Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Even gekeken omdat ik nieuwsgierig naar het aantal mensen in de wachtrij was. 4423 mensen in de wachtrij voor me. Valt mee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zal het dan nuanceren.
Je hebt 2 groepen tijdens de pandemie gehad: de mensen die zonder werk kwamen te zitten die het inderdaad heel moeilijk hebben.
Je hebt ook mensen die gewoon hun werk konden blijven doen, maar niets konden uitgeven aan uitjes, concerten, vakanties, winkelen.
En die groep heeft nu veel geld in hun bezit.
Da's niet echt een nuancering. 'Veel geld' is bijzonder relatief.
Je heb het over 80,000 mensen, dat is toch 3 keer niks op de groep van potentiele werchter-berzoekers. Ik begrijp natuurlijk dat de mensen wiens bedrijf verplicht dicht moest niet werkeloos is geraakt maar te maken heeft gehad met een groot omzetverlies. Maar de mensen die in loondienst zijn en 'gewoon' doorbetaald kregen is groter dan de werkelozen of mensen met omzetverlies.

Maar ja, we zullen vanzelf wel zien wat het gaat worden.
Dude, lees wat er staat; 'de cultuursector alleen al stelt zo'n 80.000 mensen te werk?'. Het is niet de enige sector en niet de enige klasse die is geraakt door deze crisis. Uiteraard is het aantal mensen die zijn blijven kunnen werken (en de crisis niet in hun portefeuille voelen) groter dan de andere groepen - gelukkig maar. Zie artikel hieronder. Dat doet niet af aan de impact van de crisis op die mensen, 3 op 10 is een gigantisch getal. Dan spreek je niet langer over een kleine minderheid.


OT: Hoop dat we vandaag inderdaad om 16u weer één of meerdere (zoals die keer toen Herman een twintigtal namen in één keer bekend maakte op de zomerbar van vorig jaar) namen bekend worden gemaakt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wel enkel maar voor dagtickets vrijdag verneem ik.
Ik stond in de wachtrij voor combi tickets. Daar waren er 4423 voor me. Dagtickets niet gecheckt. :)

Ben er inmiddels weer uit.

Jammer dat er geen namen kwamen vandaag.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
@Yannick Ik begrijp wat je bedoelt en snap je standpunten. Toch denk ik van mening dat RW een groot gedeelte van de (combi) kaarten deze week gaat verkopen.

Het lijkt me beter om deze discussie te beëindigen en weer te gaan speculeren welke mooie headliners, barn-namen, kleine slope-namen nog worden toegevoegd en vervolgens verontwaardigd reageren dat onze favorieten te laag op het affiche staan ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Denk dat we snel wel zullen weten over Rag 'N Bone Man effectief de zondag zal afsluiten!!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ach nee, geen Rag 'n Bone Man.
Ze hebben gewoon Kendrick Lamar en Taylor Swift al gecontracteerd voor de zondag.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Misschien veel te ver gezocht, maar wat als RW zich bewust is dat een naam als Coldplay te veel tickets zou verkopen en ze voor deze aankondiging zeker de bulk van combi's wil verkopen en daarom de verkoop nu doen?

Dan zit je niet met het probleem van de hoeveelheid tickets voor een gigaband, maar kan je zo'n band wel boeken.
 
Laatst bewerkt:

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Misschien veel te ver gezocht, maar wat als RW zich bewust is dat een naam als Coldplay te veel tickets zou verkopen en ze voor deze aankondiging zeker de bulk van combi's wil verkopen en daarom de verkoop nu doen?

Dan zit je niet met het probleem van de hoeveelheid tickets voor een gigaband, maar kan je zo'n band wel boeken.
Volgens mij hebben ze het daar al vaker over gehad dat Coldplay de overige artiesten helemaal overschaduwt.
Dus als Coldplay al zou komen, dan zou het op Boutique of Classic zijn met een paar kleinere bands.

En als ze alle tickets binnen 1 uur uitverkopen vanwege 1 band, dan zouden ze dat toch niet nalaten?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik zet mijn geld op Radiohead als zondagafsluiter. Moet toch een goede reden zijn dat Thom zijn solotour heeft afgeblazen voor 2022.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Volgens mij hebben ze het daar al vaker over gehad dat Coldplay de overige artiesten helemaal overschaduwt.
Dus als Coldplay al zou komen, dan zou het op Boutique of Classic zijn met een paar kleinere bands.
Metallica overschaduwt toch ook alle artiesten die dag op de main? Denk niet zo dat hen dat tegenhoudt. Bovendien trek je er ook wel een ouder publiek mee dat vrij veel geld zal opdoen op de wei denk ik.

Benieuwd wie er allemaal voor Metallica wil spelen. Ik zie wel dat Royal Blood op het coveralbum van Metallica staat ...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Misschien veel te ver gezocht, maar wat als RW zich bewust is dat een naam als Coldplay te veel tickets zou verkopen en ze voor deze aankondiging zeker de bulk van combi's wil verkopen en daarom de verkoop nu doen?
Ik denk niet dat Werchter zich al te druk maakt om te veel tickets verkopen.

Denk ook niet dat ze als enig festival Coldplay bekend mogen maken mochten ze die geboekt hebben. Die maken in één keer hun hele speellijst bekend denk ik zo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken