Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Ja klopt niet hoor. Ik omschrijf mezelf ten eerste ook nog als jeugd (20j kan er nog mee door toch?) en ten tweede luister ik elke naam op de line-up minstens 2 nummers van en daarna eventueel verder. Ik vind die hele zaterdag gewoon echt ruk. Yungblud stond er in 2019 en vond hem toen niet zo goed (in 2018 op pukkelpop weer wel, dus mss nieuwe kans) en Maneskin benieuwd naar, maar kan die zijn stem eigenlijk niet verdragen. Nothing But Thieves staat naar mijn aanvoelen meer in België dan Editors, Pearl Jam, Elbow en elke huisband van Werchter opgeteld. Die ben ik dus ook beu gezien. Momenteel is de enige echt interessante naam voor mij Marcus King en daarnaast benieuwd naar Maneskin, Leon Bridges, en die twee laatsten op de slope.

Een T-shirt van Fever en blond/bruine krullen
Dea Matrona niks voor jou? Enige artiest die ik naast Marcus King sowieso wil zien. Past redelijk in hetzelfde straatje. Voor de rest denk ik wel kijken bij Leon Bridges, Pitou en dan godbetert Maneskin. Phoebe Bridgers kijken als er ruimte is (en die is er wel...) en dan houd ik het voor gezien. Staat echt niks tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Jorja Smith en Phoebe Bridgers en that's it, voor mij. Daarbij zeggende dat ik dat wel twee heel goede namen vind.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Ik heb ook bij zaterdag het meest "meh" gevoel, maar zelfs daar zie ik echt wel genoeg potentiezl voor fun.

Marcus King is nu al een must see voor me, ook Maneskin wil ik erg graag mee gaan pikken en ik hoop erg hard dat Phoebe niet clasht. Anne Marie is...okay. Ik heb niks tegen een uurtje poppy meezingers en het meiske kan live best wel zingen.

21 Pilots gaat sowieso goed worden en lijkt me een headliner die velen hier onderschatten en tegen dat de draken kromen ben ik gewoon voorbereid.

..dronken..ik ben dronken, t'kan me niet schelen ik ben dronken...dronken...ja echt dronken lalala.

Laat die dus maar wat platte deuntjes afvuren zoals Thunder, ik kan me net genoeg indrinken om me zelfs met dat melig te amuseren vanop een afstandje terwijl de meiden genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Dea Matrona niks voor jou? Enige artiest die ik naast Marcus King sowieso wil zien. Past redelijk in hetzelfde straatje. Voor de rest denk ik wel kijken bij Leon Bridges, Pitou en dan godbetert Maneskin. Phoebe Bridgers kijken als er ruimte is (en die is er wel...) en dan houd ik het voor gezien. Staat echt niks tussen.
Dea Matrona klinkt best leuk, al ben ik bang dat die voor ons iets te vroeg op het affiche staan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.703
4.747
Dea Matrona niks voor jou? Enige artiest die ik naast Marcus King sowieso wil zien. Past redelijk in hetzelfde straatje. Voor de rest denk ik wel kijken bij Leon Bridges, Pitou en dan godbetert Maneskin. Phoebe Bridgers kijken als er ruimte is (en die is er wel...) en dan houd ik het voor gezien. Staat echt niks tussen.
Ja die ook idd, wss een dagje eten bij de slope
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Ik heb na een druk weekend ook eens de tijd genomen om de giga-worp wat onder de loep te nemen. Toen ik zo snelsnel de aankondiging hoorde vrijdag, dacht ik: "Wat is me dat?". Maar nu ik alles wat heb laten bezinken, heb ik eigenlijk het gevoel dat er wel enorm veel staat wat me aanspreekt, al heb ik nog veel te ontdekken. Er staan elke dag wel bands die voorheen voor mij onbekend (of enkel van naam) waren, maar die ik zeker wel ga checken, bvb. The Dead South, Molybaron, Marcus King, The Record Company...

Hiermee kan ik zeker mijn dagen vullen, buiten de zaterdag natuurlijk :) Ben wel benieuwd naar de namen die nog gaan komen. Ik veronderstel dat dit geen grote namen in de tenten gaan zijn (al zou dit er nog wel bij kunnen). Verwachten jullie deze ook binnenkort (vrijdag of volgende week) te krijgen, of zal dit pas over een maand of 2 zijn met de definitieve uren?

Donderdag
Must see
The Dead South
Gang of Youths
Airbourne
Pixies
The War On Drugs
Pearl Jam

Eventueel
Beck --> Dit gaat 'm niet worden, tussen de eerste noot van Pixies en de laatste van Pearl Jam krijg je mij niet weg van de main.
Fontaines DC
Reignwolf
White Reaper

Vrijdag
Must see
RHEA
Turnstile
IDLES
Molybaron
Greta Van Fleet
Metallica

Eventueel
The Last Internationale
The Chats
Inhaler
Sam Fender

Zaterdag --> ik ga me gewoon amuseren zonder muziek, wherever mijn vrienden ook naartoe willen. Wat. een. verschrikkelijke. dag.
Must See
Marcus King

Eventueel
Maneskin
Yungblud
Poorstacy
Kennyhoopla
Phoebe Bridgers
Twenty One Pilots

Zondag
Must see
Sum 41
Royal Blood
The Killers
RHCP
Fever 333
Jimmy Eat World
The Record Company

Eventueel
Keane
Balthazar
Meute
Jehnny Beth
Big Thief
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Opvallend, Tones & I gaat een Ab show geven in plaats van RW. Het momentum dat weg is?

Show disclosure in de lotto is droogjes geannuleerd.
Afas ook.

Due to ongoing COVID restrictions and a rise in COVID-19 infections across Europe, we have made the difficult decision to cancel our upcoming show at AFAS Live in Amsterdam on 11 March 2022. We're so disappointed to not be able to reach you, but we promise it won't be long.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Als we lekker in hokjes gaan denken, hebben we hierboven dan dé stereotype werchter ganger in ons midden? :p
Haha, neem JR1 zijn must-sees, neem daar het exacte spiegelbeeld van, en dan kom je op de mijne.

(War On Drugs staan wel op beide lijstjes!)

Ergens wel mooi natuurlijk.
 

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Als we lekker in hokjes gaan denken, hebben we hierboven dan dé stereotype werchter ganger in ons midden? :p
Haha, wordt ook mijn 7e Werchter ondertussen, dus geen probleem om me zo te (stereo)typeren! Ik sta heus wel open voor andere muziek die @mattman waarschijnlijk wel gaat zien, maar mijn ervaring leert me dat ik uiteindelijk toch maar een naam of 8 (max 9) zie op een dag en dan geef ik voorkeur aan bovenstaand lijstje naar alle waarschijnlijkheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Opvallend, Tones & I gaat een Ab show geven in plaats van RW. Het momentum dat weg is?

Show disclosure in de lotto is droogjes geannuleerd.
Enig idee hoe andere zalen verkopen momenteel? Vermoed namelijk voor grote shows dat het wel héél erg belabberd zal zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Voor mij ziet het er op de volgende manier uit.
* = nog nooit eerder gezien.

Vrijdag
Must see
Pixies*
The War on Drugs*
Pearl Jam

Want to see
The Dead South*
Airbourne
First Aid Kit*

Ben er toch
Fontaines D.C.*
HAIM*
Beck*

Vrijdag
Must see
Molybaron*
Inhaler
Sam Fender*
Metallica

Want to see
Greta Van Fleet*
Alt-J
IDLES

Ben er toch
Turnstile*
Miles Kane
The Last Internationale

Zaterdag
Must see
Måneskin*
Twenty One Pilots*

Want to see
Nothing But Thieves

Ben er toch
Yungblud
Imagine Dragons

Zondag
Must see
Fever 333
Keane*
Royal Blood
The Killers*
Red Hot Chili Peppers

Want to see
Sum 41
Jimmy Eat World

Ben er toch
Modest Mouse*
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Ik had een heel kleurenpalet gemaakt in een document, maar die kan je blijkbaar niet één op één kopiëren, dus maar even opnieuw gedaan. Zo ziet het er voor mij uit. Dus ben benieuwd wie er slecht nieuws gaat brengen over wie er waarschijnlijk gaan clashen en waar ik dus pijnlijke keuzes moet gaan maken.

Groen: Sowieso zien. Rood: Niet zien. Oranje: Als ik er toch ben/als het uitkomt. Blauw: Zelfde als oranje, maar daar zou ik toch eerder heengaan dan een 'reguliere' oranje.

Donderdag
Main Stage: Pearl JamThe War on DrugsPixiesRag’n’Bone ManHAIMFontaines D.C. Gang of Youths
The Barn: BeckFirst Aid KitCarly Rae Jepsen AirbourneThe Dead South
Klub C: Lianne La HavasBlack PumasRy XCigarettes after SexAltin Gün
The Slope: White ReaperReignwolfYumi ZoumaOwenn

Vrijdag
Main Stage: Metallica Greta van Fleet Lewis Capaldi Bazart IDLES Miles KaneRHEA
The Barn: ModeratAlt-JSam FenderInhalerTurnstileStikstof
Klub C: Lous and the Yakuza Girl in RedParcelsJC Stewart
The Slope: The Chats The Last InternationaleThe RegrettesWaterparks Molybaron

Zaterdag
Main Stage: Imagine DragonsTwenty One PilotsAnne-MarieYungblud Måneskin Nothing But ThievesGoldband
The Barn: Jamie xxJorja SmithLPPhoebe BridgersSabrina ClaudioMarcus King
Klub C: Bicep Live Leon BridgesClairo Alec BenjaminPitou
The Slope: KennyHoopla Poorstacy The FaimDea Matrona

Zondag
Main Stage: Red Hot Chili PeppersThe KillersRoyal BloodBalthazarKeaneSum 41Joost
The Barn: Polo G DisclosureMichael KiwanukaKacey Musgraves Big ThiefFever 333
Klub C: MEUTELost Frequencies LiveJimmy Eat WorldModest MouseMoses SumneyEmma Bale
The Slope: Jehnny Beth Snail MailThe Record CompanyDry Cleaning Bartees StrangePeach Tree Rascals
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr en Brian

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Het slechte nieuws is dat ik verwacht dat Pearl Jam en Metallica de volgende bands zijn die hun Europese tour cancelen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Amerika en grootste producties. Zij zullen duidelijkheid vereisen van de festivals hier, maar die kunnen ze niet krijgen door het gebrek aan wilskracht van onze overheden hier om iets te openen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken