Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
Misschien ben ik het vergeten maar waarom zal KOL eigenlijk niet op RW 2020 kunnen staan? 26 juni dus Zuiderpark en na RW op Mad Cool.

Bands waar niemand meer op hoopt, worden hier beduidend minder genoemd ;)

Zijn zeker kanshebber, maar hopelijk anno 2020 toch niet meer als (enige) headliner...
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:
Misschien ben ik het vergeten maar waarom zal KOL eigenlijk niet op RW 2020 kunnen staan? 26 juni dus Zuiderpark en na RW op Mad Cool.

Bands waar niemand meer op hoopt, worden hier beduidend minder genoemd
1f609.svg


Zijn zeker kanshebber, maar hopelijk anno 2020 toch niet meer als (enige) headliner…


Ahhh oke want zoals de datums er nu uit zien is de kans zeer zeer groot dat ze op RW staan. Misschien combo The Strokes - KOL voor de vrijdag of eventueel voor PJ? Hoop niet dat ze op de zondag staan KOL - SOAD zou ik persoonlijk toch een beetje zwak vinden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.675
1.212
Van mij mag Kings Of Leon nog hoor, zelf nog niet gezien (ga ook niet alleen voor hen een kaartje kopen, maar zou ze heel graag eens meepikken als ik er toch ben. Vooral voor hun oudere nummers).

Maar zie ze inderdaad niet als dé headliner staan. In combo met System Of A Dow, Red Hot Chili Peppers of The Strokes ofzo zie ik wel gebeuren of als onderhandelingen wat tegenslaan in combo met iets zoals Tame Impala ook nog wel. Maar minder denk ik niet dat we moeten verwachten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.458
6.193
randyrw wrote:
Iggy Pop naar Jazz Middelheim, daar kan al een streep door.

Jazz Middelheim? Niet meteen het festival dat je zou plaatsen bij Iggy

Iggy Pop is een vreemde qua genre plaatsing wat mij betreft. Zijn punky kant maakt hem zowat een mogelijkheid voor metal festivals (hij is in het Graspop topic ook ter sprake gekomen) terwijl ik ook prima kan zien dat hij in de spirit van jazz te plaatsen is. En daarnaast ook nog eens zat mainstream appeal om hem op een festival als Werchter of Pinkpop te plaatsen. Bijzondere muzikant.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.099
8.763
warriorandweirdo wrote:

randyrw wrote:
Iggy Pop naar Jazz Middelheim, daar kan al een streep door.


Jazz Middelheim? Niet meteen het festival dat je zou plaatsen bij Iggy

Iggy Pop is een vreemde qua genre plaatsing wat mij betreft. Zijn punky kant maakt hem zowat een mogelijkheid voor metal festivals (hij is in het Graspop topic ook ter sprake gekomen) terwijl ik ook prima kan zien dat hij in de spirit van jazz te plaatsen is. En daarnaast ook nog eens zat mainstream appeal om hem op een festival als Werchter of Pinkpop te plaatsen. Bijzondere muzikant.

Ja, helemaal mee eens. Zijn laatste (tikje onderschatte) plaat Free past eigenlijk prima op een Jazz gericht festival.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.675
1.212
ZO... zou dit een foutje/spoiler zijn? Zou wel heel klungelig zijn, of is het gewoon omdat live Nation/Rock Werchter onder hetzelfde dak zit?

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.488
4.665
ZO… zou dit een foutje/spoiler zijn? Zou wel heel klungelig zijn, of is het gewoon omdat live Nation/Rock Werchter onder hetzelfde dak zit?


Nee, is al nog gebeurd voor andere giveaways. ik zou hier niet te veel meer achter zoeken.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.426
1.928
Jup iedere andere prijsvraag deze periode zat in dat type van online formulier. Alsook de wishlist van RW.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Nooit grote Editors fan geweest maar zijn momenteel bezig aan een straf akoestisch concert op de warmste week
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.649
901
Rekening houdende met het tourschema, dikke kanshebber voor The Barn:
https://www.didomusic.com/
Concert in de Lotto Arena was zeer sterk!

Affiche mag wel wat verfrissing krijgen na alle namen die we al zo veel keer hebben gezien.
Vrees voor RHCP als extra headliner, wat zeer jammer zou zijn...

Dan hebben ze op Glastonbury toch wel wat meer afwisseling!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Snow Patrol heeft ook al een Belgische festivaldatum staan. Het feit dat die tegenwoordig op Ronquieres Festival terecht komen geeft ook aan dat we die niet meer op hoge posities gaan terugzien.

Is zo'n act die in de toekomst gaat schipperen tussen 's namiddags op TW Classic en pieken op Rock Zottegem/Lokerse Feesten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken