Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Plusdochter zit legit in de tuin te janken met ...naar ik vermoed...de nieuwe van The Strokes ïn haar headphone. Geen Werchter, geen rock Zottegem, geen Cactus of Lokerse, geen Hella Mega....niks.

Het is zoals met een pleister aftrekken. Je weet dat het gaat gebeuren, maar het moment dat die pleister er afgerukt wordt doet het nog steeds verdomd veel zeer.

Nu moeten we al een rock werchter2021 page aanmaken half april.. Damn..
Zoals verwacht maar als je het zo ziet staan, tot 31 augustus geen festival, het doet pijn

Plusdochter zit legit in de tuin te janken met …naar ik vermoed…de nieuwe van The Strokes ïn haar headphone. Geen Werchter, geen rock Zottegem, geen Cactus of Lokerse, geen Hella Mega….niks.

Het is zoals met een pleister aftrekken. Je weet dat het gaat gebeuren, maar het moment dat die pleister er afgerukt wordt doet het nog steeds verdomd veel zeer.

Zeer herkenbaar... had een concert/festival zomer gepland staan... Sziget, Lowlands, Pinkpop, Rock Werchter & misschien nog Rock en Seine. Natuurlijk is nog niet alles geannuleerd maar de kans is natuurlijk aanzienlijk groot en heb ik mijn hopen laag. En inderdaad een goede vergelijking die pleister...

Ondanks dat dit eigenlijk al effe vast stond, rolde er toch een traan toen Wilmès de woorden uitsprak...

Plusdochter zit legit in de tuin te janken met …naar ik vermoed…de nieuwe van The Strokes ïn haar headphone. Geen Werchter, geen rock Zottegem, geen Cactus of Lokerse, geen Hella Mega….niks.

Niet echt relevant ofzo, maar wat is een plusdochter?

parelconfituur wrote:

Stiefdochter, wellicht. Zal wel schitterend Vlaams zijn.

Paddy wrote:

parelconfituur wrote:

Stiefdochter, wellicht. Zal wel schitterend Vlaams zijn.

Yup, die kwam plus bij de mama. Maar dat vind ik helemaal top, want is gewoon een toffe getalenteerde empatische sterke meid die ik eigenlijk niet meer onderscheid van een bloedeigen dochter en een partner in crime voor concerten en festivals.

Plannen voor volgend jaar zijn al gemaakt in elk geval, er is een akkoord met de b&b om de data te verzetten naar volgende zomer zodra Werchter de 2021 data prikt. Gewoon hopen op een vergelijkbare line up...misschien zelfs beter. Stel je voor dat het volgend jaar wel gewoon lukt om Red hot Chili Peppers aan System of a Down te koppelen of Lana of National voor The Strokes te zetten. Hoop is alles dat we kunnen hebben nu.

Nu de ergste teleurstelling er een beetje af is, begin ik het vreemd te vinden dat we eigenlijk zo lang moeten wachten op uitsluitsel over de reeds gekochte tickets en eet-/drankbonnen.

Net zoals het voor ons uiteindelijk geen verrassing is, kan het dat voor Ticketmaster/RW/Livenation toch ook niet zijn. Men had dit scenario toch kunnen uitwerken vooraf? (regeren is vooruitzien).

Iedere euro die we betaald hebben staat nu op de bankrekening van Livenation. Livenation krijgt alle aanbetalingen voor bands die ze al betaald hebben terug via afgesloten verzekeringen. Iedereen die men zou gaan inhuren wordt afgezegd, dus geen kosten meer vanaf nu. Kortom wat is het probleem om een refund-actie of save your ticket aan te kondigen????

En laten ze niet komen met we hebben kosten gemaakt en ja anders gaan we failliet en kunnen we geen RW (of ieder ander festival) meer organiseren. Het moederbedrijf van Livenation heeft volgens haar eigen publicatie van recente cijfers 2,25 miljard dollar cash op de bank staan en een CEO die een slordige 8 miljoen salaris en bonus per jaar vangt, dus echt spijt hoeven we met hen niet te hebben..... Het zal toch geen gevalletje Booking.com worden.....

Nu de ergste teleurstelling er een beetje af is, begin ik het vreemd te vinden dat we eigenlijk zo lang moeten wachten op uitsluitsel over de reeds gekochte tickets en eet-/drankbonnen.

Net zoals het voor ons uiteindelijk geen verrassing is, kan het dat voor Ticketmaster/RW/Livenation toch ook niet zijn. Men had dit scenario toch kunnen uitwerken vooraf? (regeren is vooruitzien).

Iedere euro die we betaald hebben staat nu op de bankrekening van Livenation. Livenation krijgt alle aanbetalingen voor bands die ze al betaald hebben terug via afgesloten verzekeringen. Iedereen die men zou gaan inhuren wordt afgezegd, dus geen kosten meer vanaf nu. Kortom wat is het probleem om een refund-actie of save your ticket aan te kondigen????

En laten ze niet komen met we hebben kosten gemaakt en ja anders gaan we failliet en kunnen we geen RW (of ieder ander festival) meer organiseren. Het moederbedrijf van Livenation heeft volgens haar eigen publicatie van recente cijfers 2,25 miljard dollar cash op de bank staan en een CEO die een slordige 8 miljoen salaris en bonus per jaar vangt, dus echt spijt hoeven we met hen niet te hebben….. Het zal toch geen gevalletje Booking.com worden…..

Ze gaven toch al aan, dat het een paar dagen kan duren? Beetje ongeduldig, voor een unieke omstandigheid.
En livenation is een internationaal bedrijf. Heb je enig idee hoeveel festivals en concerten verzet of geannuleerd moeten worden? Betreft allemaal maatwerk. En dan is 2,25 miljard opeens helemaal niet veel meer.

Ook wel knap dat jij alle details kent van de afspraken met artiesten, verzekeringen en leveranciers.
Werchter gaf bijvoorbeeld aan hiervoor niet verzekerd te zijn. Artiesten hebben misschien al een voorschot ontvangen. Etc.

Livenation is inderdaad een multinational, met een aandelennotering in New York, maar ook in ieder land lokaal management, die dat gedeelte van de markt moeten regelen. En al die festivals zitten per land in dezelfde schuit, dus je hoeft niet voor iedere festival een ander scenario te schrijven. En ja er wordt aangegeven dat er toen Corona uitbrak de polisvoorwaarden eens tegen het licht zijn gehouden. En ja een brandend huis kan niet verzekerd worden, dus wellicht zijn niet alle festivals hiervoor verzekerd. Maar bovenin zijn al deze festivals eigendom van dezelfde eigenaar. En als men de polisvoorwaarden niet op orde heeft, heet dat mismanagement en daar kan men toch zeker niet de koper van een ticket voor belasten lijkt me.

In de topjaren (en die waren er vele de afgelopen descenia) zijn er miljoenen aan winst gemaakt op alle festivals in België (en de rest van de wereld). Google gerust even rond, anders zal ik wat draadjes voor je klaarzetten.

Mijn boodschap is niet meer dat ik van een multinational met zoveel omzet (en winst) had verwacht dat men per land al eens scenario had klaarliggen (dit verwacht men ook van een multinational als bijvoorbeeld KLM of Philips), zoveel kanten kon het immers niet opgaan. Regeren is vooruit zien!

Zoals bij alle grote bedrijven zal het waarschijnlijk afwachten zijn naar globale richtlijnen, die dan lokaal geïmplementeerd moeten worden of omgekeerd.

Je kan gewoon niet verwachten dat ze zo snel met een antwoord komen als een festival waar geen groot bedrijf achter zit. Zo zie je dat Tomorrowland snel communiceert omdat ze minder afhankelijk zijn van hun global management.

Kan me ook vergissen, maar ik geef ze toch even de tijd om met de beste oplossing te komen.

Wie weet willen ze ook gewoon de dagen van volgend jaar vastleggen en al wat namen communiceren voor de mensen die hun ticket willen overzetten. En zo een beslissing valt niet van de ene dag op de andere.

Zoals bij alle grote bedrijven zal het waarschijnlijk afwachten zijn naar globale richtlijnen, die dan lokaal geïmplementeerd moeten worden of omgekeerd.

Je kan gewoon niet verwachten dat ze zo snel met een antwoord komen als een festival waar geen groot bedrijf achter zit. Zo zie je dat Tomorrowland snel communiceert omdat ze minder afhankelijk zijn van hun global management.

Kan me ook vergissen, maar ik geef ze toch even de tijd om met de beste oplossing te komen.

Wie weet willen ze ook gewoon de dagen van volgend jaar vastleggen en al wat namen communiceren voor de mensen die hun ticket willen overzetten. En zo een beslissing valt niet van de ene dag op de andere.
Zo zal het wel zijn ja. Wat maakt het ook uit.

TML is ook licht andere situatie gezien het feit dat voor de weinigen die van hun ticket af willen genoeg zotten zijn om daar een ticket voor te kopen.

Ik lees dat andere festivals snel zijn met het omzetten van de tickets naar volgend jaar.
Op Efestivals ging het gerucht dat Rock Werchter volgend jaar misschien 5 dagen zou duren.
Zou het daarom zijn dat we nog niets gehoord hebben over de tickets?
Of hoop ik nu teveel dat het volgend jaar 5 dagen is?

Users who are viewing this thread