Nu de ergste teleurstelling er een beetje af is, begin ik het vreemd te vinden dat we eigenlijk zo lang moeten wachten op uitsluitsel over de reeds gekochte tickets en eet-/drankbonnen.
Net zoals het voor ons uiteindelijk geen verrassing is, kan het dat voor Ticketmaster/RW/Livenation toch ook niet zijn. Men had dit scenario toch kunnen uitwerken vooraf? (regeren is vooruitzien).
Iedere euro die we betaald hebben staat nu op de bankrekening van Livenation. Livenation krijgt alle aanbetalingen voor bands die ze al betaald hebben terug via afgesloten verzekeringen. Iedereen die men zou gaan inhuren wordt afgezegd, dus geen kosten meer vanaf nu. Kortom wat is het probleem om een refund-actie of save your ticket aan te kondigen????
En laten ze niet komen met we hebben kosten gemaakt en ja anders gaan we failliet en kunnen we geen RW (of ieder ander festival) meer organiseren. Het moederbedrijf van Livenation heeft volgens haar eigen publicatie van recente cijfers 2,25 miljard dollar cash op de bank staan en een CEO die een slordige 8 miljoen salaris en bonus per jaar vangt, dus echt spijt hoeven we met hen niet te hebben….. Het zal toch geen gevalletje Booking.com worden…..
Ze gaven toch al aan, dat het een paar dagen kan duren? Beetje ongeduldig, voor een unieke omstandigheid.
En livenation is een internationaal bedrijf. Heb je enig idee hoeveel festivals en concerten verzet of geannuleerd moeten worden? Betreft allemaal maatwerk. En dan is 2,25 miljard opeens helemaal niet veel meer.
Ook wel knap dat jij alle details kent van de afspraken met artiesten, verzekeringen en leveranciers.
Werchter gaf bijvoorbeeld aan hiervoor niet verzekerd te zijn. Artiesten hebben misschien al een voorschot ontvangen. Etc.