Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Ik ben een enorme fan van The Hives net doordat ik hen live zo ontzettend vet vind, hetzelfde heb ik met de Kaiser Chiefs.
The Hives had ik waarschijnlijk nooit ontdekt als iemand me nooit op PKP mee had genomen naar hun show.

Ik lees nu dat Fever 333 ook zo'n ontzettend vette live reputatie heeft, de muziek is minder mijn ding.
Puur op die live performance, wat zijn dan de tips voor komende werchter?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Puur op die live performance, wat zijn dan de tips voor komende werchter?
IDLES stelt eigenlijk nooit teleur. Nu op een grote main stage, maar ik denk dat die mannen dat wel aankunnen.
Beck zette de vorige keer de Barn in vuur en vlam. Heel veel hits uit verschillende momenten uit zijn carrière.
Big Thief (!) was veruit het beste wat ik op BKS19 gezien heb. In de AB het jaar erna ook uitmuntend. Echt een geweldig goede band.
Lous & The Yakuza schijnt live ook indrukwekkend te zijn. Check zeker hun Tiny Desk Concert eens.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
IDLES stelt eigenlijk nooit teleur. Nu op een grote main stage, maar ik denk dat die mannen dat wel aankunnen.
Ik vond dit dus op LL19 enorm tegenvallen. Veel energie en het plezier spatte er vanaf, maar de muzikaliteit ging daardoor compleet verloren. Net alsof een paar dronken mannen per ongeluk wat instrumenten hadden opgepakt en maar wat begonnen te karaoken zonder dat ze van elkaar door hadden welk nummer ze deden (de zanger riep ongeveer 20 keer tegen de gitarist: No, I Said Linger. LINGER! LINGER, The Cranberries, you moron).
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Puur op die live performance, wat zijn dan de tips voor komende werchter?
Mijn tips. Beck was idd geniaal de vorige keer in de Barn. Fontaines D.C. weinig publiek interactie (lees geen) maar retestrak. Marcus King is live echt een genot, nog beter dan op plaat. Qua echt live vind ik dit wel de grootste aanraders.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
The War On Drugs is puur muzikaal ongelooflijk strak live. Zelfde geld voor Big Thief.
The Chats word normaal gezien wel een stevige met-bier smijtend mosh feestje vooraan.

En ik denk eigenlijk dat Sum 41 nog nooit zo strak heeft gestaan als dezer dagen. Voor een nostalgische tiener-poppunk band, lijken die de laatste jaren live wel erg sterk bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik vond dit dus op LL19 enorm tegenvallen. Veel energie en het plezier spatte er vanaf, maar de muzikaliteit ging daardoor compleet verloren. Net alsof een paar dronken mannen per ongeluk wat instrumenten hadden opgepakt en maar wat begonnen te karaoken zonder dat ze van elkaar door hadden welk nummer ze deden (de zanger riep ongeveer 20 keer tegen de gitarist: No, I Said Linger. LINGER! LINGER, The Cranberries, you moron).
Had die vibe ook toen ik ze laatst zag, al effe geleden natuurlijk beaam het wel.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Ik ben nog volop bezig de voor mij onbekende namen aan het ontdekken.

Diegene die mij nu al opvalt: LP. Eigenlijk kende ik dus blijkbaar wel 'Lost on you' van haar. Wat een stem, ook bij de livenummers (check het album 'Live in Moscow'!). Toffe songs ook. Kan een revelatie worden. Heeft haar debuutalbum trouwens al in 2001 (!) uitgebracht
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Had die vibe ook toen ik ze laatst zag, al effe geleden natuurlijk beaam het wel.
IDLES hun optreden op The Slope in 2018 was anders wel vrij legendarisch, tevens de soundcheck er net voor :)

Ook al gezien in Trix, dik in orde, niet alleen qua overgave, maar ook muzikaal hoor.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
163
83
IDLES hun optreden op The Slope in 2018 was anders wel vrij legendarisch, tevens de soundcheck er net voor :)

Ook al gezien in Trix, dik in orde, niet alleen qua overgave, maar ook muzikaal hoor.
Dat optreden op the Slope was ook veel beter dan op Lowlands 2019. (toevallig zijn dat de twee keren dat ik ze live zag).
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Red Hot Chili Peppers zijn volop aan het teasen. En er word gezegd dat nu vrijdag hun eerste single van het nieuwe album MET JOHN FRUSCIANTE uitkomt. Excited as ****

Op dit forum zijn de RHCP-voorstanders in de minderheid lijkt me, maar ik heb nog nooit zo hard naar een show uitgekeken! (komende van iemand die gemiddeld meer dan 300 bands op een jaar ziet, zonder corona)

Als JF weer een intro speelt als op RW 2006 dan gaan we nog wat meemaken. Wordt prachtig als afsluiter.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Puur op die live performance, wat zijn dan de tips voor komende werchter?
Misschien niet de smaak van iedereen hier, maar Keane is altijd geweldig live!
Tom Chaplin is gewoon een van de beste live zangers die er op dit moment rondloopt. Jammer dat veel mensen zich alleen hun debuutalbum herinneren, want daarna is hij nog veel beter gaan zingen. Zeker de laatste jaren klinkt hij eigenlijk beter en professioneler dan ooit. Ik was bij de recente shows echt onder de indruk van de power van zijn stem, maar ook instrumentaal klinkt de band nog altijd "arena-sized" om het maar zo te zeggen.
Het zou mooi zijn als ze het ook aandurven om wat meer nieuw materiaal te spelen, maar ook met de klassiekers blijft het altijd genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
De hierboven genoemde Beck kan ik onderschrijven. Was een paar jaar terug een erg goed optreden.
Kijk zelf erg uit naar Fever333 en Airbourne.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Misschien niet de smaak van iedereen hier, maar Keane is altijd geweldig live!
Tom Chaplin is gewoon een van de beste live zangers die er op dit moment rondloopt. Jammer dat veel mensen zich alleen hun debuutalbum herinneren, want daarna is hij nog veel beter gaan zingen. Zeker de laatste jaren klinkt hij eigenlijk beter en professioneler dan ooit. Ik was bij de recente shows echt onder de indruk van de power van zijn stem, maar ook instrumentaal klinkt de band nog altijd "arena-sized" om het maar zo te zeggen.
Het zou mooi zijn als ze het ook aandurven om wat meer nieuw materiaal te spelen, maar ook met de klassiekers blijft het altijd genieten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg uitkijk naar dit optreden. Op mijn eerste Pinkpop speelden ze een fantastische show. Een van de shows die mijn liefde voor festivals en live muziek in gang heeft gezet
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik ga ze tegen dan al gezien hebben in Barcelona en de week er op nog in Parijs ook.

Eén van deze nummers in de set zou onwaarschijnlijk zijn: Soul To Squeeze, Venice Queen, Turn It Again, So Much I, Nobody Weird Like Me en Warm Tape (puur voor die ene zin waar John met zijn backing de hoogte in gaat :love:)

Dit is trouwens inderdaad een heerlijk ondergewaardeerd nummer van de Peppers, zou mooi zijn als ze die weer eens live doen! Voor mij is de lijst van nummers die ik graag zou willen zien met John te veel om op te noemen... Ik hoop in ieder geval dat er een aantal zeldzamere nummers bij zitten ?

Ik ga ze trouwens ook op de 8e in Parijs zien! en ook nog op Werchter en in het Goffertpark. Gaat heel vet worden!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Blijkbaar dubbele boeking Jon Theodore en daarom annulatie tourdata Qotsa. Zo lijkt het toch. Nu, er klopte al vanalles niet aan dat schema van Qotsa, leek me geen echt goed gevulde tour.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Blijkbaar dubbele boeking Jon Theodore en daarom annulatie tourdata Qotsa. Zo lijkt het toch. Nu, er klopte al vanalles niet aan dat schema van Qotsa, leek me geen echt goed gevulde tour.
Verklaart niet echt waarom ze die tour zo zonder toeters wilden aankondigen en cancelen...

Vrees eigenlijk een beetje voor de carrière van Homme eerlijk gezegd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken