Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Mis je weer eens een uur, zijn we plots weer 4 pagina's verder.

Wellicht is het meeste al gezegd over uurschema en nieuwe acts, maar hierbij even mijn mening:

Donderdag:
- Jammerlijke clashes voor mij tussen de mooiste acts van die dag (en eigenlijk zelfs het weekend): Haim vs. Carly vs. Yumi Zouma vs. Cigarettes After Sex
- Laatste act (excl. headliner) eindigt al om 23u45?
- TWOD had een kwartiertje langer gemogen, maar ja..

Vrijdag:
- Moderat 1,5 uur is mooi
- Ondanks dat ik Lous & The Yakuza een leuke act vind, vind ik het een redelijk zwaktebod om haar zo hoog te programmeren. Vond het logisch, aangezien ik dacht dat ze tijdens Metallica zou spelen, maar nu vind ik ze toch wel een tikje te hoog staan tbh.
- Alt-J slechts een uurtje is ook jammer, had ze liever 1u15 zien krijgen.
- jammerlijke clash tussen Parcels en The Regrettes, voor de rest niet echt een clash. Wel een mooi rijtje barn/klub c-acts 's avonds.
- Tot 17u55 valt er voor mij eigenlijk niet veel te zien.

Zaterdag:
- missende act slope?
- opnieuw een barn-act tijdens de headliner vind ik best opvallend.
- Sub krijgt, net zoals vrijdag, slechts een uurtje? (allebei niet mijn ding, maar opnieuw best opvallend)

Zondag:
- Jammerlijke clashes: Dry Cleaning vs Kacey & Snail Mail vs Disclosure

Algemeen:
- Van de nieuwe toevoegingen ken ik eigenlijk enkel de Belgische, waarbij ik ILA (ken ik ook persoonlijk, dus erg blij voor hen) en Yong Yello best leuk vind. Glints en SONS zijn niet mijn ding, maar staan redelijk laag dus minder erg.
- vind de consistentie tussen afsluiter barn & klub c die de tenten afsluit wat missen. Was in het verleden toch altijd de Klub C-afsluiter tijdens de healdiner?

Moet zeggen dat door de clashes er eigenlijk nog maar redelijk weinig overblijft van wat ik echt wil zien. Ga het nog even laten bezinken, maar ben aan het overwegen om mijn ticket terug te verkopen, wat gelukkig geen probleem zal zijn.
 
Laatst bewerkt:

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.526
Van de nieuwe namen blij met Sons en Yong Yello, maar beiden al gezien dus moest ook niet echt (vooral SONS). Over het algemeen wel tevreden met de line-up al is vooral de clash Turnstile/Idles zeer pijnlijk
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ila > Fontaines DC > Altin Gun > Haim > First Aid Kit > Pixies > The War On Drugs > White Reaper > Pearl Jam
Sons
> Turnstile/Idles > Inhaler > Girl In red > Alt-J > The Chats > Metallica
Nothing But Thieves > Phoebe Bridgers > Twenty One Pilots/Bicep
Fever 333 > Sum 41/Big Thief > Dry Cleaning > Modest Mouse/Balthazar > Jimmy Eat World > Snail Mail > The Killers > Red Hot Chili Peppers

Dit zou mijn schema zijn moest ik alle dagen gaan, ik ga alleen zondag. Maar zou me op donderdag ook zeker amuseren en zelfs op vrijdag ook nog wel. Misschien ga ik een last minute Ticketswap voor de donderdag overwegen!
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
389
308
Als Boutique 2 & Classic 2 nog wat leuks biedt, dan kan ik dit jaar misschien dan toch 4 dagen Werchter mee pikken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Nee , helemaal niet. Staat gewoon een mooie affiche. Veel mensen vinden het een topweekend, gezien de reacties. Dat t jouw smaak niet is , had k al door maar er zijn nog festivals zou k zeggen. Is een typische goede werchter. En ja ik kijk er naar uit.
Haha de "er zijn genoeg andere festivals", tsja. Zo kun je natuurlijk áltijd kritiek weg vegen hè.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als Boutique 2 & Classic 2 nog wat leuks biedt, dan kan ik dit jaar misschien dan toch 4 dagen Werchter mee pikken.
Haha hier ook. Boutique en TWC al in de pocket. Mooi doekje voor het bloeden. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: dann

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Trouwens, op plaat pakt Big Thief me niet echt, maar dat is live dus echt de moeite waard?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Ik kijk er naar uit. Maar ik hunker dan ook naar de festivals en ben minder purist als sommigen hier. Maar daar is niets mis mee toch?
En met purist bedoel je mij? Again, kritiek toeschrijven naar mij als persoon is gewoon lame. Ik ben niet de enige die vind dat de tenten heel erg ondermaats zijn en dat de Slope een pak beter kon. Dan heb ik nog niet over de ronduit luie manier waarop ze hun affiche vol hebben geplempt dit jaar. Geen idee hoe je met een affiche als doorwinterde Werchterganger tevreden mee kunt zijn tbh.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Trouwens, op plaat pakt Big Thief me niet echt, maar dat is live dus echt de moeite waard?
Heb ze twee keer gezien (BKS19 en in de AB in 2020) en vond het beide keren echt grote klasse. Heel goede band. Was ook de beste show van heel BKS dat jaar vond ik. Heel sfeervol ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Trouwens, op plaat pakt Big Thief me niet echt, maar dat is live dus echt de moeite waard?
Hangt erg af van de gemoedstoestand van de zangeres heb ik het gevoel. Heb ze zelf 2 keer gezien, waarvan 1 keer in de Rotonde van de Botanique, wat ik echt goed vond (ondanks technische problemen). De tweede keer op Pukkelpop vond ik het een pak minder.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Heb ze twee keer gezien (BKS19 en in de AB in 2020) en vond het beide keren echt grote klasse. Heel goede band. Was ook de beste show van heel BKS dat jaar vond ik. Heel sfeervol ook.
Klinkt als een heerlijke Barn naam
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
De nieuwe namen zijn niet zo spannend, maar fijn dat het allemaal bekend is en dat we kunnen gaan puzzelen!

Ik snap nog steeds niet waarom het tegenwoordig zo lastig is voor festivals om niet gewoon zelf een blokkenschema op de site te zetten..

Al met al heb ik er gewoon veel zin in en ben ik al lang blij als het gewoon doorgaat
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Lion

Support act
7 mrt 2017
824
1.728
Mijn looproute:
Loop wat artiesten mis, bv Idles en Big Thief, maar die zie ik al tijdens een zaalshow dit jaar.

DOVRZAZO
14:05 - 14:50 — Fontaines D.C
14:50 - 15:40 — Altin Gün
15:25 - 16:25 — HAIM
18:45 - 19:45 — Pixies
19:30 - 20:45 — Beck
20:45 - 22:00 — The War On Drugs
23:00 - 01:00 — Pearl Jam
15:05 - 16:05 — Turnstile
16:55 - 17:55 — Inhaler
18:55 - 19:55 — Sam Fender
21:00 - 22:00 — Greta van Fleet
23:00 - 01:00 — Metallica
13:30 - 14:15 — Marcus King
14:15 - 15:05 — Nothing But Thieves
15:40 - 16:40 — Maneskin
16:35 - 17:35 — Phoebe Bridgers
17:20 - 18:20 — Yungblud
19:35 - 20:35 — Leon Bridges
21:00 - 22:30 — Twenty One Pilots
13:00 - 13:40 — Fever 333
14:00 - 14:50 — Sum 41
15:25 - 16:25 — Keane
16:25 - 17:00 — Dry Cleaning
16:55 - 17:45 — Modest Mouse
18:50 - 20:00 — Royal Blood
20:00 - 20:55 — Snail Mail
21:00 - 22:30 — The Killers
23:30 - 01:00 — Red Hot Chili Peppers

Edit: Sorry voor mobiele gebruikers
 
Laatst bewerkt:

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
En met purist bedoel je mij? Again, kritiek toeschrijven naar mij als persoon is gewoon lame. Ik ben niet de enige die vind dat de tenten heel erg ondermaats zijn en dat de Slope een pak beter kon. Dan heb ik nog niet over de ronduit luie manier waarop ze hun affiche vol hebben geplempt dit jaar. Geen idee hoe je met een affiche als doorwinterde Werchterganger tevreden mee kunt zijn tbh.
Negativist dan ook lame? ? nee serieus, je kan toch niet ontkennen dat t voor jou moeilijk werd je ding te vinden op werchter of t moet een line up zijn die je niet echt mainstream festival kan noemen.
Mss is het niet lui maar uit noodzaak. Er gebeuren altijd dingen die je niet in de hand hebt als Booker.
Ik ga al bijna 26 jaar elk jaar naar werchter. Dus als je een doorwinterde werchterganger zoekt.. ja ik ben echt tevreden met de affiche. En aan de reacties te zien vinden heel wat mensen dat. Zaterdag op de main is ook niet mijn ding bvb , maar ik ga er toch wat ontdekken. Yungblud bij zn vorige passage was sterk, 21 pilots in paleis 12 gezien, ook verrassend goed.

De tent line up kon beter ? Mss wel . Maar er wordt veel tijd aan dance acts gegeven, wat ook fijn is vr liefhebbers. Er staat een beck, phoebe, ea..


Dus ja een typisch goede werchter affiche voor me, laat dat weekend maar komen, zonder corona gedoe nog s genieten van een festival met prima namen. Sommige mensen kijken er idd echt naar uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
En met purist bedoel je mij? Again, kritiek toeschrijven naar mij als persoon is gewoon lame. Ik ben niet de enige die vind dat de tenten heel erg ondermaats zijn en dat de Slope een pak beter kon. Dan heb ik nog niet over de ronduit luie manier waarop ze hun affiche vol hebben geplempt dit jaar. Geen idee hoe je met een affiche als doorwinterde Werchterganger tevreden mee kunt zijn tbh.
Neen, ik zit persoonlijk bijvoorbeeld niet te wachten op namen als Kendrick, Little Simz, Wilco maar ik snap wel dat die hun plaats op de affiche moeten hebben en die er gemakkelijk zouden kunnen staan ipv van wat er nu is. En als ik in andere subfora de platen zie dat sommigen, die voorstaande namen prediken, naar voren schuiven dan voel ik me soms misschien wel een beetje simpel ? .

Dat de line up peper en zout dusdanig mist is wel een zekerheid maar alsnog kan ik er aangename dagen van maken, lees 22 zal niet in de top 5 van edities qua affiche geraken. Waaronder de Slope, zwakste jaar van de 3 BY FAR.

En bij de laatste worp was wel duidelijk dat aanvullen niet nodig was, intitieel (met QOTSA en FNM) was de line up zo top heavy dat de overige kaarten van 2020 wel snel de deur uit waren. Verder is weinig moeite nodig, uiteindelijk gaat het om geld (ze kunnen het zelfs laten om die bovenstaande te vervangen, onbegrijpelijk maar gepasseerd), het is jammer maar dat is de werkwijze van LN. Deze line up valt in veel te vergelijken met 2017, ongeveer hetzelfde verloop, top bovenlijn maar drama undercard, maar we weten ook nog wat er kwam na 2017 ;).

En als doorwinterde Werchterganger zal het al top zijn mochten ze nog is kunnen gaan. Deze is volgens mij net als een doorwinterde pinkpop ganger, hondstrouw. Al is de ene jaar bij jaar meer verwend dan de andere. Eerlijk? Ik denk zelfs dat op het moment ik de wei opwandel, wel die dag mag zelfs Mart Hoogkamer headlinen, ik heb het gewoon gemist...
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken