Yannick wrote:
zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…
Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het ‘Werchter van Eigen Kweek’
En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.
Als Nederlander kan ik alleen maar jaloers kijken naar wat een kwaliteit er rondloopt bij onze zuiderburen, over alle genres genomen. En dan heb je nog niet eens bijv. Netsky of Balthazar meegenomen in je overzicht.
Ik snap echt niet waarom velen zo pessimistisch zijn over muziek hier? Wij hebben ook gewoon Golden Earring, Typhoon, Navarone, De Dijk, Van Dik Hout, Anouk, Di-Rect, Engel & Just, BLØF, Jett Rebel, Blaudzun, De Staat, Jungle By Night, New Cool Collective, Within Temptation, Caro Emerald, Waylon, Doe Maar, Heideroosjes, Rowwen Heze, en we hadden Herman Brood, George Baker Selection, Earth & Fire, Frank Boeijen Groep, Thé Scene, Urban Dance Squad en John Coffey. Dan heb ik het nog niet over de dance scene waar we hedendaags een belangrijke speler zijn (waar ik zelf dan weer bijzonder weinig mee heb).
Voor iedereen die Engel & Just niet kent trouwens, kan het je absoluut aanraden, luister ze al jaren, Engel heeft ook de nodige soloprojecten.
Maargoed, ik vind dat Nederland absoluut wel genoeg kwaliteit voortbrengt en heeft voortgebracht, al dan niet Nederlandstalig. Artiesten hier hebben alleen heel andere muziekstijlen dan wat er in België nu groot is doorgebroken. Als ik zo op de fanposter kijk dan (van wat ik ken, ga nu niet alles luisteren), vind ik enkel Stromae, Black Box Revelation, Goose, Het Zesde Metaal, Soulwax en eventueel Millionaire interessant. Veel (grote) acts uit België vind ik dan weer ofwel te zweverig ofwel te zeikerig. Puur om even perspectief te plaatsen hoe ik tegen zo'n poster of poster met veel NL artiesten aankijk ..