Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ik stel voor dat we Rock Werchter door laten gaan met een maximale capaciteit van 100 man op het terrein (inclusief crew) tegelijkertijd met minstens 1,5 meter afstand. Verder stel ik voor dat eventuele wachtrijen richting het terrein hermetisch worden afgesloten van de buitenwereld en aan de hand van strepen men keurig netjes afstand van elkaar houdt. Op deze manier verwacht ik dat we met zijn allen (minus enkele duizenden maar dat is niet zo erg uiteraard) een fantastische en zekers memorabele editie tegemoet gaan waar enkelen nog jarenlang zullen praten. Een krachtig optreden van Pearl Jam, een paar pakkende meezingers van Oasis die tot ver vooraan het podium loeihard werden meegezongen, dat enorme feestje waar de menigte op-en-neer ging bij Marc Rebillet terwijl de massa nog altijd in de war was op wat voor feestje ze waren beland, die véél te lange rijen bij dixieland, het doodgeslagen voorgetapte festivalbier. Kendrick Lamar, ondanks de hooggespannen verwachtingen kon dan weer niet rekenen op een afgeladen mainstage, vermoedelijk was de massa verzadigd na het enorm uitbundige feestje van Twenty One Pilots. Mán wat ging het daar los zeg. Tsja je moet ook je energie sparen voor het mooie één-tweetje Volbeat-System of a Down op de afsluitende dag uiteraard. Met zo’n publiek kan het nog flink tekeer gaan in de moshpit (let nog wel eventjes op de 1,5 meter afstand!).

Verbeterpuntje voor 2021: kwaliteit bier liet te wensen over … Ik had het idee dat ik op de zondag nog bier dronk dat op de donderdag al voorgetapt was …

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ik denk dat dit een zeer werkbare oplossing is en ik kijk ernaar uit dat Rock Werchter in deze vorm doorgang kan vinden, zolang ik uiteraard met mijn enorme groep festivalvrienden het terrein maar op kan.
Je kan wel zien dat je niks te doen had...

Raoul wrote:
Ik stel voor dat we Rock Werchter door laten gaan met een maximale capaciteit van 100 man op het terrein (inclusief crew) tegelijkertijd met minstens 1,5 meter afstand. Verder stel ik voor dat eventuele wachtrijen richting het terrein hermetisch worden afgesloten van de buitenwereld en aan de hand van strepen men keurig netjes afstand van elkaar houdt. Op deze manier verwacht ik dat we met zijn allen (minus enkele duizenden maar dat is niet zo erg uiteraard) een fantastische en zekers memorabele editie tegemoet gaan waar enkelen nog jarenlang zullen praten. Een krachtig optreden van Pearl Jam, een paar pakkende meezingers van Oasis die tot ver vooraan het podium loeihard werden meegezongen, dat enorme feestje waar de menigte op-en-neer ging bij Marc Rebillet terwijl de massa nog altijd in de war was op wat voor feestje ze waren beland, die véél te lange rijen bij dixieland, het doodgeslagen voorgetapte festivalbier. Kendrick Lamar, ondanks de hooggespannen verwachtingen kon dan weer niet rekenen op een afgeladen mainstage, vermoedelijk was de massa verzadigd na het enorm uitbundige feestje van Twenty One Pilots. Mán wat ging het daar los zeg. Tsja je moet ook je energie sparen voor het mooie één-tweetje Volbeat-System of a Down op de afsluitende dag uiteraard. Met zo’n publiek kan het nog flink tekeer gaan in de moshpit (let nog wel eventjes op de 1,5 meter afstand!).

Verbeterpuntje voor 2021: kwaliteit bier liet te wensen over … Ik had het idee dat ik op de zondag nog bier dronk dat op de donderdag al voorgetapt was …

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ik denk dat dit een zeer werkbare oplossing is en ik kijk ernaar uit dat Rock Werchter in deze vorm doorgang kan vinden, zolang ik uiteraard met mijn enorme groep festivalvrienden het terrein maar op kan.

Je kan wel zien dat je niks te doen had…

Ik wil eigenlijk puur aan de hand van wat humor en sarcasme laten merken dat het gewoonweg niet werkbaar is. We mogen nu we allen het weekend in gaan ook nog wel een beetje lachen met elkaar toch?

Ik zeg een online festival. Elke band speelt in hun slot, maar streamen dit live vanuit hun studio/werkplek of weet ik veel waar(waar het in ieder geval kan) en bezoekers kunnen een online pas kopen(als ware per dag of voor het hele weekend) om dit te volgen. Ofcourse tegen een lagere prijs wel, maar je hebt iets in ieder geval. Toch al genoeg artiesten die ik nu wat thuis dingetjes zie doen, dus waarom niet als soort van festival organiseren.
Hoeveel zou jij betalen om wat bands te zien livestreamen op je computer?

Primavera Sound hebben hun festival van begin juni naar eind augustus geplaatst.
Als zij dit kunnen kan volgens mij Werchter dit ook.
Tussen begin juni en begin juli zit natuurlijk nog een maand.

Zelfs eind augustus lijkt me moeilijk haalbaar voor evenementen met zoveel duizenden mensen.

Denk dat de collegafestivals in België hier niet blij mee zouden zijn.
Pukkelpop, Alcatrez en Lokerse Feesten zitten al in augustus.
En het lijkt me ook sterk dat je de hele line-up mee kan nemen, alhoewel ik dat wel al grotendeels zie in Engeland.

En ik heb even gelezen op het forum van eFestivals.
Er gaan veel Engelsen naar Primavera en zij moeten nu alles omboeken zoals het hotel en de vlucht.
De kans dat het in augustus ook weer wordt afgezegd is volgens mij ook wel groot.
Dus fijn voor de mensen om ze hoop te geven, maar je kunt beter volgens mij het hele seizoen als verloren beschouwen.
Hopelijk nog wel wat kleine concerten in de herfst en winter.

Die move van Primavera moet echt wel een van de domste beslissingen in de festivalgeschiedenis zijn. Gisteren zijn er meer dan 800 mensen gestorven in Spanje en nu komen zij doodleuk met deze aankondiging. Grote onzekerheid over de nieuwe line-up, bezoekers die veel geld verliezen aan vluchten en nu gaan omboeken terwijl het festival in augustus met 99% zekerheid ook niet zal doorgaan...
Ik weet dat we allemaal graag een mooie Werchter zouden hebben dit jaar maar zo'n beslissingen als Primavera zou je als bezoeker echt niet moeten willen. Compleet onrespectvol naar de bezoekers toe imo.

Zelfs eind augustus lijkt me moeilijk haalbaar voor evenementen met zoveel duizenden mensen.

Inderdaad, helaas.
Iemand die nu nog gelooft dat RW onder zijn gekende vorm zal doorgaan begin juli, heeft waarschijnlijk op een andere planeet geleefd.

Mijn eerste idee was ook dat ze eventueel iets konden organiseren eind september.
Eventueel wat kleinschaliger, desnoods allemaal in tenten.
Festivals als Pukemarock destijds konden ook een leuke sfeer creëren in september en het (koudere) weer, valt dan nog wel mee...

Maar zoals het er nu naar uitziet, is ook die kans heel klein aan het worden.
Er zal pas terug op grote schaal festivals georganiseerd kunnen worden als er een grote immuniteit bestaat, hetzij natuurlijk of kunstmatig (vaccin).

Aike wrote:
Ik zeg een online festival. Elke band speelt in hun slot, maar streamen dit live vanuit hun studio/werkplek of weet ik veel waar(waar het in ieder geval kan) en bezoekers kunnen een online pas kopen(als ware per dag of voor het hele weekend) om dit te volgen. Ofcourse tegen een lagere prijs wel, maar je hebt iets in ieder geval. Toch al genoeg artiesten die ik nu wat thuis dingetjes zie doen, dus waarom niet als soort van festival organiseren.

Hoeveel zou jij betalen om wat bands te zien livestreamen op je computer?

NIet veel eigenlijk, maar het zou wel leuk zijn als er zoiets opgezet kon worden toch?

Is er ergens een lijst met artiesten uit de line-up die voor zeker al niet komen?
PJ heeft gisteren al aangekondigd de tour uit te stellen naar 2021, maar hoe zit het met de rest?

Is er ergens een lijst met artiesten uit de line-up die voor zeker al niet komen?
PJ heeft gisteren al aangekondigd de tour uit te stellen naar 2021, maar hoe zit het met de rest?

Dit is nog niet officieel aangekondigd toch? Althans, ik kan het nergens vinden. Zegut heeft het gisteren wel geroepen. En aangezien de beste man bijzonder betrouwbaar is, ga ik er ook vanuit dat het klopt.

Zover ik weet hebben bijna nog geen artiesten formeel hun tour uitgesteld. Enige waarvan ik het zeker weet is The Revolution, stonden op Bospop.

rocknrill wrote:

Dit is nog niet officieel aangekondigd toch? Althans, ik kan het nergens vinden. Zegut heeft het gisteren wel geroepen. En aangezien de beste man bijzonder betrouwbaar is, ga ik er ook vanuit dat het klopt.

Zover ik weet hebben bijna nog geen artiesten formeel hun tour uitgesteld. Enige waarvan ik het zeker weet is The Revolution, stonden op Bospop.
dat van Pearl Jam zal heel goed kunnen kloppen, als oa Zegut het zegt, dan schrijf maar op

Joslittel wrote:

rocknrill wrote:

dat van Pearl Jam zal heel goed kunnen kloppen, als oa Zegut het zegt, dan schrijf maar op
Maar dat zegt Jos dus ook...

Als ik mij niet vergis heeft Haim ook al laten weten niet meer te touren dit jaar.

Een collega van het werk die in Werchter woont wist me te vertellen dat zij een brief hebben gekregen waar in staat dat Rock Werchter dit jaar niet doorgaat...

Users who are viewing this thread