Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Muse is ook wel groter dan The Strokes.

The Strokes is imo niet meer dan sub of coheadliner. Gezien de kritiek op die dag (de meesten vonden de topcard wat matig) ben ik daar volgens mij niet de enige in. Gezien de festivalwereld behoorlijk verandert is en er volgend jaar flink geschoven moet worden zou het best kunnen dat als je the Strokes volgend jaar ineens wel sub ziet staan. Dat hun laatste plaat vrij lauw ontvangen (oa 5.7 op Pitchfork) is helpt dan ook niet echt mee. En als the Killers kunnen subben voor McCartney kunnen The Strokes dat voor Pearl Jam toch?

Swift is absoluut overal ter wereld groter dan de Foo Fighters. Ook op Rock Werchter.

Dat gezegd zou ze natuurlijk wel headliner op RW zijn maar zeker niet groter dan Foo Fighters.

Hoe bedoel je die?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Punt is ook misschien dat The Strokes niet voor minder dan headliner komt opdraven.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Dat gezegd zou ze natuurlijk wel headliner op RW zijn maar zeker niet groter dan Foo Fighters.

Hoe bedoel je die?
Zelfde manier op wat hij tegen mij zei. Dat The Strokes nergens spelen voor minder dan een headliner.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Dat het voor Rock Werchter interessanter is om Foo Fighters op de affiche te hebben en Swift apart weg te zetten op een aparte dag buiten het eigenlijke festival.

Mogen ze van mij ook gewoon doen. Rock Werchter hoeft ook helemaal niet naar Glastonbury te kijken en gewoon zichzelf blijven, ik zou voor Glastonbury geen ticket willen kopen op basis van de 2020 affiche.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Muse is ook wel groter dan The Strokes.

The Strokes is imo niet meer dan sub of coheadliner. Gezien de kritiek op die dag (de meesten vonden de topcard wat matig) ben ik daar volgens mij niet de enige in. Gezien de festivalwereld behoorlijk verandert is en er volgend jaar flink geschoven moet worden zou het best kunnen dat als je the Strokes volgend jaar ineens wel sub ziet staan. Dat hun laatste plaat vrij lauw ontvangen (oa 5.7 op Pitchfork) is helpt dan ook niet echt mee. En als the Killers kunnen subben voor McCartney kunnen The Strokes dat voor Pearl Jam toch?

Swift is absoluut overal ter wereld groter dan de Foo Fighters. Ook op Rock Werchter.

Dat gezegd zou ze natuurlijk wel headliner op RW zijn maar zeker niet groter dan Foo Fighters.

Hoe bedoel je die?
Ligt er echt aan welke site je dan pakt, op Besteveralbums.com, Allmusic en NME krijgt het zeer lovende recensies.
Praktijk wijst uit dat ze dus wel degelijk headliner zijn, aangezien ze overal als headliner spelen.
En hoe kom je er bij dat Swift groter is dan Foo Fighters voor RW? Ze heeft er nog nooit gestaan en die Boutique dag verliep ook zeker niet top.
Foo Fighters verkocht in 2015 hun dag in januari al uit (al speelden ze uiteindelijk niet). En in 2017 in februari, met notabene Alt-J als sub....
Natuurlijk zou Swift headliner zijn mocht ze op RW staan, maar groter dan Foo Fighters, waarop gebaseerd dan, toch grotendeels je eigen mening, niet op cijfers in ieder geval :wink:
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.616
4.593
Timmetje wrote:
Muse is ook wel groter dan The Strokes.

The Strokes is imo niet meer dan sub of coheadliner. Gezien de kritiek op die dag (de meesten vonden de topcard wat matig) ben ik daar volgens mij niet de enige in. Gezien de festivalwereld behoorlijk verandert is en er volgend jaar flink geschoven moet worden zou het best kunnen dat als je the Strokes volgend jaar ineens wel sub ziet staan. Dat hun laatste plaat vrij lauw ontvangen (oa 5.7 op Pitchfork) is helpt dan ook niet echt mee. En als the Killers kunnen subben voor McCartney kunnen The Strokes dat voor Pearl Jam toch?

Swift is absoluut overal ter wereld groter dan de Foo Fighters. Ook op Rock Werchter.

Dat gezegd zou ze natuurlijk wel headliner op RW zijn maar zeker niet groter dan Foo Fighters.


Hoe bedoel je die?

Ligt er echt aan welke site je dan pakt, op Besteveralbums.com, Allmusic en NME krijgt het zeer lovende recensies.
Praktijk wijst uit dat ze dus wel degelijk headliner zijn.
En hoe kom je er bij dat Swift groter is dan Foo Fighters voor RW? Ze heeft er nog nooit gestaan en die Boutique dag verliep ook zeker niet top.
Foo Fighters verkocht in 2015 hun dag in januari al uit (al speelden ze uiteindelijk niet). En in 2017 in februari, met notabene Alt-J als sub….
Natuurlijk zou Swift headliner zijn mocht ze op RW staan, maar groter dan Foo Fighters, waarop gebaseerd dan, toch grotendeels je eigen mening, niet op cijfers in ieder geval
1f609.svg

Begrijp me niet verkeerd, ik vind persoonlijk geen bal aan Swift. Het feit is wel dat ze midden in de examens staat en hoe jet het draait of keert, de doelgroep die wordt bereikt met die line-up is toch vooral deze leeftijdsgroep. Dus het zou kunnen, dat ze veel meer zou kunnen verkopen, als ze in de vakantie staat.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Muse is ook wel groter dan The Strokes.

The Strokes is imo niet meer dan sub of coheadliner. Gezien de kritiek op die dag (de meesten vonden de topcard wat matig) ben ik daar volgens mij niet de enige in. Gezien de festivalwereld behoorlijk verandert is en er volgend jaar flink geschoven moet worden zou het best kunnen dat als je the Strokes volgend jaar ineens wel sub ziet staan. Dat hun laatste plaat vrij lauw ontvangen (oa 5.7 op Pitchfork) is helpt dan ook niet echt mee. En als the Killers kunnen subben voor McCartney kunnen The Strokes dat voor Pearl Jam toch?

Swift is absoluut overal ter wereld groter dan de Foo Fighters. Ook op Rock Werchter.

Dat gezegd zou ze natuurlijk wel headliner op RW zijn maar zeker niet groter dan Foo Fighters.


Hoe bedoel je die?


Ligt er echt aan welke site je dan pakt, op Besteveralbums.com, Allmusic en NME krijgt het zeer lovende recensies.
Praktijk wijst uit dat ze dus wel degelijk headliner zijn.
En hoe kom je er bij dat Swift groter is dan Foo Fighters voor RW? Ze heeft er nog nooit gestaan en die Boutique dag verliep ook zeker niet top.
Foo Fighters verkocht in 2015 hun dag in januari al uit (al speelden ze uiteindelijk niet). En in 2017 in februari, met notabene Alt-J als sub….
Natuurlijk zou Swift headliner zijn mocht ze op RW staan, maar groter dan Foo Fighters, waarop gebaseerd dan, toch grotendeels je eigen mening, niet op cijfers in ieder geval
1f609.svg


Begrijp me niet verkeerd, ik vind persoonlijk geen bal aan Swift. Het feit is wel dat ze midden in de examens staat en hoe jet het draait of keert, de doelgroep die wordt bereikt met die line-up is toch vooral deze leeftijdsgroep. Dus het zou kunnen, dat ze veel meer zou kunnen verkopen, als ze in de vakantie staat.
Die is niet overal gelijk natuurlijk, de vakantieperiode
Ik ben bijvoorbeeld student, en Rock Werchter zelf is áltijd in de tentamenperiode van mijn universiteit (Radboud).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Laatste plaat van The Strokes is een succes hoor. Zowel qua kritieken als media exposure. Er is geen band die StuBru de laatste weken meer gedraaid heeft dan de Strokes. En dat had ikzelf eerlijk gezegd ook niet meteen verwacht.

The Strokes lijkt me wel een naam die we mogelijk mogen terug verwachten. Ja, als headliner uiteraard. Voor minder als dagafsluiter komen ze echt niet. ;-) Vergeet niet dat die band nog nooit eerder op een Belgisch festival stond. Die zal RW echt niet willen lossen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
theblackmadness wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Muse is ook wel groter dan The Strokes.

The Strokes is imo niet meer dan sub of coheadliner. Gezien de kritiek op die dag (de meesten vonden de topcard wat matig) ben ik daar volgens mij niet de enige in. Gezien de festivalwereld behoorlijk verandert is en er volgend jaar flink geschoven moet worden zou het best kunnen dat als je the Strokes volgend jaar ineens wel sub ziet staan. Dat hun laatste plaat vrij lauw ontvangen (oa 5.7 op Pitchfork) is helpt dan ook niet echt mee. En als the Killers kunnen subben voor McCartney kunnen The Strokes dat voor Pearl Jam toch?

Swift is absoluut overal ter wereld groter dan de Foo Fighters. Ook op Rock Werchter.

Dat gezegd zou ze natuurlijk wel headliner op RW zijn maar zeker niet groter dan Foo Fighters.


Hoe bedoel je die?


Ligt er echt aan welke site je dan pakt, op Besteveralbums.com, Allmusic en NME krijgt het zeer lovende recensies.
Praktijk wijst uit dat ze dus wel degelijk headliner zijn.
En hoe kom je er bij dat Swift groter is dan Foo Fighters voor RW? Ze heeft er nog nooit gestaan en die Boutique dag verliep ook zeker niet top.
Foo Fighters verkocht in 2015 hun dag in januari al uit (al speelden ze uiteindelijk niet). En in 2017 in februari, met notabene Alt-J als sub….
Natuurlijk zou Swift headliner zijn mocht ze op RW staan, maar groter dan Foo Fighters, waarop gebaseerd dan, toch grotendeels je eigen mening, niet op cijfers in ieder geval
1f609.svg



Begrijp me niet verkeerd, ik vind persoonlijk geen bal aan Swift. Het feit is wel dat ze midden in de examens staat en hoe jet het draait of keert, de doelgroep die wordt bereikt met die line-up is toch vooral deze leeftijdsgroep. Dus het zou kunnen, dat ze veel meer zou kunnen verkopen, als ze in de vakantie staat.

Die is niet overal gelijk natuurlijk, de vakantieperiode
Ik ben bijvoorbeeld student, en Rock Werchter zelf is áltijd in de tentamenperiode van mijn universiteit (Radboud).
Er wordt dan ook gedoeld op de Belgische examenperiode, neem ik aan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
mattman wrote:

theblackmadness wrote:
Vandaag in een artikel van het nieuwsblad:
De ticketverkoop voor Rock Werchter 2021 start later dit jaar. De organisatie houdt de bezoekers op de hoogte via de officiële website, een nieuwsbrief en sociale media. Tegen 15 september hoopt de organisatie de nieuwe festivaldate te kennen, net als de eerste namen van de affiche. De festivals van Werchter kondigden al aan zo veel mogelijk geboekte artiesten van dit jaar opnieuw uit te nodigen in 2021. Zo zat de organisatie al aan tafel met headliner Pearl Jam, die al aangaf graag volgend jaar terug te keren.


Heel mooi nieuws. Lijkt echt 5 dagen te worden.

Hoop dat we op 15 september Pearl Jam, The Strokes, Kendrick Lamar, Volbeat en Thom Yorke alvast krijgen.

Waar komt dat 5 dagen gerucht vandaan? Want dat lijkt nergens op gebaseerd, behalve dan wensdenken.

Dien tamtam gaat al serieus rond de laatste tijd in Werchter en omstreken. Ze hebben namelijk het aantal data gespreid over 3 jaar waar er nu 6 van wegvallen, en het is een publiek geheim dat een paar van de organisatie graag naar 5 dagen willen. Was al een serieuze optie voor hun vorige jubileum editie. Ook al is het maar voor 1 keer. Verenigingen lopen ook massaal inkomsten mis dit jaar, wat een streep door de rekening is, dus de gemeenten staat er niet afkerig tegen. Die verliezen ook een pak inkomsten natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Laatste plaat van The Strokes is een succes hoor. Zowel qua kritieken als media exposure. Er is geen band die StuBru de laatste weken meer gedraaid heeft dan de Strokes. En dat had ikzelf eerlijk gezegd ook niet meteen verwacht.

The Strokes lijkt me wel een naam die we mogelijk mogen terug verwachten. Ja, als headliner uiteraard. Voor minder als dagafsluiter komen ze echt niet.
1f609.svg
Vergeet niet dat die band nog nooit eerder op een Belgisch festival stond. Die zal RW echt niet willen lossen.

Qua kritieken een succes is wat overdreven. Er zitten wat uitschietertjes bij maar over het algemeen blijven de scores rons een 7 a 7.5 hangen. Op Meta is het gemiddelde 7.6. Meeste recensenten lijken meer te hebben verwacht. Algemene consensus lijkt "wel aardig" te zijn.

Echt een band die puur door zeldzaamheid te hoge posities lijkt te pakken. Als ze alleen als headliner willen komen mogen ze van mij wegblijven. :)
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
mattman wrote:
Laatste plaat van The Strokes is een succes hoor. Zowel qua kritieken als media exposure. Er is geen band die StuBru de laatste weken meer gedraaid heeft dan de Strokes. En dat had ikzelf eerlijk gezegd ook niet meteen verwacht.

The Strokes lijkt me wel een naam die we mogelijk mogen terug verwachten. Ja, als headliner uiteraard. Voor minder als dagafsluiter komen ze echt niet.
1f609.svg
Vergeet niet dat die band nog nooit eerder op een Belgisch festival stond. Die zal RW echt niet willen lossen.

Qua kritieken een succes is wat overdreven. Er zitten wat uitschietertjes bij maar over het algemeen blijven de scores rons een 7 a 7.5 hangen. Op Meta is het gemiddelde 7.6. Meeste recensenten lijken meer te hebben verwacht. Algemene consensus lijkt “wel aardig” te zijn.

Echt een band die puur door zeldzaamheid te hoge posities lijkt te pakken. Als ze alleen als headliner willen komen mogen ze van mij wegblijven.
1f642.svg

8 van NME, 8 van the Independent, 9 van DIY, 8 van the Guardian, 8 van Fantano, 7.5 van consequence of sound, 7 van Rolling Stone en een 3.57 van de 5 sterren op RateYourMusic (wat daar heel hoog is, albums boven de 4 zijn er maar weinig dus alles boven de 3.5 is al heel sterk).

Iets zegt me dat je weer eens niet verder hebt gekeken dan je eigen muzieksmaak lang is. Taylor Swift haar laatste album scoort enkel hoger bij Pitchfork. Bij de rest van de bovengenoemde critics based reviews scoort ze lager of hetzelfde en op Rym, dus onder een user base (die echt wel openstaan voor pop, bedoel als je ziet hoe Lorde en CRJ daar gewaardeerd worden) krijgt ze slecht een 2.83. Dat is dan wel weer heel laag.

Ach. Je snapt waar ik heen wil.

Kap eens met dingen spuwen als feiten omdat het jouw mening is; zeker als het echt totaal verre van waar is. Je pusht Taylor, en ik ben 't eens in dat ze een zeer goede boeking is hoor, maar kraakt daarna een band met een veel beter gewaardeerd recent album af omdat jij 't niet relevant genoeg vind? Ik zie je dat niet alleen hier doen, maar eigenlijk overal. Snap niet helemaal waar jij heen wil, maar begin het irritant te vinden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik had deze reviewlijst erbij gepakt:

https://www.metacritic.com/music/the-new-abnormal/the-strokes/critic-reviews

Op basis daarvan scoort het gemiddeld op 23 reviews een 7.6. Vond zelf het laatste album van Swift ook niet echt jevanhet. Op Metacritic staat Lover ook enigszins gelijk met The New Abnormal. (https://www.metacritic.com/music/lover/taylor-swift). Staat ook los van mijn vraag over The Strokes.

Excuus iig als het irritant overkomt! Zeker niet de bedoeling. Ik was gewoon benieuwd waarom the Strokes alleen als headliner zouden kunnen komen. Ook gezien de festivalwereld behoorlijk verandert is en veel mensen hier voordat 2020 gecanceld werd de vrijdag nog wat te matig vonden en vonden dat er wel echt een coheadliner bij moest.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Ja, fair. The Strokes als headliner is niet persé een zeldzaamheidsding, maar ook grotendeels een status ding. Het was de band die er mede voor zorgde dat gitaarmuziek een nieuwe opleving kreeg in 2000. Zonder hen had een Arctic Monkeys niet bestaan. De fanbase is stiekem best groot, alleen omdat The Strokes dus eigenlijk niet zo heel veel press hadden zijn ze beetje half vergeten. Denk dat hun terugkeer voor een soort "oh ja, sick, the strokes" moment zorgt? Natuurlijk speelt de zeldzaamheid wel mee, alle fans die ze al jaren willen zien krijgen eindelijk de kans.

Weet niet, het is een redelijke legacy act die recenter een (relevant) album hebben uitgebracht dan bepaalde andere headliners (bijvoorbeeld SOAD, of vorig jaar The Cure; die zijn absoluut headline waardig en legendarisch maar om nu te zeggen dat hun set vol zat met enorme relevantie? ).

Ik zie niet hoe je The Strokes lager zou kunnen zetten, apart van dat 't je persoonlijke ding niet is. Ik ben het echter wel eens dat ze op RW iets logischer zijn als co, gezien arcade fire, Arctic Monkeys, cave and the bad seeds en zelfs tool/the cure dat ook waren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Edit: Onderstaand bericht slaat nergens meer op omdat Jaspers bericht vooralsnog in de spamfilter is verdwenen. :(

Dat laatste dus eigenlijk. The Cure had Tool na zich, Cave stond ook niet als headliner, dus daarom de oorspronkelijke vraag of ze niet voor PJ konden spelen. Helemaal omdat, als alles weer kan volgend jaar, er wel flink wat grote bands weer beschikbaar zullen zijn.

Als ze er staan spring ik sowieso mee met Last Nite en Someday. :wink: :-D
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Ik was gewoon benieuwd waarom the Strokes alleen als headliner zouden kunnen komen. Ook gezien de festivalwereld behoorlijk verandert is en veel mensen hier voordat 2020 gecanceld werd de vrijdag nog wat te matig vonden en vonden dat er wel echt een coheadliner bij moest.
Ik denk dat iedereen hier een beetje naast elkaar aan het praten is. 'Alleen als headliner komen' betekent niet als enige headliner. Die dag kreeg inderdaad kritiek omdat de bovenkant gewoon nog niet volledig was en er duidelijk nog een cohead moest bijkomen, daarover was iedereen het eens. Maar jouw idee dat ze best als sub voor Pearl Jam kunnen, is ook ridicuul. Ze waren cohead, nieuwe plaat werd gewoon goed ontvangen dus ze zullen cohead blijven.

Sowieso wil ik jullie ook oproepen om de verwachtingen te temperen. Ik begrijp het enthousiasme over 'veel namen beschikbaar' en 5 dagen kan best (ik ben pro Taylor Swift!), maar voor de rest denk ik niet dat de andere dagen veel sterker gaan worden dan andere jaren. Misschien krijgen ze een herkansing bij Tame Impala en een sub zoals Lana Del Rey, maar we gaan niet plots Strokes-PJ combo's krijgen ofzo. Ik vind de voorspelling van warriorandweirdo wel goed: licht andere invulling bovenaan maar ook nog 'gewoon' subs als Pixies en Royal Blood. Ken19 gaf ook al aan dat de combi's niet plots veel duurder gaan worden volgend jaar, dus dat lijkt me realistisch.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Fair enough. Niet als sub voor PJ dan maar ook niet zonder even sterke coheadliner idd?

The Strokes is sowieso een toevoeging en sterke naam. Als losse headliner zou ik het zelf gewoon wat jammer vinden. :)

Benieuwd wat ze ernaast gaan gooien. Als we het PP topic mogen geloven blijven de headliners daar staan. RHCP (ook te hoog gegrepen?) of Malone dan wellicht? Of the Killers als de datum met McCartney voor hen niet past? Of toch Tame Impala, Royal Blood of Lana Del Rey?

Kan nu al niet wachten tot september. Zo'n festivalloos jaar is moeilijker dan verwacht. :)
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Die nieuwe Strokes plaat is echt weer een toppertje. Man man, wat was dat een fraai concert geworden op de weide. Zeker nu ze er zelf weer een beetje plezier in lijken te hebben. Hopelijk zien we ze volgend jaar terug :).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Waarschijnlijk zinloos om hier te delen, maar Radiohead blijkt plannen gesmeed te hebben voor een nieuwe tour in 2021. Maar dat was voor het virus. Of dat nog doorgaat is dus onzeker, maar wat zou dat een mooie zijn. Heel, heel kleine kans wel, want ik verwacht dat Thom Yorke en Ed o Brien hun tours van dit jaar zullen verplaatsen naar 2021.

https://www.nme.com/news/music/radiohead-were-planning-to-tour-in-2021-before-coronavirus-outbreak-2654013



 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Liam Gallagher aangekondigd voor Rock In Rio Lissabon, 19 juni 2021. Die zou ik wel weer opschrijven dan.

The National speelt ook die dag. Blijf erbij dat dit een ideale cohead is voor de Strokes dag. ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken