Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.398
2.516
Op het absurde af zelfs. Dat is volgens mij de act waar al het meest is op gesakkerd intern. Heeft ook al aantal keer zowel Pkp als RW gecanceld. Maar geen idee welke jaren. Dour heeft hij dan wel gedaan ?
Bon Iver stonden op Lowlands en Pukkelpop in 2009. Daarna inderdaad Dour in 2012 en Best Kept Secret in 2019. Dus behoorlijk exclusief voor festivals!
Niet te vergelijken met the National, die alleen in Werchter al 4 x gespeeld hebben (waarvan laatste keer op TW Classics).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
(waarvan laatste keer op TW Classics).
Hoe verschrikkelijk was dat met dat dagjespubliek. TW Classic is echt where enthousiasm goes to die. Was nochtans een erg goede show. Ik wens ze een show op het gewone RW toe, voor een enthousiast publiek.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ongelooflijk jammer dat Bon Iver nog nooit op Werchter gestaan heeft. Heel benieuwd hoe dat zou werken op Werchter. Ik zie het de komende jaren eerlijk gezegd ook niet meer gebeuren. 2019 was ideaal geweest!

Morgen aankondiging van de zondagheadliner (en dus allicht afsluiter)? Imagine Dragons?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
Ongelooflijk jammer dat Bon Iver nog nooit op Werchter gestaan heeft. Heel benieuwd hoe dat zou werken op Werchter. Ik zie het de komende jaren eerlijk gezegd ook niet meer gebeuren. 2019 was ideaal geweest!

Morgen aankondiging van de zondagheadliner (en dus allicht afsluiter)? Imagine Dragons?

Die gaan niet afsluiten. Maar ik verwacht wel aankondigingen van The War On Drugs en ID de komende dagen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.384
Ongelooflijk jammer dat Bon Iver nog nooit op Werchter gestaan heeft. Heel benieuwd hoe dat zou werken op Werchter. Ik zie het de komende jaren eerlijk gezegd ook niet meer gebeuren. 2019 was ideaal geweest!
Bon Iver is intussen uitgegroeid tot headliner-materiaal voor mid-sized festivals, wat wil zeggen dat ie op Werchter ofwel de Barn kan krijgen ofwel een subplek.. En daar gaat ie, zoals bij veel acts van dat kaliber, niet mee tevreden zijn. Dusja..
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Bon Iver is intussen uitgegroeid tot headliner-materiaal voor mid-sized festivals, wat wil zeggen dat ie op Werchter ofwel de Barn kan krijgen ofwel een subplek.. En daar gaat ie, zoals bij veel acts van dat kaliber, niet mee tevreden zijn. Dusja..
Inderdaad de reden waarom ik het niet meer zie gebeuren. Jammer genoeg zijn er gigantisch veel interessante acts die in dezelfde categorie vallen. Tame Impala, Lorde, The Strokes, Dua Lipa, Megan Thee Stallion, Tyler, The Creator ... om maar enkele op te noemen die volgend jaar touren.
Die gaan niet afsluiten. Maar ik verwacht wel aankondigingen van The War On Drugs en ID de komende dagen.
Ik hoop het, maar hou mijn hart al vast. Zie niet meteen in welke grotere, aansluitende act ze nog na een Imagine Dragons kunnen plaatsen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
Inderdaad de reden waarom ik het niet meer zie gebeuren. Jammer genoeg zijn er gigantisch veel interessante acts die in dezelfde categorie vallen. Tame Impala, Lorde, The Strokes, Dua Lipa, Megan Thee Stallion, Tyler, The Creator ... om maar enkele op te noemen die volgend jaar touren.
Tyler the Creator komt trouwens met een nieuw album, en zal er niet kleiner op worden. En volgens mij had hij nog altijd geen Belgische datum, toch? (Terwijl de Dours en Ardentes redelijk vol zaten)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
Tyler kunnen ze proberen om Pkp te laten headlinen in de toekomst. Ook The Strokes valt te proberen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.384
Tyler kunnen ze proberen om Pkp te laten headlinen in de toekomst. Ook The Strokes valt te proberen.
Dat gaan ze toch nooit doen? Indertijd verkocht de combinatie Kendrick Lamar, Imagine Dragons en Bazart op een zaterdag (!) zelfs nog niet uit.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.985
Aha, foutje dan. I stand corrected.

OT: vandaag een nieuwe naam.. En wie?
Iets uit de volgende categorie: Pixies, Liam Gallagher, Gorillaz, Royal Blood, Volbeat, Rise Against, Avenged Sevenfold, RHCP, The National, Tame Impale, Beck.. Kortom weer 2 a 3 middelgrote namen. Of men moet mij helemaal blij maken en Radiohead aankondigen voor de zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.384
Iets uit de volgende categorie: Pixies, Liam Gallagher, Gorillaz, Royal Blood, Volbeat, Rise Against, Avenged Sevenfold, RHCP, The National, Tame Impale, Beck.. Kortom weer 2 a 3 middelgrote namen. Of men moet mij helemaal blij maken en Radiohead aankondigen voor de zondag.
Denk dat je van dat lijstje de bands met shows gepland nog even kunt weglaten evenals diegenen die in aanmerking komen op Pukkelpop te staan. Denk je dat Metallica er nu te staan dat Volbeat er nog bij komt dan? RHCP zie ik wel als een ferme mogelijkheid (alhoewel de onderhandelingen daar nogal stroef liepen, zeker?) al teken je dan in principe voor 3 gitaardagen en dat zie ik niet gebeuren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.985
Denk dat je van dat lijstje de bands met shows gepland nog even kunt weglaten evenals diegenen die in aanmerking komen op Pukkelpop te staan. Denk je dat Metallica er nu te staan dat Volbeat er nog bij komt dan? RHCP zie ik wel als een ferme mogelijkheid (alhoewel de onderhandelingen daar nogal stroef liepen, zeker?) al teken je dan in principe voor 3 gitaardagen en dat zie ik niet gebeuren.
Ik verwacht nog wel 1 redelijk grote metalnaam onder Metallica. Naar mijn idee zijn Rise Against, Avenged Sevenfold en Volbeat hiervoor de grootste kanshebbers. Five Finger Death Punch ook maar ik zie die wat minder snel op RW staan. Gojira verwacht ik ook maar zal op RW minder hoog staan. Ik verwacht deze namen vooral omdat deze in 2020 en 2021 nog niet waren aangekondigd voor Graspop (op Volbeat na, maar we weten dat die naar hartelust geschoven kunnen worden).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
Rise Against zie ik ook echt niet als subheadliner op RW staan. Volgens mij doen ze dat zelfs niet op Graspop. Eerder dagvulling, als ze er al staan.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik verwacht nog wel 1 redelijk grote metalnaam onder Metallica. Naar mijn idee zijn Rise Against, Avenged Sevenfold en Volbeat hiervoor de grootste kanshebbers. Five Finger Death Punch ook maar ik zie die wat minder snel op RW staan. Gojira verwacht ik ook maar zal op RW minder hoog staan. Ik verwacht deze namen vooral omdat deze in 2020 en 2021 nog niet waren aangekondigd voor Graspop (op Volbeat na, maar we weten dat die naar hartelust geschoven kunnen worden).
Ik denk dat dit gewoon Royal Blood zal worden. Denk niet dat Werchter per se op zoek zal zijn naar die 100 % passende subheadliner voor Metallica.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.985
Rise Against zie ik ook echt niet als subheadliner op RW staan. Volgens mij doen ze dat zelfs niet op Graspop. Eerder dagvulling, als ze er al staan.
Ja dat klopt hoor. Laatste drie namen op de main Rise Against, Avenged Sevenfold en Metallica. Ik zie het wel zitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken