Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
405
252
Zullen wel veel mensen blij mee zijn maar zou het persoonlijk een beetje een domper vinden. Met PJ – The Strokes – 21 Pilots / Gorillaz – RHCP is eigenlijk alleen de zaterdag voor mij boeiend mbt de headliners. Had toch op een grotere verrassing uit de hoge hoed gehoopt en Lamar is echt een gemis.

Ik vraag me af of de eventuele afwezigheid van Kendrick een groot gemis is op een festival als Werchter. Hij staat de laatste jaren soms als een dweil te rappen (mijn mening uiteraard). Als hij net zo'n show neerzet als op o.a. Lowlands in 2018, dan is het publiek op de weide er snel klaar mee gok ik zo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Wat jammer is want daar tegenover staat dat de huidig beschikbare namen bestaan uit RHCP, Metallica, FF, the Killers en Gorillaz. Dat is verschuiven van een ‘gewaagde’ verfrissing naar hetzelfde ‘saaie’ stramien….

Dit helemaal. Ik stond nu ook niet bepaald te springen om SOAD door de herhaling, maar met die band gaat je festival niet als een nachtkaarsje uit. Ervan uitgaande dat zij de afsluiters zijn. Was in 2012 ook maar een slappe zakken show.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
jimmywe wrote:
Noteer de Peppers nu maar voor echt dan

Hmm, ik kan me herinneren dat Ken op efestivals aangaf dat RHCP voor RW tegenwoordig niet bepaald meer eerste keuze zijn. En je zou toch zeggen dat ze volgend jaar nog meer opties hebben dan dit jaar (waaronder bv. Gorillaz die ze al vastgelegd hebben).

John Frusciante verandert alles, dat is een oneindige kwaliteitsinjectie
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Ik blijf het ook vooral verrassend vinden dat The Killers nog steeds als headliner gezien wordt voor een festival van formaat Werchter. Die laatste headlineshow was simpelweg niet heel sterk. Veel rare stiltes. De set draait echt op de oude klassiekers. Ik zie niet in waarom bijvoorbeeld Kaiser Chiefs zijn afgezakt naar 2e act op mainstage en The Killers nog headliner zijn. Maar ook dit is natuurlijk geheel persoonlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
visdave34 wrote:

jimmywe wrote:
Noteer de Peppers nu maar voor echt dan


Hmm, ik kan me herinneren dat Ken op efestivals aangaf dat RHCP voor RW tegenwoordig niet bepaald meer eerste keuze zijn. En je zou toch zeggen dat ze volgend jaar nog meer opties hebben dan dit jaar (waaronder bv. Gorillaz die ze al vastgelegd hebben).

John Frusciante verandert alles, dat is een oneindige kwaliteitsinjectie

Gaat Kiedis nu ineens weer leren zingen, en gaan ze dat jammen eruit halen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
visdave34 wrote:

jimmywe wrote:
Noteer de Peppers nu maar voor echt dan


Hmm, ik kan me herinneren dat Ken op efestivals aangaf dat RHCP voor RW tegenwoordig niet bepaald meer eerste keuze zijn. En je zou toch zeggen dat ze volgend jaar nog meer opties hebben dan dit jaar (waaronder bv. Gorillaz die ze al vastgelegd hebben).

John Frusciante verandert alles, dat is een oneindige kwaliteitsinjectie

Gaat Kiedis nu ineens weer leren zingen, en gaan ze dat jammen eruit halen? In 2006 stond John er toch ook, dat optreden staat nu ook niet bepaald in de annalen van de beste RW- shows...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
Roderick P wrote:

Timmetje wrote:
Zullen wel veel mensen blij mee zijn maar zou het persoonlijk een beetje een domper vinden. Met PJ – The Strokes – 21 Pilots / Gorillaz – RHCP is eigenlijk alleen de zaterdag voor mij boeiend mbt de headliners. Had toch op een grotere verrassing uit de hoge hoed gehoopt en Lamar is echt een gemis.


Ik vraag me af of de eventuele afwezigheid van Kendrick een groot gemis is op een festival als Werchter. Hij staat de laatste jaren soms als een dweil te rappen (mijn mening uiteraard). Als hij net zo’n show neerzet als op o.a. Lowlands in 2018, dan is het publiek op de weide er snel klaar mee gok ik zo.

Ik ga dan echt af op de Ziggo Dome show die ik van hem heb gezien. Die was fantastisch. Vaker gelezen dat hij op festivals wat tegenviel maar gezien hij nu echt een festivalronde zou maken (met ook Glastonbury) had ik zeker een dikke show verwacht.
Zit je nog altijd met het feit dat je in een zaal voor 20k 'echte' fans aan het spelen bent vs een festival waar er 80k op je te gapen staat en er misschien nog geen 25 procent 'echte' fan is. Lijkt me een moeilijke oefening voor iedere band in dat opzicht.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Nieuw gokje:

Pixies - Royal Blood - PJ
Liam Gallagher - The Killers - The Strokes
FNM - 21 Pilots - Gorillaz
Placebo - Volbeat - RHCP
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
jimmywe wrote:

visdave34 wrote:

jimmywe wrote:
Noteer de Peppers nu maar voor echt dan


Hmm, ik kan me herinneren dat Ken op efestivals aangaf dat RHCP voor RW tegenwoordig niet bepaald meer eerste keuze zijn. En je zou toch zeggen dat ze volgend jaar nog meer opties hebben dan dit jaar (waaronder bv. Gorillaz die ze al vastgelegd hebben).


John Frusciante verandert alles, dat is een oneindige kwaliteitsinjectie

Gaat Kiedis nu ineens weer leren zingen, en gaan ze dat jammen eruit halen? In 2006 stond John er toch ook, dat optreden staat nu ook niet bepaald in de annalen van de beste RW- shows…
Dat eerste waarschijnlijk niet en dat 2de dat hoort bij de band zeker? Maar met zo een oeuvre zou het toch mogelijk moeten zijn om niet te jammen, te rekken, te lullen, te coveren maar enkele vergeten parels te spelen?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Nieuw gokje:

Pixies – Royal Blood – PJ
Liam Gallagher – The Killers – The Strokes
FNM – 21 Pilots – Gorillaz
Placebo – Volbeat – RHCP
Oef, als dit het wordt... Dan kruis ik mijn vingers en hoop ik dat DTRH Gorillaz of Tame weet te strikken. Dan zie je mij in Beuningen en niet in Rotselaar.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
Nieuw gokje:

Pixies – Royal Blood – PJ
Liam Gallagher – The Killers – The Strokes
FNM – 21 Pilots – Gorillaz
Placebo – Volbeat – RHCP
En zo op papier ziet dat er eigenlijk niet slecht uit, kan er best nog wel mee leven. Gewaagd en fris is iets anders.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Nieuw gokje:

Pixies – Royal Blood – PJ
Liam Gallagher – The Killers – The Strokes
FNM – 21 Pilots – Gorillaz
Placebo – Volbeat – RHCP

Hier word ik niet bepaald warm van.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Timmetje wrote:

Roderick P wrote:

Timmetje wrote:
Zullen wel veel mensen blij mee zijn maar zou het persoonlijk een beetje een domper vinden. Met PJ – The Strokes – 21 Pilots / Gorillaz – RHCP is eigenlijk alleen de zaterdag voor mij boeiend mbt de headliners. Had toch op een grotere verrassing uit de hoge hoed gehoopt en Lamar is echt een gemis.


Ik vraag me af of de eventuele afwezigheid van Kendrick een groot gemis is op een festival als Werchter. Hij staat de laatste jaren soms als een dweil te rappen (mijn mening uiteraard). Als hij net zo’n show neerzet als op o.a. Lowlands in 2018, dan is het publiek op de weide er snel klaar mee gok ik zo.


Ik ga dan echt af op de Ziggo Dome show die ik van hem heb gezien. Die was fantastisch. Vaker gelezen dat hij op festivals wat tegenviel maar gezien hij nu echt een festivalronde zou maken (met ook Glastonbury) had ik zeker een dikke show verwacht.

Zit je nog altijd met het feit dat je in een zaal voor 20k ‘echte’ fans aan het spelen bent vs een festival waar er 80k op je te gapen staat en er misschien nog geen 25 procent ‘echte’ fan is. Lijkt me een moeilijke oefening voor iedere band in dat opzicht.
Dat is negen van de tien keer het geval bij headliners? Of bedoel je 'm je ook zo?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.142
Nieuw gokje:

Pixies – Royal Blood – PJ
Liam Gallagher – The Killers – The Strokes
FNM – 21 Pilots – Gorillaz
Placebo – Volbeat – RHCP
Oof haha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Mad Cool stelt ook ferm teleur.

Met Swift en Eilish verdwijnen de twee grootste namen en dingen als Pixies en Deftones worden doorgeschoven naar een headlinerplek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Mad Cool stelt ook ferm teleur.

Met Swift en Eilish verdwijnen de twee grootste namen en dingen als Pixies en Deftones worden doorgeschoven naar een headlinerplek.
ja geen vetpot. Straks krijgen jullie weer Mumford & Sons..


 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Anderson Paak en Haim, 2 vand de tofste namen op die hele lineup, zitten er ook niet bij.

Man wat een armoede daar haha.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Wel tof dat Carly Rae weer gaat touren. Hoop dat die ook naar NL of België komt.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Misschien moeten we Mad Cool niet teveel uitlachen.
Er zijn meer jaren geweest dat we er vanuit gingen dat we de vetste line-up ooit gingen krijgen,
waarbij bij wijze van spreken Pearl Jam / Metallica / Rammstein op 1 dag konden staan.
Toen zijn we ook vaak teleurgesteld.

Nu gaan we er ook weer vanuit dat we een dikke line-up gaan krijgen voor 2021.
Misschien moeten we met de line-up van Mad Cool in het achterhoofd deze verwachting bijstellen.
Of ben ik nu gewoon te pessimistisch?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.142
Wauw die line-up is opeens wel héél zoutloos geworden zeg, wat een armoede. De hele pop-aesthetic van vorig jaar is ook gewoon meteen de deur uit gegooid.

Ik zie dat lijstje van Kereltje - misschien met hier en daar een verschuiving ofzo - met het net uitbrengen van de line-up van Mad Cool gewoon ook helemaal gebeuren. En voor de sceptici rond RHCP, ik vermoed dat die wel goed zouden boeren met Volbeat, Placebo, Sum-41 en Yungblud mee op het programma hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken