Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Wat mij betreft ook gewoon een RW2022 topic want RW2021 gaat niet door. En dan misschien dit topic gebruiken voor de eventuele zomeractiviteiten van Werchter.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.506
Het grote woord is eruit. Grote festivals in België weer mogelijk vanaf 13 augustus. (!) Heerlijk. Nog even wachten op info over capaciteiten maar dit ziet er heel goed uit. Er wordt dus (ook) gewerkt met een vaccinatiepas en sneltesten.

In de maanden juli en augustus zullen meer mensen naar evenementen kunnen komen. Vanaf 13 augustus zullen ook grote festivals kunnen voor wie een eerste vaccinatie heeft gehad en negatief getest is.

Rock Werchter en Pukkelpop, kom er maar door.
 
Laatst bewerkt:

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.510
4.352
Het grote woord is eruit. Grote festivals in België weer mogelijk vanaf 13 augustus. (!) Heerlijk. Nog even wachten op info over capaciteiten maar dit ziet er heel goed uit. Er wordt dus (ook) gewerkt met een vaccinatiepas en sneltesten.



Rock Werchter en Pukkelpop, kom er maar door.
Vrijdag aankondigingen? Ik hoop het alvast
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.174
2.980
Goed nieuws dus! ... I guess?
Vanaf 13 augustus dus festivals met 'meer dan 5000 mensen', maar voor de rest weinig duidelijkheid. Benieuwd of er uiteindelijk echt een harde grens in de protocollen terecht zal komen, uit de reactie van Tomorrowland blijkt alleszins dat zij er vanuit gaan dat ze met volle capaciteit een editie kunnen organiseren eind deze zomer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.047
Met énkel Europeanen uiteraard. Vraag me af hoe werkbaar dat in z'n totaliteit zal zijn. Afgelopen zomer liep het namelijk al vrij snel spaak met die Europese kaart met rode, gele en groene zomers waar wel of niet gereisd kon worden, afgeraden werd etc.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Ik vind enkel het bericht van maart waarin gekeken wordt of iets kleinschaliger in juli en augustus kan georganiseerd worden. Met 2500 mensen buiten in juli en 5000 in augustus lijkt het toch meer dan de Zomerbars vorig jaar. Ik weet nu niet of RW zin heeft om een echt festival op te zetten eind augustus, het boeken van artiesten leek moeilijk aangezien er vele andere festivals op dat moment plaats vinden en was een van de redenen om helemaal naar 2022 te gaan.

Andere festivals lijken de handdoek gewoon in de ring te gooien, een Antwerpse organisator zei zelfs "wie weet wat het ministrieel besluit brengt, zoals plexigate..." Die had er helemaal geen vertrouwen in. Natuurlijk heeft RW, zoals PP en TML, veel meer invloed om een goed protocol af te spreken. Die kunnen rechtstreeks met de bevoegde instanties praten.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Op HLN staat iets https://www.hln.be/festivals/uitkij...pukkelpop-en-tomorrowland-opgetogen~a16033f6/ (wel achter een paywall):
Voor Rock Werchter - dat laat weten blij te zijn met de kansen die de collega-organisatoren nu krijgen - botst de beslissing van Tomorrowland om voluit te gaan met de eigen agenda. Hoewel ze niet in haar kaarten laat kijken omtrent eventuele festivalplannen, gaf de organisatie eerder al aan qua datum te mikken op het eerste weekend van september. Oftewel: het tweede weekend waarin Tomorrowland zou doorgaan. Rock Werchter lijkt dan ook te zullen verschuiven naar half september.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161

Verschuiven naar midden september... Mij zou het logisch lijken mochten ze het laatste weekend van augustus nemen: het is nog zomervakantie dan en vooral: samen met Down The Rabbit Hole, want we mogen toch veronderstellen dat ze vele namen zullen delen?

Bovendien lijkt het mij niet dat er veel overlap is tussen Tomorrowlandbezoekers en Rock Werchter-bezoekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.151
5.454
Verschuiven naar midden september... Mij zou het logisch lijken mochten ze het laatste weekend van augustus nemen: het is nog zomervakantie dan en vooral: samen met Down The Rabbit Hole, want we mogen toch veronderstellen dat ze vele namen zullen delen?

Bovendien lijkt het mij niet dat er veel overlap is tussen Tomorrowlandbezoekers en Rock Werchter-bezoekers.
Je moet het gaan zoeken productioneel... veel zelfde leveranciers, productiemensen, etc.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.506
Hopelijk komt het niet neer op Tomorrowland die Rock Werchter overschaduwt. Als ze in Boom zoiets kunnen ondernemen, moeten ze dat in Werchter ook wel kunnen. 'Icoon' en bijna 50 jaar expertise weetjewel.

Benieuwd naar straks! In ieder geval is gisteren het startschot geweest voor veel moois, met ook Pukkelpop en Alcatraz die met mooi nieuws kwamen (en dus Tomorrowland).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken