Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
mattman wrote:

parelconfituur wrote:
Ik zou er in elk geval blij mee zijn. Een Editors, National, Royal Blood, Tame Impala..gewoon een fijne co head die The Strokes completeert op die line up.


Royal Blood past veel beter voor Pearl Jam of Placebo od, dan voor een indienaam als Strokes. Lijkt me niet echt een complementerende act… En blijf het een mager beestje vinden, mochten ze dat als headliner neerzetten. Weer zo’n Greta Van Fleet. Ik veronderstel dat het echt wel wat meer moet zijn.

Appels, peren, royal blood is geen greta

Niet exact hetzelfde natuurlijk, maar wel beide rockbands ter grootte van de Lotto die heel erg gehyped worden door LN. (En die ook beide goede, maar nogal eentonige muziek maken.)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.180
1.647
Muziel is subjectief, maar Royal Blood komt voor mij toch echt een stuk creatiever uit de hoek dan Greta van Fleet die zo schatplichtig is aan de sound van een andere band dat ze eigenlijk royalty's van hun eigen songs aan Robert Plant en Jimmy Page zouden moeten betalen. Het is een veredelde Led Zep tribute band.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Muziel is subjectief, maar Royal Blood komt voor mij toch echt een stuk creatiever uit de hoek dan Greta van Fleet die zo schatplichtig is aan de sound van een andere band dat ze eigenlijk royalty’s van hun eigen songs aan Robert Plant en Jimmy Page zouden moeten betalen. Het is een veredelde Led Zep tribute band.

Greta steunt natuurlijk flink op de led zeppelin sound, maar in welke alternatieve wereld leven we, dat dat iets slechts zou zijn? Die sound valt ook goed bij veel mensen, waardoor ze retepopulair zijn (hoezo rock is dood). Hierdoor zijn te snel te hoog geplaatst (en als noodkreet geloof ik), terwijl ze nog te weinig nummers hebben om de sub positie te vervullen. Daardoor gingen ze ieder nummer uitrekken, wat hun optreden niet ten goede kwam. Spelen kunnen ze wel, maar hopelijk groeien ze nog.
Royal Blood is op Werchter sowieso lager begonnen en groeit dus langzamer naar die sub positie toe. Ze hebben een vette sound, maar ik vind de nummers wel wat meer op elkaar lijken. Mag van mij wel iets meer variatie krijgen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Queen past niet echt meer in de lineup…. dat zou dan alleen op die vrijdag kunnen, en die gaan echt niet voor The Strokes spelen.

Lol! Uiteraard spelen die dan als slotact, na The Strokes!
Ik blijf er bij dat The Strokes onmogelijk headliner kan zijn voor een festival als Werchter (wel voor bijvoorbeeld Best Kept Secret, maar niet op Werchter).

Als je in het verleden kijkt, dan is het meermaals voorgevallen dat er 2 'heads' waren op dezelfde avond, zoals Depeche Mode+Editors, Kings Of Leon+Blur, RHCP+Editors, Muse+The Who, etc...

Ik begin er steeds meer en meer in te geloven dat we vrijdag afsluiten met ofwel Queen ofwel met RATM! :)
Live Nation houdt ook rekening met hun ticketverkoop en het feit dat het Sportpaleis uitverkocht is, er 2 ziggo's zijn voor Queen, er een massa in wacht staat voor een ticket, het tourschema het toelaat, de reisweg het toelaat, … dan wordt Queen heel erg reëel!
Alleen spelen ze dan wel 3 dagen na elkaar, wat de enige contra is!

Bevestigt ook het gerucht dat er een grote naam bijkomt!
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Timmetje wrote:
Queen past niet echt meer in de lineup…. dat zou dan alleen op die vrijdag kunnen, en die gaan echt niet voor The Strokes spelen.

Lol! Uiteraard spelen die dan als slotact, na The Strokes!
Ik blijf er bij dat The Strokes onmogelijk headliner kan zijn voor een festival als Werchter (wel voor bijvoorbeeld Best Kept Secret, maar niet op Werchter).

Als je in het verleden kijkt, dan is het meermaals voorgevallen dat er 2 ‘heads’ waren op dezelfde avond, zoals Depeche Mode+Editors, Kings Of Leon+Blur, RHCP+Editors, Muse+The Who, etc…

Ik begin er steeds meer en meer in te geloven dat we vrijdag afsluiten met ofwel Queen ofwel met RATM! ?
Bevestigt ook het gerucht dat er een grote naam bijkomt!
Zal wel een co-head bijkomen vermoed ik ook ja.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Als je afgaat op de posts hier en op andere fora zal The Strokes geen act na ze willen hebben.
Hoop zelf ook dat dat niet klopt. Maar Queen zal echt niet op Werchter gaan spelen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Als je afgaat op de posts hier en op andere fora zal The Strokes geen act na ze willen hebben.
Hoop zelf ook dat dat niet klopt. Maar Queen zal echt niet op Werchter gaan spelen.

Ze hebben nog wel andere festivals gedaan, dus in principe kan het:
https://www.youtube.com/watch?v=nBAmzixb4eA
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Queen zit in België toch ook niet bij Live Nation? Hoe dan ook. We hebben het hier over Greta als cover/tribute band van Led Zeppelin. Dan vind ik Queen nog een stuk erger. Die zijn gewoon een coverband van zichzelf. Laat dat dus Sportpaleizen vullen,maar dit heeft geen plaats als headliner op Werchter.
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Ik lees hier vaak dat The Strokes geen headliner kunnen zijn. Nou met alle respect, maar als The Killers twee jaar geleden headliner waren.. dan kan The Strokes ook wel hoor. The Killers waren ook al tijden niet meer relevant. Ik hoop op Tame Impala nog voor de vrijdag. Vrijdag a.s. komt hun nieuwe album uit. Dat gaat ze wel een populariteit boost geven denk ik! Perfecte laatste (grote) aankondiging.. maar het zal wel niet.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Ik lees hier vaak dat The Strokes geen headliner kunnen zijn. Nou met alle respect, maar als The Killers twee jaar geleden headliner waren.. dan kan The Strokes ook wel hoor.
We spreken elkaar nog eens na het festival! ;)
Maar The Killers waren ook niet goed op Werchter, dus daar heb je een punt.

Als het gerucht gaat over een zeer grote naam, in het kaliber van Pearl Jam, dan weten we uiteraard dat we moeten mikken op iets als RHCP, Queen, RATM, …
Hopelijk niet Editors, want dat hebben we nu al wel genoeg gezien op Werchter.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
youp92 wrote:
Ik lees hier vaak dat The Strokes geen headliner kunnen zijn. Nou met alle respect, maar als The Killers twee jaar geleden headliner waren.. dan kan The Strokes ook wel hoor.

We spreken elkaar nog eens na het festival!
1f609.svg

Maar The Killers waren ook niet goed op Werchter, dus daar heb je een punt.

Als het gerucht gaat over een zeer grote naam, in het kaliber van Pearl Jam, dan weten we uiteraard dat we moeten mikken op iets als RHCP, Queen, RATM, …
Hopelijk niet Editors, want dat hebben we nu al wel genoeg gezien op Werchter.
Adam Lambert met wat overgebleven Queen leden is geen kaliber Pearl Jam. RHCP uiteraard ook niet. Maar ik geloof überhaupt niks van dit 'gerucht'.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Is het überhaupt zeker dat er nog een grote naam komt op de vrijdag? ik las tot nu toe alleen maar dat er moeite mee was en dat het de bedoeling is dat. Ik denk dat we er misschien wel vanuit moeten gaan dat het de vrijdag Capaldi - Liam - The Strokes wordt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Is het überhaupt zeker dat er nog een grote naam komt op de vrijdag? ik las tot nu toe alleen maar dat er moeite mee was en dat het de bedoeling is dat. Ik denk dat we er misschien wel vanuit moeten gaan dat het de vrijdag Capaldi – Liam – The Strokes wordt.

Niks is zeker. Ik denk dat er redelijke kans is dat er geen grote naam bijkomt. Teleurstellend zou dat wel zijn. Kans lijkt mij nog best aanwezig op een middelgrote naam tussen Liam en the strokes. Lees categorie Royal Blood, editors, dEUS etc.
De kans op een grote headliner (Foo Fighters, Queen, RATM etc) lijkt mij erg klein. Maar als RATM vrijdag wordt aangekondigd, dan juich ik zo hard dat we de eerste aardbeving kunnen noteren!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Is het überhaupt zeker dat er nog een grote naam komt op de vrijdag? ik las tot nu toe alleen maar dat er moeite mee was en dat het de bedoeling is dat. Ik denk dat we er misschien wel vanuit moeten gaan dat het de vrijdag Capaldi – Liam – The Strokes wordt.

Capaldi gaat heus niet zo hoog staan. Desnoods zetten ze daar inderdaad nog een Royal Blood of dEUS tussen.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Ik lees hier vaak dat The Strokes geen headliner kunnen zijn. Nou met alle respect, maar als The Killers twee jaar geleden headliner waren.. dan kan The Strokes ook wel hoor. The Killers waren ook al tijden niet meer relevant.
Laatste album (2017) van The Killers kreeg nochtans veel airplay op StuBru.
Samen met single Runaways (2012) die nog frequent wordt gedraaid, lijkt dit toch een redelijk relevante boeking voor 2018...

Maar anders volledig akkoord: The Strokes zijn een perfecte headliner, ze hebben nl. een iconische status bij die indie liefhebber.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
RATM kunnen we sowieso afschrijven nu:

Tour dates rondom Werchter:

June 19 — Dover, DE @ Firefly
July 10 — East Troy, WI @ Alpine Valley Music Theatre
July 13 — Detroit, MI @ Little Caesars Arena
July 17 — Ottawa, ON @ Ottawa Bluesfest
July 18 — Festival d’Été de Québec @ Festival d’Été de Québec
July 21 — Hamilton, ON @ FirstOntario Centre
July 23 — Toronto, ON @ Scotiabank Arena

Ondertussen, op Efest, zegt Ken:

Normally Post Malone wasn’t touring in the weekend of RW... he is doing now BST 2nd July...
1+1=?

Awesome. Hoop dat we die voor de vrijdag of misschien zaterdag dan mogen bijschrijven.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
2 juli in Londen voor Post Malone wordt hier inderdaad bevestigd:

https://www.officialcharts.com/chart-news/post-malone-to-headline-american-express-presents-british-summer-time-hyde-park__28654/

Die komt wel heel dicht bij 3 juli dan...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken