Als gemiddelde Werchterganger, wil ik toch ook wel even zeggen dat er gerust (overdag) wel wat meer kwalitatievere namen in de tenten mogen staan. Ik kan genoeg voorbeelden van Robert Plant's, Steven Wilson's, Gary Clark Jr., en dergelijke aanhalen waar ik enorm van heb genoten en die ik ook bij de beste optredens van die edities zou plaatsen. Die zijn er dit jaar inderdaad niet, wat zeer spijtig is. De tentheadliners die dan weer teleurstellen, ga ik me niet over uitspreken omdat ik als saaie, gemiddelde Werchterganger nu eenmaal liever voor de 4e keer Pearl Jam of Metallica zie dan een mooie, alternatieve tentheadliner waardat ik mijn vrienden toch niet naar meekrijg. Ik kan het nu eenmaal niet over mijn hart krijgen om deze helden niet ten volle te zien als ik de kans hebOoh ja ik ook hoor. Maar ik zie ons dan ook niet als de gemiddelde werchterganger @JR1 !
Mijn opzet is meestal; ik ga voor de grote en bekende namen en ontdek tussenin nieuwe zaken die ik op voorhand al wat te pruimen vind Qua genre's is dat meestal wel in hetzelfde straatje moet ik toegeven. Ook al vind ik andere zaken zeker ook goed, de kans is groot dat ik -zeker voor een liveshow- toch kies voor de oude, witte, mannen met de gitaren (please don't shoot me).