De sfeer qua hoe t publiek reageert op optredens vind ik ook zo tegenvallen op RW. Hoe Brandon Flowers wanhopig aan t wachten was tot t publiek eindelijk 'I've got soul but I'm not a soldier' zou zingen en dat uiteindelijk helemaal niet gebeurde, was voor mij zo typisch Werchter. Elders wordt zo'n hit woord voor woord meegezongen maar hier niks. Ik vind Belgen veel vriendelijker dan Nederlanders, maar ook wel wat saaier. Nou zou ik zo'n volksaard normaal altijd preferen, maar op een festival wil ik een uitzinnig publiek. Desondanks blijft RW toch wel speciaal door de grote hoeveelheid waanzinnige optredens die je ziet. Ik dacht er klaar mee te zijn, maar ik sluit absoluut niet uit volgend jaar weer te gaan.Eens, vergeleken met een dtrh of Sziget is Werchter niet echt sfeervol. Wel betere line-up.
Overigens was de sfeer in de hive gisteravond na afloop zeer grimmig te noemen. Ik heb een hoop bloedende gezichten gezien. Dat mensen met bekers gingen gooien was komisch, maar al snel volgde de volle blikjes, 1.5 flessen en zelfs hele kliko's die mensen op hun hoofd kregen. Heb de gekste dingen gezien.