Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
Ze hebben het over 'geweldige dingen zoals een tour die ze hadden gepland' (in de verleden tijd geschreven), rescheduling en dat ze ons zullen terugzien wanneer alles 100% veilig is. Dat lijkt me wel een duidelijke cancel.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Vandaag van een bestuurslid vh rode kruis, die mee vergaderingen over werchter volgt, gehoord dat het wrs niets wordt. Er was een plan voor een light versie maar zou in de praktijk niet haalbaar zijn. Alleen al het controleren wie tickets koopt, doorverkoop aan niet Belgen enz.. En het zou ook gewoon te snel zijn om zo 'n massa mensen te verzamelen.
Als je ziet dat Nederland maatregelen neemt tot 1 juni al, vrees ik dat het een saaie zomer zal worden.

Ik gok dat werchter zelf als 1e afzegt ?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.677
2.323
Denk dat eind deze week/ begin volgende week RW met de bevestiging komt dat ze moeten annuleren. Evenals Graspop, Tomorrowland en de losse Werchter evenementen.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
TML tickets zullen geldig blijven voor volgend jaar zodat er geen terugbetalingen moeten gebeuren en het festival kan blijven bestaan.
Ik gok dat het voor RW hetzelfde zal worden
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
TML tickets zullen geldig blijven voor volgend jaar zodat er geen terugbetalingen moeten gebeuren en het festival kan blijven bestaan.
Ik gok dat het voor RW hetzelfde zal worden

TML? Ik vind niets in de media over de annulering Tomorrowland, als dit festival bedoeld wordt?
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
De overheden willen geen of niet nog meer paniek zaaien, en zeggen dus alleen iets over de (relatief) korte termijn, maar iedereen weet dat we dit jaar(!!) verder geen internationale evenementen zouden moeten willen, of evenementen waar grote groepen mensen bij elkaar komen. Dit i.v.m. mogelijke her-besmettingen.
Beter zou zijn als de overheden juist wél dat signaal af zouden geven. Dan kan de gehele evenementenwereld afspreken alles met een jaar op te schuiven, compleet met (internationale) boekingen enz. Zou gewoon een hoop onzekerheid en geregel schelen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.989
2.028
Denk dat eind deze week/ begin volgende week RW met de bevestiging komt dat ze moeten annuleren. Evenals Graspop, Tomorrowland en de losse Werchter evenementen.
Dan gaat de overheid toch eerst de maatregelen met een maand of 4 moeten verlengen denk ik.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
De overheden willen geen of niet nog meer paniek zaaien, en zeggen dus alleen iets over de (relatief) korte termijn, maar iedereen weet dat we dit jaar(!!) verder geen internationale evenementen zouden moeten willen, of evenementen waar grote groepen mensen bij elkaar komen. Dit i.v.m. mogelijke her-besmettingen.
Beter zou zijn als de overheden juist wél dat signaal af zouden geven. Dan kan de gehele evenementenwereld afspreken alles met een jaar op te schuiven, compleet met (internationale) boekingen enz. Zou gewoon een hoop onzekerheid en geregel schelen.

Zolang er zelfs nog maar een waterkans is dat een festival in augustus of september wel nog zou kunnen doorgaan, zou ik liever hebben dat de overheid zulk signaal niet geeft.

Maar het 'internationale' karakter van sommige evenementen is zeker een groot probleem... De VS, Zuid-Amerika... het lijkt er nu alleszins op dat dat daar langer gaat duren dan bij ons.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Er zullen gerust wel meerdere oplossingen zijn tot het problemen dan onmiddelijk de annulatie te verwachten.
Bovendien is er een verwachting dat dit een seizoensvirus wordt (dixit Van Ranst), waardoor we echt nog niet kunnen oordelen over de festivals die over 4 maanden in de Zomer zich zullen bevinden.

Glastonbury is gecanceld omdat het gigavoorbereidingen heeft. Gladiolen omdat het in mei plaatsvindt. Zelf dan zijn we nog twee maanden van RW verwijderd.
Geduld en hopelijk goede opvolging van de maatregelen wereldwijd zal ons wijsheid brengen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
https://twitter.com/rockwerchter/status/1242405836129009664?s=21

Hoe heettie die Iraakse minister ook al weer, die tijdens de Golfoorlog riep dat er niks aan de hand was?
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
201
344
zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…

Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het ‘Werchter van Eigen Kweek’
1f606.svg


En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.


Als Nederlander kan ik alleen maar jaloers kijken naar wat een kwaliteit er rondloopt bij onze zuiderburen, over alle genres genomen. En dan heb je nog niet eens bijv. Netsky of Balthazar meegenomen in je overzicht.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.657
7.409
Yannick wrote:

zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…


Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het ‘Werchter van Eigen Kweek’
1f606.svg


En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.



Als Nederlander kan ik alleen maar jaloers kijken naar wat een kwaliteit er rondloopt bij onze zuiderburen, over alle genres genomen. En dan heb je nog niet eens bijv. Netsky of Balthazar meegenomen in je overzicht.

Nationaliteit is niet belangrijk lijkt me. Zou zeggen dat je moet kijken naar waar artiesten wonen. Al kom je uit Belgie, als je woont in de VS, dan kan je niet ineens hier staan.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Dan moet je Nederland niet tekort doen, ik zou 2 dagen vullen met:

Anouk, de Staat, Thomas Azier, Sevdaliza, de Jeugd van Tegenwoordig
Typhoon, Within Temptation, Ayreon, de Dijk, Krezip, Van Dik Hout, Delain
Epica, Vandenberg's Moonkings, My Baby

En ik denk dat veel landen jaloers zijn op onze rappers en onze djs.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.989
2.028
Dan moet je Nederland niet tekort doen, ik zou 2 dagen vullen met:

Anouk, de Staat, Thomas Azier, Sevdaliza, de Jeugd van Tegenwoordig
Typhoon, Within Temptation, Ayreon, de Dijk, Krezip, Van Dik Hout, Delain
Epica, Vandenberg’s Moonkings, My Baby

En ik denk dat veel landen jaloers zijn op onze rappers en onze djs.
Laat het ons dan maar gewoon Belgisch houden. :wink:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.989
2.028
Vandenberg’s Moonkings en Ayreon komen dan wel naar Graspop Benelux edition.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Yannick wrote:

zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…


Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het ‘Werchter van Eigen Kweek’
1f606.svg


En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.



Als Nederlander kan ik alleen maar jaloers kijken naar wat een kwaliteit er rondloopt bij onze zuiderburen, over alle genres genomen. En dan heb je nog niet eens bijv. Netsky of Balthazar meegenomen in je overzicht.

Ik snap echt niet waarom velen zo pessimistisch zijn over muziek hier? Wij hebben ook gewoon Golden Earring, Typhoon, Navarone, De Dijk, Van Dik Hout, Anouk, Di-Rect, Engel & Just, BLØF, Jett Rebel, Blaudzun, De Staat, Jungle By Night, New Cool Collective, Within Temptation, Caro Emerald, Waylon, Doe Maar, Heideroosjes, Rowwen Heze, en we hadden Herman Brood, George Baker Selection, Earth & Fire, Frank Boeijen Groep, Thé Scene, Urban Dance Squad en John Coffey. Dan heb ik het nog niet over de dance scene waar we hedendaags een belangrijke speler zijn (waar ik zelf dan weer bijzonder weinig mee heb).

Voor iedereen die Engel & Just niet kent trouwens, kan het je absoluut aanraden, luister ze al jaren, Engel heeft ook de nodige soloprojecten.

Maargoed, ik vind dat Nederland absoluut wel genoeg kwaliteit voortbrengt en heeft voortgebracht, al dan niet Nederlandstalig. Artiesten hier hebben alleen heel andere muziekstijlen dan wat er in België nu groot is doorgebroken. Als ik zo op de fanposter kijk dan (van wat ik ken, ga nu niet alles luisteren), vind ik enkel Stromae, Black Box Revelation, Goose, Het Zesde Metaal, Soulwax en eventueel Millionaire interessant. Veel (grote) acts uit België vind ik dan weer ofwel te zweverig ofwel te zeikerig. Puur om even perspectief te plaatsen hoe ik tegen zo'n poster of poster met veel NL artiesten aankijk ..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken