Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.247
Ben ik nou weer de enige die vind dat het niet zo dramatisch is als het lijkt? Staan echt enorm veel toffe namen op. Oh, en ieder festival dat Swift en Eilish vervangt met RHCP verdient een pluim, naar mijn mening dan hè.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Wauw die line-up is opeens wel héél zoutloos geworden zeg, wat een armoede. De hele pop-aesthetic van vorig jaar is ook gewoon meteen de deur uit gegooid.

Ik zie dat lijstje van Kereltje – misschien met hier en daar een verschuiving ofzo – met het net uitbrengen van de line-up van Mad Cool gewoon ook helemaal gebeuren. En voor de sceptici rond RHCP, ik vermoed dat die wel goed zouden boeren met Volbeat, Placebo, Sum-41 en Yungblud mee op het programma hoor.

Die RHCP dag zou zeker goed verkopen en de Peppers op het affiche gaan inderdaad ook een hoop weekendkaarten verschuiven. Wel sneu voor Pinkpop die ze nu ineens niet meer exclusief heeft (aan de andere kant hebben die al hun kaartkopers toch al klem gezet). Het is gewoon jammer dat ze live zo matig zijn (op album vind ik ze wel fantastisch) en daarom imo zonde van de spot.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
899
314
En ik las net op het Pinkpopforum dat Puscifer op Mad Cool staat, in de snelheid overheen gelezen.
Een leuke Barn(sub)headliner.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.017
Auwtch. Kings Of Leon vervangen door RHCP is nog een goede zet maar buiten dat is dit armoede ja. De lineup is nog niet compleet natuurlijk maar geen Taylor, geen Billie Eilish, geen .Paak, dat voorspelt niet veel goeds. Je mag nog denken wat je wilt van die namen, het waren wel de artiesten die hun lineup wat up to date maakten daar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Ben ik nou weer de enige die vind dat het niet zo dramatisch is als het lijkt? Staan echt enorm veel toffe namen op. Oh, en ieder festival dat Swift en Eilish vervangt met RHCP verdient een pluim, naar mijn mening dan hè.

Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.247
Ik had niks anders van jouw kant verwacht. Swift is zeker verfrissend, Eilish wat minder.
Wat betreft RHCP en hun houdbaarheidsdatum, die is gewoon nog goed. Dat die 'magie' voor jou is uitgewerkt, oké, dat kan, maar ze hebben het zeker nog in de vingers. En ja, de stem van Kiedis wordt iets minder, maar kwalitatief gezien zijn de andere muzikanten nog ontzettend goed.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.170
Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.
*grabs popcorn* hehehehehe
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.247
mattman wrote:
Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.

*grabs popcorn* hehehehehe
Jij doet deze keer niet mee? ;) Deze discussie komt ook over de zoveel tijd terug.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
wenteldave wrote:
Ben ik nou weer de enige die vind dat het niet zo dramatisch is als het lijkt? Staan echt enorm veel toffe namen op. Oh, en ieder festival dat Swift en Eilish vervangt met RHCP verdient een pluim, naar mijn mening dan hè.

Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.
Het zit je wel diep he vriend?..
Maar ja je mening dat The Strokes, Thom Yorke en Kendrick het allerbeste zijn hebben we de afgelopen weken ook pas 100x gehoord, mogen mensen als Dave en ik nu hetzelfde doen maar dan met RHCP?
Ze staan dan waarachijnlijk tijdens Thom Yorke waar je toch al heen zou gaan, dus waarom vind je dit zo verschrikkelijk? Je doet echt alsof ze jou onrecht hebben aangedaan. Gaat wat ver?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Heh? Ik denk dat je je hier ietwat onterecht aangevallen voelt Ruben.

Dave stelt een vraag (ben ik de enige die vind dat het niet zo dramatisch is) en gooit er daarna een opmerking uit over Eilish en Swift waar sowieso respons op zou komen. Matt reageert en vervolgens wordt hij zo ietwat persoonlijk aangevallen. Het staat hem toch vrij op die comment van Dave te reageren? Die omslag van Mad Cool is vrij opvallend.

Anyhow, het lijkt er dus op dat zowel Swift als Eilish niet gaan touren in 2021. Lamar ook niet waarschijnlijk en Sir Paul heeft zijn tour ook afgezegd. Ben persoonlijk nu erg benieuwd naar het antwoord van Glastonbury.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Heh? Ik denk dat je je hier ietwat onterecht aangevallen voelt Ruben.

Dave stelt een vraag (ben ik de enige die vind dat het niet zo dramatisch is) en gooit er daarna een opmerking uit over Eilish en Swift waar sowieso respons op zou komen.
Matt reageert en vervolgens wordt hij zo ietwat persoonlijk aangevallen. Het staat hem toch vrij op die comment van Dave te reageren?
Zeker staat het hem vrij.
Maar Mattman heeft afgelopen weken echt ontelbare keren laten weten dat zijn lievelingetjes de line up maakten, ook redelijk stellig, en dat ze terug moeten komen. Maar als er een band bij komt waar ik enthousiast over ben, vindt hij het nodig die helemaal de grond in te trappen.
"Wij" krijgen vaak het verwijt dat we alleen maar gitaarmuziek leuk vinden en koppig zijn, maar dit is dus een perfect voorbeeld van je eigen mening door blijven pushen en gaan "huilen" als het niet doorgaat en de rest afzeiken. Dat is wel lichtelijk irritant ja, vooral omdat ik de afgelopen weken hem ook gewoon de hoop gunde op Kendrick enco.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
899
314
Op Efestivals staat te lezen dat Mad Cool heeft gereageerd dat voor de eerste 3 dagen nog de mainheadliners bekend gemaakt moeten worden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.247
Heh? Ik denk dat je je hier ietwat onterecht aangevallen voelt Ruben.

Dave stelt een vraag (ben ik de enige die vind dat het niet zo dramatisch is) en gooit er daarna een opmerking uit over Eilish en Swift waar sowieso respons op zou komen.
Matt reageert en vervolgens wordt hij zo ietwat persoonlijk aangevallen. Het staat hem toch vrij op die comment van Dave te reageren?
Staat hem inderdaad vrij, maar ik snap Ruben ook wel (al hebben we dit al een keer eerder besproken) dat Matt zijn mening vaak genoeg verkondigd en dat als er dan een tegenreactie komt die niet strookt met zijn mening, hij ook ietwat aangevallen gaat reageren, zoals op net op mij. Niet persoonlijk, maar wel gepikeerd.

 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
wenteldave wrote:
Ben ik nou weer de enige die vind dat het niet zo dramatisch is als het lijkt? Staan echt enorm veel toffe namen op. Oh, en ieder festival dat Swift en Eilish vervangt met RHCP verdient een pluim, naar mijn mening dan hè.

Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.
OMG, this is war
:wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.247
Stond de Strokes trouwens ook op Mad Cool gepland voor 2020?
Niet aangekondigd, maar er was wel een poster opgedoken (door HAIM geloof ik), waar hun naam wel op stond. Denk dat het nog een kwestie van tijd was.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.170
Op Efestivals staat te lezen dat Mad Cool heeft gereageerd dat voor de eerste 3 dagen nog de mainheadliners bekend gemaakt moeten worden.
"Main" kun je gewoon vertalen naar een headliner en niet per se naar "dé hoofdact". Pixies en Deftones - die voor dit jaar al werden geboekt - doorschuiven naar die eerste lijn is toch veelzeggend, vind ik. Ik zou nog niet meteen m'n geld zetten dat er geen Taylor Swift noch een Billie Eilish-tournee komt volgende zomer, hoor. Uit het persbericht van gisteren staat duidelijk dat er nog met een aantal namen wordt gewerkt en dat die bij de komende aankondiging - de vervollediging van de line-up - zullen bij zitten. Zowel Taylor Swift, Billie Eilish als Kings Of Leon kunnen dus nog steeds toegevoegd worden..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken