Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Btw duidelijk impulsief gedeeld, er missen nog aantal band beschrijvingen. Gaan we ongetwijfeld vrijdag meer info krijgen over iets anders.
Dan heeft er een grote naam groen licht gegeven! Ben weer eens benieuwd.
Anderzijds hoop ik dat een dubbele TW en Boutique geen standaard zullen worden. Hier staan overdag nog 6 andere bands die niet op RW te zien zullen zijn en dat komt de spreiding niet ten goede volgens mij want die dagevents moeten echt verkopen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Dan heeft er een grote naam groen licht gegeven! Ben weer eens benieuwd.
Anderzijds hoop ik dat een dubbele TW en Boutique geen standaard zullen worden. Hier staan overdag nog 6 andere bands die niet op RW te zien zullen zijn en dat komt de spreiding niet ten goede volgens mij want die dagevents moeten echt verkopen.
Komt wel in orde. Ene keer zal de buurt dat wel is tolereren. Maar niet elk jaar. Nu hebben de lokale burgemeesters al een stresske.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.371
2.712
Komt wel in orde. Ene keer zal de buurt dat wel is tolereren. Maar niet elk jaar. Nu hebben de lokale burgemeesters al een stresske.
Is ook een regeling van x aantal festivaldagen op 3(?) jaar zekers?
Zullen ze nu van profiteren.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Ken is op eFestivals ook aardig stil trouwens.
Dat Rock Werchter een 'stacked line-up' heeft en het wint van iedereen blijkt mijn inziens toch niet helemaal waar.
Mad Cool lijkt het toch echt wel wat beter te hebben geprogrammeerd, zelfs als Qotsa daar verdwijnt.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
De nieuwe namen overtuigen mij alleszins niet om mijn ticketje voor DTRH te verkopen. Toffe dag in de tenten op vrijdag, maar de andere dagen zit er gewoon te weinig in voor mij. En de paar highlights clashen dan nog vaak helaas (HAIM vs. Carly, Turnstile vs. Idles??).

Benieuwd naar vrijdag, want deze aankondiging op woensdag duidt inderdaad op meer!
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Werchter 2022 bewijst dat een festival kan teleurstellen en toch de moeite zijn om naar uit te kijken wanneer het op de line up aankomt. Er is zeker genoeg leuks, maar toch overheerst beetje een.."is het dit maar?" gevoel. Zeker met deze laatste worp weer die gewoon goedkoop voelt.

Je krijgt echt het gevoel dat er erg veel verkocht is op basis van de headliners en er stevig bespaard is op de undercard. Fair enough.

Ik kam straks eens de clashfinder door om te kijken hoe het traject van ik en mijn dochter gaat lopen. Momenteel overheerst...wederom...de teleurstelling, maar we zien straks wel hoe leuk ons battleplan wordt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Negativist dan ook lame? ? nee serieus, je kan toch niet ontkennen dat t voor jou moeilijk werd je ding te vinden op werchter of t moet een line up zijn die je niet echt mainstream festival kan noemen.
Excuseer? Dus indien het wél m'n ding zou zijn, dan mag ik kritiek geven en anders niet?
Sommige mensen kijken er idd echt naar uit.
Sommige, veel, mensen zijn snel tevreden met wat namen, me dunkt. Logisch ergens na 2 jaar, maar ik verwacht qua niveau dat RW wél een gelijke tred met voorgaande jaren - zeker wanneer een veelvoud aan bands en artiesten door net dat luik van 2 jaar staat te springen om te spelen. Remember toen er een tijdje geleden werd gesproken van twee weekends Werchter omdat er zoveel aanbod is? De prijsstijging werd precies ook allemaal snel doorgeslikt.

Dat de line up peper en zout dusdanig mist is wel een zekerheid maar alsnog kan ik er aangename dagen van maken, lees 22 zal niet in de top 5 van edities qua affiche geraken. Waaronder de Slope, zwakste jaar van de 3 BY FAR.

En bij de laatste worp was wel duidelijk dat aanvullen niet nodig was, intitieel (met QOTSA en FNM) was de line up zo top heavy dat de overige kaarten van 2020 wel snel de deur uit waren. Verder is weinig moeite nodig, uiteindelijk gaat het om geld (ze kunnen het zelfs laten om die bovenstaande te vervangen, onbegrijpelijk maar gepasseerd), het is jammer maar dat is de werkwijze van LN. Deze line up valt in veel te vergelijken met 2017, ongeveer hetzelfde verloop, top bovenlijn maar drama undercard, maar we weten ook nog wat er kwam na 2017 ;).

En als doorwinterde Werchterganger zal het al top zijn mochten ze nog is kunnen gaan. Deze is volgens mij net als een doorwinterde pinkpop ganger, hondstrouw. Al is de ene jaar bij jaar meer verwend dan de andere. Eerlijk? Ik denk zelfs dat op het moment ik de wei opwandel, wel die dag mag zelfs Mart Hoogkamer headlinen, ik heb het gewoon gemist...
Corona heeft natuurlijk veel impact op het koopgedrag (en ergens ook niet, zie de concerten die maar niet verkocht geraken). Vind dat ze zich er vrij snel hebben vanaf gemaakt toen ze zagen dat ze op uitverkopen stonden tbh. Niet meer de gaspedaal ingeduwd om nog enkele straffe dingen te boeken, niet meer de moeite gedaan om een waardige vervanger te vinden voor Faith No More, The Streets en Queens Of The Stone Age, nope. Ik verwacht van Werchter toch net wat meer, zeker dit jaar. De frustratie en verontwaardiging van vorige week heeft bij velen precies al plaats gemaakt voor vrede ofzo à la "oh, maar het is allemaal wel prima. Het mag dan wel wat minder zijn, maar ik ga nog steeds veel plezier hebben" en "ochja, de knaldrang is zo groot. Who cares wie er op het podium staat". Misschien was het jij het niet, kan het me niet herinneren maar de sfeer is.. opmerkelijk haha. :p
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Eens curieus wat die verrassing met zich meebrengt. Staat ook effectief Rock Werchter brengt nog iets, dus ik droom van een extra dag of een extra podium. Wat ook direct de price increase zou verantwoorden van december :)
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Excuseer? Dus indien het wél m'n ding zou zijn, dan mag ik kritiek geven en anders niet?

Sommige, veel, mensen zijn snel tevreden met wat namen, me dunkt. Logisch ergens na 2 jaar, maar ik verwacht qua niveau dat RW wél een gelijke tred met voorgaande jaren - zeker wanneer een veelvoud aan bands en artiesten door net dat luik van 2 jaar staat te springen om te spelen. Remember toen er een tijdje geleden werd gesproken van twee weekends Werchter omdat er zoveel aanbod is? De prijsstijging werd precies ook allemaal snel doorgeslikt.


Corona heeft natuurlijk veel impact op het koopgedrag (en ergens ook niet, zie de concerten die maar niet verkocht geraken). Vind dat ze zich er vrij snel hebben vanaf gemaakt toen ze zagen dat ze op uitverkopen stonden tbh. Niet meer de gaspedaal ingeduwd om nog enkele straffe dingen te boeken, niet meer de moeite gedaan om een waardige vervanger te vinden voor Faith No More, The Streets en Queens Of The Stone Age, nope. Ik verwacht van Werchter toch net wat meer, zeker dit jaar. De frustratie en verontwaardiging van vorige week heeft bij velen precies al plaats gemaakt voor vrede ofzo à la "oh, maar het is allemaal wel prima. Het mag dan wel wat minder zijn, maar ik ga nog steeds veel plezier hebben" en "ochja, de knaldrang is zo groot. Who cares wie er op het podium staat". Misschien was het jij het niet, kan het me niet herinneren maar de sfeer is.. opmerkelijk haha. :p
Nee ik ga echt omdat het een goede affiche is , in combinatie natuurlijk met goede sfeer . Knaldrang, ik denk dat dat fenomeen moet afgezwakt worden als je ziet naar de verkoop van losse concerts. Ik heb vorige weken bij velen ook al veel goede reacties gehoord

Ik betwijfel dat er zoveel aanbod is . En er komen mss nog afzeggingen want er heerst nog altijd onzekerheid naar tours toe.

Je mag altijd kritiek geven, is maar gezond ook. Maar ik denk dat t echt een mainstream werchter affiche is in de stijl van de voorgaande jaren
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Ken is op eFestivals ook aardig stil trouwens.
Dat Rock Werchter een 'stacked line-up' heeft en het wint van iedereen blijkt mijn inziens toch niet helemaal waar.
Mad Cool lijkt het toch echt wel wat beter te hebben geprogrammeerd, zelfs als Qotsa daar verdwijnt.
nu niet meer ?

hij spreekt ons duidelijk toe
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
En met purist bedoel je mij? Again, kritiek toeschrijven naar mij als persoon is gewoon lame. Ik ben niet de enige die vind dat de tenten heel erg ondermaats zijn en dat de Slope een pak beter kon. Dan heb ik nog niet over de ronduit luie manier waarop ze hun affiche vol hebben geplempt dit jaar. Geen idee hoe je met een affiche als doorwinterde Werchterganger tevreden mee kunt zijn tbh.

@Yannick jouw smaak is niet zaligmakend
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Ik vind bij de nieuwe namen nog genoeg leuks, maar het zorgt voor clashes :D.

Glints tijdens Beck is jammer voor mij persoonlijk.
SONS tegenover Miles Kane vind ik ook geen fijne en Tin Fingers had ik ook wel eens willen zien.
Yong Yello en grandson zulle niet gezien worden terwijl het wel leuke toevoegingen zijn, maar geen goede posities.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken