Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Hey, ik reageer ook alleen maar op Brian’s voorstel. ?

Za:
Main: Bombay Bicycle Club – Keane – Dermot Kennedy – Rag ‘n’ Bone Man – Anderson. Paak – Taylor Swift – Kendrick Lamar
Barn: City and Colour – ? – Jimmy Eat World – Jorja Smith – The Streets – FKA Twigs
Klub C: Emma Bale – Tierra Whack – Alec Benjamin – Tones and I – Agnes Obel – Worakls Orchestra

Dat zou echt fantastisch zijn. ?

Waar is mijn reactie gebleven :S?

Dua Lipa – The Weeknd
The XX – Kendrick Lamar
Rage Against The Machine
The Strokes – Tame Impala

Dan maar?
Niet dat Werchter het niet zou kunnen, maar dit is voor hen toch net dat tikkeltje te alternatief? Ik mis hierbij hun standaard-al 10 keer gezien - stadionacts

Timmetje wrote:
Hey, ik reageer ook alleen maar op Brian’s voorstel. ?

Za:
Main: Bombay Bicycle Club – Keane – Dermot Kennedy – Rag ‘n’ Bone Man – Anderson. Paak – Taylor Swift – Kendrick Lamar
Barn: City and Colour – ? – Jimmy Eat World – Jorja Smith – The Streets – FKA Twigs
Klub C: Emma Bale – Tierra Whack – Alec Benjamin – Tones and I – Agnes Obel – Worakls Orchestra

Dat zou echt fantastisch zijn. ?

Waar is mijn reactie gebleven :S?
Hij staat er weer!

Aaran wrote:
Dua Lipa – The Weeknd
The XX – Kendrick Lamar
Rage Against The Machine
The Strokes – Tame Impala

Dan maar?

Niet dat Werchter het niet zou kunnen, maar dit is voor hen toch net dat tikkeltje te alternatief? Ik mis hierbij hun standaard-al 10 keer gezien – stadionacts

Ontbreken imo ook een Pearl Jam, Metallica,.. Mss krijgen we elke dag een afsluiter in die orde. Ik denk dat er volgende zomer veel bands gaan touren. Kan wel eens een mooi festival jaar worden, iets om ons aan op te trekken

Als volgend jaar 80% van de lineup overblijft, zou ik het best prima vinden. Liefst de essentiële headliners (Pearl Jam, Kendrick, Strokes) behouden, SOAD naar Graspop en vervangen door een frissere naam als The Weeknd/The XX. Of waarom eens niet gek doen met Taylor Swift? Voor de rest graag Michael Kiwanuka, .Paak, Big Thief, Brittany Howard en de geweldige Slope namen behouden. Mogen wegblijven: Britse zangers als Jake Bugg en Lewis Capaldi.

Uiteindelijk kan de cancel ook voordelen hebben. Die nieuwe plaat van Kendrick laat op zich wachten en grote kans dat Twenty One Pilots tegen volgend jaar ook weer nieuw werk heeft. En 2021 biedt ook nieuwe kansen om deze keer Lana Del Rey, Tyler, FKA Twigs en Tame Impala niet te missen. Ik ben benieuwd!

Maar laat ons positief blijven: geen Kendrik Lamar/Joost/andersonpaak/Malone-toestanden. Driewerf hoera!

Wat bedoel je met toestanden? :-( Kendrick alweer een jaar missen maakt me net droevig. Is niet echt de act die ongelofelijk vaak RW komt headlinen.

Volgend jaar kan inderdaad een vetpot zijn qua beschikbare headliners. Pearl Jam, Kendrick Lamar, The Strokes, System Of A Down, Twenty One Pilots en Volbeat... maar ook pak 'm beet een Metallica, Arctic Monkeys, Tame Impala, Rage Against The Machine, The Weeknd, Dua Lipa, Red Hot Chili Peppers, Nick Cave, Foo Fighters, Nine Inch Nails, The War On Drugs, Billie Eilish en Imagine Dragons. Wordt wat om daar een en uit te pikken.

Als volgend jaar 80% van de lineup overblijft, zou ik het best prima vinden. Liefst de essentiële headliners (Pearl Jam, Kendrick, Strokes) behouden, SOAD naar Graspop en vervangen door een frissere naam als The Weeknd/The XX. Of waarom eens niet gek doen met Taylor Swift? Voor de rest graag Michael Kiwanuka, .Paak, Big Thief, Brittany Howard en de geweldige Slope namen behouden. Mogen wegblijven: Britse zangers als Jake Bugg en Lewis Capaldi.

Uiteindelijk kan de cancel ook voordelen hebben. Die nieuwe plaat van Kendrick laat op zich wachten en grote kans dat Twenty One Pilots tegen volgend jaar ook weer nieuw werk heeft. En 2021 biedt ook nieuwe kansen om deze keer Lana Del Rey, Tyler, FKA Twigs en Tame Impala niet te missen. Ik ben benieuwd!

Ik bewonder jouw positivisme, maar hier voordelen aan zien, daar ben ik nog niet in staat toe. Ook om al te laten weten wie ik wel of niet zou willen zien (binnen 15 (!) maanden) vind ik het te vroeg. Ik denk dat ik nog in de rouwfase zit...

Als we toch gek aan het doen zijn, een paar dagen van dit jaar inhalen en gewoon een week rock werchter. Dat zou pas een stunt zijn... Dromen mag altijd, zeker nu er toch niets veel beter te doen valt.

Thijs wrote:

Ik bewonder jouw positivisme, maar hier voordelen aan zien, daar ben ik nog niet in staat toe. Ook om al te laten weten wie ik wel of niet zou willen zien (binnen 15 (!) maanden) vind ik het te vroeg. Ik denk dat ik nog in de rouwfase zit…
Wel ja, enkel voordelen voor de line-up van volgend jaar en mijn portefeuille haha. Maar uiteraard zou ik ook het liefst van al dit jaar gewoon op de weide staan!

Als we toch gek aan het doen zijn, een paar dagen van dit jaar inhalen en gewoon een week rock werchter. Dat zou pas een stunt zijn… Dromen mag altijd, zeker nu er toch niets veel beter te doen valt.
Een week Werchter zou dodelijk zijn, maar ik denk wel dat ze volgend jaar al hun evenementen gaan opzetten: RW, Classic, Boutique en zelfs Boutique Pop-up kan misschien gereanimeerd worden.

Vrijdag komt er normaal gezien een persbericht met de annulatie

Uitaraard weten we allemaal dat dit niet doorgaat...

...maar zo'n officieel bericht gaat bij mij even hard aankomen als dat het zal opluchten. Closure. Kunnen we de dagen aftellen naar volgend jaar.

Vrijdag is het wel Goede Vrijdag dus geen idee of ze dan een afgelasting aan gaan kondigen .. Wel zou het gewoon het beste zijn, zoals hierboven door Mattman keurig beschreven, dan weet je het maar en kan je het gaan accepteren.

Kan ook zij dat ze EINDELIJK eens die laatste headliner bekend maken. Tame Impala?

:cry:

Ze zouden toch ook alle artiesten van Boutique, TW Classic en RW kunnen proberen op één RW editie te zetten en andere grote tourende namen (AC/DC & Foo's bijvoorbeeld) op Boutique 2021 en TW Classic 2021? Misschien niet het meest aannemelijke scenario maar ik zou zekers blij zijn daarmee! Misschien ook nog éénmalig een vijfde dag eraan plakken?

ben je heel zeker van je zaak?

zal er niet eerst een bericht vanuit Belgische overheid komen dat dergelijke evenementen niet mogen doorgaan.

knoop doorhakken is uiteraard prettig voor diegene die wacht op wat gaat komen, maar dat zal Werchter niet zonder slag of stoot zichzelf laten overkomen.

dinofest wrote:

zal er niet eerst een bericht vanuit Belgische overheid komen dat dergelijke evenementen niet mogen doorgaan.

knoop doorhakken is uiteraard prettig voor diegene die wacht op wat gaat komen, maar dat zal Werchter niet zonder slag of stoot zichzelf laten overkomen.

Dat hebben ze toch al lang onderling overlegd? RW en de gemeente zullen in deze periode standaard al regelmatig met elkaar overleggen. Het is niet voor niks dat verschillende burgemeesters al aan de bel trokken. Denk dat Werchter liever nu een snelle afgelasting hebben, dan nog weken kosten maken en energie stoppen in een evenement dat niet doorgaat.

Vrijdag is het wel Goede Vrijdag dus geen idee of ze dan een afgelasting aan gaan kondigen .. Wel zou het gewoon het beste zijn, zoals hierboven door Mattman keurig beschreven, dan weet je het maar en kan je het gaan accepteren.

Wel toepasselijk toch, op de dag van de kruisiging? Jammer dat de wederopstanding niet op de derde dag is, maar ruim een jaar later.

Jammer maar viel te verwachten. Dan maar op naar 2021 (of als dat nog te vroeg is 2022) met een hopelijk extra vette lineup!

dinofest wrote:

Als ik me niet vergis, komt de Nationale Veiligheidsraad vrijdag weer samen. In combinatie met de burgemeesters die allemaal achter een beslissing vragen, verwacht ik vrijdag ook een officiële cancel vanuit de overheid dus logisch dat Werchter zijn persbericht al voorbereid.

Users who are viewing this thread