Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Als het afgelast zou worden, so be it.
Maar Marc Van Ranst, die uitstekend werk verricht, versta me niet verkeerd, moet niet voor de beurt van de organisatie gaan spreken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.573
Als het afgelast zou worden, so be it.
Maar Marc Van Ranst, die uitstekend werk verricht, versta me niet verkeerd, moet niet voor de beurt van de organisatie gaan spreken.

Als Nederlander ken ik die beste man niet, maar hij komt nogal vaak voorbij. Dit artikel heeft een hoge mate van speculatie, niet iets dat we kunnen gebruiken nu. Een viroloog zou dat moeten weten, of komt hij toch net wat te graag in het nieuws?
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
jimmywe wrote:
Als het afgelast zou worden, so be it.
Maar Marc Van Ranst, die uitstekend werk verricht, versta me niet verkeerd, moet niet voor de beurt van de organisatie gaan spreken.

Als Nederlander ken ik die beste man niet, maar hij komt nogal vaak voorbij. Dit artikel heeft een hoge mate van speculatie, niet iets dat we kunnen gebruiken nu. Een viroloog zou dat moeten weten, of komt hij toch net wat te graag in het nieuws?

Dat het artikel een "hoge mate van speculatie heeft" ligt aan de site (die van Het Laatste Nieuws), niet aan Van Ranst zelf vind ik.
In het filmpje in het artikel zegt hij letterlijk dat het nu te vroeg is om al beslissingen te nemen over zaken in de zomer.
Hij zegt enkel dat als het virus nog aanwezig zou zijn in het buitenland, dat het dan niet slim is om internationale festivals te organiseren.
Ja, dit kan je speculatie noemen omdat we dit nog niet zeker weten, maar je moet toch ruim op voorhand tenminste al eens nadenken over verschillende scenario's?
Ik vind dat Van Ranst zijn meningen steeds staaft met objectieve argumenten, dus ik zou hem niet beschuldigen van mediageilheid.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Is idd niet iemand die iets zegt om speculaties te voeden maar gebaseerd op feiten. Ik vind trouwens niet dat hij voor de beurt van de organisator spreekt. De organisatoren nemen de bevindingen van experts mee in hun beslissing. Ik denk dat het idd de vraag is wanneer communiceren ze het, afhankelijk van de instructies vd overheid die effect heeft op de verzekering.

Van mij mogen ze dan de edities van 2020 en 2021 samen houden, alleen maar topband ?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Ik ga hem toch vernoemen. Maar volgens Ken nog steeds een Rock Werchter, maar in afgeslankte vorm en zonder buitenlanders.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Ik ga hem toch vernoemen. Maar volgens Ken nog steeds een Rock Werchter, maar in afgeslankte vorm en zonder buitenlanders.

Een tweedaags festival met The Strokes en Kendrick als headliners. ;-)

Nee, even serieus dan, ik ben benieuwd wat hier uit de bus kan komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
jimmywe wrote:
Ik ga hem toch vernoemen. Maar volgens Ken nog steeds een Rock Werchter, maar in afgeslankte vorm en zonder buitenlanders.

Een tweedaags festival met The Strokes en Kendrick als headliners.
1f609.svg


Nee, even serieus dan, ik ben benieuwd wat hier uit de bus kan komen.

Het zal vast een optie zijn voor de organisatie. Al vind ik het persoonlijk helemaal niks.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Dus alleen Belgische bands?!

Klinkt behoorlijk meh om eerlijk te zijn. Dan kunnen ze wat mij betreft het net zo goed annuleren/verzetten.

Hoop wel dat ze mensen de kans dan geven hun tickets te laten refunden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
Ik dacht trouwens dat Ken efestivals vaarwel had gezegd.......
Kon hij het toch niet laten....... Gelijk heeft ie.
Deze info zal hij ook niet uit zijn duim zuigen....
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Ik ga hem toch vernoemen. Maar volgens Ken nog steeds een Rock Werchter, maar in afgeslankte vorm en zonder buitenlanders.

Vreemd bericht. Dit ken helemaal niet, er is vrij verkeer van goederen en personen in de Schengenzone van de EU. Hoewel in de nabije toekomst tijdelijk grenzen gesloten kunnen worden, lijkt deze weg juridisch niet haalbaar: een organisatie mag helemaal geen buitenlanders weren. Pure discriminatie.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.004
2.057
Dus alleen Belgische bands?!

Klinkt behoorlijk meh om eerlijk te zijn. Dan kunnen ze wat mij betreft het net zo goed annuleren/verzetten.

Hoop wel dat ze mensen de kans dan geven hun tickets te laten refunden.
Zonder buitenlands publiek neem ik dan aan.
Of toch zonder buitenlanders die op dat moment nog een gevaar vormen.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
Ze gaan er als organisatie dan ook vanuit dat ze tegen die tijd met duizenden weer op 1 veld mogen staan.
Dat lijkt me valse hoop.....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Dus alleen Belgische bands?!

Ik zou op dit punt gokken op alleen Belgische bezoekers... Maar er valt nu nog niet veel te gokken. Er staan in ieder geval amper Belgische acts op de lineup.

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.004
2.057
jimmywe wrote:
Ik ga hem toch vernoemen. Maar volgens Ken nog steeds een Rock Werchter, maar in afgeslankte vorm en zonder buitenlanders.

Vreemd bericht. Dit ken helemaal niet, er is vrij verkeer van goederen en personen in de Schengenzone van de EU. Hoewel in de nabije toekomst tijdelijk grenzen gesloten kunnen worden, lijkt deze weg juridisch niet haalbaar: een organisatie mag helemaal geen buitenlanders weren. Pure discriminatie.
Een overheid wel natuurlijk.
Maar dan is die maatregel ook van tel voor artiesten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Ik dacht trouwens dat Ken efestivals vaarwel had gezegd…….
Kon hij het toch niet laten……. Gelijk heeft ie.
Deze info zal hij ook niet uit zijn duim zuigen….

Nee, los van of dit uiteindelijk doorgang zal krijgen, zal hij dit niet zomaar zeggen. Afwachten...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Timmetje wrote:
Dus alleen Belgische bands?!

Klinkt behoorlijk meh om eerlijk te zijn. Dan kunnen ze wat mij betreft het net zo goed annuleren/verzetten.

Hoop wel dat ze mensen de kans dan geven hun tickets te laten refunden.

Zonder buitenlands publiek neem ik dan aan.
Of toch zonder buitenlanders die op dat moment nog een gevaar vormen.

Goedemorgen!
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk.

Ik zie het niet echt voor me. Denk dat ze dan beter een jaartje kunnen overslaan.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.582
4.518
Dus alleen Belgische bands?!

Klinkt behoorlijk meh om eerlijk te zijn. Dan kunnen ze wat mij betreft het net zo goed annuleren/verzetten.

Hoop wel dat ze mensen de kans dan geven hun tickets te laten refunden.

Als dit waar is, dan denk ik niet da ze geld zullen teruggeven, aangezien ze gwn doorgaan en er veel zou moeten worden terugbetaald, want ik denk dat weinig mensen naar een lineup met enkel belgische bands willen trekken voor dergelijke prijs. Ik gok dat geen werchter dan gwn zelfs beter is.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Natuurlijk zullen de buitenlanders dan wel hun geld terug moeten krijgen, aangezien ze überhaupt niet zouden mogen komen.
En of de Belgische bezoekers blij zullen zijn met een totaal aangepast programma, vraag ik me ook af.
Rock Werchter zal dan veel credits verliezen die ze in de loop der jaren hebben opgebouwd.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal 'speciallekes' te boeken zoals reünies van bands en dergelijke...

Ik denk dat veel mensen tegen dan zo blij zijn dat ze terug buiten kunnen en dat veel mensen een ticket zouden boeken om de zomer in te zetten op Rock Werchter, zoals ze dat al jaren doen... Gaat dat hetzelfde zijn? Zeker niet. Is dat een leuker alternatief dan een jaartje geen Rock Werchter gezien de situatie? Wat mij betreft wel.

Maar dat is mijn idee, ik weet uiteraard niet of dat haalbaar is, of het succes zou hebben, of het financieel interessant is, wat het zou doen met het imago, etc etc...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Aangepaste prijs zou inderdaad verschil maken, maar 240 euro vragen voor een aangepast programma zou niet kunnen in mijn ogen.
Maar ik wil het nog maar zien dat het doorgaat. Eerst maar eens de komende weken goed doorkomen met zijn allen.
En dan vind ik het nog belangrijker dat mensen in de zwaar getroffen sectoren (winkelpersoneel, horecapersoneel etc) de tijd goed
doorkomen en nog werk hebben, dan dat ik voor een jaartje Rock Werchter moet overslaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken