Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Dit hele draadje afgelopen weekend vanop een afstandje gevolgd. Af en toe wat meegekregen op StuBru of de stream van RW. Maar nu ben ik wel benieuwd wat er écht het optreden van het weekend was, want ik las hier om de X-aantal berichten "Dit is veruit het optreden van het weekend" om dan niet veel later hetzelfde te lezen over een andere band :oops:
Ik moet ook heel eerlijk zeggen, dit is de eerste editie met de meeste sterke optredens. 4de keer voor mij een elk jaar waren er wel 1 of 2 acts die er met kop en schouders bovenuit staken. Dit jaar kon ik er op 7. 7 echt steengoed optreden wat ik bij van begin tot eind niks anders heb gedaan dan genieten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.466
2.955
Rock Werchter zit er weer op. De eerste dag vond ik veruit het best met een halfuur First Aid Kit en daarna het trio Pixies, The War On Drugs en Pearl Jam.

De tweede dag uiteindelijk twee acts goed gezien door de rode kruizen bij Inhaler: Turnstile en Metallica. Turnstile bewees dat ze het toch echt wel aankunnen op deze spot. Zou dit de nieuwe Rage Against The Machine in wording zijn? Metallica als altijd goed, maar het kon me nooit echt grijpen. Had het gevoel dat ik alles wel een beetje gezien had van de band na drie eerdere ontmoetingen.

Op dag 3 ben ik niet naar het terrein gegaan, kon het echt niet opbrengen voor dit avondprogramma van louter pop en dance.

Dag 4 vroeg begonnen bij Fever 333, was een heel erg fijne show! Erna zittend gekeken bij Big Thief. De zangeres kan goed zingen, heel erg goed zelfs. Maar ik heb toch de indruk dat ze de nummers missen. Ik zou Big Thief weleens een John Denver tribute show willen zien geven.
Hierna doorgegaan naar Keane, wat heerlijk was dat! Nog nooit eerder gezien, maar toch kende ik alle nummers.

De laatste act die we zagen waren The Killers. Met elk nummer dat vorderde begonnen we ons meer te ergeren aan Brandon en aan de veel te hard afgestelde drums. Na Spaceman maar richting uitgang gegaan om tussendoor nog een poging te doen de resterende bonnen op te maken.
Voor mij is het optreden van The Killers de slechtste festivalshow die ik ooit heb gezien. Wat een gimmick. Gelukkig vond het publiek het wel echt fantastisch en was het een hele uitdaging om van naast de geluidstoren de rust te bereiken. Tussen alle intens genietende en meezingende mensen door.
Laten we maar zeggen dat ik niet tot de doelgroep behoor.

Het fijnste moment dit jaar was The Long Road van Pearl Jam. Hier kan ik weer lange tijd op teren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.527
4.401
Ik moet ook heel eerlijk zeggen, dit is de eerste editie met de meeste sterke optredens. 4de keer voor mij een elk jaar waren er wel 1 of 2 acts die er met kop en schouders bovenuit staken. Dit jaar kon ik er op 7. 7 echt steengoed optreden wat ik bij van begin tot eind niks anders heb gedaan dan genieten.
Dit dus, ik heb echt weinig optredens gehad die teleur stelden en daarnaast echt veel acts die gwn echt super optredens gaven
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Op dag 3 ben ik niet naar het terrein gegaan, kon het echt niet opbrengen voor dit avondprogramma van louter pop en dance.
Best heftige keuze vind ik, om een volledige dag te skippen terwijl je ervoor betaald hebt. Je wilde ook niet gewoon sfeer proeven, biertjes doen bij de Apero en toevallig op een optreden stuitten die onverwacht toch best goed is? Ik heb op voorhand ook weleens mindere festivaldagen gehad, maar dan achteraf toch een fijne dag beleefd door de sfeer, goede optredens en ‘gewoon er zijn’. Niet die behoefte gevoeld dus? Hele dag camping hangen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.549
Wel zonde dat twee van de 4 Barnheadliners zo ondermaats presteerden (Kid Laroi, Polo G). Hoop volgend jaar daar wat meer kanonnen te zien.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Dit hele draadje afgelopen weekend vanop een afstandje gevolgd. Af en toe wat meegekregen op StuBru of de stream van RW. Maar nu ben ik wel benieuwd wat er écht het optreden van het weekend was, want ik las hier om de X-aantal berichten "Dit is veruit het optreden van het weekend" om dan niet veel later hetzelfde te lezen over een andere band :oops:

(PS, ben ik de enige die me wat erger aan de over-de-top media-aandacht die RW krijgt? Om dan nog maar te zwijgen over die nietszeggende recensies?)

Neen hoor,ik ga hier volledig mee akkoord.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Aftellen naar volgende editie:
Top 5:
1. Turnstile
2. Phoebe Bridgers
3. Idles
4. Fever 333
5. Kennyhoopla

nog een eervolle vermelding van Charlotte adigerie, Michael kiwanuka, Pearl Jam, Bicep en Fontaines DC


Flop 5
1. Imagine dragons
2. Haim: cringe
3. Ry X
4. High hi (super jammer want ben echt fan maar door technische problemen en matige setlist en korte set toch tegengevallen. Op kleinere podia hebben ze me al uren plezier bezorgt wel!)
5. The Killers (wel al beter dan paar jaar terug)
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
691
629
Dit hele draadje afgelopen weekend vanop een afstandje gevolgd. Af en toe wat meegekregen op StuBru of de stream van RW. Maar nu ben ik wel benieuwd wat er écht het optreden van het weekend was, want ik las hier om de X-aantal berichten "Dit is veruit het optreden van het weekend" om dan niet veel later hetzelfde te lezen over een andere band :oops:

(PS, ben ik de enige die me wat erger aan de over-de-top media-aandacht die RW krijgt? Om dan nog maar te zwijgen over die nietszeggende recensies?)
Vooral de StuBru 'how can I make this about me' manier van journalistiek is om knettergek te worden.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
691
629
Best heftige keuze vind ik, om een volledige dag te skippen terwijl je ervoor betaald hebt. Je wilde ook niet gewoon sfeer proeven, biertjes doen bij de Apero en toevallig op een optreden stuitten die onverwacht toch best goed is? Ik heb op voorhand ook weleens mindere festivaldagen gehad, maar dan achteraf toch een fijne dag beleefd door de sfeer, goede optredens en ‘gewoon er zijn’. Niet die behoefte gevoeld dus? Hele dag camping hangen?
3 dagtickets is nog steeds flink duurder dan een combiticket.

En een kwartier wandelen voor een pintje van 7 euro vs een blikje van 70 cent in je luie campingstoel, dan is bij mij de keuze ook snel gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLiferVanIzegem

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.549
Vooral de StuBru 'how can I make this about me' manier van journalistiek is om knettergek te worden.
Vind StuBru anders wel de koning van de social media. Love it or hate it, maar dit doen weinig andere merken hen na.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Gisteren mij mateloos geïrriteerd aan die mensen die tot 5 minuten voor het optreden begint in een grote kring op hun gat blijven zitten.
Als het concert dan begint staan ze er als een kartonnen bord te kijken.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.748
2.427
tuurlijk, maar het blijft me verbazen dat ze het kunnen voor 1 festival en dan voor alle andere festivals niet terwijl ze zichzelf toch profileren als de festivalzender
Hangt allemaal wat samen natuurlijk. Media springt op de hype-trein van RW. StuBru probeert krampachtig hun graantje mee te pikken (aan de luistercijfers te zien hebben ze het nodig). Beetje zoals 3FM in NL ook doet...

En door al dat ophypen van RW, krijg je een mix van bezoekers met (die-hard)fans van bands en geïnteresseerden aan de ene kant. Aan de andere kant heb je er dan die naar RW gaan, puur om te kunnen zeggen dat ze naar RW zijn gegaan. En die laatste zijn dan net die mensen ?
Gisteren mij mateloos geïrriteerd aan die mensen die tot 5 minuten voor het optreden begint in een grote kring op hun gat blijven zitten.
Als het concert dan begint staan ze er als een kartonnen bord te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en 1880

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Doordat mijn vriendin longcovid heeft gehad was het de vraag hoe het dit jaar zou gaan. Helaas lukte het haar gewoon niet om telkens van het ene podium naar het andere te lopen, dus we hebben met beleid wat dingen bekeken.
Ik moet zeggen dat ik ook de eerste dag even weer moest wennen aan al het lawaai dat van alle kanten kwam.
Het was voor mij een teleurstellende editie en dat lag niet aan mijn vriendin.
Van tevoren was ik al bang dat de herhalende hoofdacts mij zouden vervelen en dat deden ze ook.
Allemaal speelden ze degelijk, maar het deed mij niet veel meer. Dus kom echt eens met nieuwe spannende hoofdacts.
Ook de tenten vond ik wat dunner bezaaid met leuke acts vergeleken met andere jaren.
Genoten van Michael Kiwanuka, Lianne la Havas, First Aid Kit, Beck, Lady Blackbird in de tenten.
Maar een Leon Bridges pakte me niet en sorry, ik vind Phoebe Bridgers dodelijk saai. Het komt maar niet bij mij binnen.
Op de MainStage genoten van Idles, Bazart, Nothing but Thieves, Joost, Haim, Keane.

In augustus nog naar Pukkelpop en dan gaan we kijken of de festivals nog haalbaar zijn voor mijn vriendin.
En of Rock werchter nog wel het festival voor ons is wanneer ze weer gaan inzetten op telkens dezelfde headliners.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
754
683
Echt bizar goede editie inderdaad. Briljante headliners, Barn-parels, leuke feestoptredens, gierende moshpits. Blijft toch mijn lievelingsfestival dit, uitgebreid verslag volgt morgen hoop ik.
Gewoon oprechte vraag, heb je al veel verschillende festivals gedaan? Er is nu toch weinig sfeervols aan een rock werchter? Puur qua grootte vind ik wel dat je werchter eens moet meemaken, maar anders is er toch niets 'speciaals' aan?
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus

egeltje1985

Playlistbediener
23 jun 2022
29
9
Gewoon oprechte vraag, heb je al veel verschillende festivals gedaan? Er is nu toch weinig sfeervols aan een rock werchter? Puur qua grootte vind ik wel dat je werchter eens moet meemaken, maar anders is er toch niets 'speciaals' aan?
Eens, vergeleken met een dtrh of Sziget is Werchter niet echt sfeervol. Wel betere line-up.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik ga voor

1.Moderat --> Waanzinnig was dit maar...
2. Alt-J -> Staat alleen maar niet op 1 omdat ik ze op BKS zag en ik dus veel meer verrast werd door Moderat
3. Idles --> Wat een feest! En wat een heeeeerlijke frontman
4. Disclosure --> Wat waren de elektronische artiesten sterk dit jaar! Maar poah wat zijn deze broers toch legendes en uniek
5. Altin Gün --> Op BKS top, op RW weer, nu alweer zin in Lowlands

Eervolle vermeldingen --> Killers, Bicep, Jamie xx, Pixies & Parcels
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Gewoon oprechte vraag, heb je al veel verschillende festivals gedaan? Er is nu toch weinig sfeervols aan een rock werchter? Puur qua grootte vind ik wel dat je werchter eens moet meemaken, maar anders is er toch niets 'speciaals' aan?
Het internationale publiek maakt de sfeer.
En ik weet niet wat het is met de Belgen, maar ze zijn relaxed maar hebben toch alles perfect voor elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

Gebruikers die dit onderwerp bekijken