Rock Torhout wrote:
pigital wrote:
Ik snap echt niet hoe voorbarig jullie hier kunnen zijn. Heb ik ergens de levering van glazen bollen gemist?
’t Is duidelijk dat Rock Werchter in zijn huidige vorm (internationaal) dit jaar niet kan doorgaan. Vooral de onzekerheid van buitenlandse aanwezigen die mss uit een toch nog gevarenzone zouden komen. Dit wordt ook bevestigd (en dit is het enige dat ze daarover ook bevestigen) door de experts.
Maar dat neemt toch niet weg dat Rock Werchter, mits nodige maatregelen en aanpassingen (die ook heel grote impact kunnen hebben), toch zou kunnen doorgaan?
Of dat ze die piste onderzoeken? Of andere creatieve oplossingen gaan zoeken?
Ik vind het heel kort door de bocht om als er een probleem zich voordoet, het antwoord is: gewoon afzeggen. Terwijl er duizenden andere mogelijke creatieve oplossingen zijn.
Dat die oplossingen niet voor iedereen (lees mensen die niet uit BE komen) voor onaangenaamheid zorgt, snap ik wel.
Dat we daarom ze niet moeten vinden, snap ik niet.
Ja, maar stel dat van de 80 000 bezoekers er ruwweg 50 000 uit België komen. Ga je dan echt 50 000 mensen samen op een weide (en in tenten – wat nog erger is) samenproppen? Daar hoeft er maar één besmet te zijn, zit je enkele weken later opnieuw met een zware uitbraak van het virus. Zelfs met versoepelde maatregelen tegen dan, kan je volgens mij gewoon NOOIT zo’n risico lopen.
Om iets creatief op te lossen, heb je ook een logistieke oplossing nodig. Zelfs al vind je een test (waarvan je er dan 50k weet te krijgen als festival) die op 10 seconden test of je al dan niet met het virus besmet bent, ben je er nog niet. Want niemand mag dicht op elkaar staan, anders heb je als eventueel besmette persoon al mensen in de wachtrij besmet. Etc.
Als er inderdaad dan nog besmettingen zijn, akkoord.
Maar alle signalen tonen aan dat we volgende week onze piek bereiken, waarna het daarna terug naar beneden zou gaan.
Je denkt toch niet dat we 365 dagen per jaar in Corona-tijden gaan leven?
Sowieso zou ik als er geen zekerheid is over de besmettingen tegen dan het ook niet laten doorgaan. Maar dat weten we gewoon niet 4 maanden op voorhand.
We weten nu nog niet eens hoe erg we er morgen voor staan.
Dus dan is het toch maar OK dat Rock Werchter zich voorbereid op toch, mits aanpassinge, door te gaan?