Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Kharmas_kiss

Playlistbediener
31 jan 2022
32
32
Als gemiddelde Werchterganger, wil ik toch ook wel even zeggen dat er gerust (overdag) wel wat meer kwalitatievere namen in de tenten mogen staan. Ik kan genoeg voorbeelden van Robert Plant's, Steven Wilson's, Gary Clark Jr., en dergelijke aanhalen waar ik enorm van heb genoten en die ik ook bij de beste optredens van die edities zou plaatsen.

Bij deze een instemmende bijval voor meer namen als Gary Clark jr.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en JR1

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Metallica stond al eens op Boutique. Toen stonden Soundgarden, Ghost, Channel Zero, Mastodon en Gojira ook op de lineup. Nu staan ze op het gewone RW en zijn dat Greta en Bazart...
Ghost, Mastodon en Gojira maakten alledrie deel uit van de Metallica support die tour, dus dat is ook een apart verhaal.

Maar ik ben even terug gaan kijken naar de voorgaande affiches van TW Classic en ik zou niet echt zeggen dat de kwaliteit van invulling afhangt van de headliner. Ze proberen gewoon acts te boeken die potentieel hetzelfde publiek aanspreken als de headliner. En aangezien die zich meestal in het classic segment bevinden, krijg je supports krijgt die we bij RW niet als een groot gemis beschouwen (Simple Minds, Texas, Jon Fogerty).

Maar als er een Editors staat gaat dat ineens wel gepaard met The National, dEUS, Kraftwerk en Richard Ashcroft (ook geen misse invulling). En zo zie ik het ook bij Nick Cave: atypische naam voor TWC, wat resulteert in atypische namen die toevallig iets beter liggen bij de Festileakers. Ik betwijfel dat de gemiddelde Stubru-luisteraar naar The Smile, Courtney Barnett en Sleaford Mods kijkt en "wat een geniale affiche" denkt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Ok. Dan zal het op Graspop zijn dat ik Cornell solo zag. Excuses.
Klopt volgens mij. Ik vond die show op Boutique toen sterk in elk geval. Gedragen door Cornell maar ook door die geweldige drummer die er een maand later nog is stond met zijn andere band.

Graspop Cornell vond ik maar zo. Maar goed, die kerel zat al jaren niet goed in zijn vel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Klopt volgens mij. Ik vond die show op Boutique toen sterk in elk geval. Gedragen door Cornell maar ook door die geweldige drummer die er een maand later nog is stond met zijn andere band.

Graspop Cornell vond ik maar zo. Maar goed, die kerel zat al jaren niet goed in zijn vel.
Vond Soundgarden toen wat tegenvallen eerlijk gezegd. Alleen Black hole sun knalde er lekker in.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Ik sta open voor suggesties (serieus)
Probeer Imagine Dragons, die zijn pas maatschappij kritisch.

Maarree .. als die Amerikaanse headliners zo in het geding komen en zij zo zich inzetten voor cringe, waarom zeggen ze dan niet gewoon af en dan kan RW een headliner boeken, iets zoals uhhmm ... Kendrick Lamar?
 
Laatst bewerkt:

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Probeer Imagine Dragons, die zijn pas maatschappij kritisch.

Maarree .. als die Amerikaanse headliners zo in het geding komen en zij zo zich inzetten voor cringe, waarom zeggen ze dan niet gewoon af en dan kan RW een headliner boeken, iets zoals uhhmm ... Kendrick Lamar?
Bedoel je Imagine Dragons ruilen met Lamar?
Akkoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Zou wel een goede compensatie zijn.
Eerst van Faith No More naar Anne-Marie.
Daarna van Queens of the Stone Age naar Greta Van Fleet en Bazart.
En dan nu van de draken naar Lamar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Red Hot Chili Peppers zijn volop aan het teasen. En er word gezegd dat nu vrijdag hun eerste single van het nieuwe album MET JOHN FRUSCIANTE uitkomt. Excited as ****

Op dit forum zijn de RHCP-voorstanders in de minderheid lijkt me, maar ik heb nog nooit zo hard naar een show uitgekeken! (komende van iemand die gemiddeld meer dan 300 bands op een jaar ziet, zonder corona)

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Red Hot Chili Peppers zijn volop aan het teasen. En er word gezegd dat nu vrijdag hun eerste single van het nieuwe album MET JOHN FRUSCIANTE uitkomt. Excited as ****

Op dit forum zijn de RHCP-voorstanders in de minderheid lijkt me, maar ik heb nog nooit zo hard naar een show uitgekeken! (komende van iemand die gemiddeld meer dan 300 bands op een jaar ziet, zonder corona)

Dat gaat me een show worden ja. Die eerste teaser klonk ook meteen echt top. Benieuwd of deze jam van vanochtend ook een plek op het album krijgt. Man wat heb ik net als jij zin in deze show met the one and only John Frusciante!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Dat gaat me een show worden ja. Die eerste teaser klonk ook meteen echt top. Benieuwd of deze jam van vanochtend ook een plek op het album krijgt. Man wat heb ik net als jij zin in deze show met the one and only John Frusciante!
Ik ga ze tegen dan al gezien hebben in Barcelona en de week er op nog in Parijs ook.

Eén van deze nummers in de set zou onwaarschijnlijk zijn: Soul To Squeeze, Venice Queen, Turn It Again, So Much I, Nobody Weird Like Me en Warm Tape (puur voor die ene zin waar John met zijn backing de hoogte in gaat :love:)

 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Ik ga ze tegen dan al gezien hebben in Barcelona en de week er op nog in Parijs ook.

Eén van deze nummers in de set zou onwaarschijnlijk zijn: Soul To Squeeze, Venice Queen, Turn It Again, So Much I, Nobody Weird Like Me en Warm Tape (puur voor die ene zin waar John met zijn backing de hoogte in gaat :love:)

Gaaf man, ik ga ook naar Parijs! Ben je er de vrijdag of de zaterdag?
Soul to Squeeze of Venice Queen zou prachtig zijn, die eerste geef ik meer kans. Hoop zelf op Wet Sand, Don't Forget Me, I Could Have Lied en als we dan toch dromen Dosed.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
189
119
Die drummer tourt toch met The Smile op dat moment?

Meer dan welkom overigens!
Mag ie op donderdag eerst de Barn afsluiten met the Smile. ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Die drummer tourt toch met The Smile op dat moment?

Meer dan welkom overigens!
Mag ie op donderdag eerst de Barn afsluiten met the Smile. ;)
Die drummer, Mike Skinner, met z'n benen invetten deze zomer idd. Touren met twee projecten tegelijkertijd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken