Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.490
Een collega van het werk die in Werchter woont wist me te vertellen dat zij een brief hebben gekregen waar in staat dat Rock Werchter dit jaar niet doorgaat…
die brief is toevallig gisteren binnen gekomen?

just checking
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.093
2.239
Hoezo specifiek gister? Heb jij ook een brief gehad? Of meer info oid over RW?
Als die brief gisteren in de bus viel kan het wel eens een aprilgrap zijn.
Waarom zouden ze ook een brief sturen voor de officiële communicatie er is.

Iets doet me trouwens ook vermoeden dat dit nieuws dan al veel eerder gelekt zou zijn.
 

rocknrill

Nieuw lid
2 apr 2020
2
0
Had waarschijnlijk iets genuanceerder moeten zijn door te verwijzen naar de post op Festileaks (Zegut: ‘Pearl Jam and Billie Eilish postpone tours until 2021’)
https://en.festileaks.com/2020/03/zegut-pearl-jam-and-billie-eilish-postpone-tours-until-2021/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.733
6.464
Die wachten gewoon allemaal tot ze verzekeringstechnisch kunnen cancelen. Alles tot en met juli gaat waarschijnlijk gewoon niet door.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.800
1.934
Die wachten gewoon allemaal tot ze verzekeringstechnisch kunnen cancelen. Alles tot en met juli gaat waarschijnlijk gewoon niet door.

Precies, het is gewoon wachten tot ze het officieel bekend maken. Via via al gehoord dat de Belgische politie geen capaciteit meer hoeft te leveren voor oa Rock Werchter en Tomorrowland. Het kan toch ook geen verrassing meer zijn. Alle festivals en concerten worden afgelast.... Als we geluk hebben komt de muziekwereld in augustus weer wat op gang.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.797
12.064
*negeer Dennis’ kortzichtigheid*
*negeer Dennis’ kortzichtigheid*
*negeer Dennis’ kortzichtigheid*

Valt nog niet mee..
Dennis zegt hier gewoon hetzelfde als Tim, maar die is blijkbaar niet kortzichtig. Verrassing? Denk het niet. Je reageert vaak alleen maar snerend naar Dennis, maar niet bepaald naar anderen, ook al zeggen ze hetzelfde... En het lijkt me niet dat ik de enige ben die dat ziet en me er aan ergert.
Beiden hebben het erover dat alle festivals wachten omdat dat verzekeringstechnisch makkelijker te regelen is, alleen anders verwoord.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.342
4.684
Je hebt gelijk dat een dergelijke sneer hier niet op zijn plek is.
Mijn excuses :).
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.737
2.419
Timmetje wrote:
Die wachten gewoon allemaal tot ze verzekeringstechnisch kunnen cancelen. Alles tot en met juli gaat waarschijnlijk gewoon niet door.

Als we geluk hebben komt de muziekwereld in augustus weer wat op gang.
Verwacht dat in Augustus ook alles gecanceld zal worden hoor. Heb van enkele mensen binnen het wereldje trouwens al gehoord dat concerten pas begin Oktober terug zouden plaatsvinden (in het beste scenario).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.243
3.123
Ik hoor dat ze 'volgende week vrijdag eindelijk over de festivals beslissen met de veiligheidsraad'
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
PJ wrote:

Timmetje wrote:
Die wachten gewoon allemaal tot ze verzekeringstechnisch kunnen cancelen. Alles tot en met juli gaat waarschijnlijk gewoon niet door.


Als we geluk hebben komt de muziekwereld in augustus weer wat op gang.

Verwacht dat in Augustus ook alles gecanceld zal worden hoor. Heb van enkele mensen binnen het wereldje trouwens al gehoord dat concerten pas begin Oktober terug zouden plaatsvinden (in het beste scenario).

Oef. Begin oktober is wel echt nog een heel eind af.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.416
11.245
warriorandweirdo wrote:

PJ wrote:

Timmetje wrote:
Die wachten gewoon allemaal tot ze verzekeringstechnisch kunnen cancelen. Alles tot en met juli gaat waarschijnlijk gewoon niet door.


Als we geluk hebben komt de muziekwereld in augustus weer wat op gang.


Verwacht dat in Augustus ook alles gecanceld zal worden hoor. Heb van enkele mensen binnen het wereldje trouwens al gehoord dat concerten pas begin Oktober terug zouden plaatsvinden (in het beste scenario).

Oef. Begin oktober is wel echt nog een heel eind af.

Ik vind dat ook wel erg ver gaan hoor. Heel misschien voor de stadions, maar kleine concertzalen zullen waarschijnlijk wel eerder kunnen opstarten lijkt me.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
En tegen begin oktober begint dan het nieuwe corona-seizoen?
Jammere zaak voor de muziekindustrie, hopelijk komt er snel beterschap aan.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik zie niet waarom kleinere concertzalen vroeger zouden kunnen heropstarten dan grote. Het probleem blijft toch hetzelfde? Je zit met een grote groep mensen samen geduwd op veel te weinig plaats. Als het nu om 200 mensen of 10 000 mensen gaat, uiteindelijk zit je toch gewoon in elkaars nek te hijgen. Het spreekt voor zich dat je met meer mensen samen meer kans op besmetting hebt, maar je gaat in het Sportpaleis niet besmet raken door iemand die aan de andere kant van de zaal staat (tenzij je die passeert bij het binnen komen of zo).

Ons uitspreken voor oktober kunnen we volgens mij nog niet, maar het virus is niet overwonnen op het moment dat we onze "piek" hebben bereikt. Zelfs wanneer het aantal bevestigde besmettingen fors gedaald is, blijf je een kans hebben op een 2de uitbraak en da's wel het laatste wat we willen. Net daarom vrees ik dat concerten en festivals toch een zeer lange tijd niet aan de orde zullen zijn ... Los van het feit optredens al dan niet gaan kunnen/mogen doorgaan, is de vraag dan ook wat de impact op de ticketverkoop zal zijn. Want zelfs al mag je als concertzaal opnieuw de deuren openen, financieel sta je ook weer nergens als de ticketverkoop niet loopt. En de schrik zal er bij velen toch echt wel inzitten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Ik zie niet waarom kleinere concertzalen vroeger zouden kunnen heropstarten dan grote. Het probleem blijft toch hetzelfde? Je zit met een grote groep mensen samen geduwd op veel te weinig plaats. Als het nu om 200 mensen of 10 000 mensen gaat, uiteindelijk zit je toch gewoon in elkaars nek te hijgen. Het spreekt voor zich dat je met meer mensen samen meer kans op besmetting hebt, maar je gaat in het Sportpaleis niet besmet raken door iemand die aan de andere kant van de zaal staat (tenzij je die passeert bij het binnen komen of zo).

Ons uitspreken voor oktober kunnen we volgens mij nog niet, maar het virus is niet overwonnen op het moment dat we onze “piek” hebben bereikt. Zelfs wanneer het aantal bevestigde besmettingen fors gedaald is, blijf je een kans hebben op een 2de uitbraak en da’s wel het laatste wat we willen. Net daarom vrees ik dat concerten en festivals toch een zeer lange tijd niet aan de orde zullen zijn … Los van het feit optredens al dan niet gaan kunnen/mogen doorgaan, is de vraag dan ook wat de impact op de ticketverkoop zal zijn. Want zelfs al mag je als concertzaal opnieuw de deuren openen, financieel sta je ook weer nergens als de ticketverkoop niet loopt. En de schrik zal er bij velen toch echt wel inzitten.

Precies. Mentaal is het handiger om je erbij neer te leggen dat deze zomer een verloren zomer is. En 2020 een rot jaar. Ik ben iemand die elke dag actief uitkijkt naar festivals (mijn jaar bestaat uit uitkijken, genieten en nagenieten van festivals). Dus dit is zeker lastig. Maar dan kijken we dubbel zo hard uit naar 2021.

Als er groen licht komt voor concerten, zal dat weloverworgen zijn. Ik ga dan ook geen seconde twijfelen om concerten te bezoeken. Sterker: ik plan echt meer shows te zien dan normaal. :) Maar waneer dat komt, is nog maar de vraag. Vrees ook een beetje dat dat inderdaad pas in oktober zal zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Even iets helemaal anders, en toch weer niet, waar we wel naar kunnen uitkijken op korte termijn.

Nieuw Strokes album.
Volgende week.


Ze live zien moet wachten, nieuwe nummers horen niet. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken