Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ik zou het vreemd vinden om een datum te zetten tot halverwege het seizoen. Iedereen weet dat er in augustus en september ook geen festivals meer zullen gaan plaatsvinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
...

En blijkbaar is dat Belgisch festival met enkel Belgische bezoeker en Belgische bands echt wel een optie.
Dacht dat dit een “kwakkel” was maar wordt dus echt overwogen indien het mogelijk is…
intressant!!

benieuws wanneer en hoe ze dat dan willen aanpakken
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.990
2.030
Lijkt me niet dat daar ook iemand op zit te wachten….
Waarom ook niet.
Weinig kans dat het zal mogen maar indien men het toch zou toelaten wil ik daar zeker bij zijn, alles beter dan gewoon helemaal niets.
Maar uiteraard wel op voorwaarde dat er een aparte ticket verkoop komt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.990
2.030
Men moet het dan wel goed aanpakken en niet met acts als Brihang aan komen draven.

dEUS, Channel zero, Angel met of zonder haar broereke, Brutus, Whispering Sons, Equal Idiots, Zwangere Guy als opener voor de liefhebbers, Als het mogelijk is Stromae als feestelijke afsluiter, de gebroeders Dewaele kunnen die taak ook op zich nemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Als ze Stromae als headliner voor dat Belgisch festival weten te fixen vraag ik direct de Belgische identiteit aan. :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
En blijkbaar is dat Belgisch festival met enkel Belgische bezoeker en Belgische bands echt wel een optie.
Dacht dat dit een “kwakkel” was maar wordt dus echt overwogen indien het mogelijk is…
Volgens mij is dat hoe clubcircuits de komende maanden gaan moeten overleven, denk ik. Een festival organiseren zonder dat iedereen getest is noch dat er een vaccin is en wetende dat er mensen zijn die positief testen en geen symptomen hebben, lijkt me gewoonweg onmogelijk. Ik vrees nu al voor de impact van het losbandig en onverantwoord gedrag van de enkele duizenden mensen die jollig hebben lopen buiten wezen in het Paasweekend.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
We hebben al eerder zitten speculeren over een variant met alleen Belgische artiesten en publiek.
Maar dat gaat toch echt niet gebeuren. Nu mag je nog geen concert voor tien mensen geven en dan opeens
met 40 of 50 duizend op de weide staan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
2020 zal het wel niet worden dan.

Maar idd. Wanneer dan wel? Klinkt voor nu als een vrij onlogisch en vooralsnog onmogelijk plan imo.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Chiel wrote:
Nu mag je nog geen concert voor tien mensen geven en dan opeens
met 40 of 50 duizend op de weide staan?

Het hangt ervan af wanneer die ‘dan’ is natuurlijk.

Dat snap ik, maar een festival in België zou hooguit in september nog kunnen, daarna is het zulk wisselvallig weer.
Ik geloof niet dat je met een gerust gevoel op de weide staat dan. Moet je nu maar eens gaan hoesten op straat,
iedereen rent weg bij je. Ik denk dat dat gevoel nog lang behouden blijft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
mattman wrote:

Chiel wrote:
Nu mag je nog geen concert voor tien mensen geven en dan opeens
met 40 of 50 duizend op de weide staan?


Het hangt ervan af wanneer die ‘dan’ is natuurlijk.

Dat snap ik, maar een festival in België zou hooguit in september nog kunnen, daarna is het zulk wisselvallig weer.
Ik geloof niet dat je met een gerust gevoel op de weide staat dan. Moet je nu maar eens gaan hoesten op straat,
iedereen rent weg bij je. Ik denk dat dat gevoel nog lang behouden blijft.

Geen flauw idee waar we staan en wat de situatie is in september natuurlijk. Is nog een heel eind.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
En als ik vandaag al lees dat een expert in de VS spreekt over de eerste concerten en festivals pas najaar 2021,
dan vrees ik met grote vrezen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Experts hebben het idd over oktober 2021. Ik denk dat het idee dat in september weer een festival mogelijk is niets meer dan een onmogelijke illusie is. Het zou zoals het nu lijkt al bijzonder zijn als een concert dit jaar nog kan. :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Experts hebben het idd over oktober 2021. Ik denk dat het idee dat in september weer een festival mogelijk is niets meer dan een onmogelijke illusie is. Het zou zoals het nu lijkt al bijzonder zijn als een concert dit jaar nog kan.
1f642.svg
Hou eens op.
Ik heb Alanis Morissette nog op mn lijstje staan in oktober.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Ik ook. :wink:

Maar afgaande op wat Gommers zegt ga ik er bijna vanuit dat die wordt uitgesteld. Die verwacht niet eens dat strandtenten ed weer op kunnen dit najaar (dat was hun plan om verloren inkomsten te kunnen verdienen)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Timmetje wrote:
Experts hebben het idd over oktober 2021. Ik denk dat het idee dat in september weer een festival mogelijk is niets meer dan een onmogelijke illusie is. Het zou zoals het nu lijkt al bijzonder zijn als een concert dit jaar nog kan.
1f642.svg


Hou eens op.
Ik heb Alanis Morissette nog op mn lijstje staan in oktober.
Had je maar kaarten voor Carré moeten kopen ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
PJ wrote:

Timmetje wrote:
Experts hebben het idd over oktober 2021. Ik denk dat het idee dat in september weer een festival mogelijk is niets meer dan een onmogelijke illusie is. Het zou zoals het nu lijkt al bijzonder zijn als een concert dit jaar nog kan.
1f642.svg



Hou eens op.
Ik heb Alanis Morissette nog op mn lijstje staan in oktober.

Had je maar kaarten voor Carré moeten kopen
1f609.svg

Wrijf het er nog even in :lol:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
En als ik vandaag al lees dat een expert in de VS spreekt over de eerste concerten en festivals pas najaar 2021,
dan vrees ik met grote vrezen.

Die man verdient een gouden trofee voorbarige uitspraken. Niemand kan iets zinnigs zeggen over dit najaar, laat staan over volgend voorjaar. En ik begrijp dat de media uit is op gote uitspraken, hyperbooltjes en dramatiek, maar dat die ene uitspraak van die expert in de VS zo uitgebreid is gedeeld, is erover.

Laat ons nu maar eens denken aan komende zomer. En uitkijken naar de zomer van volgend jaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Experts kunnen daar best wel zinnige dingen over zeggen lijkt me.... daar zijn ze experts voor. :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken