Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Grappig hoe we steeds in dezelfde rock/niet-rock discussies terecht komen. Er is al genoeg (digitale) inkt over gevloeid, dus ga ik het er verder niet over hebben.

Ik vind het positief dat RHCP (in de VS weliswaar) weer een show heeft bekendgemaakt deze week, dus het feit dat Frusciante Klinghoffer vervangt, heeft totaal geen invloed op hun tour. Laat ze maar meteen doorkomen naar Werchter, bij voorkeur zondag, koop ik meteen een dagticketje :D
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.798
6.536
Er word zeker evenveel al dan niet meer middelmatige rap dan rock gemaakt. Echter zijn alle hiphopnamen die hier de in de geruchten de ronde doen gewoon live sterke acts....
Dat is waar bij mij de verbazing soms zit. Mensen zijn blij dat Stormzy "gelukkig" niet komt omdat dat hun genre niet is maar wel blij met een RHCP of GnR die wel in hun favoriete genre vallen maar er live weinig meer van bakken....

Kan me wel in de comments van Matt vinden.

Geen Stormzy is idd jammer. Het zou ook jammer zijn als Tyler Werchter overslaat.

Benieuwd of deze week nog nieuwe namen brengt!

Edit: Volgens mij is deze comment weer verdwenen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.468
Die eindeloze wel of geen gitaar discussie daargelaten,
Tame Impala dropt weer een nieuwe single van zijn album dat volgende maand uitkomt. Tot nu toe vind ik al die songs echt sterk, hoop dat hij de vrijdag afsluit. Hopen dat hij in dat gat in zijn tourschema tijd vrijmaakt voor Rock Werchter.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.246
5.609
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.468
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.
Ja ik zie ze ook niet als alleenstaande headliner, maar door die lichtshow moet die set wel in het donker staan, en ik vraag me af of ze nog na Pearl Jam gezet zullen worden. Waar zou jij ze zien op die donderdag dan, vóór PJ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.075
jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.

Ja ik zie ze ook niet als alleenstaande headliner, maar door die lichtshow moet die set wel in het donker staan, en ik vraag me af of ze nog na Pearl Jam gezet zullen worden. Waar zou jij ze zien op die donderdag dan, vóór PJ?

Eigenlijk zou de plek na PJ een perfecte spot zijn. Pearl Jam is wel een band die het niet uitmaakt of er andere grote bands op hun dag staan (zie de headlinershow van Jack White voor PJ de vorige keer) en zelfs Deadmau5 heeft als eens na PJ gespeeld. Plus: het is de donderdag, die ze altijd heel stacked maken. Als er NA hen een andere grote naam staat kan je verantwoorden dat er met Pixies bijvoorbeeld een kleinere sub staat.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.
Als dat voor Pearl Jam is, dan hoeft het voor mij zelfs niet. Het typische kutpubliek dat PJ met zich meebrengt en een Tame Impala show in het licht , zullen voor de slechtst mogelijke live ervaring van Tame Impala zorgen. Het zal nog steeds goed zijn hoor, maar dat is echt de slechtst mogelijke positie voor die band.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
RubenFrusciante wrote:

jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.


Ja ik zie ze ook niet als alleenstaande headliner, maar door die lichtshow moet die set wel in het donker staan, en ik vraag me af of ze nog na Pearl Jam gezet zullen worden. Waar zou jij ze zien op die donderdag dan, vóór PJ?

Eigenlijk zou de plek na PJ een perfecte spot zijn. Pearl Jam is wel een band die het niet uitmaakt of er andere grote bands op hun dag staan (zie de headlinershow van Jack White voor PJ de vorige keer) en zelfs Deadmau5 heeft als eens na PJ gespeeld. Plus: het is de donderdag, die ze altijd heel stacked maken. Als er NA hen een andere grote naam staat kan je verantwoorden dat er met Pixies bijvoorbeeld een kleinere sub staat.

Los van dat het ook een k*tclash zou zijn kan Pixies dan wel de Barn afsluiten (semi clashend met Tame Impala) en niet clashen met PJ zoals x-aantal jaar geleden.
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
RubenFrusciante wrote:

jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.


Ja ik zie ze ook niet als alleenstaande headliner, maar door die lichtshow moet die set wel in het donker staan, en ik vraag me af of ze nog na Pearl Jam gezet zullen worden. Waar zou jij ze zien op die donderdag dan, vóór PJ?

Eigenlijk zou de plek na PJ een perfecte spot zijn. Pearl Jam is wel een band die het niet uitmaakt of er andere grote bands op hun dag staan (zie de headlinershow van Jack White voor PJ de vorige keer) en zelfs Deadmau5 heeft als eens na PJ gespeeld. Plus: het is de donderdag, die ze altijd heel stacked maken. Als er NA hen een andere grote naam staat kan je verantwoorden dat er met Pixies bijvoorbeeld een kleinere sub staat.

Een plek na Pearl Jam zou geweldig zijn. Vorig jaar op PkP vond ik Tame Impala geweldig. Jammer van het vele regen, gaf toch een vertekend beeld van het optreden want zeker was dat echt goed. Maar Pearl Jam en Tame Impala voor de donderdag? Poehh.. Ik denk teveel van het goede.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.075
mattman wrote:

RubenFrusciante wrote:

jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.


Ja ik zie ze ook niet als alleenstaande headliner, maar door die lichtshow moet die set wel in het donker staan, en ik vraag me af of ze nog na Pearl Jam gezet zullen worden. Waar zou jij ze zien op die donderdag dan, vóór PJ?


Eigenlijk zou de plek na PJ een perfecte spot zijn. Pearl Jam is wel een band die het niet uitmaakt of er andere grote bands op hun dag staan (zie de headlinershow van Jack White voor PJ de vorige keer) en zelfs Deadmau5 heeft als eens na PJ gespeeld. Plus: het is de donderdag, die ze altijd heel stacked maken. Als er NA hen een andere grote naam staat kan je verantwoorden dat er met Pixies bijvoorbeeld een kleinere sub staat.

Een plek na Pearl Jam zou geweldig zijn. Vorig jaar op PkP vond ik Tame Impala geweldig. Jammer van het vele regen, gaf toch een vertekend beeld van het optreden want zeker was dat echt goed. Maar Pearl Jam en Tame Impala voor de donderdag? Poehh.. Ik denk teveel van het goede.

Zou wel mega sterk zijn ja! :)
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.

Als dat voor Pearl Jam is, dan hoeft het voor mij zelfs niet. Het typische kutpubliek dat PJ met zich meebrengt en een Tame Impala show in het licht , zullen voor de slechtst mogelijke live ervaring van Tame Impala zorgen. Het zal nog steeds goed zijn hoor, maar dat is echt de slechtst mogelijke positie voor die band.

Effe 1000den Werchter-bezoekers wegzetten als kutpubliek... faut le faire
En ik weet wel wat je bedoelt: dat "kutpubliek" die de moeite doet om reeds in de namiddag van voor gaan staan om het optreden dat ze willen zien ten volle te beleven vanop de eerste rijen. Ik noem ze eerder "echte fans" dan een kutpubliek...

En van mij mag Tame Impala ook donderdag komen en ook liefst na PJ. Dan kan ik samen met kutpubliek op tijd naar huis :)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:

jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.


Als dat voor Pearl Jam is, dan hoeft het voor mij zelfs niet. Het typische kutpubliek dat PJ met zich meebrengt en een Tame Impala show in het licht , zullen voor de slechtst mogelijke live ervaring van Tame Impala zorgen. Het zal nog steeds goed zijn hoor, maar dat is echt de slechtst mogelijke positie voor die band.

Effe 1000den Werchter-bezoekers wegzetten als kutpubliek… faut le faire
En ik weet wel wat je bedoelt: dat “kutpubliek” die de moeite doet om reeds in de namiddag van voor gaan staan om het optreden dat ze willen zien ten volle te beleven vanop de eerste rijen. Ik noem ze eerder “echte fans” dan een kutpubliek…

En van mij mag Tame Impala ook donderdag komen en ook liefst na PJ. Dan kan ik samen met kutpubliek op tijd naar huis
1f642.svg
Echte fans voor die ene band waarvoor ze komen ja. En voor de overige bands is het vaak kutpubliek.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Of TI voor PJ, zoals in 2018 met QOTSA: starten tijdens zonsondergang en na een nummer of vijf stonden ze ook in het donker te spelen.. Dan moet de donderdag wel weer laat doorgaan.
Toen: QOTSA: 21u30-23u15 / Gorillaz 00:15-1u45
Nu (bv.) Tame Impala 21u30-23u00 PJ 23u45-1u45
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.468
Of TI voor PJ, zoals in 2018 met QOTSA: starten tijdens zonsondergang en na een nummer of vijf stonden ze ook in het donker te spelen.. Dan moet de donderdag wel weer laat doorgaan.
Toen: QOTSA: 21u30-23u15 / Gorillaz 00:15-1u45
Nu (bv.) Tame Impala 21u30-23u00 PJ 23u45-1u45
Dat zou ideaal zijn ja, maar ik verwacht dat dit jaar de "langere dag" de zaterdag wordt, dat Kendrick tot na 1 uur door kan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.075
Effe 1000den Werchter-bezoekers wegzetten als kutpubliek… faut le faire
En ik weet wel wat je bedoelt: dat “kutpubliek” die de moeite doet om reeds in de namiddag van voor gaan staan om het optreden dat ze willen zien ten volle te beleven vanop de eerste rijen. Ik noem ze eerder “echte fans” dan een kutpubliek…

Natuurlijk is het vaak zo dat grote bands zo'n effect hebben (Metallica, ik kijk naar jou), maar bij Pearl Jam valt het wel op dat hun publiek keer op keer niet echt sfeerbevorderend is. Die Jack White show viel echt een beetje op zijn gat en dat kwam niet door de show zelf (want hoeveel bekende nummers kan je spelen) maar door het extreem lauwe publiek. Ook bij Black Keys (2014), dEUS (2012) en Arcade Fire (2010) was de sfeer eigenlijk ver te zoeken... Terwijl dat allemaal acts zijn die qua genre zelfs in hetzelfde straatje liggen van PJ.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
bicky wrote:
Effe 1000den Werchter-bezoekers wegzetten als kutpubliek… faut le faire
En ik weet wel wat je bedoelt: dat “kutpubliek” die de moeite doet om reeds in de namiddag van voor gaan staan om het optreden dat ze willen zien ten volle te beleven vanop de eerste rijen. Ik noem ze eerder “echte fans” dan een kutpubliek…

Natuurlijk is het vaak zo dat grote bands zo’n effect hebben (Metallica, ik kijk naar jou), maar bij Pearl Jam valt het wel op dat hun publiek keer op keer niet echt sfeerbevorderend is. Die Jack White show viel echt een beetje op zijn gat en dat kwam niet door de show zelf (want hoeveel bekende nummers kan je spelen) maar door het extreem lauwe publiek. Ook bij Black Keys (2014), dEUS (2012) en Arcade Fire (2010) was de sfeer eigenlijk ver te zoeken… Terwijl dat allemaal acts zijn die qua genre zelfs in hetzelfde straatje liggen van PJ.[/quote
]

Ik ben pearl jam fan en heb al genoeg optredens ervoor gezien die wel een fantastische sfeer hadden. Wolfmother bvb. Vond de sfeer bij deus wel meevallen eigenlijk. Maar valt mss te zien waar je staat ook. Kan ook liggen aan andere omstandigheden. Denk dat je dat altijd wel wat hebt. Ik verwacht bij drake veel tieners, denk niet dat die voor sfeer gaan zorgen bij faith no more.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.798
6.536
Ik ben pearl jam fan en heb al genoeg optredens ervoor gezien die wel een fantastische sfeer hadden. Wolfmother bvb. Vond de sfeer bij deus wel meevallen eigenlijk. Maar valt mss te zien waar je staat ook. Kan ook liggen aan andere omstandigheden. Denk dat je dat altijd wel wat hebt. Ik verwacht bij drake veel tieners, denk niet dat die voor sfeer gaan zorgen bij faith no more.

Drake?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
jimmywe wrote:
Ik gok als ze komen dat het voor de donderdag zal zijn. Overschat hun populariteit niet.

Als dat voor Pearl Jam is, dan hoeft het voor mij zelfs niet. Het typische kutpubliek dat PJ met zich meebrengt en een Tame Impala show in het licht , zullen voor de slechtst mogelijke live ervaring van Tame Impala zorgen. Het zal nog steeds goed zijn hoor, maar dat is echt de slechtst mogelijke positie voor die band.

Dit inderdaad, ik krijg al weer nachtmerries als ik terug denk aan die k*tsfeer bij alt-J drie jaar terug toen ik volgens mij de enige fan was in het voorvak tussen de Foo Fighters fans die met de armen over elkaar stonden te wachten tot het voorbij was, alsjeblieft niet weer.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
304
172
Natuurlijk is het vaak zo dat grote bands zo’n effect hebben (Metallica, ik kijk naar jou), maar bij Pearl Jam valt het wel op dat hun publiek keer op keer niet echt sfeerbevorderend is. Die Jack White show viel echt een beetje op zijn gat en dat kwam niet door de show zelf (want hoeveel bekende nummers kan je spelen) maar door het extreem lauwe publiek. Ook bij Black Keys (2014), dEUS (2012) en Arcade Fire (2010) was de sfeer eigenlijk ver te zoeken… Terwijl dat allemaal acts zijn die qua genre zelfs in hetzelfde straatje liggen van PJ.

Als grote fan van PJ en fan van Jack White, vond ik persoonlijk wel dat het ook aan Jack White zelf lag. Ik heb hem al meermaals live gezien, al enkele malen solo en met The Raconteurs en The White Stripes en ik vond Werchter 2018 veruit zijn slapste optreden dat ik van hem zag. Er zat wat mij betreft weinig fut in en dat straalde ook af op het publiek. Althans, dat was hoe ik het aanvoelde.

Soms is de klik er gewoon niet tussen een artiest en het publiek, schiet de vonk niet over, en kan een optreden op z'n gat vallen. Of dat dan aan de artiest of aan het publiek ligt, is soms een moeilijke discussie...

Ik denk dat een grote band die veel die-hard fans trekt sowieso niet ideaal is voor de algemene sfeer. Of dat nu Pearl Jam of Metallica of Paul McCartney of ... is, lijkt mij persoonlijk niet heel veel uit te maken. En zeker bij bands die daarvoor spelen waarbij het contrast wat groter is qua genre of doelpubliek, kan dat lastig zijn. Tame Impala voor PJ lijkt mij inderdaad niet ideaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken