Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Vrijdag nieuws van Pearl Jam over de Europese tourdata.
Zo laat de band weten na cancel van Hyde Park vanmiddag.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
DennisvdBr wrote:

dinofest wrote:
Vrijdag komt er normaal gezien een persbericht met de annulatie


ben je heel zeker van je zaak?

zal er niet eerst een bericht vanuit Belgische overheid komen dat dergelijke evenementen niet mogen doorgaan.

knoop doorhakken is uiteraard prettig voor diegene die wacht op wat gaat komen, maar dat zal Werchter niet zonder slag of stoot zichzelf laten overkomen.

Als ik me niet vergis, komt de Nationale Veiligheidsraad vrijdag weer samen. In combinatie met de burgemeesters die allemaal achter een beslissing vragen, verwacht ik vrijdag ook een officiële cancel vanuit de overheid dus logisch dat Werchter zijn persbericht al voorbereid.

De burgemeester van Haacht zegt dat er vrijdag een persbericht komt. Als mede organiserende gemeente zal dat dan wel zo zijn. Tenzij hij wordt teruggefloten natuurlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.187
5.523
Thijs wrote:

DennisvdBr wrote:

dinofest wrote:
Vrijdag komt er normaal gezien een persbericht met de annulatie


ben je heel zeker van je zaak?

zal er niet eerst een bericht vanuit Belgische overheid komen dat dergelijke evenementen niet mogen doorgaan.

knoop doorhakken is uiteraard prettig voor diegene die wacht op wat gaat komen, maar dat zal Werchter niet zonder slag of stoot zichzelf laten overkomen.


Als ik me niet vergis, komt de Nationale Veiligheidsraad vrijdag weer samen. In combinatie met de burgemeesters die allemaal achter een beslissing vragen, verwacht ik vrijdag ook een officiële cancel vanuit de overheid dus logisch dat Werchter zijn persbericht al voorbereid.

De burgemeester van Haacht zegt dat er vrijdag een persbericht komt. Als mede organiserende gemeente zal dat dan wel zo zijn. Tenzij hij wordt teruggefloten natuurlijk.

Ze gaan met alle festivals samen naar buiten komen... Dat gaat niet vrijdag zijn. Dat kan een plan zijn geweest, maar klopt nu niet meer.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.258
4.534
Ben inderdaad benieuwd of, bijvoorbeeld, Pukkelpop ook nu al wordt geschrapt.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.185
1.666
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de verkochte tickets. Gewoon terugbetaling of de optie om pakweg een combi over te zetten naar volgend jaar met bijvoorbeeld 40 Euro aan drankbonnen als gratis incentive om dat te doen.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Volgens Jambon zit de veiligheidsraad woensdag samen om te beslissen over de festivals. Dus waarschijnlijk hebben we dan een officieel bericht.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.191
4.344
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de verkochte tickets. Gewoon terugbetaling of de optie om pakweg een combi over te zetten naar volgend jaar met bijvoorbeeld 40 Euro aan drankbonnen als gratis incentive om dat te doen.

Die drankbonnen kun je wel vergeten. Dat geld zullen ze hard zelf nodig hebben.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.185
1.666
parelconfituur wrote:
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de verkochte tickets. Gewoon terugbetaling of de optie om pakweg een combi over te zetten naar volgend jaar met bijvoorbeeld 40 Euro aan drankbonnen als gratis incentive om dat te doen.

Die drankbonnen kun je wel vergeten. Dat geld zullen ze hard zelf nodig hebben.

Er zijn festivals in het buitenland die net voor die optie kiezen...dus gratis drankbonnen indien je tickets over zet naar volgend jaar, omdat ze dan uiteraard hopen een stuk minder tickets te moeten terugbetalen.

Commercieel gezien is zoiets gewoon een slimme zet. En geld nodig hebben...uiteraard wel, maar we hebben het hier over Rock Werchter. Als kleine festivals als Labadoux gewoon netjes alles terug kan betalen en al een datum prikken voor volgend jaar, dan kan fucking Live Nation dat zeker.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.722
Nieuwe open brief van de muzieksector uit, gericht naar de politiek en -nog meer- de wetenschap. Om in dialoog te gaan en aan oplossingen te denken. Ondertekend door élk festival, élke venue, élke grote boeker en management. Heel mooi, heel juist, heel belangrijk.


https://vi.be/nieuws/belgisch-livecircuit-bezorgd-over-voortbestaan?fbclid=IwAR1A726s4gaW9hP6oMdTDdq9CIECZKhTGcDFOHe0BYYa1RRbO-Mw18mwzPo
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.191
4.344
Paddy wrote:

parelconfituur wrote:
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de verkochte tickets. Gewoon terugbetaling of de optie om pakweg een combi over te zetten naar volgend jaar met bijvoorbeeld 40 Euro aan drankbonnen als gratis incentive om dat te doen.


Die drankbonnen kun je wel vergeten. Dat geld zullen ze hard zelf nodig hebben.

Er zijn festivals in het buitenland die net voor die optie kiezen…dus gratis drankbonnen indien je tickets over zet naar volgend jaar, omdat ze dan uiteraard hopen een stuk minder tickets te moeten terugbetalen.

Commercieel gezien is zoiets gewoon een slimme zet. En geld nodig hebben…uiteraard wel, maar we hebben het hier over Rock Werchter. Als kleine festivals als Labadoux gewoon netjes alles terug kan betalen en al een datum prikken voor volgend jaar, dan kan fucking Live Nation dat zeker.

Dus zeg 50 000 bezoekers maal 40 euro. Kost je een headliner...
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Rock Werchter op Twitter:

We fully understand the decision of Pearl Jam not to tour this summer. Happy to hear they plan on returning to Europe in 2021.
What about Rock Werchter 2020?’, we hear you ask. To be honest, it doesn’t look good. There’s little chance that we will gather at the Festivalpark early July. Medical experts, mayors, politicians and others already shared their concerns on the topic in press and media. It is however up to the National Security Council to decide on further measures. Thank you for your understanding and patience. We will keep you posted. For now: stay at home, practice social distancing, take care of yourself and each other.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
Met andere woorden.

1ste headliner voor Rock Werchter 2021: PEARL JAM!!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Ik zie pearl jam die hele tour 1 op 1 verschuiven naar volgend jaar. Als het een beetje past met de data van de festivals volgend jaar...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
En System natuurlijk.

Al mogen die ook naar Dessel wanneer Rage beschikbaar zou zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken