Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Zoals eerder gezegd (ander topic), stonden er heel lang op voor RW, maar op bepaald moment er af gehaald. Geen idee waarom, kan te maken hebben met collega festivals te helpen en de planning te doen kloppen (zullen Roskilde ongetwijfeld ook doen). TW Classic dus.
Tekenend dat er zoveel scherpere boekingen op de losse dagen staan toch.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Donderdag
Must see: Pearl Jam - The War On Drugs - Fontaines DC - Lianne La Havas
Graag zien: Pixies - Beck - The Dead South - Black Pumas - Airbourne

Vrijdag
Must see: Metallica - Greta Van Fleet - Alt-J
Graag zien: Miles Kane - Moderat - Idles - Inhaler - Lous and The Yakuza

Zaterdag
Must see: Leon Bridges
Graag zien: Maneskin - Phoebe Bridgers - Marcus King

Zondag
Must see: Red Hot Chili Peppers - Royal Blood - Balthazar - Michael Kiwanuka
Graag zien: Sum 41 - Big Thief - The Record Company - Meute - Keane

Die zaterdag geeft mij Pink vibes, ik krijg er koude rillingen van.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Tekenend dat er zoveel scherpere boekingen op de losse dagen staan toch.
Edit: alles is volgeboekt voor The Smile maar het hele Rw weekend is leeg. Ik vermoed dat ze dus zelf dat weekend leeg hebben gemaakt voor een bepaalde reden (familie bvb, is wel meer het geval). Dus daarom geen RW.
wie ze trouwens op het gemakje wil gaan zien, L’Aeronef in Rijsel is altijd een aanrader.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Edit: alles is volgeboekt voor The Smile maar het hele Rw weekend is leeg. Ik vermoed dat ze dus zelf dat weekend leeg hebben gemaakt voor een bepaalde reden (familie bvb, is wel meer het geval). Dus daarom geen RW.
wie ze trouwens op het gemakje wil gaan zien, L’Aeronef in Rijsel is altijd een aanrader.
Fair enough. Zou ook kunnen. Een beetje het verhaal van Thom zijn soloshow in 2019, toen hij wel op DTRH stond.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
Goldband
Courtney Barnett
Maneskin
The Smile
Placebo
21 pilots
Stromae
En Werchter had veel mooier geweest. Nothing But Thieves en Yungblud stonder er al in 2019, Anne-Marie en ID wel ja geen uitleg nodig.
Dan heb je nog 21pilots van 2020, Maneskin snap ik dat ze er staan met die hype, hetzelfde met de hype rond Goldband
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Fair enough. Zou ook kunnen. Een beetje het verhaal van Thom zijn soloshow in 2019, toen hij wel op DTRH stond.
Wou toen inderdaad pas effectief beginnen in juli. Met belofte het jaar erna opnieuw te touren.
Komt er nog wel is van hoor.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Tekenend dat er zoveel scherpere boekingen op de losse dagen staan toch.
Ja en als je dat allemaal optelt (leuke namen afgeven aan Boutique + TW Classic + Core festival + Live /s Live) dan lijkt het er op dat dit de standaard gaat worden de komende jaren. Is toch enorm spijtig.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.852
3.842
Tekenend dat er zoveel scherpere boekingen op de losse dagen staan toch.
Is het een rare gedachtekronkel als ik zeg dat ze eventueel zo hebben gedacht:
Rock Werchter verkoopt toch wel (met minder scherpe boekingen) en de losse dagen zijn meestal wat lastiger dus daar meer gericht op 'de fijnproever' (jaja ik weet het...)
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Is het een rare gedachtekronkel als ik zeg dat ze eventueel zo hebben gedacht:
Rock Werchter verkoopt toch wel (met minder scherpe boekingen) en de losse dagen zijn meestal wat lastiger dus daar meer gericht op 'de fijnproever' (jaja ik weet het...)
zal wel zo zijn en is ook niet onlogisch. Maar RW stond er wel om bekend ook late afzeggingen toch sterk te vervangen. Nu lijkt het er echt op dat ze die moeite niet meer willen doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Is het een rare gedachtekronkel als ik zeg dat ze eventueel zo hebben gedacht:
Rock Werchter verkoopt toch wel (met minder scherpe boekingen) en de losse dagen zijn meestal wat lastiger dus daar meer gericht op 'de fijnproever' (jaja ik weet het...)
Het werd hier al aangehaald, maar ik ga naar Werchter om dingen als Metallica, TWOD of HAIM te zien maar ook om een Patti Smith, Robert Plant, Courtney Barnett, Rosalia, New Order, Janelle Monae, David Byrne, Band Of Horses, Fleet Foxes etc. te zien. Ik ga geen lijstje gaan maken van de editie van 2020 tov 2022, maar het verschil in 'kwaliteit' is enorm, echt. Werchter verkoopt altijd, het is alleen te zien welk publiek je het liefst wilt aantrekken lijkt me. De schare zoomers die voornamelijk zaterdag een dagticket zullen binnenhalen, de metalheads die op vrijdag de weide zullen inpalmen. Idk, zijn allemaal keuzes die de organisatie, of liever de boekers, maken. Line-up voelt heel top-heavy nu, met vrij lege tenten.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
zal wel zo zijn en is ook niet onlogisch. Maar RW stond er wel om bekend ook late afzeggingen toch sterk te vervangen. Nu lijkt het er echt op dat ze die moeite niet meer willen doen.
Sorry, maar de laatste jaren was dat inderdaad beter dan anders. Maar vroeger wist je dat als een band ging afzeggen je sowieso iets Belgisch in de plek kreeg. Zo zijn Van Jets 3 keer ingevallen geloof ik. En dat was telkens op een quasi uitverkochte editie. Heb het ook al geweten dat ze het ook gewoon met een band minder dierven doen, want er stonden er toch al 6. En heb het nu niet over last minute afzeggingen, maar eerder met maandje minimaal er tussen.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
176
100
Donderdag: Reignwolf, Altin Gun, Cigarettes after Sex, Black Pumas, The Dead South, Beck, Fontaines DC, HAIM, Pixies, TWOD, Pearl Jam.

Vrijdag: Last Internationale, Lous and the Yakuza, The Chats, Turnstile, Sam Fender, Alt-J, Moderat, RHEA, IDLES, Miles Kane, Metallica.

Zaterdag: Poorstacy, Kennyhoopla, LP, Leon Bridges, Bicep, Marcus King, Phoebe Bridgers, Jamie XX.

Zondag: Bartees Strange, Dry Cleaning, The Record Company, Modest Mouse, Meute, Fever333, Big Thief, Kiwanuka, Disclosure, Balthazar, Royal Blood, Killers, RHCP.

Genoeg namen die ik wil zien. Gaan natuurlijk aardig wat clashes tussen zitten helaas.

Het wordt dus sowieso wel een geslaagde Werchter. Maar als je ziet wat er op de losse festivals van Werchter staat, het doorschuiven van GvF ipv QOTSA en Annemarie ipv FNM ....... pijnlijk hoor.
Ziet er inderdaad uit als een jaartje makkelijk cashen. Of zijn er gewoon te veel festivals tegenwoordig?
 
Laatst bewerkt:

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Foo Fighters die wegvielen en vervangen werden door FNM en een extra Royal Blood. Dat was wel tonen dat je bij de zaak bent. En oké, FF was de grootste naam op de affiche dat jaar. Maar QOTSA is toch ook wel de 4de grootste zou ik zeggen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Slowdive werd ook zo 's vervangen, weet niet meer voor wie ze invielen toen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.852
3.842
Het werd hier al aangehaald, maar ik ga naar Werchter om dingen als Metallica, TWOD of HAIM te zien maar ook om een Patti Smith, Robert Plant, Courtney Barnett, Rosalia, New Order, Janelle Monae, David Byrne, Band Of Horses, Fleet Foxes etc. te zien. Ik ga geen lijstje gaan maken van de editie van 2020 tov 2022, maar het verschil in 'kwaliteit' is enorm, echt. Werchter verkoopt altijd, het is alleen te zien welk publiek je het liefst wilt aantrekken lijkt me. De schare zoomers die voornamelijk zaterdag een dagticket zullen binnenhalen, de metalheads die op vrijdag de weide zullen inpalmen. Idk, zijn allemaal keuzes die de organisatie, of liever de boekers, maken. Line-up voelt heel top-heavy nu, met vrij lege tenten.
Ooh ja ik ook hoor. Maar ik zie ons dan ook niet als de gemiddelde werchterganger @JR1 ! :p
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
611
457
Buitenom mogelijke clashes (er zitten er al een paar tussen) en een beetje rekening houdend met de smaak van mijn vrienden

Donderdag
Must see: Pearl Jam, The War On drugs
Graag zien: Pixies, Fontaines D.C., Beck, First Aid Kit, Lianna la Havas

Vrijdag
Must see: Idles, Sam Fender, Inhaler, Parcels
Graag zien: Metallica (al viel het me in 2014 tegen, maar goed) Lewis Capaldi, Greta van Fleet

Zaterdag
Must see: Goldband (heerlijk begin van een brakke zaterdag), Jorja Smith, Phoebe Bridgers, Leond Bridges, Alec Benjamin
Graag zien: Imagine dragons (nog nooit gezien, ik laat me graag verrassen), Maneskin, nothing but thieves

Zondag
Must see: Red Hot Chili Peppers, Killers, Keane, Michael Kiwanuka
Graag zien: Royal blood

Zoiets ongeveer.
De tenten zijn inderdaad maar matig bezet, zeker later op de avond.
Maar goed, voor mezelf sprekend:
donderdag wil ik pearl jam en TWOD zien
vrijdag metallica kom ik ook niet onderuit met mijn vriendengroep denk ik
Zaterdag: Imagine dragons, tsjaa, wat ik zeg, ik laat me graag verrassen
Zondag: groot RHCP en Killers fan

Al met al wel blij dat er geen grote clashes zijn eigenlijk, laat op de avond, hahah
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken