Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.157
4.281
Nu de ergste teleurstelling er een beetje af is, begin ik het vreemd te vinden dat we eigenlijk zo lang moeten wachten op uitsluitsel over de reeds gekochte tickets en eet-/drankbonnen.

Net zoals het voor ons uiteindelijk geen verrassing is, kan het dat voor Ticketmaster/RW/Livenation toch ook niet zijn. Men had dit scenario toch kunnen uitwerken vooraf? (regeren is vooruitzien).

Iedere euro die we betaald hebben staat nu op de bankrekening van Livenation. Livenation krijgt alle aanbetalingen voor bands die ze al betaald hebben terug via afgesloten verzekeringen. Iedereen die men zou gaan inhuren wordt afgezegd, dus geen kosten meer vanaf nu. Kortom wat is het probleem om een refund-actie of save your ticket aan te kondigen????

En laten ze niet komen met we hebben kosten gemaakt en ja anders gaan we failliet en kunnen we geen RW (of ieder ander festival) meer organiseren. Het moederbedrijf van Livenation heeft volgens haar eigen publicatie van recente cijfers 2,25 miljard dollar cash op de bank staan en een CEO die een slordige 8 miljoen salaris en bonus per jaar vangt, dus echt spijt hoeven we met hen niet te hebben….. Het zal toch geen gevalletje Booking.com worden…..

Ze gaven toch al aan, dat het een paar dagen kan duren? Beetje ongeduldig, voor een unieke omstandigheid.
En livenation is een internationaal bedrijf. Heb je enig idee hoeveel festivals en concerten verzet of geannuleerd moeten worden? Betreft allemaal maatwerk. En dan is 2,25 miljard opeens helemaal niet veel meer.

Ook wel knap dat jij alle details kent van de afspraken met artiesten, verzekeringen en leveranciers.
Werchter gaf bijvoorbeeld aan hiervoor niet verzekerd te zijn. Artiesten hebben misschien al een voorschot ontvangen. Etc.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Livenation is inderdaad een multinational, met een aandelennotering in New York, maar ook in ieder land lokaal management, die dat gedeelte van de markt moeten regelen. En al die festivals zitten per land in dezelfde schuit, dus je hoeft niet voor iedere festival een ander scenario te schrijven. En ja er wordt aangegeven dat er toen Corona uitbrak de polisvoorwaarden eens tegen het licht zijn gehouden. En ja een brandend huis kan niet verzekerd worden, dus wellicht zijn niet alle festivals hiervoor verzekerd. Maar bovenin zijn al deze festivals eigendom van dezelfde eigenaar. En als men de polisvoorwaarden niet op orde heeft, heet dat mismanagement en daar kan men toch zeker niet de koper van een ticket voor belasten lijkt me.

In de topjaren (en die waren er vele de afgelopen descenia) zijn er miljoenen aan winst gemaakt op alle festivals in België (en de rest van de wereld). Google gerust even rond, anders zal ik wat draadjes voor je klaarzetten.

Mijn boodschap is niet meer dat ik van een multinational met zoveel omzet (en winst) had verwacht dat men per land al eens scenario had klaarliggen (dit verwacht men ook van een multinational als bijvoorbeeld KLM of Philips), zoveel kanten kon het immers niet opgaan. Regeren is vooruit zien!
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
711
633
Zoals bij alle grote bedrijven zal het waarschijnlijk afwachten zijn naar globale richtlijnen, die dan lokaal geïmplementeerd moeten worden of omgekeerd.

Je kan gewoon niet verwachten dat ze zo snel met een antwoord komen als een festival waar geen groot bedrijf achter zit. Zo zie je dat Tomorrowland snel communiceert omdat ze minder afhankelijk zijn van hun global management.

Kan me ook vergissen, maar ik geef ze toch even de tijd om met de beste oplossing te komen.


Wie weet willen ze ook gewoon de dagen van volgend jaar vastleggen en al wat namen communiceren voor de mensen die hun ticket willen overzetten. En zo een beslissing valt niet van de ene dag op de andere.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.975
2.021
Zoals bij alle grote bedrijven zal het waarschijnlijk afwachten zijn naar globale richtlijnen, die dan lokaal geïmplementeerd moeten worden of omgekeerd.

Je kan gewoon niet verwachten dat ze zo snel met een antwoord komen als een festival waar geen groot bedrijf achter zit. Zo zie je dat Tomorrowland snel communiceert omdat ze minder afhankelijk zijn van hun global management.

Kan me ook vergissen, maar ik geef ze toch even de tijd om met de beste oplossing te komen.

Wie weet willen ze ook gewoon de dagen van volgend jaar vastleggen en al wat namen communiceren voor de mensen die hun ticket willen overzetten. En zo een beslissing valt niet van de ene dag op de andere.
Zo zal het wel zijn ja. Wat maakt het ook uit.

TML is ook licht andere situatie gezien het feit dat voor de weinigen die van hun ticket af willen genoeg zotten zijn om daar een ticket voor te kopen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Ik lees dat andere festivals snel zijn met het omzetten van de tickets naar volgend jaar.
Op Efestivals ging het gerucht dat Rock Werchter volgend jaar misschien 5 dagen zou duren.
Zou het daarom zijn dat we nog niets gehoord hebben over de tickets?
Of hoop ik nu teveel dat het volgend jaar 5 dagen is?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.900
8.537
Ik lees dat andere festivals snel zijn met het omzetten van de tickets naar volgend jaar.
Op Efestivals ging het gerucht dat Rock Werchter volgend jaar misschien 5 dagen zou duren.
Zou het daarom zijn dat we nog niets gehoord hebben over de tickets?
Of hoop ik nu teveel dat het volgend jaar 5 dagen is?

Ik gok dat we een nieuwe datum krijgen zodra er nieuws is over de tickets. En dat ging deze weer zijn, toch?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.146
1.588
Herman in de morgen vandaag:

"Voor Werchter draaide de verkoop wel al op volle toeren: al 65.000 verkochte tickets voor Rock Werchter, 41.000 voor TW Classic en 30.000 voor Werchter Boutique. “De wet voorziet dat je ticket geldig blijft voor eenzelfde soort evenement binnen de komende twee jaren”, zegt Schueremans. In die zin wordt deze editie niet geannuleerd, maar ‘uitgesteld’ naar 2021. “We zullen proberen eenzelfde soort headliners te hebben, met een nog straffere affiche. Maar als we geen evenwaardige artiest als Taylor Swift kunnen strikken voor Werchter Boutique, dan moeten we een terugbetaling durven te overwegen.”

Ook dat de verzekering weigert tussen te komen omdat het een stelletje laffe honden zijn. Vorig jaar waren pukkelpop en Werchter verzekerd tegen een pandemie, maar in januari ...nog voor de hel losbarste dus...werd dat uit de clausule gehaald. Blijkbaar waren verzekeraars al beter voorbereid dan de regering op deze puinhoop.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
566
531
Chiel wrote:
Ik lees dat andere festivals snel zijn met het omzetten van de tickets naar volgend jaar.
Op Efestivals ging het gerucht dat Rock Werchter volgend jaar misschien 5 dagen zou duren.
Zou het daarom zijn dat we nog niets gehoord hebben over de tickets?
Of hoop ik nu teveel dat het volgend jaar 5 dagen is?

Ik gok dat we een nieuwe datum krijgen zodra er nieuws is over de tickets. En dat ging deze weer zijn, toch?

Ik sluit me aan bij Chiel. Ik verwacht dat Werchter allang nieuwe data heeft vaststaan en dat we een vijfdaagse krijgen. Eerst even wachten op nieuws over de tickets ja.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.975
2.021
5 dagen is te lang.
Dodelijk vermoeiend, slecht voor de lever en de portefeuille.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.900
8.537
5 dagen is te lang.
Dodelijk vermoeiend, slecht voor de lever en de portefeuille.

Die lever heb je zelf in de hand natuurlijk. Die andere 2 in zeker mate ook (een beetje).

Maar ik kijk er ook wel van op dat sommige mensen een week Sziget of die 5-6 dagen Roskilde volhouden.

Ik zou het er uitzonderlijk trouwens niet erg vinden om er een 5-daagse uitputtingslag te van te maken. Weet nu al dat ik energie voor 3 zal hebben als het weer mag.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Waar komt dat 5 dagen gerucht vandaan? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dan gaan ze na een jaar zonder inkomsten maar met uitgaven ineens een nog duurder plaatje aan. Veel te groot risico imo. Om het maar niet te hebben over de onhandigheid in overzetten tickets want dan zal het wel weer meer gaan kosten.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Maar we zijn bijna een week verder na de aankondiging in België dat de festivals tot 1 september niet doorgaan.
Ik had nu toch wel enige communicatie verwacht, maar er kan misschien van alles achter de schermen afspelen, geen idee.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.900
8.537
Waar komt dat 5 dagen gerucht vandaan? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dan gaan ze na een jaar zonder inkomsten maar met uitgaven ineens een nog duurder plaatje aan. Veel te groot risico imo.

Ken19

Weet ook niet of het haalbaar is hoor. Denk wel dat er plots heel veel aanbod zal zijn. Roadburn heeft ook wel een dag toegevoegd voor volgend jaar, maar da's natuurlijk meer niche.

Denk ook wel dat festivals sneller gaan uitverkopen volgend jaar, aangezien de helft al 'gevuld' zijn door mensen die tickets overbrengen. En met een extra dag genereer je natuurlijk nieuwe inkomsten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ligt er ook aan hoeveel mensen daadwerkelijk akkoord gaat met een voucher natuurlijk. En of ze bereid zijn bij te betalen als het duurder wordt ivm de extra dag.

De kaartverkoop voor RW 2020 liep niet denderend toch?

Of zou Ken op een soort Werchter XL hinten?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.146
1.588
Ligt er ook aan hoeveel mensen daadwerkelijk akkoord gaat met een voucher natuurlijk. En of ze bereid zijn bij te betalen als het duurder wordt ivm de extra dag.

De kaartverkoop voor RW 2020 liep niet denderend toch?

Of zou Ken op een soort Werchter XL hinten?
De Schuur gaf aan dat er 65000 tickets verkocht waren reeds ( dag tickets en combi's)

Het zou op zich wel het gemor beperken als ze bij Werchter zeggen : okay...we kunnen niet refunden, maar houd je ticket en dan krijg je volgend jaar 5 dagen festival. De rest van de tickets verkopen ze dan duurder...als ze bvb een line up met RHCP, Pearl Jam, The Strokes en Rage hebben verkoopt dat zo uit.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Joe wrote:
5 dagen is te lang.
Dodelijk vermoeiend, slecht voor de lever en de portefeuille.

Die lever heb je zelf in de hand natuurlijk. Die andere 2 in zeker mate ook (een beetje).

Maar ik kijk er ook wel van op dat sommige mensen een week Sziget of die 5-6 dagen Roskilde volhouden.

Ik zou het er uitzonderlijk trouwens niet erg vinden om er een 5-daagse uitputtingslag te van te maken. Weet nu al dat ik energie voor 3 zal hebben als het weer mag.
Na dit jaar gemist te moeten hebben door corona en alle andere concerten die ik had staan, mogen ze wel met een 8-daagse komen, na 2 jaar geen festivals vind ik daar dan wel energie voor :cool:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.847
Het zou op zich wel het gemor beperken als ze bij Werchter zeggen : okay…we kunnen niet refunden, maar houd je ticket en dan krijg je volgend jaar 5 dagen festival. De rest van de tickets verkopen ze dan duurder…als ze bvb een line up met RHCP, Pearl Jam, The Strokes en Rage hebben verkoopt dat zo uit.
Lijkt me dat dat juist het genot vergroot. Als je niet kan refunden als festival doe je het niet goed. Stel je wil/kan volgend jaar niet, dan zit je met de gebakken peren. Met hetgeen jij nu zegt, zou je dus je geld kwijt zijn.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.146
1.588
parelconfituur wrote:
Het zou op zich wel het gemor beperken als ze bij Werchter zeggen : okay…we kunnen niet refunden, maar houd je ticket en dan krijg je volgend jaar 5 dagen festival. De rest van de tickets verkopen ze dan duurder…als ze bvb een line up met RHCP, Pearl Jam, The Strokes en Rage hebben verkoopt dat zo uit.

Lijkt me dat dat juist het genot vergroot. Als je niet kan refunden als festival doe je het niet goed. Stel je wil/kan volgend jaar niet, dan zit je met de gebakken peren. Met hetgeen jij nu zegt, zou je dus je geld kwijt zijn.

Nee, ik zeg helemaal niks. Maar als je mag afgaan op wat Schuremans zegt mogen we een refund sowieso vergeten omdat de verzekeringen niet willen tussen komen. Schuremans zei letterlijk: in essentie wordt rock werchter 2020 uitgesteld naar 2021, maar indien Taylor Swift niet herboekt kan worden, zullen we tickets voor Boutique moeten refunden.


Dat laat voor mij nog weinig aan de verbeelding over wat terugbetaling van Rock Werchter tickets betreft.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ze kunnen niet anders dan refunden aan mensen die niet kunnen. Anders helpen ze hun volledige goodwill om zeep en staan ze straks misschien bekend als enige festival dat geen refunds gaf....
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.665
2.281
Waar komt dat 5 dagen gerucht vandaan? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dan gaan ze na een jaar zonder inkomsten maar met uitgaven ineens een nog duurder plaatje aan. Veel te groot risico imo. Om het maar niet te hebben over de onhandigheid in overzetten tickets want dan zal het wel weer meer gaan kosten.

5 dagen zou perfect kunnen hoor. Weet niet of Werchter erbij zit, maar er zijn al enkele festivals waarvan ik weet dat ze een extra dag overwegen om op die manier artiesten van dit jaar over te hevelen, en ook nog "voldoende" plek te hebben voor artiesten die al geboekt zijn voor volgend jaar of artiesten die met albumreleases komen in de volgende maanden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken