Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
nou Placebo weggevallen is voor RW. Zou dat ook kunnen samenvallen met de headliner die dag (als in, langer tijdslot).
Het was in 2020, Placebo - Volbeat - SoaD.
Ik denk dan Volbeat weer terug geschoven van Graspop naar RW. En de headliner ipv SoaD een langer tijdslot? (en dit schrijf ik zonder 1 keer letterlijk Metallica te noemen ;) )
Er begint inderdaad een heel groot Metallica vormig gat te ontstaan nu ja. Ruimte voor een set van 2 tot 2,5 uur met een mooie metalsub ervoor. Daar zie ik Volbeat overigens ook prima passen.

Wel eeuwig zonde dat de combi Placebo, Volbeat, SOAD nooit heeft mogen plaatsvinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Firenze laat weten dat ze heel ver in de onderhandelingen zijn met RHCP.
Vrij zeker dat die gewoon terugkeren naar Rock Werchter (en Pinkpop). Je kunt altijd op Kiedis en co rekenen, die doen er alles aan om hun shows in te halen.
Met waarschijnlijk een nieuw album dat bijna klaar is en, na bijna twee jaar zouden we het bijna vergeten, mét Frusciante wordt dat weer een geweldig feest.
Hopen dat ze snel bekend worden gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik zou het ook wel fijn vinden, mocht Rock Werchter iets gelijkaardigs doen als Mad Cool. Je bouwt de spanning op en er wordt over jouw festival gepraat. Plus dan kunnen we ook al wat raden ;)
Manier waarop vind ik echt top ja, maar een jaar van te voren al bijna je complete line up bekend te hebben gemaakt haalt wel echt de voorpret weg vind ik, net als bij rock am ring
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Royal Blood aangekondigd voor de Lotto Arena in maart 2022. Had hen eigenlijk wel in het Sportpaleis verwacht. Ik verwacht niet dat deze show consequenties zal hebben voor hun co-headline spot op Werchter.

Edit: The Amazons voorprogramma. Aangezien Werchter graag 2018-bands herhaalt, zie ik hen ook wel nog terugkomen.
Hier nog even op terugkomen ... Blijkbaar de populariteit van Royal Blood toch wat overschat. Had gedacht dat die hun Lotto Arena direct zouden uitverkopen, maar er lijkt niet echt veel belangstelling te zijn. Er zijn zelfs nog tickets voor het middenplein!

Persoonlijk vind ik een snelle uitverkoop van de Lotto Arena toch een minimale vereiste om co-headliner te zijn op Werchter (zeker wanneer uw headliner niet de allergrootste act is). Wat mij betreft dus voldoende reden om toch nog iets tussen RHCP en Royal Blood te programmeren. TWOD of Volbeat zou hiervoor misschien wel in aanmerking kunnen komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.090
Verkocht TWOD na hier al kapot veel te hebben getourd op het einde van hun tournee met redelijk wat gemak ook niet nog 's het Sportpaleis uit? Die Lotto Arena zal wel nog uitverkopen, is naar mijn gevoel toch ook meer een festivalband dan een zaalshow-band ofzo.

edit: yep, hadden we in 2020/21 wel al in het snotje dat alt-J één van de Barn-headliners zou zijn, lijkt me nu ook weer zo. Geliefde band hier bij ons en komt in de Barn perfect tot z'n recht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.537
Metallica, Faith No More, Twenty One Pilots zo goed als zeker?
En Alt-J, Placebo en Jamie Cullum lijken me ook zekerheidjes voor MC.

Metallica en Twenty One Pilots op dezelfde dag trouwens. Kunnen ze misschien ook in Werchter doen? Leuk om twee gevarieerde headliners op een dag te hebben.

Trouwens ook weer wat wat change of plans op de vrijdag. Omdat een band niet meer doorgaat dan? Classic Mad Cool. :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Aaran

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Metallica en Twenty One Pilots op dezelfde dag trouwens. Kunnen ze misschien ook in Werchter doen? Leuk om twee gevarieerde headliners op een dag te hebben.
Wel twee main stages daar. Kunnen dus gemakkelijk de ene main stage Metallica - Placebo doen en op de andere dan Twenty-One Pilots en Carly Rae Jepsen.

Zie dit persoonlijk niet op Werchter gebeuren. Het zal wel Metallica - Volbeat of Metallica - Faith No More worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.537
Wel twee main stages daar. Kunnen dus gemakkelijk de ene main stage Metallica - Placebo doen en op de andere dan Twenty-One Pilots en Carly Rae Jepsen.

Zie dit persoonlijk niet op Werchter gebeuren. Het zal wel Metallica - Volbeat of Metallica - Faith No More worden.
Vrees er ook wat voor. Dan maar wat moois in de Barn op dat moment. Of eens een andere setup voor RW. ;-) Twee main stages bitte.

(edit: maar Faith No More is wel een persoonlijk favorietje binnen het genre)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.155
5.459
Vrees er ook wat voor. Dan maar wat moois in de Barn op dat moment. Of eens een andere setup voor RW. ;-) Twee main stages bitte.
Dat hebben ze uitgebreid onderzocht dacht ik, maar ze vinden het stuk waar de main staat niet breed genoeg.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.522
4.390
Metallica en Pearl Jam, 2 grote namen en 2 namen die ik ook nog eens wil en moet zien. Rhcp daarbij en het is zeker goed. Hopelijk dan ook nog FNM terug en het is zeker goed
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Dus een grote kans dat het Pearl Jam - Metallica - Red Hot Chili Peppers - The Strokes wordt?

Had dan persoonlijk liever gezien dat Metallica op TW stond en Cave op Werchter. Voor mij niet echt een interessant rijtje headliners.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dus een grote kans dat het Pearl Jam - Metallica - Red Hot Chili Peppers - The Strokes wordt?

Had dan persoonlijk liever gezien dat Metallica op TW stond en Cave op Werchter. Voor mij niet echt een interessant rijtje headliners.
Eerder Gorillaz ipv The Strokes denk ik. Maar voor de rest lijkt het vrij duidelijk te zijn denk ik.

Helemaal niks voor mij dit retrorijtje. En dit laat ook geen ruimte voor interessante co-headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.522
4.390
Dus een grote kans dat het Pearl Jam - Metallica - Red Hot Chili Peppers - The Strokes wordt?

Had dan persoonlijk liever gezien dat Metallica op TW stond en Cave op Werchter. Voor mij niet echt een interessant rijtje headliners.
Wat een droom line-up ;)
Ik probeer nog steeds niet te veel te verwachten, maar als ze er nu niet staan, ga ik toch teleurgesteld zijn.
 
  • Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken