Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.007
6.403
Ik zie niet waarom kleinere concertzalen vroeger zouden kunnen heropstarten dan grote. Het probleem blijft toch hetzelfde? Je zit met een grote groep mensen samen geduwd op veel te weinig plaats. Als het nu om 200 mensen of 10 000 mensen gaat, uiteindelijk zit je toch gewoon in elkaars nek te hijgen. Het spreekt voor zich dat je met meer mensen samen meer kans op besmetting hebt, maar je gaat in het Sportpaleis niet besmet raken door iemand die aan de andere kant van de zaal staat (tenzij je die passeert bij het binnen komen of zo).
Ik veronderstel dat er bij die heropstart wel de nodige check-up zal gebeuren vooraleer iemand binnen mag. Ik zag dat ze in China, Japan en Zuid-Korea consequent ieders temperatuur meten bv. Hoe dat er in de praktijk uitziet als iemand niet wordt toegelaten ookal heeft die persoon een geldig ticket is een andere vraag natuurlijk.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
The Streets in Paradiso verplaatst van 9 april naar 17 juli.

Edit: excuses, ik wou dit in het Corona-topic posten
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Je moet natuurlijk ook artiesten hebben om concerten te organiseren. Zelfs als een zaal zich op veilige wijze weet te handhaven in België, dan kan de situatie nog steeds te gevaarlijk zijn in onze buurlanden. En wie weet hoe het met reisrestricties zit tegen september?

Denk dat we in de eerste plaats vooral lokale shows gaan krijgen en het internationale clubcircuit zich pas in de loop van de herfst terug op gang trekt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
https://www.hln.be/in-de-buurt/rotselaar/burgemeester-jelle-wouters-bezorgd-over-rock-werchter-er-moet-zo-snel-mogelijk-een-eenduidig-advies-komen-van-de-nationale-veiligheidsraad~a69cc76a/
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Veiligheidsraad onder druk gezet door meerdere burgemeesters dus.

Zou dus best kunnen dat we half april bij het evalueren van de huidige maatregelen weten waar we als festivalbezoekers staan.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Er zijn donderdag mails gestuurd door de organisatie om lijsten met medewerkers door te geven. Ze blijven doen alsof er niets aan de hand is, en blijven hun voorbereidingen verder zetten. Ik vrees alleen dat de realiteit anders is
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.737
2.419
Er zijn donderdag mails gestuurd door de organisatie om lijsten met medewerkers door te geven. Ze blijven doen alsof er niets aan de hand is, en blijven hun voorbereidingen verder zetten. Ik vrees alleen dat de realiteit anders is

Zolang er van hogerhand geen beslissing valt over het afgelasten van de festivals, zit er volgens mij niets anders op dan een normale gang van zaken aan te houden. Mocht er (hypothetisch) morgen een wondermiddel op de markt verschijnen, waardoor plots de hele wereld verlost is van Corona, en het festival wel kan doorgaan, moet je ook wel voorzien zijn op het ontvangen van je duizenden bezoekers natuurlijk. Wellicht beseffen ze zelf maar al te goed dat ze zullen moeten cancelen hoor, maar de bevestiging hiervan zal toch van de overheid moeten komen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
930
340
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200406_04914199

Alweer iets meer duidelijkheid.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Het enige wat nog onduidelijk is, hoe men omgaat met reeds gekochte tickets en drank/eetbonnen.

Een festival organiseren met nog zoveel onduidelijkheid over dit virus op dergelijke korte termijn is KANSLOOS. Zaken als wie al wel of niet besmet is geweest (dat verhaal over groepsimmuniteit) en als je besmet bent geweest of je dan echt immuun bent voor 't virus. Voordat we zo ver zijn moet er nog maandenen maanden getest worden. En een vaccin / medicijn mogen we ook niet snel verwachten.

Kortom ik schat in dat zelfs de concertzalen in het najaar (wellicht tot in de winter) gesloten zullen zijn. En festivals die data verplaatsen naar augustus/september, sorry dat is echt falend management.

Het is niet anders, ik kijk alvast uit naar 2021 en als iedereen zijn centje apart legt en we allemaal een extra concert en festival doen en paar extra biertjes drinken, komt het financieel ook allemaal wel weer goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Het is niet anders, ik kijk alvast uit naar 2021 en als iedereen zijn centje apart legt en we allemaal een extra concert en festival doen en paar extra biertjes drinken, komt het financieel ook allemaal wel weer goed.

Precies.

Al is het idee dat we een kerstfeest moeten vieren voor we naar ons eerste festival gaan, bijna ondraaglijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Het is niet anders, ik kijk alvast uit naar 2021 en als iedereen zijn centje apart legt en we allemaal een extra concert en festival doen en paar extra biertjes drinken, komt het financieel ook allemaal wel weer goed.

Precies.

Al is het idee dat we een kerstfeest moeten vieren voor we naar ons eerste festival gaan, bijna ondraaglijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
Een line-up met uitgerekend Beck, Pixies, Pearl Jam, Liam Gallagher, The Strokes, Faith No More, Placebo, Volbeat, System of a Down als grotere namen! Dat was écht voor mij gemaakt! (Vorig jaar bijvoorbeeld interesseerden mij enkel The Cure en Tool qua headliners :)) En dan vergeet ik nog de talloze uitstekende 'andere' namen die geprogrammeerd stonden (Big Thief! Thom Yorke! Agnes Obel! Archive! Fontaines DC! Richard Hawley! enz. enz.)

En dan nog TW Classic met Paul McCartney die ik zo goed vond in 2016! De beste man en absoluut icoon zou ook al 78 jaar zijn tegen TW Classic 2020...

Ik weet dat er zich momenteel veel ergere en belangrijkere zaken afspelen in de wereld. Maar toch. Zo zonde van TW Classic en van de line-up van Rock Werchter... dat steekt bij mij toch hoor... dit mag toch ook op een muziekforum gezegd worden he.

Op naar 2021 dan maar... Misschien... Hopelijk...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.016
338
Ik vrees ook dat het voor artiesten volgende zomer hard zal zijn om op die line-up te komen. Veel festivals zullen proberen een groot deel van de huidige line-up over te zetten. Voor bands die tussen september 2020 en de zomer van 2021 een plaat uitbrengen wordt het dan hard knokken om een van die plekjes te bemachtigen. Ik denk dan vooral aan bands die deze zomer bewust wat minder festivals doen om dan volgende zomer terug te komen. Ook heel wat jonge bands zullen niet aan het daglicht komen vrees ik doordat namen die in 2020 en 2021 wouden touren grotendeels in één zomer zullen worden geprogrammeerd wat dus onmogelijk is. En dat is waarschijnlijk een gemis dat we niet eens fel gaan merken. + Er zullen ook wel wat festivals failliet gaan en dus ook daar zullen nog wat speelplekken voor artiesten verdwijnen. Maar goed, dit past mss beter in het corona forum :/

Ben heel teleurgesteld dat Rock Werchter niet door gaat. Hoewel ik eigenlijk niet veel hoop meer had, om het zo zwart op wit te zien is dit toch pijnlijk. Kan er alvast een 2021 forum komen? ik denk dat we voor volgende zomer al heeeeeel snel namen kunnen verwachten dus dan kunnen we op zn minst hier nog uren over discussiëren en pret aan beleven ;)

Skunk Anansie verplaatst hun data bv van juni 2020 naar juni 2021. Een kanshebber lijkt mij dat ;)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.052
637
Zodra de annuleringen echt definitief binnen komen, gaan we zeker meteen 2021 topics aanmaken! Dan maar langer voorpret...
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Another one bites the dust: Geen Roskilde in 2020, Deense overheid verbiedt grote activiteiten/bijeenkomsten tot 31/08.
https://www.roskilde-festival.dk/en/years/2020/news/no-festival-in-2020/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.268
4.425
Nu Werchter 2020 zo goed als geannuleerd is:
- welke namen van de huidige line up moeten zeker in 2021 weer op het affiche staan?
- welke namen mogen wegblijven?

En nieuwe ronde, nieuwe kansen:
- welke namen, die er dit jaar niet staan, zouden toegevoegd moeten worden aan het affiche van 2021?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Blijven: zondag Main stage min Joost, Verve, Pixies en nog een paar die ik vergeet.
Wegblijven: Joost
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Nu Werchter 2020 zo goed als geannuleerd is:
– welke namen van de huidige line up moeten zeker in 2021 weer op het affiche staan?
– welke namen mogen wegblijven?

En nieuwe ronde, nieuwe kansen:
– welke namen, die er dit jaar niet staan, zouden toegevoegd moeten worden aan het affiche van 2021?

Ik zou heel blij zijn als ze de 4 grootste namen van deze lineup, Pearl Jam, The Strokes, Kendrick Lamar, System Of A Down, 'gewoon' op de 2021 lineup zetten. Niet dat ik van alles de grootste fan ben, maar ben wel fan van hoe divers dit rijtje eigenlijk is. Lijkt me ook het meest logische dat ze deze bands prioriteit geven aangezien ze er dit jaar stonden. Of de acts ook gaan touren dan, is een tweede maar ik kan me wel voorstellen dat de contracten vastliggen.

Verwacht eigenlijk veel voor een groot deel dezelfde lineups in 2021.

Van mij mag de 2021 lineup één op één dezelfde zijn als die van 2020. Met dan Tame Impala als die tweede vrijdagheadliner. ;-)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Een exacte kopie zou overigens best mogen. Al is dat vrijwel onmogelijk.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Paddy wrote:
Nu Werchter 2020 zo goed als geannuleerd is:
– welke namen van de huidige line up moeten zeker in 2021 weer op het affiche staan?
– welke namen mogen wegblijven?

En nieuwe ronde, nieuwe kansen:
– welke namen, die er dit jaar niet staan, zouden toegevoegd moeten worden aan het affiche van 2021?

Ik zou heel blij zijn als ze de 4 grootste namen van deze lineup, Pearl Jam, The Strokes, Kendrick Lamar, System Of A Down, ‘gewoon’ op de 2021 lineup zetten. Niet dat ik van alles de grootste fan ben, maar ben wel fan van hoe divers dit rijtje eigenlijk is. Lijkt me ook het meest logische dat ze deze bands prioriteit geven aangezien ze er dit jaar stonden. Of de acts ook gaan touren dan, is een tweede maar ik kan me wel voorstellen dat de contracten vastliggen.

Verwacht eigenlijk veel voor een groot deel dezelfde lineups in 2021.

Van mij mag de 2021 lineup één op één dezelfde zijn als die van 2020. Met dan Tame Impala als die tweede vrijdagheadliner.
1f609.svg
Ah, inderdaad Tame Impala er nog bij ja.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken