Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar niet iedere headliner wil dat. (Metallica bv)
Dus editors zou zo maar eens kunnen. Wat voor act zou jij liever hebben?
Idk, een act nog nà een band als Radiohead ofzo voelt om de één of andere reden een beetje misplaatst. Kan er niet echt de vinger opleggen waarom ik dat persoonlijk bij een andere band bv. wel nog zou passen. Herinner je bv. hoe Arcade Fire voor Kings Of Leon werd gezet, maar het omgekeerde eigenlijk logischer had geweest.

Vond Disclosure altijd een beetje vreemd om de één of andere reden in de Barn, zeker omdat ze al eens na Macca de main hadden afgesloten. Toegegeven, het gros van het volk had het na Macca toen al afgebold (en speelden dus niet echt voor de hoeveelheid publiek die ze verdienden), dus misschien was het ook niet echt de meest slimme zet? Anderzijds was die dag zo bomvol geprogrammeerd dat er niet echt een andere mogelijkheid meer was. Sub had eigenlijk ook maar vreemd geweest misschien ipv afsluiter. Ik noem nu maar een naam op zich hè. Sowieso zijn de hoogjaren van de dance-act zo stillaan wel voorbij denk ik, zeker gezien de Barn zo'n upgrade heeft gekregen en je iets als Charlotte De Witte of The Chainsmokers gewoon prima daar kunt neerpoten tegenwoordig.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik snap je wel.
Arcade Fire en Radiohead hebben een bepaalde intensiteit, dat je daarna eigenlijk geen artiest meer hoeft te horen of zien.
Dan maken we er Faith no More / Editors / Radiohead van.
Vraag me dan weer af of Faith no More hiermee akkoord gaat.
We gaan het allemaal merken.
Nog maar ongeveer 51 weken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.218
Idk, een act nog nà een band als Radiohead ofzo voelt om de één of andere reden een beetje misplaatst. Kan er niet echt de vinger opleggen waarom ik dat persoonlijk bij een andere band bv. wel nog zou passen. Herinner je bv. hoe Arcade Fire voor Kings Of Leon werd gezet, maar het omgekeerde eigenlijk logischer had geweest.

Vond Disclosure altijd een beetje vreemd om de één of andere reden in de Barn, zeker omdat ze al eens na Macca de main hadden afgesloten. Toegegeven, het gros van het volk had het na Macca toen al afgebold (en speelden dus niet echt voor de hoeveelheid publiek die ze verdienden), dus misschien was het ook niet echt de meest slimme zet? Anderzijds was die dag zo bomvol geprogrammeerd dat er niet echt een andere mogelijkheid meer was. Sub had eigenlijk ook maar vreemd geweest misschien ipv afsluiter. Ik noem nu maar een naam op zich hè. Sowieso zijn de hoogjaren van de dance-act zo stillaan wel voorbij denk ik, zeker gezien de Barn zo'n upgrade heeft gekregen en je iets als Charlotte De Witte of The Chainsmokers gewoon prima daar kunt neerpoten tegenwoordig.
Het is natuurlijk voor een groot deel persoonlijke smaak wat je een goede afsluitende act vindt. Bands als Tool zijn natuurlijk op 1 hand te tellen die zo'n show midden in de nacht kunnen neerzetten. Maar ik zie nog steeds vele malen liever een afsluitende show van Editors dan de Charlotte de Witte en Chainsmokers die je hier noemt. De Barn is een mooie plek voor deze acts en komt daar nog beter uit lijkt me. Ik heb ook het gevoel dat dance afsluiters op festivals als Werchter hun tijd een beetje gehad hebben.

Maar ik ben en blijf een fan van Editors en inmiddels alweer wat jaartjes geleden dat ik ze live gezien heb. En sinds 2016 niet meer op Werchter geweest, een terugkeer na 6 jaar is niet heel gek. Nieuw album in aankomst. Dit is een band die ik nog wel na PJ zie staan bijvoorbeeld. Niet na Metallica, dat zou zielig zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Alsof Metallica-fans gaan blijven kamperen voor Editors. ? Weet niet meer precies hoe het was geprogrammeerd aangezien ik toen PJ Harvey - Tame Impala heb gedaan, maar die combo RHCP - Editors vond ik toen eigenlijk niet mis qua headlinersduo, die passen om de één of andere reden wel goed bij elkaar ofzo (Zoals ik dat bij The Cure en Tool ook wel vond).

Vraag is waar je hen positioneert natuurlijk. Ik geloof persoonlijk minder in nog een act ná Pearl Jam aangezien dat normaal ook niet echt was voorzien meer nadat ze Tame Impala voor de zoveelste keer waren misgelopen, correct me if I'm wrong. Het kan op zich wel dat er nog iéts achter staat, maar ik reken er niet echt. Op vrijdag en zaterdag zit je vrijwel vol, denk ik met voor die laatste waarschijnlijk nog Gorillaz of dan toch nog Kendrick die moet toegevoegd worden.. Óf dan zondag en dan zijn ze waarschijnlijk afsluiter in een constructie zoals in 2018.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
In 2014 stond Skrillex nog na Metallica, zie je ze daar al voor blijven staan. Maar ja, dance afsluiters waren er toen ook gewoon nog, speelde weliswaar 1,5h toen. Dus een andere band zou nog moeten kunnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.218
Ik bedoelde ook niet dat de Metallica fans zouden blijven hangen voor de Editors en dat het daarom zielig is. Juist andersom. Ruim de helft van het veld vertrekt en Editors staat te spelen voor enkel neerdalende stofwolken, voorbij waaiende hooibalen en wat verdwaalde zielen.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik bedoelde ook niet dat de Metallica fans zouden blijven hangen voor de Editors en dat het daarom zielig is. Juist andersom. Ruim de helft van het veld vertrekt en Editors staat te spelen voor enkel neerdalende stofwolken, voorbij waaiende hooibalen en wat verdwaalde zielen.
Nou dat ben ik niet zo met je eens. Indien 50% van de mensen vertrek staan er nog altijd tussen de 35.000 en 40.000 personen. Wat gewoon een heel mooi aantal is. Stel zou zouden voor Metallica spelen, dan staan er veel metallica fans vooraan die geen interesse hebben in Editors. Ook halverwege het veld zullen dan veel mensen blijven hangen die nauwelijks interesse hebben in Editors, dit komt de beleving niet ten goede.

Daarbij denk ik dat een leger veld een stuk zichtbaarder is gedurende de dag dan in de nacht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Nou dat ben ik niet zo met je eens. Indien 50% van de mensen vertrek staan er nog altijd tussen de 35.000 en 40.000 personen. Wat gewoon een heel mooi aantal is. Stel zou zouden voor Metallica spelen, dan staan er veel metallica fans vooraan die geen interesse hebben in Editors. Ook halverwege het veld zullen dan veel mensen blijven hangen die nauwelijks interesse hebben in Editors, dit komt de beleving niet ten goede.

Daarbij denk ik dat een leger veld een stuk zichtbaarder is gedurende de dag dan in de nacht.
Een beetje zoals bij Tool, waar er aanzienlijk minder volk stond dan bij The Cure er vlak voor, maar die show toch heel erg tot zijn recht kwam met alleen fans op het veld. Alleen: Editors is zowat de tegenpool van Tool qua exclusiviteit...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.218
Een beetje zoals bij Tool, waar er aanzienlijk minder volk stond dan bij The Cure er vlak voor, maar die show toch heel erg tot zijn recht kwam met alleen fans op het veld. Alleen: Editors is zowat de tegenpool van Tool qua exclusiviteit...
Ja precies dat laatste. Daarom zei ik ook dat bands als Tool op één hand te tellen zijn die zo'n show kunnen neerzetten midden in de nacht.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ja precies dat laatste. Daarom zei ik ook dat bands als Tool op één hand te tellen zijn die zo'n show kunnen neerzetten midden in de nacht.
Zeker! En met het gevaar als een echoput over te komen, maar een Nick Cave had ook wel zo'n effect kunnen hebben. Als afsluiter na een andere (lichtjes meer mainstream?) headliner. Voor een weide vol fans. Intens knallen.

En misschien kom ik helemaal als een zaag over: maar zou The Strokes ook niet geschikt zijn voor zo'n slot? Net als Tool een heel zeldzame naam (Tool stond voordien zelfs ooit op RW, Strokes nooit) die voor een kleiner, maar heel geïnteresseerd publiek zou spelen. The Killers - The Strokes bijvoorbeeld. Maar ja, loop weer te dromen...
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Zeker! En met het gevaar als een echoput over te komen, maar een Nick Cave had ook wel zo'n effect kunnen hebben. Als afsluiter na een andere (lichtjes meer mainstream?) headliner. Voor een weide vol fans. Intens knallen.

En misschien kom ik helemaal als een zaag over: maar zou The Strokes ook niet geschikt zijn voor zo'n slot? Net als Tool een heel zeldzame naam (Tool stond voordien zelfs ooit op RW, Strokes nooit) die voor een kleiner, maar heel geïnteresseerd publiek zou spelen. The Killers - The Strokes bijvoorbeeld. Maar ja, loop weer te dromen...
Ja ik denk dat de strokes geschikt zijn voor doe spot al vraag ik me af of dat realistisch is. In 2020 stonden Liam en Strokes als grootste namen. Vraag me dan af of ze een dan nog een headliner erbij kunnen zetten (op basis van de primavera line-up zou een mooie combo met de Strokes mogelijk moeten zijn).
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Ja ik denk dat de strokes geschikt zijn voor doe spot al vraag ik me af of dat realistisch is. In 2020 stonden Liam en Strokes als grootste namen. Vraag me dan af of ze een dan nog een headliner erbij kunnen zetten (op basis van de primavera line-up zou een mooie combo met de Strokes mogelijk moeten zijn).
Ik hoop dat ze hen op die zaterdag zetten na FNM en 21Pilots. Al zie ik het spijtig genoeg niet echt gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Ik blijf bij: zaterdag: Gorillaz en zondag: poppy dag genre Imagine Dragons + iets. Al hoop ik op een hoge verrassing, tot nu toe (sinds 2010) toch ieder jaar wel een headliner gezien die ik nog nooit zag, gaat dit dan eindelijk gebroken worden?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zeker! En met het gevaar als een echoput over te komen, maar een Nick Cave had ook wel zo'n effect kunnen hebben. Als afsluiter na een andere (lichtjes meer mainstream?) headliner. Voor een weide vol fans. Intens knallen.

En misschien kom ik helemaal als een zaag over: maar zou The Strokes ook niet geschikt zijn voor zo'n slot? Net als Tool een heel zeldzame naam (Tool stond voordien zelfs ooit op RW, Strokes nooit) die voor een kleiner, maar heel geïnteresseerd publiek zou spelen. The Killers - The Strokes bijvoorbeeld. Maar ja, loop weer te dromen...
Straks ga je nog Kendrick Lamar vermelden en zijn we helemaal vertrokken!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik blijf bij: zaterdag: Gorillaz en zondag: poppy dag genre Imagine Dragons + iets. Al hoop ik op een hoge verrassing, tot nu toe (sinds 2010) toch ieder jaar wel een headliner gezien die ik nog nooit zag, gaat dit dan eindelijk gebroken worden?
Zoiets denk ik ook ja. Er zullen wel genoeg mooie namen touren rond die tijd ook met het terug komen van Glastonbury. Had persoonlijk op Dua en/of Billie gehoopt, maar tevergeefs.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
In 2014 stond Skrillex nog na Metallica, zie je ze daar al voor blijven staan. Maar ja, dance afsluiters waren er toen ook gewoon nog, speelde weliswaar 1,5h toen. Dus een andere band zou nog moeten kunnen.
En de Opposites in de Club C van 1.00 - 2.00. Dat ging nog ff los daar
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Een kandidaat, en wat voor een, erbij voor de zondagheadlinerspot (al lijkt mij eerst een zaaltour en dan in 2023 festivals realistischer):

 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Of omgekeerd, eerst festivals met een aantal singles en in het najaar de tournee (zal gewoon Sportpaleis zijn haha).

Waar we trouwens nog niets over hebben gezegd maar me qua popsterren wel een must have volgende zomer zal zijn is toch wel Olivia Rodrigo. Sour is een kanjer van een debuut plaat, twee à drie gigantische singles.. Ze lijkt nog straffer te scoren dan Billie Eilish' debuut ofzo?
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Een kandidaat, en wat voor een, erbij voor de zondagheadlinerspot (al lijkt mij eerst een zaaltour en dan in 2023 festivals realistischer):

Stromae zou geweldig zijn. Mooie afsluiter voor de zondag.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Waar we trouwens nog niets over hebben gezegd maar me qua popsterren wel een must have volgende zomer zal zijn is toch wel Olivia Rodrigo. Sour is een kanjer van een debuut plaat, twee à drie gigantische singles.. Ze lijkt nog straffer te scoren dan Billie Eilish' debuut ofzo?
Laat die maar gewoon een Sportpaleis of evt Pukkelpop doen, vind ik gevoelsmatig niet echt een act die op Werchter past.

Stromae daarentegen zou fantastisch zijn, laat maar komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken