Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
The New Abnormal was een kei van een plaat met een aantal zeer fijne indie-meezingers maar je kunt jezelf niet zomaar tot headliner op hemelen als je hier nog nooit (behalve die ene keer in de AB een eeuwigheid geleden) bent geweest? Casablancas moest 's van z'n wolk komen, de EU is de VS niet. Ik denk dat enkel in Spanje en de UK de band nog een degelijk aantal tickets verkoopt ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
All options are open, but not as a headliner. An indoor show or no show is the option to go right now if they don’t accept a lower spot.

Ken over the strokes. Ziet er niet goed uit :(
Zoals gezegd zijn The Strokes akkoord gegaan in het recente verleden met een act na hun. Als een lagere spot betekent de zondag met Liam Gallagher - The Strokes - Tame Impala zou dat natuurlijk fantastisch zijn. Elke spot lager dan eerste act in een co-headlinerschap is een regelrechte belediging aan The Strokes en dan accepteren ze dat niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Elke spot lager dan eerste act in een co-headlinerschap is een regelrechte belediging aan The Strokes en dan accepteren ze dat niet.
Geld moet rollen, Brian. Hun verkoopscijfers zijn een regelrechte belediging aan RW. :LOL:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
The New Abnormal was een kei van een plaat met een aantal zeer fijne indie-meezingers maar je kunt jezelf niet zomaar tot headliner op hemelen als je hier nog nooit (behalve die ene keer in de AB een eeuwigheid geleden) bent geweest? Casablancas moest 's van z'n wolk komen, de EU is de VS niet. Ik denk dat enkel in Spanje en de UK de band nog een degelijk aantal tickets verkoopt ofzo.
Ja, the New Abnormal was inderdaad een heel vitale plaat weer, na wat aangemodder. Weer wat Afrekening (en Kink) hitjes en een Grammy. Het beste wat ze konden uitbrengen op dit punt in hun carrière, eigenlijk. Helaas kwam die plaat pas toen de pandemie op een hoogtepunt was, en van tickets kopen al lang geen sprake meer was. Hype gewijs was die beter uitgekomen voor hun festivalaankondiging.

Zou het geen oplossing zijn om hén na de TOP/FNM combo te zetten? Hebben ze het zaterdageffect mee. Want een Strokes show in het daglicht kan ik me eigenlijk ook niet (meer) voorstellen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Geld moet rollen, Brian. Hun verkoopscijfers zijn een regelrechte belediging aan RW. :LOL:
Geen weekend dag en zeer zwakke dag. Liam was na The Strokes de grote naam. Mindere verkoopcijfers zijn logisch en kun je niet geheel op het conto van The Strokes schuiven. Dat ze niet zoveel kaarten verschuiven als Pearl Jam en dergelijke is logisch. Maar enkel PJ, Metallica en dat soort bands als headliner willen we ook niet ;)

Ik vind na FNM en TOP op de zaterdag zoals Matt aangeeft een hele goede optie. Normaal verwacht ik daar nog steeds Gorillaz (maar die heb ik na DTRH dan 3x gezien, dus liever daar The Strokes).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Mijn vrouw krijgt net een mail van Bands in Town met de aankondiging dat Gorillaz op RW 2022 staat op de zaterdag. Royal Blood staat op de zondag. Natuurlijk zitten ze er daar wel vaker naast, kunnen best oude data zijn. Maar wie weet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Ben ik trouwens de enige die bestookt wordt met reclame voor die Lotto Arena show van Royal Blood? Niet normaal.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Woensdag start de voorverkoop toch? Dus normaal gesproken maandag, dinsdag en woensdag nog een naam? Misschien min 1 dag voor een Pukkelpop aankondiging. Ik zie ze wel weer een trucje doen om de zondag verkoop te laten starten zonder een naam erop.

Begin volgende week Gorillaz voor de zaterdag en Volbeat voor de vrijdag erbij en dan een tijdje niks is nu mijn gok. Misschien nog een donderdag naam (Pixies) erbij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Geen weekend dag en zeer zwakke dag. Liam was na The Strokes de grote naam. Mindere verkoopcijfers zijn logisch en kun je niet geheel op het conto van The Strokes schuiven. Dat ze niet zoveel kaarten verschuiven als Pearl Jam en dergelijke is logisch. Maar enkel PJ, Metallica en dat soort bands als headliner willen we ook niet ;)
Was maar een grapje hoor. Die vrijdag was veruit de zwakste in elkaar gestoken, niet geheel onlogisch dat 't voor geen meter verkocht. Maar is toch een redelijk grote verdienste van The Strokes natuurlijk wel hè.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Was maar een grapje hoor. Die vrijdag was veruit de zwakste in elkaar gestoken, niet geheel onlogisch dat 't voor geen meter verkocht. Maar is toch een redelijk grote verdienste van The Strokes natuurlijk wel hè.
Nou vooruit, redelijk. Toch had ik willen zien als een bijv. FNM als sub/co tussen Liam en Strokes had gestaan wat die dag dan had gedaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Het moet trouwens ook wel nog eens lukken om The National op RW te krijgen. Dat is ook alweer van 2013 geleden... Het zal bijna 10 jaar zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Het moet trouwens ook wel nog eens lukken om The National op RW te krijgen. Dat is ook alweer van 2013 geleden... Het zal bijna 10 jaar zijn.
Ik hou ongelooflijk veel van The National, maar die touren zich echt gewoon kapot langs de festivals. Kan me best voorstellen dat Werchter geen urgentie ziet hen te boeken, omdat je weet dat ze het volgende jaar allicht toch opnieuw zullen touren. Ooit komt het er wel nog eens van, met een nieuw album en een gebrek aan beschikbare headliners denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Pukkelpop heeft de deur in 2019 wel een beetje op een kier gezet voor een Barn-show van 75 min, zou heel fijn zijn. Het moet tour-technisch natuurlijk wel allemaal passen. Dat ze zich de afgelopen jaren zowat kapot getourd hebben, is dan ook weer waar - ookal is het al zolang geleden op Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Probleem ligt ook gewoon bij The National zelf, door Eaux Claires vaak te laten clashen met het RW-weekend...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Probleem ligt ook gewoon bij The National zelf, door Eaux Claires vaak te laten clashen met het RW-weekend...
Inderdaad. Al gaat de tamtam wel dat ze er vorig jaar gestaan zouden hebben op vrijdag. Dan was er is geen Eaux Claires.

Verder akkoord dat die teveel touren, maar voor bands als The National is men precies milder ;-).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Inderdaad. Al gaat de tamtam wel dat ze er vorig jaar gestaan zouden hebben op vrijdag. Dan was er is geen Eaux Claires.

Verder akkoord dat die teveel touren, maar voor bands als The National is men precies milder ;-).
Als ze RW platlopen was ik minder mild geweest hoor. Alleen jammer dat uitgerekend RW zo lang geleden is voor een band die in België toch wel populairder is dan in vele andere landen. Fingers crossed voor volgend jaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Probleem ligt ook gewoon bij The National zelf, door Eaux Claires vaak te laten clashen met het RW-weekend...
Zou je eigenlijk ook van Bon Iver kunnen zeggen. Denk dat ie hoog op 't verlanglijstje staat, maar is er nog nooit van gekomen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Zou je eigenlijk ook van Bon Iver kunnen zeggen. Denk dat ie hoog op 't verlanglijstje staat, maar is er nog nooit van gekomen.
Op het absurde af zelfs. Dat is volgens mij de act waar al het meest is op gesakkerd intern. Heeft ook al aantal keer zowel Pkp als RW gecanceld. Maar geen idee welke jaren. Dour heeft hij dan wel gedaan ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken