Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Amai serieus uit context gerukt hier... Heb nooit gezegd dat er geen plaats is voor hiphop op RW. Ben ook niet neerbuigend over hiphop geweest. Van mij mogen er zeker wat hiphop namen staan.

Wat ik bedoelde is dat weinig die-hard hiphopfans zitten te wachten om naar Rock Werchter te gaan om Kendrick Lamar te zien. Al mijn vrienden waarvan hiphop hun favoriete genre is, balen ontzettend als er een goede hiphopnaam op Werchter komt. En hiphop heeft een heel sterke underground ondergrond. Ik bedoel niet dat het niet populair is maar heel dat wereldje heeft iets rond zich hangen. De charmes van in kleine clubs spelen in het begin van hun carrière, de vele collabs, de feuds,...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Amai serieus uit context gerukt hier... Heb nooit gezegd dat er geen plaats is voor hiphop op RW. Ben ook niet neerbuigend over hiphop geweest. Van mij mogen er zeker wat hiphop namen staan.

Wat ik bedoelde is dat weinig die-hard hiphopfans zitten te wachten om naar Rock Werchter te gaan om Kendrick Lamar te zien. Al mijn vrienden waarvan hiphop hun favoriete genre is, balen ontzettend als er een goede hiphopnaam op Werchter komt. En hiphop heeft een heel sterke underground ondergrond. Ik bedoel niet dat het niet populair is maar heel dat wereldje heeft iets rond zich hangen. De charmes van in kleine clubs spelen in het begin van hun carrière, de vele collabs, de feuds,...
Omdat ze beseffen dat er behalve die twee à drie namen verder niets te zien voor hen valt?
 

Jessefeyaerts

Campingartiest
16 feb 2014
65
2
Amai serieus uit context gerukt hier... Heb nooit gezegd dat er geen plaats is voor hiphop op RW. Ben ook niet neerbuigend over hiphop geweest. Van mij mogen er zeker wat hiphop namen staan.

Wat ik bedoelde is dat weinig die-hard hiphopfans zitten te wachten om naar Rock Werchter te gaan om Kendrick Lamar te zien. Al mijn vrienden waarvan hiphop hun favoriete genre is, balen ontzettend als er een goede hiphopnaam op Werchter komt. En hiphop heeft een heel sterke underground ondergrond. Ik bedoel niet dat het niet populair is maar heel dat wereldje heeft iets rond zich hangen. De charmes van in kleine clubs spelen in het begin van hun carrière, de vele collabs, de feuds,...
Ik kan dit vanuit mijn vriendengroep wel degelijk bevestigen! Ik ben zelf een behoorlijk grote hiphopfan die zo'n 6/7 jaar geleden elk jaar een weekendje op RW te vinden was, maar sinds een paar jaar ben ik helemaal geswitcht naar Dour - niettemin heb ik nog steeds een grote vriendengroep die elk jaar naar Werchter gaat en waar ik me soms bij aansluit.

Als er echt een goede hiphopnaam op RW staat - bijvoorbeeld Kendrick, Brockhampton of Denzel Curry - zou dat voor mij de topact zijn voor een dagje Dour of mij zelfs kunnen overhalen om toch een dag naar Werchter te gaan (hoewel ik het enorm duur begin te vinden, maar dat is een andere discussie) ... maar mijn vrienden vinden dit vaak gewoon 'opvulling' en zonde dat er niets anders staat, zelfde geldt ook voor techno, bv. Paul Kalkbrenner.

Andersom geldt dit natuurlijk ook! Ik werd totaal niet warm van pakweg Slowdive, Mogwai of Equal Idiots op Dour - wat zij dan weer veel liever zouden zien in de plaats van iets hiphop- of technogerelateerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en mattman

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Vind nochtans niks terug op de instagram van Skinner :unsure:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Minder dan 4 weken geleden kondigden ze ook die hele Amsterdam Takeover aan en nu is alles weer gecanceld. Beslissingen zijn vrij vlot op elkaar genomen. Begrijpelijke keuze maar wel jammer.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Minder dan 4 weken geleden kondigden ze ook die hele Amsterdam Takeover aan en nu is alles weer gecanceld. Beslissingen zijn vrij vlot op elkaar genomen. Begrijpelijke keuze maar wel jammer.
Begrijpelijk? Wie kan er zeggen wat er binnen 2 maanden zal gebeuren laat staan binnen 6?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Vooral vreemd omdat dit Britten zijn, in het VK is het weer business as usual in de muzieksector.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Celeste? Is dat niet eerder iets voor Graspop?
Ik denk dat ze volgens de regels van de nichefestivals hier besproken eigenlijk op Jazz Middelheim zou moeten! Duidelijk geen plaats op Werchter.
Wat zou de FIA hier wel niet van denken...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Net even opgezocht, ik heb celeste al meermaals gezien. Franse sludge band en plots komt er hier een vrouw gewoon in een jaar tijd hun naam inpalmen ? Kan dat zomaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken