Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Amerika en grootste producties. Zij zullen duidelijkheid vereisen van de festivals hier, maar die kunnen ze niet krijgen door het gebrek aan wilskracht van onze overheden hier om iets te openen.

Heb nog nooit een Pearl Jam show gezien met een grootse productie. Maar goed, het is bekend dat Eddie en de mannen snel schrik hebben (remember de terreurdreigingen).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.284
4.167
Enig idee hoe andere zalen verkopen momenteel? Vermoed namelijk voor grote shows dat het wel héél erg belabberd zal zijn.
Voor Oscar And The Wolf, over 7 weken in de Ziggodome, zijn nog bijna alle kaarten te krijgen. Dat is natuurlijk wat gechargeerd, maar meer dan enkele duizenden zijn het er niet.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.284
4.167
Ik had een heel kleurenpalet gemaakt in een document, maar die kan je blijkbaar niet één op één kopiëren, dus maar even opnieuw gedaan. Zo ziet het er voor mij uit. Dus ben benieuwd wie er slecht nieuws gaat brengen over wie er waarschijnlijk gaan clashen en waar ik dus pijnlijke keuzes moet gaan maken.

Groen: Sowieso zien. Rood: Niet zien. Oranje: Als ik er toch ben/als het uitkomt. Blauw: Zelfde als oranje, maar daar zou ik toch eerder heengaan dan een 'reguliere' oranje.

Donderdag
Main Stage: Pearl JamThe War on DrugsPixiesRag’n’Bone ManHAIMFontaines D.C. Gang of Youths
The Barn: BeckFirst Aid KitCarly Rae Jepsen AirbourneThe Dead South
Klub C: Lianne La HavasBlack PumasRy XCigarettes after SexAltin Gün
The Slope: White ReaperReignwolfYumi ZoumaOwenn

Vrijdag
Main Stage: Metallica Greta van Fleet Lewis Capaldi Bazart IDLES Miles KaneRHEA
The Barn: ModeratAlt-JSam FenderInhalerTurnstileStikstof
Klub C: Lous and the Yakuza Girl in RedParcelsJC Stewart
The Slope: The Chats The Last InternationaleThe RegrettesWaterparks Molybaron

Zaterdag
Main Stage: Imagine DragonsTwenty One PilotsAnne-MarieYungblud Måneskin Nothing But ThievesGoldband
The Barn: Jamie xxJorja SmithLPPhoebe BridgersSabrina ClaudioMarcus King
Klub C: Bicep Live Leon BridgesClairo Alec BenjaminPitou
The Slope: KennyHoopla Poorstacy The FaimDea Matrona

Zondag
Main Stage: Red Hot Chili PeppersThe KillersRoyal BloodBalthazarKeaneSum 41Joost
The Barn: Polo G DisclosureMichael KiwanukaKacey Musgraves Big ThiefFever 333
Klub C: MEUTELost Frequencies LiveJimmy Eat WorldModest MouseMoses SumneyEmma Bale
The Slope: Jehnny Beth Snail MailThe Record CompanyDry Cleaning Bartees StrangePeach Tree Rascals
Rock Am Ring is ook niet heel ver rijden, hè
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Amerika en grootste producties. Zij zullen duidelijkheid vereisen van de festivals hier, maar die kunnen ze niet krijgen door het gebrek aan wilskracht van onze overheden hier om iets te openen.

Ik denk dat je het even te negatief inziet. De verwachtingen bij virologen en overheden is dat we in april met minimale restricties gaan kunnen werken.

Hell..Hans Zimmer gaat op zaaltoer in maart en april en die kerel heeft een monsterproductie van 130 man mee op het podium. Als Zimmer durft touren, dan moet dat Metallica en Pearl in juni en juli ook wel lukken op een openlucht festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

pigital

Dagopener
15 okt 2018
721
651
probleem ligt eraan dat in Europa elk land dan weer andere regels heeft wat het onuidelijk maakt en enkele bands nu cancellen. Gisteren zo nog een post erover van Marc Rebillet op Instagram. Goede nieuws is wel dat ze altijd naar de zomer verplaatsen en dus daar meer zekerheid verwachten. Zal dus wel ok zijn vermoed ik. Maar lang moeten die idiote regels niet meer aanblijven
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ik ben waarschijnlijk heel anders als velen hier omdat ik zeer veel verschillende genres wel kan waarderen. Heb ook eens tijd gemaakt om de affiche in detail te bekijken en mijn vinkjes te zetten. Al komt daar meestal nog veel verandering in door vrienden en mijn lief.

Misschien is vooral als het ergens nog uitkomt of we toch wat anders willen door de groepskeuze.

Donderdag
Carly Rae Jepsen, Rag 'n' Bone Man, Yumi Zouma, Pixies, Beck, The War on Drugs, Pearl Jam

Misschien: Gang of Youths, The Dead South, Fontaines DC, Owenn, Haim, First Aid Kit, Lianne La Havas

Vrijdag
Miles Kane, Inhaler, Bazart, Lewis Capaldi, Metallica

Misschien: RHEA, JC Stewart, Parcels, Sam Fender, The Regrettes, Girl in Red, Alt-J

Zaterdag
Goldband, Nothing but Thieves, Maneskin, Alec Benjamin, Yungblud, Anne-Marie, Twenty One Pilots, Imagine Dragons

Misschien: Marcus King, Leon Bridges, Bicep Live (al zal dat moeilijk worden)

Zondag
Joost, Emma Bale, Sum 41, Keane, Balthazar, Jimmy Eat World, Royal Blood, The Killers, Red Hot Chili Peppers

Misschien: Peach Tree Rascals, Modest Mouse, Michael Kiwanuka, The Record Company, Snail Mail, Lost Frequencies, Polo G
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.202
2.476
Amerika en grootste producties. Zij zullen duidelijkheid vereisen van de festivals hier, maar die kunnen ze niet krijgen door het gebrek aan wilskracht van onze overheden hier om iets te openen.
En dan te bedenken dat Coachella in APRIL wel gewoon volledig doorgaat…
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Effe benadrukken dat twee maand geleden Niels Destadsbader nog drie volle Sportpaleizen gedaan heeft. Er kan op een maand of twee al veel veranderen in negatieve of positieve zin, dus ik zou me echt nog niet hard zorgen maken over binnen 4 maand.

Zolang er geen vuile variant als Delta opduikt ziet het er vanaf april in heel Europa rooskleurig uit.

Ik denk oprecht dat Evanescence / Within Temptation op 24 maart het eerste grote concert gaat zijn die ik in erg lange tijd ga zien.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.703
4.747
Mijn spoorboekje zou ook wat afhangen van welke namen ik op Nos Alive zou kunnen zien. Daar staat op de dag die ik ga ook Fontaines D.C. en TWOD. Dus dat zal meespelen.

Ongeveer op volgorde van liefst naar minst graag

Donderdag:
Graag: Pearl Jam, Pixies, fontaines d.c., twod, airbourne, reignwolf, black pumas, the dead south, altin gün, cigarettes after sex, Beck

Eventueel: white reaper

Als er echt niks anders is: first aid kit, HAIM, Gang of Youths, lianne la havas, ry x, owenn, yumi zouma

Nog liever in mijn neus peuteren: ragn bone man, carly rae jepsen

Vrijdag:
Graag: Metallica, idles, turnstile, the chats, stikstof, molybaron, rhea

Eventueel: greta van fleet, the last internationale, inhaler, Alt-J, Sam Fender

Als er echt niks anders is: miles kane, girl in red, parcels, jc stewart, the regrettes, waterparks, Moderat

Nog liever in mijn neus peuteren: lewis capaldi, Bazart, lous the jakuza

Zaterdag:
Graag: marcus king, kennyhoopla

Eventueel: poorstacy, dea matrona, 21 Pilots, leon bridges, maneskin, phoebe bridgers

Als er echt niks anders is: yungblud, Nothing but thieves, Imagine Dragons, goldband, lp, pitou, the faim, alec benjamin

Nog liever in mijn neus peuteren: Jorja Smith, Jamie XX, Bicep, anne marie, sabrina claudio, clairo

Zondag
Graag: fever 333, RHCP, royal blood, Sum 41, michael kiwanuka, modest mouse, the record company, dry cleaning

Eventueel: The Killers, meute, jimmy eat world

Als er echt niks anders is: Keane, snail mail, bartees strange, balthazar, peach tree rascals, joost, big thief, lost frequencies, jehnny beth, Polo G, disclosure, moses sumney

Nog liever in mijn neus peuteren: kacey musgraves, emma bale

Donderdag wordt een en al clashes
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
Na Aerosmith (Graspop) gisteren, ook vandaag een nieuwe Amerikaanse annulering: geen Lionel Richie op de Lokerse Feesten, die de onzekerheid m.b.t. de pandemie aanhaalt als reden.

Toch best wel veel afzeggingen, zo vroeg op het jaar nog ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Hoor weinig enthousiasme over Lous & the Yakuza hier eigenlijk. Prachtige boeking maar benieuwd of die als KlubC headliner veel volk in haar tent gaat hebben.

Idem voor Kacey Musgraves. Vraag me af hoe succesvol ze is op Rock Werchter. Ben ik echt benieuwd naar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Hoor weinig enthousiasme over Lous & the Yakuza hier eigenlijk.
Ben nog bezig deze line-up te bekakken, Matt. Nog geen tijd gehad om de weinige pareltjes wat meer aandacht geven. :(

Maar Lous is echt wel de moeite, ook benieuwd hoe haar show ineen steekt. Haar debuut 'Gore' was in 2020 alleszins één van m'n favoriete en meest beluisterde platen en m'n favoriete Belgische plaat van dat jaar tout court.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Na Aerosmith (Graspop) gisteren, ook vandaag een nieuwe Amerikaanse annulering: geen Lionel Richie op de Lokerse Feesten, die de onzekerheid m.b.t. de pandemie aanhaalt als reden.

Toch best wel veel afzeggingen, zo vroeg op het jaar nog ...
Het begint wel aardig te rammelen op deze manier....
 

festirock

Support act
1 dec 2015
895
601
Zeker bij die oude rockbands. Is natuurlijk wel het risico die Werchter pakt met te mikken op 70 plus artiesten

Waar vervolgens een hele weide van geniet ..

Nee , afzeggingen zullen er zoiezo komen. The streets bvb was ook jammer. Hopen dat de headliners blijven staan.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
895
601
probleem ligt eraan dat in Europa elk land dan weer andere regels heeft wat het onuidelijk maakt en enkele bands nu cancellen. Gisteren zo nog een post erover van Marc Rebillet op Instagram. Goede nieuws is wel dat ze altijd naar de zomer verplaatsen en dus daar meer zekerheid verwachten. Zal dus wel ok zijn vermoed ik. Maar lang moeten die idiote regels niet meer aanblijven
Vermoed dat tegen de zomer die regels wel overal een beetje hetzelfde gaan zijn binnen Europa. Alleen willen sommige acts daar nu al zekerheid over
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.833
3.826
Waar vervolgens een hele weide van geniet ..

Nee , afzeggingen zullen er zoiezo komen. The streets bvb was ook jammer. Hopen dat de headliners blijven staan.
Gelukkig komen er van de headliners niet zoveel uit Amerika.

Ooh wacht eens even...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken