Dit mag u wel vaker doen, nu al! Linkjes werken alleen niet goed.Okee laten we eens even een artiest van de onderkant van het affiche voorstellen!
Dit mag u wel vaker doen, nu al! Linkjes werken alleen niet goed.Okee laten we eens even een artiest van de onderkant van het affiche voorstellen!
Lynette wrote:
Okee laten we eens even een artiest van de onderkant van het affiche voorstellen!
Dit mag u wel vaker doen, nu al! Linkjes werken alleen niet goed.
Heel toffe voorstelling @lynette, was een artiest die mij nog niet echt opgevallen was. Hij klinkt trouwens wel best oké, maar niet echt mijn type muziek. Dacht mij trouwens te herinneren dat er een apart topic was voor deze bio’s, misschien dat je het beter daar plaatst? Ben een beetje bang dat je werk anders ondergesneeuwd zal geraken onder alle discussies.![]()
werchter12 wrote:
jefferke wrote:
werchter12 wrote:
Everyknight wrote:
werchter12 wrote:
parelconfituur wrote:
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.
Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?
Jammer dat ze, net als vorig jaar, Boutique aanvullen met een sloot Belgische bands en internationale acts waar ik echt niks mee heb. Brihang en Zwangere zijn leuk, maar die kan je komend jaar overal zien.
Als ik het dagprogramma van Boutique zie, dan vind ik het toch extra jammer dat RW als enige major in hun periode het niet aangedurfd hebben om Taylor Swift te boeken.
Dat dagprogramma zegt vooral wat de meeste mensen denken over welke muziek aanvullend is / past bij Taylor Swift, m.a.w. wat haar doelgroep is. Men heeft in mijn ogen de juiste keuze gemaakt en Swift weggezet op een apart evenement.
Op Mad Cool staat Placebo gewoon voor Taylor Swift en op Roskilde staat Deftones ervoor. Jammer dat Werchter zo denkt en alles nogal in hokjes deelt. Niet alleen op Boutique, maar ook gewoon op Rock Werchter zelf. Die eendimensionale programmering van de Main Stage elke dag vind ik oprecht jammer. Enkel de zaterdag ontsnapt daar dit jaar aan en is voor mij gelijk de beste Main Stage dag.
Doe even de moeite om haar tourschema erbij te nemen, te analyseren, te bedenken dat Live Nation promotor is, voor je RW vanalles “beschuldigt”.
Welke top lijn namen zijn beschikbaar die de main stage line up uit zijn 1D facade halen? Tyler en Taylor zijn de enige die me opvallen van pakweg een Roskilde line up (in de toplijn he).
Ik ‘beschuldig’ RW helemaal nergens van. Heb enkel gezegd dat ik het jammer vind dat Swift niet op RW staat en al zeker als ik dat dagprogramma van Boutique zie. En ik kan het me best voorstellen dat ze het niet zouden aandurven hoor om haar te boeken. Kijk maar naar de reacties van de Werchterdinosauriërs op de aankondiging van Kendrick. Bij Swift zou dat dubbel zo erg geweest zijn, vermoed ik.
Ik had het voornamelijk op de 1D-programmering op de Main per dag. Niet over het rijtje headliners zelf. Je kan toch niet ontkennen dat de Main Stage op zondag bijvoorbeeld allemaal in dezelfde lijn ligt (op de opener na) of die main stage op vrijdag die vooralsnog enkel bestaat uit ‘namen die Britten wel leuk vinden’. Maar goed, ik snap ook wel dat ze dagtickets moeten verkopen.
“Werchterdinosaurus”… Op één of andere manier voel ik me aangesproken…
Aan heel dat Boutique missen we dus niets.
randyrw wrote:
Ik ben oprecht blij dat we elk jaar ontsnappen aan enkele mainstream pop acts. Tegenover een pinkpop waar die dan wel mogen headlinen. Zulke acts trekken een ander soort publiek aan en passen gewoon niet bij de vibe van het festival.
Tgoh, Metallica fans (sorry voor degene die zich nu aangesproken voelen) zijn anders ook nefast voor de vibe van een festival, leuk tijdens Metallica, saai er buiten. Die dagjes mensen zullen er altijd zijn, die komen voor hun headliner, en ja de rest die er staat kan hun weinig schelen.
Joe wrote:
En Zwangere Guy zou ik toch ook nog altijd graag zien verschijnen. Zou in ieder geval wat meer punk in de lineup steken. Vind hem ook totaal geen match met tienerpop als die van Bazart en 5SOS…
Vind dat gezeur over fans die zorgen voor een andere vibe sowieso vervelend. Iedereen beleeft een optreden anders en omdat ze dan niet dezelfde 'vibe' als jij hebben, is het direct slechter. Wat maakt het nou uit dat die mensen daar de hele dag wachten? Betalen ze ook voor, toch?jefferke wrote:
randyrw wrote:
Ik ben oprecht blij dat we elk jaar ontsnappen aan enkele mainstream pop acts. Tegenover een pinkpop waar die dan wel mogen headlinen. Zulke acts trekken een ander soort publiek aan en passen gewoon niet bij de vibe van het festival.
Tgoh, Metallica fans (sorry voor degene die zich nu aangesproken voelen) zijn anders ook nefast voor de vibe van een festival, leuk tijdens Metallica, saai er buiten. Die dagjes mensen zullen er altijd zijn, die komen voor hun headliner, en ja de rest die er staat kan hun weinig schelen.
Zucht, dat is hoogstens die paar man die in het eerste vak staan. Als Metallica op Werchter staat heb ik nooit iets van een andere vibe gemerkt.
Paddy wrote:
jefferke wrote:
randyrw wrote:
Zucht, dat is hoogstens die paar man die in het eerste vak staan. Als Metallica op Werchter staat heb ik nooit iets van een andere vibe gemerkt.
Vind dat gezeur over fans die zorgen voor een andere vibe sowieso vervelend. Iedereen beleeft een optreden anders en omdat ze dan niet dezelfde ‘vibe’ als jij hebben, is het direct slechter. Wat maakt het nou uit dat die mensen daar de hele dag wachten? Betalen ze ook voor, toch?
mattman wrote:
Joe wrote:
En Zwangere Guy zou ik toch ook nog altijd graag zien verschijnen. Zou in ieder geval wat meer punk in de lineup steken. Vind hem ook totaal geen match met tienerpop als die van Bazart en 5SOS…
Punk?
![]()
Over het leegmaken van het voorvak ben ik het sowieso met je eens.wenteldave wrote:
Paddy wrote:
jefferke wrote:
randyrw wrote:
Vind dat gezeur over fans die zorgen voor een andere vibe sowieso vervelend. Iedereen beleeft een optreden anders en omdat ze dan niet dezelfde ‘vibe’ als jij hebben, is het direct slechter. Wat maakt het nou uit dat die mensen daar de hele dag wachten? Betalen ze ook voor, toch?
Uiteraard betalen ze daarvoor, maar het klopt ook dat een bepaald soort fan gewoon fucking irritant is op een festival.
Je weet wel welk soort…het type dat enkel voor die ene band komt en dat duidelijk maakt ook. Staan ze lekker heel de dag in het voorvak te kamperen en met de armen gekruist, rug nog net niet naar het podium gekeerd als een stelletje zoutpilaren te wachten tot hun geliefkoozde band het podium op komt. Als nagenoeg de hele front vol zit met dat soort sfeersponsen kan het echt de sfeer van een optreden de nek omdraaien. Eigenlijk zouden ze na elk optreden heel dat voorvak moeten leeg maken en de boel on lock zetten tot een half uur voor een optreden begint. Heeft iedereen een gelijke kans om vooraan te staan en kunnen fans van bvb The Lumineers ook hun favoriete band van dichtbij zien.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er op de Werchter-festivals nog altijd “hokjes” zijn (alhoewel de programmatie in The Barn toch iets ruimer gaat).
Glastonbury en Pinkpop zijn daar inderdaad vanaf gestapt.
Fantastisch toch dat je daar bijvoorbeeld “Doe Maar” de weide ziet platspelen, of Barry Gibb, of BB King?
Bijv. dit jaar: zou nooit of te nooit een ticket kopen voor Taylor Swift, maar mocht ze op Rock Werchter gestaan hebben, dan hadden we zeker gaan kijken.
En zo zijn er heel wat namen waarvan ik ze graag eens zou willen “meepikken”, zonder dat ik daar opzettelijk een ticket zou voor kopen…
Persoonlijk vind ik het jammer dat er op de Werchter-festivals nog altijd “hokjes” zijn (alhoewel de programmatie in The Barn toch iets ruimer gaat).
Glastonbury en Pinkpop zijn daar inderdaad vanaf gestapt.
Fantastisch toch dat je daar bijvoorbeeld “Doe Maar” de weide ziet platspelen, of Barry Gibb, of BB King?
Bijv. dit jaar: zou nooit of te nooit een ticket kopen voor Taylor Swift, maar mocht ze op Rock Werchter gestaan hebben, dan hadden we zeker gaan kijken.
En zo zijn er heel wat namen waarvan ik ze graag eens zou willen “meepikken”, zonder dat ik daar opzettelijk een ticket zou voor kopen…
Paddy wrote:
mattman wrote:
Joe wrote:
Punk?
![]()
Ja, punk. De mentaliteit dan hé. Er zit tien keer meer punk in Zwangere Guy dan in iets als Sum 41, als we dan toch iets moeten nemen op de lineup wat ergens in de buurt van ‘punkmuziek’ (het gitaargenre) gelegen heeft.
Laat die mensen er maar zijn, dat maakt mijn rekening/sfeer niet, ik kijk zelden naar anderen als ik 'in' een optreden ben. Wou met het metallica voorbeeld even, het opnieuw, stereotyperende, in randy's uitspraak counteren.Paddy wrote:
jefferke wrote:
randyrw wrote:
Zelf om het nog met een lief woord te zeggen, vervelende, Britten meegemaakt die enkel en alleen voor Arctic Monkeys kwamen vorig jaar en zich daar ook naar gedroegen. Het Nick Cave concert viel voor mij zowat het eerste halfuur compleet dood door het gepraat, gelul en gelach doorheen het concert.. En dan heeft AM nog niet eens de meest dedicated fanbase. En zo was alt-J net voor Foo Fighters nog zo'n mooi voorbeeld heb ik me laten vertellen uit de talloze verhalen die ik nadien heb gehoord. Sommige fanbases zijn gewoon ignorant.parelconfituur wrote:
wenteldave wrote:
Paddy wrote:
jefferke wrote:
randyrw wrote:
Uiteraard betalen ze daarvoor, maar het klopt ook dat een bepaald soort fan gewoon fucking irritant is op een festival.
Je weet wel welk soort…het type dat enkel voor die ene band komt en dat duidelijk maakt ook. Staan ze lekker heel de dag in het voorvak te kamperen en met de armen gekruist, rug nog net niet naar het podium gekeerd als een stelletje zoutpilaren te wachten tot hun geliefkoozde band het podium op komt. Als nagenoeg de hele front vol zit met dat soort sfeersponsen kan het echt de sfeer van een optreden de nek omdraaien. Eigenlijk zouden ze na elk optreden heel dat voorvak moeten leeg maken en de boel on lock zetten tot een half uur voor een optreden begint. Heeft iedereen een gelijke kans om vooraan te staan en kunnen fans van bvb The Lumineers ook hun favoriete band van dichtbij zien.
Over het leegmaken van het voorvak ben ik het sowieso met je eens.
Dat voorvak zit alleen niet volledig vol met zulke fans. Dat is onmogelijk. En dat gooit ook niet per se de sfeer om, lijkt me, omdat er zoveel volk is dat er wel staat voor die artiest (ook in het voorvak en zeker daarachter!). Je laat je ervaring/optreden toch niet verpesten door een paar mensen? Daar kan ik met mijn pet niet bij.