Raoul wrote:
Ik stel voor dat we Rock Werchter door laten gaan met een maximale capaciteit van 100 man op het terrein (inclusief crew) tegelijkertijd met minstens 1,5 meter afstand. Verder stel ik voor dat eventuele wachtrijen richting het terrein hermetisch worden afgesloten van de buitenwereld en aan de hand van strepen men keurig netjes afstand van elkaar houdt. Op deze manier verwacht ik dat we met zijn allen (minus enkele duizenden maar dat is niet zo erg uiteraard) een fantastische en zekers memorabele editie tegemoet gaan waar enkelen nog jarenlang zullen praten. Een krachtig optreden van Pearl Jam, een paar pakkende meezingers van Oasis die tot ver vooraan het podium loeihard werden meegezongen, dat enorme feestje waar de menigte op-en-neer ging bij Marc Rebillet terwijl de massa nog altijd in de war was op wat voor feestje ze waren beland, die véél te lange rijen bij dixieland, het doodgeslagen voorgetapte festivalbier. Kendrick Lamar, ondanks de hooggespannen verwachtingen kon dan weer niet rekenen op een afgeladen mainstage, vermoedelijk was de massa verzadigd na het enorm uitbundige feestje van Twenty One Pilots. Mán wat ging het daar los zeg. Tsja je moet ook je energie sparen voor het mooie één-tweetje Volbeat-System of a Down op de afsluitende dag uiteraard. Met zo’n publiek kan het nog flink tekeer gaan in de moshpit (let nog wel eventjes op de 1,5 meter afstand!).
Verbeterpuntje voor 2021: kwaliteit bier liet te wensen over … Ik had het idee dat ik op de zondag nog bier dronk dat op de donderdag al voorgetapt was …
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ik denk dat dit een zeer werkbare oplossing is en ik kijk ernaar uit dat Rock Werchter in deze vorm doorgang kan vinden, zolang ik uiteraard met mijn enorme groep festivalvrienden het terrein maar op kan.
Je kan wel zien dat je niks te doen had…