Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ik twijfel heel erg of ik dadelijk voor dagtickets moet gaan of voor combitickets. Ik wil sowieso naar de Metallica dag maar twijfel over of ik 4 dagen wil gaan omdat er nog zo weinig namen bekend zijn gemaakt. Voor de zekerheid beide nu kopen en dan of de dagtickets of de combitickets doorverkopen is ook nog een optie. Verwachten jullie dat het haalbaar is de combitickets voor de aankoopprijs door te verkopen?
Als ze zo door gaan met dit programma moet dat geen enkel probleem zijn. Vergeet niet dat er al veel kaarten weg zijn door doorgeschoven kaarten 2020 en 2021. Lijkt me geen probleem om je kaarten alsnog kwijt te kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik twijfel heel erg of ik dadelijk voor dagtickets moet gaan of voor combitickets. Ik wil sowieso naar de Metallica dag maar twijfel over of ik 4 dagen wil gaan omdat er nog zo weinig namen bekend zijn gemaakt. Voor de zekerheid beide nu kopen en dan of de dagtickets of de combitickets doorverkopen is ook nog een optie. Verwachten jullie dat het haalbaar is de combitickets voor de aankoopprijs door te verkopen?
Wacht gewoon nog effe af. Die dagkaarten zullen wel goed verkopen maar wel in de mate dat je nog tijd zal hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Week over gepeinst maar besloten toch te wachten. Hoop dat er nog combis beschikbaar zijn als er straks meer namen bekend zijn. Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat de combi's weg zijn? En verwachten jullie straks nog namen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ik snap nog steeds niet echt goed waarom men nou zo nodig nu al die verkoop moet starten. Nog geen naam bekend voor de zondag. Qua aandacht zitten ze Pukkelpop momenteel alleen maar in de weg. Ergens in juli of zelfs eind augustus was toch ook prima geweest?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Mijn gevoel zegt dat het snel zal gaan.
Er zijn inderdaad de doorgeschoven tickets
en de combinatie Pearl Jam / Metallica / Faith no More trekt toch veel oudere jongeren.
Maar je krijgt ook een overvloed aan festivals met goede line ups in 2022,
dus ik weet niet hoeveel mensen eerst gaan wachten tot er meer bekend is.
Dus je hebt eigenlijk niet zoveel aan mijn antwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik denk ook dat het hard zal gaan, voornamelijk omdat mensen denken dat het hard zal gaan.
Ik ga normaal gesproken altijd met een groep. Sommige bestellen de kaarten vaker laat t.o.v. de anderen.
De groep die normaal gesproken laat de kaarten koopt wil deze vandaag al bestellen. Als veel mensen zo denken (of handelen) gaat het inderdaad snel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ik snap nog steeds niet echt goed waarom men nou zo nodig nu al die verkoop moet starten. Nog geen naam bekend voor de zondag. Qua aandacht zitten ze Pukkelpop momenteel alleen maar in de weg. Ergens in juli of zelfs eind augustus was toch ook prima geweest?
Vind ik ook, zeker als je nog maar zo weinig namen hebt bekend gemaakt. Primavera maakte in één keer zo goed als z'n hele line-up bekend, da's wel een verschil. Denk ook niet dat snel zal uitverkopen, daar was in 2020 ook geen sprake van.. Denk ik.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Misschien een rare redenatie, maar nu heeft een groot deel van de mensen extra geld over wat ze niet hebben kunnen uitgeven tijdens de pandemie.
Nu de meeste dingen weer open zijn, gaat dat geld worden uitgegeven. In augustus zal bij veel mensen dat potje met extra geld geslonken zijn.
Dus Werchter zal wel het gevoel hebben nu gebruik te moeten maken van dat extra geld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Ik vraag me ook af in hoe verre mensen zich nu al willen comitten aan een festival dat pas over een jaar plaats zal vinden. Helemaal met al die annuleringen en verzette concerten e.d. van het afgelopen jaar.

Ik snap wel dat ze nu al verkopen (hoe eerder je begint hoe beter natuurlijk) maar vraag me af hoe snel tickets weg zullen zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Ik verwacht dadelijk om 10 uur wel een naam of vanmiddag om 4 uur. Dat was in 2020 ook het geval met Kendrick Lamar die dezelfde dag van de ticketsale om 4 uur 's middags werd aangekondigd.
Of we krijgen vrijdag misschien een pakketje namen. Als dit allemaal niet gebeurt denk ik dat we pas wat horen de zondag dat het festival eigenlijk had plaats moeten vinden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Misschien een rare redenatie, maar nu heeft een groot deel van de mensen extra geld over wat ze niet hebben kunnen uitgeven tijdens de pandemie.
Da's inderdaad een rare redenering. Het zal weldra (indien niet nu al) voor veel mensen crisis zijn in hun portefeuille gezien de hoeveelheid mensen (indien ze dat al hadden) op technische werkloosheid zijn gezet - en dan denk ik in de eerste plaats aan de mensen uit de cultuursector zélf.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Da's inderdaad een rare redenering. Het zal weldra (indien niet nu al) voor veel mensen crisis zijn in hun portefeuille gezien de hoeveelheid mensen (indien ze dat al hadden) op technische werkloosheid zijn gezet - en dan denk ik in de eerste plaats aan de mensen uit de cultuursector zélf.
Ik ben bang dat je je hier een beetje op verkijkt. In NL zijn de werkloosheidscijfers niet echt gestegen. Tuurlijk zijn sectoren hard geraakt zoals Horeca en cultuur. Dit is echter maar een kleine groep mensen. Ik denk dat bij dat de meeste mensen toch echt wel een behoorlijkspaarpotje hebben opgebouwd (Zie ook cijfers DNB mbt de spaartegoeden). Ik denk dat Chiel toch wel gelijk kan hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ik ben bang dat je je hier een beetje op verkijkt. In NL zijn de werkloosheidscijfers niet echt gestegen. Tuurlijk zijn sectoren hard geraakt zoals Horeca en cultuur. Dit is echter maar een kleine groep mensen. Ik denk dat bij dat de meeste mensen toch echt wel een behoorlijkspaarpotje hebben opgebouwd (Zie ook cijfers DNB mbt de spaartegoeden). Ik denk dat Chiel toch wel gelijk kan hebben.
Nee, wut. De cultuursector alleen al stelt zo'n 80.000 mensen te werk? Ik heb het dan ook niet over mensen die werkloos zijn geraakt, maar het geld dat heel veel mensen hebben gemist omdat ze niet konden gaan werken.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik zal het dan nuanceren.
Je hebt 2 groepen tijdens de pandemie gehad: de mensen die zonder werk kwamen te zitten die het inderdaad heel moeilijk hebben.
Je hebt ook mensen die gewoon hun werk konden blijven doen, maar niets konden uitgeven aan uitjes, concerten, vakanties, winkelen.
En die groep heeft nu veel geld in hun bezit.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Nee, wut. De cultuursector alleen al stelt zo'n 80.000 mensen te werk? Ik heb het dan ook niet over mensen die werkloos zijn geraakt, maar het geld dat heel veel mensen hebben gemist omdat ze niet konden gaan werken.
Je heb het over 80,000 mensen, dat is toch 3 keer niks op de groep van potentiele werchter-berzoekers. Ik begrijp natuurlijk dat de mensen wiens bedrijf verplicht dicht moest niet werkeloos is geraakt maar te maken heeft gehad met een groot omzetverlies. Maar de mensen die in loondienst zijn en 'gewoon' doorbetaald kregen is groter dan de werkelozen of mensen met omzetverlies.

Maar ja, we zullen vanzelf wel zien wat het gaat worden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Het zal wel meevallen. We zaten in 2020 niet met een waanzinnige verkoop. Ik denk dat de meeste Pearl Jam fans hun tickets wel hadden, voor vrijdag amper dagkaarten verkocht. Bedoeling is wel dat er snel meer namen komen om de mensen een beeld te laten vormen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken