kunnen ze nog een keer Pixies in de Barn zetten en tegelijkertijd Pearl Jam op het hoofdpodium.
GRrrrrrrrr
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Kunnen ze nog een keer Pixies in de Barn zetten en tegelijkertijd Pearl Jam op het hoofdpodium.
GRrrrrrrrr
Pixies in de Barn was anders wel perfect de vorige sfeer. Za-li-ge sfeer. Op de main bloedt dat toch volledig dood?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Op de main bloedt dat toch volledig dood?
Kan er me eerlijk gezegd ook niet goed in vinden, eens.

Headliners = Sportpaleis, sub = Vorst is toch altijd een beetje de ongeschreven regel? Bon ja. Het zou RW niet zijn moesten ze zo'n stoot kunnen uithalen, maar die donderdag van 2020 was naar mijn insziens toch al relatief sterk hoor dus maar ik juich het zeker toe om ze er tussen te zetten.

Vrees daarbij wel een beetje om HAIM. Denk dat Rag 'n Bone Man met die show in Vorst (dacht ik?) ook wel een moeilijke zal worden, maar daar ben ik minder rouwig om lol.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Pixies in de Barn was anders wel perfect de vorige sfeer. Za-li-ge sfeer. Op de main bloedt dat toch volledig dood?
Keer daarvoor speelden de pixies op de main, dat ging prima hoor. Al speelden ze toen voor de sub dacht ik.
Pixies is in mijn ogen wel een band waar je wat mee kan schuiven. Lijkt mij wel uitgesloten dat ze weer tijdens Pearl jam in de barn staan.
 

Dansplaat

Playlistbediener
21 nov 2019
13
24
Op socials post Werchter de laatste weken een aantal quotes......van Muse, Editors en Kings of Leon. Allemaal op tour volgend jaar en al aangekondigd voor 1 of meerdere festivals. Zou dit een goed verborgen hint zijn??
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Denk dat eerst een eigen tour doen lucratiever is.
Denk eerder dat hij kandidaat is voor 2023.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Coldplay tour 2022 zou best een overlap kunnen hebben om in te passen op Rock Werchter.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Enige indicatie dat Coldplay überhaupt festivals doet? Waarschijnlijker een los concert, misschien Boutique / Classic.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken