Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
RATM of Metallica ipv SOAD en een goeie sub voor The Strokes (Malone?) en ik ben tevreden.

En misschien Lana, Twigs en Tyler erbij. Dat zou echt helemaal awesome zijn.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.701
4.745
RATM of Metallica ipv SOAD en een goeie sub voor The Strokes (Malone?) en ik ben tevreden.

En misschien Lana, Twigs en Tyler erbij. Dat zou echt helemaal awesome zijn.

Voor mij mag soad een rijtje lager en ratm er gwn achter, haal Volbeat dan maar gwn weg. Pearl jam en the strokes zou ik zeer graag toch zien. Arctic monkeys ging normaal ook touren volgende zomer had ik ergens gelezen, zeker ook een kanshebber lijkt me, mocht dit waar zijn.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
System of a Down weg, Volbeat weg, Kendrick weg, Faith no More weg, 21 Pilots weg, Joost weg, mag wegblijven: Post Malone, Kings of Leon, Editors.
In de plaats (of extra): Tame Impala, Arctic Monkeys (zolang ze niet te veel muziek van hun nieuwste plaat spelen), The XX, RATM, The National met High Violet integraal, Rolling Blackouts Coastal Fever, Sam Fender, ...
Zeker blijven: The Strokes, Beck, Liam Gallagher, Fontaines DC, Bombay Bicycle Club en Placebo.
Ik hoop ook dat ze de 2 TW Classic headliners kunnen bewaren: Paul McCartney en The Killers.

Dat zou een serieuze stap vooruit zijn met de 2020 line up (IMO !!).
Ik gun eerder Graspop de metalheadliners en vele andere artiesten op herhaling of al gezien op een ander festival afgelopen 2 jaar.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
System of a Down weg, Volbeat weg, Kendrick weg, Faith no More weg, 21 Pilots weg, Joost weg, mag wegblijven: Post Malone, Kings of Leon, Editors.
In de plaats (of extra): Tame Impala, Arctic Monkeys (zolang ze niet te veel muziek van hun nieuwste plaat spelen), The XX, RATM, The National met High Violet integraal, Rolling Blackouts Coastal Fever, Sam Fender, …
Zeker blijven: The Strokes, Beck, Liam Gallagher, Fontaines DC, Bombay Bicycle Club en Placebo.
Ik hoop ook dat ze de 2 TW Classic headliners kunnen bewaren: Paul McCartney en The Killers.

Dat zou een serieuze stap vooruit zijn met de 2020 line up (IMO !!).
Ik gun eerder Graspop de metalheadliners en vele andere artiesten op herhaling of al gezien op een ander festival afgelopen 2 jaar.
Dan krijg je wel een vrij eentonig festival...
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
619
688
Zolang ze Joost volgend jaar weer netjes boeken gaat het gewoon weer een prachtig programma worden! Nee oprecht, het is een achterlijke boeking maar wat keek ik uit naar dat feestje op dag vier zeg .. Naast vele andere prachtboekingen waaronder Pearl Jam, Kendrick, System of a Down, Marc Rebillet en nog vele meer natuurlijk.

Het valt me wel op, telkens als ik eindelijk een grote 90's rockband ga zien dan worden ze uitgesteld. In 2015 op Pinkpop de Foo's moeten missen en nu in 2020 Pearl Jam ...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Nu Werchter 2020 zo goed als geannuleerd is:
– welke namen van de huidige line up moeten zeker in 2021 weer op het affiche staan?
– welke namen mogen wegblijven?

En nieuwe ronde, nieuwe kansen:
– welke namen, die er dit jaar niet staan, zouden toegevoegd moeten worden aan het affiche van 2021?

Voor 2021:

Do:
Main: Fountaines DC - Miles Kan - HAIM - The Lumineers - Pixies - Volbeat - Pearl Jam
Barn: The Dead South - Apparat - Wilco - Beck - Disclosure
KlubC: Eefje de Visser - Sampha the Great - Mabel - Banks - Rex Orange County - Lianna La Havas

Vr:
Main: Gang of Youths - ? - Jake Bugg - Lewis Capaldi - Liam Gallagher - The Strokes - Tame Impala
Barn: Inhaler - Whitney - Cigarettes After Sex - Archive - Tyler, the Creator
Klub C: Marc Rebilet - Parcels - Brittany Howard - ? - Loyle Carner - Bicep(live)

Za:
Main: Bombay Bicycle Club - Keane - Dermot Kennedy - Rag 'n' Bone Man - Anderson. Paak - Taylor Swift - Kendrick Lamar
Barn: City and Colour - ? - Jimmy Eat World - Jorja Smith - The Streets - FKA Twigs
Klub C: Emma Bale - Tierra Whack - Alec Benjamin - Tones and I - Agnes Obel - Worakls Orchestra

Zo:
Main: Joost - Sum41 - The Pretty Reckless - Yungblud - Placebo - Faith No More - System of a Down
Barn: Joep Beving - Big Thief - Kacey Musgraves - Richard Hawley - Michael Kiwanuka - Thom Yorke
Klub C: Glints - LP - Oh Wonder - GoGo Penguin - Meute - ?

Grotendeels hetzelfde gelaten. Volbeat van zondag sub naar donderdag sub omdat daar een grote sub miste. Faith no More naar zondag, 21p weg (want dat vind ik echt heel kut) en zo een mooi gat voor Taylor Swift. Tame Impala in het donker na the Strokes. Barn hetzelfde gelaten met headliners aan de vrijdag en zaterdag toegevoegd (in Tyler en FKA Twigs).

Als het dit zou worden (dromen mag weer over volgend jaar), zou het de pijn voor mij verzachten dat het dit jaar begrijpelijkerwijs niet door gaat.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.451
Zou mooi zijn om het goede van dit jaar mee te nemen en dan aan te vullen met iets als Tame Impala na The Strokes en Rage Against The Machine ergens (i.p.v. SOAD, die mogen dan naar Graspop) zou het echt afmaken.
Als ze Liam Gallagher, Pearl Jam, The Strokes, Kendrick, Faith No More, Kiwanuka en Beck maar houden, wat een editie was dit geworden...

Iets anders, zouden er misschien verrassende acts zijn die iets willen doen in 2021 op festivalgebied. Een soort van "Live Aid gedachte", omdat dit natuurlijk echt de hele wereld heeft getroffen en niet per se één festival, land of muziekgenre? Dan doel ik op dingen als een Oasis reünie (zoiets had Liam getweet, al was dat meer de bedoeling voor één enkel concert en heeft z'n broer het genegeerd), een tour van Daft Punk, een andere reünie of gewoon een grote oudere act die hier iets mee wil doen, ik noem maar een Bruce Springsteen. Ik weet dat dit heel veel wishful thinking is, maar misschien dat een Daft Punk hier wel iets mee kan. En positieve gedachten in deze tijden kunnen misschien nooit kwaad :)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik had deze zomer mijn ideale plan vooruit getrokken, en dan het geluk hebben dat ik voor bijna elk festival gratis tickets hebben kunnen bemachtigen door winacties. Sziget (Zal ook niet doorgaan vermoed ik), Lowlands en natuurlijk Rock Werchter...

Nu vraag ik mij heel erg af hoe RW met Ambassadors zal omgaan. Zullen de gespaarde punten blijven of krijg je van die punten vergoed in tickets voor volgend jaar, geen idee.... Al met al denk ik dat RW nu 90% zeker niet door zal gaan helaas... Had zo zin om eindelijk The Strokes, Anderson, Kendrick en SOAD (Mede 2017) te zien, nu maar hopen dat veel namen volgend jaar dan zullen spelen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.003
325
Denk dat van de grote namen 21p idd de naam is die het meest waarschijnlijk is dat ze niet gaan over zetten. Die zijn al redelijk lang bezig met hun tour rond hun laatste plaat en zullen dus mss in een volgende cyclus willen kruipen.

Joost mag echt wegblijven van de main stage, zet die dan maar in een tent als ze die opnieuw willen boeken. Ook Dermot Kennedy en Rag'n' bone man mogen ze volgend jaar een spot geven in de tent, dat gaat op de main stage denk ik toch niet echt werken.

Namen waarvan ik echt hoop dat ze blijven: System of a Down, Bicep, Placebo, Anderson.paak, Gogo Penguin en PUP.
Ik hoop dat ze volgend jaar dan nog een verrassing als Architects erbij kunnen zetten. En mijn all time favoriete band Biffy Clyro met een nieuwe plaat mag ook wel een tent afbreken. :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.227
8.912
Taylor Swift EN Kendrick Lamar op 1 dag?! Waar kan ik tekenen.
1f609.svg

Ja eventjes twee van de drie headliners voor het 50-jarige Glastonbury op een dagje. Doe ne keer zot.

Kendrick en The Strokes zijn trouwens de 2 acts waarvan ik het meeste baal dat ik ze moet missen dit jaar. Als in: het doet echt pijn. Uiteraard geld dat voor Thom Yorke Wilco The National Massive Attack Beck Anderson Paak Paul McCartney Faith No More Kiwanuka Pixies, maar die naar die twee kijk ik echt actief uit.

-Kendrick en Strokes for RW21!-
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Hey, ik reageer ook alleen maar op Brian's voorstel. :wink:

Za:
Main: Bombay Bicycle Club – Keane – Dermot Kennedy – Rag ‘n’ Bone Man – Anderson. Paak – Taylor Swift – Kendrick Lamar
Barn: City and Colour – ? – Jimmy Eat World – Jorja Smith – The Streets – FKA Twigs
Klub C: Emma Bale – Tierra Whack – Alec Benjamin – Tones and I – Agnes Obel – Worakls Orchestra

Dat zou echt fantastisch zijn. :)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.458
1.957
RW21 van 30 juni tem 4 juli, het zou zo maar eens kunnen (+ TW Classic + Boutique + een extra event eventueel ;) )
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
Mocht ik de grote telefoonnummers hebben, doe dan maar.:

Dua Lipa - The Weeknd
The XX - Kendrick Lamar
Rage Against The Machine
Lana Del Rey - Tame Impala
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Mocht ik de grote telefoonnummers hebben, doe dan maar.:

Dua Lipa – The Weeknd
The XX – Kendrick Lamar
Rage Against The Machine
Lana Del Rey – Tame Impala

Wat mij betreft een goed weekend toch zou ik The strokes willen zien ergens ;)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Dua Lipa – The Weeknd
The XX – Kendrick Lamar
Rage Against The Machine
The Strokes – Tame Impala

Dan maar?
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Damn, ik kan een kruis maken over mijn 38ste opeenvolgende RW. Geen idee wat ik dat weekend ga uitvreten... Maar laat ons positief blijven: geen Kendrik Lamar/Joost/andersonpaak/Malone-toestanden. Driewerf hoera! Reken er maar op dat we in 21 een geweldige linup gaan krijgen. Bij leven en welzijn natuurlijk. Hou het allemaal gezond, collega-muziekliefhebbers. #ahoecorona
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Hey, ik reageer ook alleen maar op Brian’s voorstel. ?

Za:
Main: Bombay Bicycle Club – Keane – Dermot Kennedy – Rag ‘n’ Bone Man – Anderson. Paak – Taylor Swift – Kendrick Lamar
Barn: City and Colour – ? – Jimmy Eat World – Jorja Smith – The Streets – FKA Twigs
Klub C: Emma Bale – Tierra Whack – Alec Benjamin – Tones and I – Agnes Obel – Worakls Orchestra

Dat zou echt fantastisch zijn. ?

Een beetje (veel) wishfull thinking natuurlijk. Maar op Mad Cool staan Taylor Swift + 21 Pilots op een dag. Dus ik dacht Swift + Lamar op een dag kan ook met Lamar als late night special, net zoals Tool vorig jaar na the Cure.

En gewoon de naïeve hoop dat we volgend jaar 2 festival zomers in een line-up kunnen proppen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Damn, ik kan een kruis maken over mijn 38ste opeenvolgende RW. Geen idee wat ik dat weekend ga uitvreten… Maar laat ons positief blijven: geen Kendrik Lamar/Joost/andersonpaak/Malone-toestanden. Driewerf hoera!

:-|

Ons?

Hoop dat zowel Lamar als Paak in 2021 op de affiche staan. Imo 2 van de beste acts van het weekend. En Joost is ook altijd een feestje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken