Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Ooh ja ik ook hoor. Maar ik zie ons dan ook niet als de gemiddelde werchterganger @JR1 ! :p
Als gemiddelde Werchterganger, wil ik toch ook wel even zeggen dat er gerust (overdag) wel wat meer kwalitatievere namen in de tenten mogen staan. Ik kan genoeg voorbeelden van Robert Plant's, Steven Wilson's, Gary Clark Jr., en dergelijke aanhalen waar ik enorm van heb genoten en die ik ook bij de beste optredens van die edities zou plaatsen. Die zijn er dit jaar inderdaad niet, wat zeer spijtig is. De tentheadliners die dan weer teleurstellen, ga ik me niet over uitspreken omdat ik als saaie, gemiddelde Werchterganger nu eenmaal liever voor de 4e keer Pearl Jam of Metallica zie dan een mooie, alternatieve tentheadliner waardat ik mijn vrienden toch niet naar meekrijg. Ik kan het nu eenmaal niet over mijn hart krijgen om deze helden niet ten volle te zien als ik de kans heb :D

Mijn opzet is meestal; ik ga voor de grote en bekende namen en ontdek tussenin nieuwe zaken die ik op voorhand al wat te pruimen vind :) Qua genre's is dat meestal wel in hetzelfde straatje moet ik toegeven. Ook al vind ik andere zaken zeker ook goed, de kans is groot dat ik -zeker voor een liveshow- toch kies voor de oude, witte, mannen met de gitaren (please don't shoot me).
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Als gemiddelde Werchterganger, wil ik toch ook wel even zeggen dat er gerust (overdag) wel wat meer kwalitatievere namen in de tenten mogen staan. Ik kan genoeg voorbeelden van Robert Plant's, Steven Wilson's, Gary Clark Jr., en dergelijke aanhalen waar ik enorm van heb genoten en die ik ook bij de beste optredens van die edities zou plaatsen. Die zijn er dit jaar inderdaad niet, wat zeer spijtig is. De tentheadliners die dan weer teleurstellen, ga ik me niet over uitspreken omdat ik als saaie, gemiddelde Werchterganger nu eenmaal liever voor de 4e keer Pearl Jam of Metallica zie dan een mooie, alternatieve tentheadliner waardat ik mijn vrienden toch niet naar meekrijg. Ik kan het nu eenmaal niet over mijn hart krijgen om deze helden niet ten volle te zien als ik de kans heb :D

Mijn opzet is meestal; ik ga voor de grote en bekende namen en ontdek tussenin nieuwe zaken die ik op voorhand al wat te pruimen vind :) Qua genre's is dat meestal wel in hetzelfde straatje moet ik toegeven. Ook al vind ik andere zaken zeker ook goed, de kans is groot dat ik -zeker voor een liveshow- toch kies voor de oude, witte, mannen met de gitaren (please don't shoot me).
Dan is er overdag wel genoeg moois ook voor u, zoals een Fever 333 of Turnstile bvb.
 
  • Leuk
Waarderingen: JR1

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik moet echt eens dat Fever 333 gaan beluisteren. Ken die act alleen van naam door dit forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Dan is er overdag wel genoeg moois ook voor u, zoals een Fever 333 of Turnstile bvb.
Absoluut, zoals ik eerder in mijn lijstje aangaf, zijn 3 van de 4 dagen zeker mooi gevuld :) Heb een beetje schrik dat er tussen 16u en 19u wel vaak een gat gaat zitten, de middencategorie is nu niet per se de meest sterke voor mij.

Maar dan is er tijd voor de hemelse friet-stoofvlees en een goeie pint, dat mag natuurlijk ook niet missen op een festivaldag!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik moet echt eens dat Fever 333 gaan beluisteren. Ken die act alleen van naam door dit forum.

kort 40 seconden impression van wat een fever 333 liveshow is. een van de waanzinnigste shows die ik al gezien heb was fever 333 op jera
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
En live is het ook gewoon een bom energie.
Zanger in het publiek, gitarist in het publiek, staat bijna geen moment stil op het podium.
Ik heb eens een filmpje gezien dat de gitarist bovenop het podium zat en aan het zwaaien was met zijn gitaar.
als ze de mogelijkheid hebben om ergens op te klimmen dan gaan ze dat ook gewoon doen. zelfde geld voor airbourne ook trouwens.

van alle stevigere acts, airbourne, turnstile, fever 333 hebben ze er wel 3 uitgekozen met een stevige live reputatie
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik draai het overal. Vandaag ook als start van de werkdag, ideaal! En is ook een smaakkwestie natuurlijk, kan enorm lekker gaan op die lompe energie.
Ga het serieus een treinritje lang proberen straks. Zit dit ook maar snel op mijn werk te beluisteren.

Qua energie een beetje als Run The Jewels, die mij dan wel weer heel hard kunnen bekoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Is het een rare gedachtekronkel als ik zeg dat ze eventueel zo hebben gedacht:
Rock Werchter verkoopt toch wel (met minder scherpe boekingen) en de losse dagen zijn meestal wat lastiger dus daar meer gericht op 'de fijnproever' (jaja ik weet het...)

Volgens mij is het vooral doordat de dagfestivals dit jaar geen bands hebben die op hun eentje de wei uitverkopen. Als Metallica op TW Classic of Boutique had gestaan, dan had de undercard daar wellicht goedkoper (of 'minder scherp') geweest dan nu.

Traditioneel zijn de dagevents bijna altijd gebouwd rond één klepper. Volgens mij is dat altijd het plan A. In jaren waarin dat niet is, denk ik dat dat eerder komt door andere factoren en dat het dus eerder een plan B is dan echt een bewuste keuze.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als Metallica op TW Classic of Boutique had gestaan, dan had de undercard daar wellicht goedkoper (of 'minder scherp') geweest dan nu.
Metallica stond al eens op Boutique. Toen stonden Soundgarden, Ghost, Channel Zero, Mastodon en Gojira ook op de lineup. Nu staan ze op het gewone RW en zijn dat Greta en Bazart...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Metallica stond al eens op Boutique. Toen stonden Soundgarden, Ghost, Channel Zero, Mastodon en Gojira ook op de lineup. Nu staan ze op het gewone RW en zijn dat Greta en Bazart...
Het is muggenziften natuurlijk maar was dat niet Chris Cornell solo?

Maar was wel een heerlijke dag, inderdaad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken