Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
In plaats van even een stand van zaken te geven, of gewoon mee te delen dat ze de situatie op de voet volgen en hopen meer nieuws te hebben binnenkort ... posten ze "100 days to RW". Goed dat ze optimistisch blijven, maar ik vind het wat ongepast persoonlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Nog 100 dagen tot Rock Werchter zetten ze nu zelf op Facebook.
Beetje misplaatst, imo. Doet me denken aan vorig jaar toen ze zich heel lang stilhielden rond de commotie rond de P!nk-dag. Geen vuiltje aan de lucht.. until there is.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
In Nederland zijn de maatregelen tot 1 juni afgekondigd, in België nog tot 6 april.
Maar ze zijn wel erg positief wanneer ze denken dat het nog doorgaat.
Ik denk dat zo langzamerhand ook de artiesten wel bekend gaan maken dat hun tours worden uitgesteld.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Joe wrote:
Nog 100 dagen tot Rock Werchter zetten ze nu zelf op Facebook.

Beetje misplaatst, imo. Doet me denken aan vorig jaar toen ze zich heel lang stilhielden rond de commotie rond de P!nk-dag. Geen vuiltje aan de lucht.. until there is.

Vind ik ook een beetje erover. Ipv de problemen te benoemen. En ze zijn effectief bezig geweest met een light versie. En die komt er zelfs niet wrs. Een beetje realisme zal mogen.

Pigital, het ergste kan Mss voorbij zijn eind mei, maar dan gaan ze echt niet 6 weken later 80.000 mensen samen zetten.

Ps de Spelen worden een jaar uitgesteld.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
Yannick wrote:

Joe wrote:
Nog 100 dagen tot Rock Werchter zetten ze nu zelf op Facebook.


Beetje misplaatst, imo. Doet me denken aan vorig jaar toen ze zich heel lang stilhielden rond de commotie rond de P!nk-dag. Geen vuiltje aan de lucht.. until there is.

Vind ik ook een beetje erover. Ipv de problemen te benoemen. En ze zijn effectief bezig geweest met een light versie. En die komt er zelfs niet wrs. Een beetje realisme zal mogen.

Pigital, het ergste kan Mss voorbij zijn eind mei, maar dan gaan ze echt niet 6 weken later 80.000 mensen samen zetten.
Geen enkel festival, op Glaston na dan, doet dit.
Zoiets moet van de overheid komen willen we met zen allen nog ons geld terug zien.

Als ze nu gaan beginnen van, ja maar tzal wellicht niet doorgaan, zijn ze vanaf nu tot aan de effectieve cancelling bezig met het beantwoorden van vragen over terugbetaling van tickets.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
Dat terwijl er in principe niemand op dat geld zou zitten wachten als er van dat vuile virus geen sprake was.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
dinofest wrote:

Yannick wrote:

Joe wrote:
Nog 100 dagen tot Rock Werchter zetten ze nu zelf op Facebook.


Beetje misplaatst, imo. Doet me denken aan vorig jaar toen ze zich heel lang stilhielden rond de commotie rond de P!nk-dag. Geen vuiltje aan de lucht.. until there is.


Vind ik ook een beetje erover. Ipv de problemen te benoemen. En ze zijn effectief bezig geweest met een light versie. En die komt er zelfs niet wrs. Een beetje realisme zal mogen.

Pigital, het ergste kan Mss voorbij zijn eind mei, maar dan gaan ze echt niet 6 weken later 80.000 mensen samen zetten.

Geen enkel festival, op Glaston na dan, doet dit.
Zoiets moet van de overheid komen willen we met zen allen nog ons geld terug zien.

Als ze nu gaan beginnen van, ja maar tzal wellicht niet doorgaan, zijn ze vanaf nu tot aan de effectieve cancelling bezig met het beantwoorden van vragen over terugbetaling van tickets.

Geen enkele grote band heeft festivaloptredens voor juni/juli afgezegd en de grote festivals vallen allemaal nog buiten de beperkingen van de overheid. Pas als grote festivals als Roskilde, Primavera, Werchter gaan annuleren of verplaatsen en grote bands gaan afzeggen valt het kaartenhuis in elkaar.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Dat terwijl er in principe niemand op dat geld zou zitten wachten als er van dat vuile virus geen sprake was.

Maar om nou TW Classic + The Hive Myspace + RW combi + The Hive Myspace 4 dagen + ticket Hella Mega Tour (Groningen) zomaar weg te geven zou me wel een beetje ver gaan. Maargoed het zal allemaal vast keurig opgelost worden, daar maak ik me geen zorgen om.

Iemand in het Graspop forum zei al, het is wel heel bedroevend om nu naar die playlist te luisteren, zelfde heb ik nu voor bovengenoemde evenementen ..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
Joe wrote:
Dat terwijl er in principe niemand op dat geld zou zitten wachten als er van dat vuile virus geen sprake was.

Maar om nou TW Classic + The Hive Myspace + RW combi + The Hive Myspace 4 dagen + ticket Hella Mega Tour (Groningen) zomaar weg te geven zou me wel een beetje ver gaan. Maargoed het zal allemaal vast keurig opgelost worden, daar maak ik me geen zorgen om.

Iemand in het Graspop forum zei al, het is wel heel bedroevend om nu naar die playlist te luisteren, zelfde heb ik nu voor bovengenoemde evenementen ..
Uiteraard moet men alles netjes terugbetalen als dat allemaal niet doorgaat.
Maar of ze dat nu doen of een week voor aanvang van het evenement maakt op zich niets uit.
En als we allemaal ons geld terug willen en we willen dat al die festivals volgend jaar nog doorgaan gaan we toch moeten wachten op een beslissing van de regering.

Zo heb ik het toch begrepen verzekeringsgewijs.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Klopt, anders is het een financiële strop. Heb ik liever dat ze het beleid nu al aanscherpen en gewoon simpelweg zeggen 'evenementen met meer dan 1.000 personen (bijvoorbeeld) zijn voor de rest van 2020 niet toegestaan' (Europa breed heb ik het dan over).

Dat is heel naar, voor niemand plezierig, maar dan weet je wel precies waar je aan toe bent.

Ik weet dat ze van dag tot dag kijken, maar zoals eerder geopperd, het is niet realistisch dat we binnenkort met 60.000, 70.000 of zelfs 90.000 man op een grasveld staan te feesten. Dan zien we verder wel hoe de overheid het wil gaan doen met de stranden, terrassen, etc.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Maar dan ga je er al van uit dat we alle aspecten van het virus kennen, en het alle maanden doorheen het jaar blijft doorrazen. Dat weten de experts ook nog niet.

Dus is het beter dat ze de onzekerheid afwachten, maar plannen maken voor aanpassingen om zekerheid te hebben, dan totaal in paniek te gaan en zonder enige concrete data over het virus al te zeggen dat we in juli geen festivals kunnen doen.

Dat lijkt me even voorbarig als al zeggen dat het zou doorgaan.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
In Nederland zijn de maatregelen tot 1 juni afgekondigd, in België nog tot 6 april.
Maar ze zijn wel erg positief wanneer ze denken dat het nog doorgaat.
Ik denk dat zo langzamerhand ook de artiesten wel bekend gaan maken dat hun tours worden uitgesteld.

Idd groot verschil tussen België en Nederland qua data maar dat verandert nog wel. Zo is er bvb aan de top van de scholen in België al weet van dat de scholen zeker nog 3 weken na de paasvakantie gesloten zullen blijven en mss tot het einde vh schooljaar, eind juni dus. Tuurlijk gaan ze dat nu niet direct zo aankondigen. Al is het maar om mensen kalm te houden. Maar dat we nog lang niet aan 't einde zitten is zeker
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Hoezo is het ongepast te teasen naar de 2020-editie als je 100 dagen ervoor zit? We mogen al niks meer dus laat ons dan in elk geval nog even aan wat leuke dingen denken.

Je hoeft maar een talkshow op te zetten en je weet al waarover het gaat. Laten we in godsnaam niet dit hele jaar vergallen door alleen maar in een hoekje te gaan huilen. Zoals Ramses Shaffy ooit zong: Mens, durf te leven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Omdat Werchter lijkt te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht lijkt te zijn terwijl het intern waarschijnlijk alle hens aan dek is en zeer drastische beslissingen moeten worden gemaakt; doorgaan, mini-line up of helemaal cancelen? Een woordje uitleg zoals BKS heeft gedaan met wat woorden over dat de organisatie nog steeds alles op alles zet om hun festival te laten doorgaan maar dat ze moeten afwachten en bekijken wat de overheid hen oplegt en hoe alles zal verlopen is meer op zijn plaats. Een 'laatste honderd dagen'-post had daarbij ideaal geweest omdat aan te kondigen en openlijk te communiceren dat ook zij nog steeds hard aan het werken zijn om komende editie tot een goed einde te brengen. Maar zoals Freddie Mercury ooit zong; Show Must Go On, toch?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Yannick wrote:

Joe wrote:
Nog 100 dagen tot Rock Werchter zetten ze nu zelf op Facebook.


Beetje misplaatst, imo. Doet me denken aan vorig jaar toen ze zich heel lang stilhielden rond de commotie rond de P!nk-dag. Geen vuiltje aan de lucht.. until there is.

Vind ik ook een beetje erover. Ipv de problemen te benoemen. En ze zijn effectief bezig geweest met een light versie. En die komt er zelfs niet wrs. Een beetje realisme zal mogen.

Pigital, het ergste kan Mss voorbij zijn eind mei, maar dan gaan ze echt niet 6 weken later 80.000 mensen samen zetten.

Ps de Spelen worden een jaar uitgesteld.

Light versie nooit echt een realistisch piste geweest dacht ik (eerder een brainstorm gedachte)
Zou er wel niet van verschieten moesten ze met iets bezig zijn voor Augustus / September....
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
We zijn al vergeten dat ze zo een aard post al gedaan hebben op 13 maart?
'Rock Werchter 2020 gaat door zoals gepland. We kijken er naar uit jullie te zien deze zomer. Wij monitoren van nabij. De veiligheid van artiesten, fans en medewerkers is altijd onze grootste prioriteit. De voorbereidingen zijn lopende en worden verdergezet. In aanloop naar het festival vergaderen we regelmatig met overheden, met hulpdiensten. We volgen hun raadgevingen en instructies op. Up to date info over het Coronavirus vinden jullie hier:'
+ de #savethesummer FB foto van alle festivals...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Joe wrote:

dinofest wrote:

Yannick wrote:

Joe wrote:
Nog 100 dagen tot Rock Werchter zetten ze nu zelf op Facebook.


Beetje misplaatst, imo. Doet me denken aan vorig jaar toen ze zich heel lang stilhielden rond de commotie rond de P!nk-dag. Geen vuiltje aan de lucht.. until there is.


Vind ik ook een beetje erover. Ipv de problemen te benoemen. En ze zijn effectief bezig geweest met een light versie. En die komt er zelfs niet wrs. Een beetje realisme zal mogen.

Pigital, het ergste kan Mss voorbij zijn eind mei, maar dan gaan ze echt niet 6 weken later 80.000 mensen samen zetten.


Geen enkel festival, op Glaston na dan, doet dit.
Zoiets moet van de overheid komen willen we met zen allen nog ons geld terug zien.

Als ze nu gaan beginnen van, ja maar tzal wellicht niet doorgaan, zijn ze vanaf nu tot aan de effectieve cancelling bezig met het beantwoorden van vragen over terugbetaling van tickets.

Geen enkele grote band heeft festivaloptredens voor juni/juli afgezegd en de grote festivals vallen allemaal nog buiten de beperkingen van de overheid. Pas als grote festivals als Roskilde, Primavera, Werchter gaan annuleren of verplaatsen en grote bands gaan afzeggen valt het kaartenhuis in elkaar.
Volgens mij is de eerste kaart al gevallen door Glastonbury.
De rest gaat volgen, is alleen nog niet rond met de verzekering. Ze moeten veelal wachten op de maatregelen van de overheid om eea vergoed te krijgen.
Of heb jij het idee dat alleen Glastonbury afgelast wordt deze zomer??
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Hoewel de afzegging van Glasto mij absoluut zorgen baart, dient het ook in perspectief geplaatst te worden. Het festival bouwt gewoon een complete tijdelijke stad. Hoe massaal een Rock Werchter ook is, dat is bij wijze van spreken dan meer een dorpje .. Logistiek iets makkelijker rond te krijgen en geen maanden van te voren.

Niet dat ik ervanuit ga dat er iets doorgaat. Het is gewoonweg niet realistisch om met zoveel mensen bij elkaar te zitten enkele weken nadat maatregelen worden opgeschort. Daarnaast is het inderdaad realistisch dat bands zelf gaan afzeggen.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
243
438
team-0 wrote:

Yannick wrote:

zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…


Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het ‘Werchter van Eigen Kweek’
1f606.svg


En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.




Als Nederlander kan ik alleen maar jaloers kijken naar wat een kwaliteit er rondloopt bij onze zuiderburen, over alle genres genomen. En dan heb je nog niet eens bijv. Netsky of Balthazar meegenomen in je overzicht.

Ik snap echt niet waarom velen zo pessimistisch zijn over muziek hier? Wij hebben ook gewoon Golden Earring, Typhoon, Navarone, De Dijk, Van Dik Hout, Anouk, Di-Rect, Engel & Just, BLØF, Jett Rebel, Blaudzun, De Staat, Jungle By Night, New Cool Collective, Within Temptation, Caro Emerald, Waylon, Doe Maar, Heideroosjes, Rowwen Heze, en we hadden Herman Brood, George Baker Selection, Earth & Fire, Frank Boeijen Groep, Thé Scene, Urban Dance Squad en John Coffey. Dan heb ik het nog niet over de dance scene waar we hedendaags een belangrijke speler zijn (waar ik zelf dan weer bijzonder weinig mee heb).

Voor iedereen die Engel & Just niet kent trouwens, kan het je absoluut aanraden, luister ze al jaren, Engel heeft ook de nodige soloprojecten.

Maargoed, ik vind dat Nederland absoluut wel genoeg kwaliteit voortbrengt en heeft voortgebracht, al dan niet Nederlandstalig. Artiesten hier hebben alleen heel andere muziekstijlen dan wat er in België nu groot is doorgebroken. Als ik zo op de fanposter kijk dan (van wat ik ken, ga nu niet alles luisteren), vind ik enkel Stromae, Black Box Revelation, Goose, Het Zesde Metaal, Soulwax en eventueel Millionaire interessant. Veel (grote) acts uit België vind ik dan weer ofwel te zweverig ofwel te zeikerig. Puur om even perspectief te plaatsen hoe ik tegen zo’n poster of poster met veel NL artiesten aankijk ..

Kleine aanvulling van mijn zijde: ik wilde helemaal niet negatief zijn over de Nederlandse scene, maar door mijn persoonlijke smaak heb ik gewoon altijd heel veel binding gehad met Belgische bands. Ik wil verder de Altin Gun's, Jacco Gardners, PAUW, DeWolff, The Homesick en een heel hoop van de namen die jij noemt niet tekort doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
We zijn al vergeten dat ze zo een aard post al gedaan hebben op 13 maart?
Zowel op Facebook, Twitter als op Instagram vind ik daar niets van terug, enkel op de website staat het bericht en laten we eerlijk zijn; communicatie gebeurt tegenwoordig gewoon via sociale media en niet énkel via de website. Bovendien werd dat bericht uitgebracht net op de dag dat de eerste zware maatregelen in werking werden gesteld dus timing-gewijs niet echt ideaal aangezien de kans die dag groot is/was dat het bericht sowieso bedolven zou geraken onder het aantal updates en nieuwsberichten..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken