Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
De website is eigenlijk de enige bron van informatie, de rest zijn communicatie kanalen, niet tegenstaande hadden ze dit maar moeten doen via daar ook. En volgende lap tekst kwam na de annulatie van Glasto in belgische media
"Rock Werchter (2 t.e.m. 5 juli) & TW Classic (21 juni)
Rock Werchter 2020 gaat door zoals gepland. “Wij monitoren van nabij”, zegt woordvoerster Nele Bigaré. “De veiligheid van artiesten, fans en medewerkers is altijd onze grootste prioriteit. We begrijpen jullie bezorgdheid. De voorbereidingen zijn lopende en worden verdergezet. In aanloop naar het festival vergaderen we regelmatig met overheden en met hulpdiensten. We volgen hun raadgevingen en instructies op.” Ook TW Classic, met onder andere Paul McCartney, gaat voorlopig gewoon door."

Het is koffiedik kijken wat de toekomst brengt. Er staat een statement op de site, de situatie wordt opgevolgd, dat is meermaals verkondigt. Laat ons rustig afwachten, iedere dag zeggen dat het voorlopig doorgaat als gepland is in mijn ogen even waardeloos als die 100 dagen post van gisteren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Het is koffiedik kijken wat de toekomst brengt. Er staat een statement op de site, de situatie wordt opgevolgd, dat is meermaals verkondigt. Laat ons rustig afwachten, iedere dag zeggen dat het voorlopig doorgaat als gepland is in mijn ogen even waardeloos als die 100 dagen post van gisteren.
Helemaal eens met dit sentiment. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Kijk, zo hoort het. Goed van de organisatie.

En inderdaad: nu allemaal in ons kot blijven.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Jammer. Ik vond het juist sterk om iets van verlichting te plaatsen in deze donkere tijden. Ik hoop dat met de zomertijd van komend weekend ook wat positiviteit vanuit de festivals te horen valt. Ik zeg gewoon doorgaan, zolang de overheid geen verbod afkondigt.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Sinds gisteren is het duidelijk denk ik dat er geen werchter zal zijn dit jaar... Wordt geen fijne zomer. Maar langs de andere kant is het beter dat het nodige wordt gedaan en iedereen gezond blijft
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Ik snap echt niet hoe voorbarig jullie hier kunnen zijn. Heb ik ergens de levering van glazen bollen gemist?

't Is duidelijk dat Rock Werchter in zijn huidige vorm (internationaal) dit jaar niet kan doorgaan. Vooral de onzekerheid van buitenlandse aanwezigen die mss uit een toch nog gevarenzone zouden komen. Dit wordt ook bevestigd (en dit is het enige dat ze daarover ook bevestigen) door de experts.

Maar dat neemt toch niet weg dat Rock Werchter, mits nodige maatregelen en aanpassingen (die ook heel grote impact kunnen hebben), toch zou kunnen doorgaan?
Of dat ze die piste onderzoeken? Of andere creatieve oplossingen gaan zoeken?

Ik vind het heel kort door de bocht om als er een probleem zich voordoet, het antwoord is: gewoon afzeggen. Terwijl er duizenden andere mogelijke creatieve oplossingen zijn.
Dat die oplossingen niet voor iedereen (lees mensen die niet uit BE komen) voor onaangenaamheid zorgt, snap ik wel.
Dat we daarom ze niet moeten vinden, snap ik niet.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik snap echt niet hoe voorbarig jullie hier kunnen zijn. Heb ik ergens de levering van glazen bollen gemist?

’t Is duidelijk dat Rock Werchter in zijn huidige vorm (internationaal) dit jaar niet kan doorgaan. Vooral de onzekerheid van buitenlandse aanwezigen die mss uit een toch nog gevarenzone zouden komen. Dit wordt ook bevestigd (en dit is het enige dat ze daarover ook bevestigen) door de experts.

Maar dat neemt toch niet weg dat Rock Werchter, mits nodige maatregelen en aanpassingen (die ook heel grote impact kunnen hebben), toch zou kunnen doorgaan?
Of dat ze die piste onderzoeken? Of andere creatieve oplossingen gaan zoeken?

Ik vind het heel kort door de bocht om als er een probleem zich voordoet, het antwoord is: gewoon afzeggen. Terwijl er duizenden andere mogelijke creatieve oplossingen zijn.
Dat die oplossingen niet voor iedereen (lees mensen die niet uit BE komen) voor onaangenaamheid zorgt, snap ik wel.
Dat we daarom ze niet moeten vinden, snap ik niet.

Ja, maar stel dat van de 80 000 bezoekers er ruwweg 50 000 uit België komen. Ga je dan echt 50 000 mensen samen op een weide (en in tenten - wat nog erger is) samenproppen? Daar hoeft er maar één besmet te zijn, zit je enkele weken later opnieuw met een zware uitbraak van het virus. Zelfs met versoepelde maatregelen tegen dan, kan je volgens mij gewoon NOOIT zo'n risico lopen.

Om iets creatief op te lossen, heb je ook een logistieke oplossing nodig. Zelfs al vind je een test (waarvan je er dan 50k weet te krijgen als festival) die op 10 seconden test of je al dan niet met het virus besmet bent, ben je er nog niet. Want niemand mag dicht op elkaar staan, anders heb je als eventueel besmette persoon al mensen in de wachtrij besmet. Etc.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
pigital wrote:
Ik snap echt niet hoe voorbarig jullie hier kunnen zijn. Heb ik ergens de levering van glazen bollen gemist?

’t Is duidelijk dat Rock Werchter in zijn huidige vorm (internationaal) dit jaar niet kan doorgaan. Vooral de onzekerheid van buitenlandse aanwezigen die mss uit een toch nog gevarenzone zouden komen. Dit wordt ook bevestigd (en dit is het enige dat ze daarover ook bevestigen) door de experts.

Maar dat neemt toch niet weg dat Rock Werchter, mits nodige maatregelen en aanpassingen (die ook heel grote impact kunnen hebben), toch zou kunnen doorgaan?
Of dat ze die piste onderzoeken? Of andere creatieve oplossingen gaan zoeken?

Ik vind het heel kort door de bocht om als er een probleem zich voordoet, het antwoord is: gewoon afzeggen. Terwijl er duizenden andere mogelijke creatieve oplossingen zijn.
Dat die oplossingen niet voor iedereen (lees mensen die niet uit BE komen) voor onaangenaamheid zorgt, snap ik wel.
Dat we daarom ze niet moeten vinden, snap ik niet.

Ja, maar stel dat van de 80 000 bezoekers er ruwweg 50 000 uit België komen. Ga je dan echt 50 000 mensen samen op een weide (en in tenten – wat nog erger is) samenproppen? Daar hoeft er maar één besmet te zijn, zit je enkele weken later opnieuw met een zware uitbraak van het virus. Zelfs met versoepelde maatregelen tegen dan, kan je volgens mij gewoon NOOIT zo’n risico lopen.

Om iets creatief op te lossen, heb je ook een logistieke oplossing nodig. Zelfs al vind je een test (waarvan je er dan 50k weet te krijgen als festival) die op 10 seconden test of je al dan niet met het virus besmet bent, ben je er nog niet. Want niemand mag dicht op elkaar staan, anders heb je als eventueel besmette persoon al mensen in de wachtrij besmet. Etc.
Als er inderdaad dan nog besmettingen zijn, akkoord.
Maar alle signalen tonen aan dat we volgende week onze piek bereiken, waarna het daarna terug naar beneden zou gaan.
Je denkt toch niet dat we 365 dagen per jaar in Corona-tijden gaan leven?

Sowieso zou ik als er geen zekerheid is over de besmettingen tegen dan het ook niet laten doorgaan. Maar dat weten we gewoon niet 4 maanden op voorhand.
We weten nu nog niet eens hoe erg we er morgen voor staan.
Dus dan is het toch maar OK dat Rock Werchter zich voorbereid op toch, mits aanpassinge, door te gaan?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Rock Torhout wrote:

pigital wrote:
Ik snap echt niet hoe voorbarig jullie hier kunnen zijn. Heb ik ergens de levering van glazen bollen gemist?

’t Is duidelijk dat Rock Werchter in zijn huidige vorm (internationaal) dit jaar niet kan doorgaan. Vooral de onzekerheid van buitenlandse aanwezigen die mss uit een toch nog gevarenzone zouden komen. Dit wordt ook bevestigd (en dit is het enige dat ze daarover ook bevestigen) door de experts.

Maar dat neemt toch niet weg dat Rock Werchter, mits nodige maatregelen en aanpassingen (die ook heel grote impact kunnen hebben), toch zou kunnen doorgaan?
Of dat ze die piste onderzoeken? Of andere creatieve oplossingen gaan zoeken?

Ik vind het heel kort door de bocht om als er een probleem zich voordoet, het antwoord is: gewoon afzeggen. Terwijl er duizenden andere mogelijke creatieve oplossingen zijn.
Dat die oplossingen niet voor iedereen (lees mensen die niet uit BE komen) voor onaangenaamheid zorgt, snap ik wel.
Dat we daarom ze niet moeten vinden, snap ik niet.


Ja, maar stel dat van de 80 000 bezoekers er ruwweg 50 000 uit België komen. Ga je dan echt 50 000 mensen samen op een weide (en in tenten – wat nog erger is) samenproppen? Daar hoeft er maar één besmet te zijn, zit je enkele weken later opnieuw met een zware uitbraak van het virus. Zelfs met versoepelde maatregelen tegen dan, kan je volgens mij gewoon NOOIT zo’n risico lopen.

Om iets creatief op te lossen, heb je ook een logistieke oplossing nodig. Zelfs al vind je een test (waarvan je er dan 50k weet te krijgen als festival) die op 10 seconden test of je al dan niet met het virus besmet bent, ben je er nog niet. Want niemand mag dicht op elkaar staan, anders heb je als eventueel besmette persoon al mensen in de wachtrij besmet. Etc.

Als er inderdaad dan nog besmettingen zijn, akkoord.
Maar alle signalen tonen aan dat we volgende week onze piek bereiken, waarna het daarna terug naar beneden zou gaan.
Je denkt toch niet dat we 365 dagen per jaar in Corona-tijden gaan leven?

Sowieso zou ik als er geen zekerheid is over de besmettingen tegen dan het ook niet laten doorgaan. Maar dat weten we gewoon niet 4 maanden op voorhand.
We weten nu nog niet eens hoe erg we er morgen voor staan.
Dus dan is het toch maar OK dat Rock Werchter zich voorbereid op toch, mits aanpassinge, door te gaan?

Besmettingen kunnen er nog een jaar zijn. Kan zijn dat er nog een tijdje op en af gaan.
Volgens de experts zullen er geen massa evenementen zijn tot september, oktober. Dus ik vrees er wat voor ja. Ik weet niet of je het interview van gisteren met van Ranst zag maar die noemde het onmogelijk.

Het idee werchter Light is trouwens al afgevoerd op de vergaderingen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Ja, maar stel dat van de 80 000 bezoekers er ruwweg 50 000 uit België komen. Ga je dan echt 50 000 mensen samen op een weide (en in tenten – wat nog erger is) samenproppen? Daar hoeft er maar één besmet te zijn, zit je enkele weken later opnieuw met een zware uitbraak van het virus.
Dit risico loop je toch altijd, dat er iemand een griepje heeft dat zich razendsnel verspreidt als er veel mensen op een kluitje zijn?
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Rock Torhout wrote:
Ja, maar stel dat van de 80 000 bezoekers er ruwweg 50 000 uit België komen. Ga je dan echt 50 000 mensen samen op een weide (en in tenten – wat nog erger is) samenproppen? Daar hoeft er maar één besmet te zijn, zit je enkele weken later opnieuw met een zware uitbraak van het virus.

Dit risico loop je toch altijd, dat er iemand een griepje heeft dat zich razendsnel verspreidt als er veel mensen op een kluitje zijn?

Wel een verschil tussen "een griepje" en Covid-19...

Zoals hierboven ook al gezegd, oke het kan in België dan wel beter gaan met besmettingen enz. Dat haalt niet weg van het feit dat grote landen als USA en UK momenteel het hardst getroffen worden. I mean, in USA zijn er al momenteel 80.000 besmettingen en daar nemen ze amper zo'n dramatische maatregelen. Zij zijn wereldwijd het zwaarst getroffen en ze zijn nog maar in de beginfase. Zij zitten een aantal weken achter op ons "schema".

Bon, mijn punt hier is dat er niet enkel uit België maar ook uit andere landen bands moeten komen en het gaat onmogelijk zijn om binnen 98 dagen een veilig massa event van 90.000 mensen te organiseren. De gezondheid van de festivalganger gaat voor en het zou onverantwoord zijn om het te laten doorgaan zonder dit voor 100% te garanderen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken