Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Straks om 16u gewoon even RHCP aankondigen voor zondagavond aub. En kom, doe er dan maar ineens The Strokes en Tame Impala bij. Dan kan de helft van het forum dit weekend zijn combi kopen.
 

khaledf

Playlistbediener
16 jan 2019
9
0
Nine Inch Nails will record a new album and tour in 2020
https://consequenceofsound.net/2019/12/nine-inch-nails-new-album-2020-tour-dates/?fbclid=IwAR3357XCWgLkBeEZ_3jVXKxB-RHcNsLG4V7QQvQYSVnk_xP38zVRxmOJyiU

misschien om 16u?
 

khaledf

Playlistbediener
16 jan 2019
9
0
voor vrijdag hebben ze nog geen headliner. Misschien RHCP ?
The Strokes, ene van beste performance dat ik gezien. Ik koop mijn ticket direct :D
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Straks om 16u gewoon even RHCP aankondigen voor zondagavond aub. En kom, doe er dan maar ineens The Strokes en Tame Impala bij. Dan kan de helft van het forum dit weekend zijn combi kopen.
Het is Warmste Week, verwacht geen namen meer tot een woensdag ergens half januari.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.457
6.232
randyrw wrote:
Straks om 16u gewoon even RHCP aankondigen voor zondagavond aub. En kom, doe er dan maar ineens The Strokes en Tame Impala bij. Dan kan de helft van het forum dit weekend zijn combi kopen.

Het is Warmste Week, verwacht geen namen meer tot een woensdag ergens half januari.

Dat en Jezabel
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.312
2.066
In other news zou via een gelekte poster My Chemical Romance bevestigd zijn voor het stadsfestival van Bonn in Duitsland, waar ook namen als Sting en Lionel Richie spelen.
Dat optreden gaat door tussen 1 en 9 juli ...op een uur of drie rijden van Rotselaar.

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.342
In other news zou via een gelekte poster My Chemical Romance bevestigd zijn voor het stadsfestival van Bonn in Duitsland, waar ook namen als Sting en Lionel Richie spelen.
Dat optreden gaat door tussen 1 en 9 juli …op een uur of drie rijden van Rotselaar.

Die datum komt wel heel dicht bij graspop. Zou ook zomaar eens een hoge plek op de vrijdag van graspop kunnen zijn. Aangezien MCR hier toch op aast en werchter dit misschien niet kan of wil geven.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.312
2.066
....wie zegt er eigenlijk dat Werchter geen hoge spot kan of wil geven aan My Chemical Romance? Okay....we speculeren er hier graag wat op los en de vorige keer stonden ze in de late namiddag ( rond the black parade rond 19 u s'avonds )

Ik zie ze echt wel komen en een behoorlijk hoge spot krijgen omwille van:

1: De reunie die best wel een buzz gecreeerd heeft, dus er is best wel wat hype onder bepaalde muziekfans.

2: Werchter trekt niet enkel Belgen aan. Je kan weliswaar zeggen dat die band in Belgie nooit huge was, maar dat was bijna tien jaar geleden. Tegenwoordig trekt Werchter nog meer dan vroeger een internationaal publiek. Veel Britten, Nederlanders, Fransen. Als Werchter hen bijvoorbeeld exclusief voor de benelux heeft dan staan ze ook gewoon op een relatief hoge spot.

3: Als Greta van Fleet kan subben op Werchter met 1 album, 1 hitsingle en een wankele live reputatie op zak, dan kan alles.

Ik zeg zeker en vast niet dat My Chemical Romance een co-headliner gaat worden, maar minder dan het 19-20 u slot dat Noel Gallagher kreeg in 2018 gaat het echt niet worden voor die band.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.342
….wie zegt er eigenlijk dat Werchter geen hoge spot kan of wil geven aan My Chemical Romance? Okay….we speculeren er hier graag wat op los en de vorige keer stonden ze in de late namiddag ( rond the black parade rond 19 u s’avonds )

Ik zie ze echt wel komen en een behoorlijk hoge spot krijgen omwille van:

1: De reunie die best wel een buzz gecreeerd heeft, dus er is best wel wat hype onder bepaalde muziekfans.

2: Werchter trekt niet enkel Belgen aan. Je kan weliswaar zeggen dat die band in Belgie nooit huge was, maar dat was bijna tien jaar geleden. Tegenwoordig trekt Werchter nog meer dan vroeger een internationaal publiek. Veel Britten, Nederlanders, Fransen. Als Werchter hen bijvoorbeeld exclusief voor de benelux heeft dan staan ze ook gewoon op een relatief hoge spot.

3: Als Greta van Fleet kan subben op Werchter met 1 album, 1 hitsingle en een wankele live reputatie op zak, dan kan alles.

Ik zeg zeker en vast niet dat My Chemical Romance een co-headliner gaat worden, maar minder dan het 19-20 u slot dat Noel Gallagher kreeg in 2018 gaat het echt niet worden voor die band.

Ik zou ze graag het volle uur en half of 2 uur zien eerlijkgezegd. met andere woorden zie ik liever een volwaardige zaalshow in plaats van een festivalset. Als MCR komt koop ik meteen een kaartje maar het zou zonde zijn als duur ticket moet kopen voor slechts 40 minuten dus ik hoop dat je gelijk hebt.

kanttekening is wel dat greta van fleet heel uitzonderlijk was door behoorlijk veel tegenslagen en dus niet meteen een goeie referentie
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
….wie zegt er eigenlijk dat Werchter geen hoge spot kan of wil geven aan My Chemical Romance? Okay….we speculeren er hier graag wat op los en de vorige keer stonden ze in de late namiddag ( rond the black parade rond 19 u s’avonds )

Ik zie ze echt wel komen en een behoorlijk hoge spot krijgen omwille van:

1: De reunie die best wel een buzz gecreeerd heeft, dus er is best wel wat hype onder bepaalde muziekfans.

2: Werchter trekt niet enkel Belgen aan. Je kan weliswaar zeggen dat die band in Belgie nooit huge was, maar dat was bijna tien jaar geleden. Tegenwoordig trekt Werchter nog meer dan vroeger een internationaal publiek. Veel Britten, Nederlanders, Fransen. Als Werchter hen bijvoorbeeld exclusief voor de benelux heeft dan staan ze ook gewoon op een relatief hoge spot.

3: Als Greta van Fleet kan subben op Werchter met 1 album, 1 hitsingle en een wankele live reputatie op zak, dan kan alles.

Ik zeg zeker en vast niet dat My Chemical Romance een co-headliner gaat worden, maar minder dan het 19-20 u slot dat Noel Gallagher kreeg in 2018 gaat het echt niet worden voor die band.
1. Die buzz is enkel bestaande in fans van MCR. Daarbuiten, en zeker in BE ligt niemand wakker van dat nieuws. Is gewoon dezelfde stapel als Sum41.
2. Zijn toch vooral Belgen hoor op Werchter. Is niet zoals Sziget een festival die draait op toeristjes. En daar zijn ze nu eenmaal al lang niet zo groot.
3. Greta van Fleet was nooit gepland om zo hoog te staan.

Als MCR komt is het om 17 uur op de mainstage, of om hoogstens 19 uur in the Barn.
Die zijn gewoon niet zo groot hier, en Werchter zou nooit een hoge spot geven voor 1 van de 3 redenen die je aangeeft.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.342
parelconfituur wrote:
….wie zegt er eigenlijk dat Werchter geen hoge spot kan of wil geven aan My Chemical Romance? Okay….we speculeren er hier graag wat op los en de vorige keer stonden ze in de late namiddag ( rond the black parade rond 19 u s’avonds )

Ik zie ze echt wel komen en een behoorlijk hoge spot krijgen omwille van:

1: De reunie die best wel een buzz gecreeerd heeft, dus er is best wel wat hype onder bepaalde muziekfans.

2: Werchter trekt niet enkel Belgen aan. Je kan weliswaar zeggen dat die band in Belgie nooit huge was, maar dat was bijna tien jaar geleden. Tegenwoordig trekt Werchter nog meer dan vroeger een internationaal publiek. Veel Britten, Nederlanders, Fransen. Als Werchter hen bijvoorbeeld exclusief voor de benelux heeft dan staan ze ook gewoon op een relatief hoge spot.

3: Als Greta van Fleet kan subben op Werchter met 1 album, 1 hitsingle en een wankele live reputatie op zak, dan kan alles.

Ik zeg zeker en vast niet dat My Chemical Romance een co-headliner gaat worden, maar minder dan het 19-20 u slot dat Noel Gallagher kreeg in 2018 gaat het echt niet worden voor die band.

1. Die buzz is enkel bestaande in fans van MCR. Daarbuiten, en zeker in BE ligt niemand wakker van dat nieuws. Is gewoon dezelfde stapel als Sum41.
2. Zijn toch vooral Belgen hoor op Werchter. Is niet zoals Sziget een festival die draait op toeristjes. En daar zijn ze nu eenmaal al lang niet zo groot.
3. Greta van Fleet was nooit gepland om zo hoog te staan.

Als MCR komt is het om 17 uur op de mainstage, of om hoogstens 19 uur in the Barn.
Die zijn gewoon niet zo groot hier, en Werchter zou nooit een hoge spot geven voor 1 van de 3 redenen die je aangeeft.


ik denk dat je toch zwaar onderschat hoeveel mensen hierop aan het wachten zijn. En vooral hoeveel mensen een dagticket gaan kopen enkel en alleen voor die ene band. Misschien moeilijk te vergelijken maar in LA was het reunieconcert 8000 kaarten op seconden uitverkocht. Als ik kijk naar mijn vriendengroep die ik toch wel divers mag noemen van jonge en eind 20ers zie ik al zeker 15 man die een dagticket voor werchter zou kopen als MCR komt die dat anders niet zullen doen, kan ook zijn dat mijn vriendengroep een uitzondering is maar ik verwacht toch wel wat aandacht hiervoor, dit is niet zo een band die middenin een pakketje namen zit, dit is uniek.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
3: Als Greta van Fleet kan subben op Werchter met 1 album, 1 hitsingle en een wankele live reputatie op zak, dan kan alles.
Greta Van Fleet was plan C.

Verder lijkt MCR vooral te azen op hoge spots en eventueel zelfs headline posities op festivals om die reünie zoveel mogelijk buzz te laten genereren, iets wat RW niet kan geven door hun populariteit hier. Ik zie ze gewoon deze zomer overslaan en LN in hen in het najaar in de Lotto Arena zetten tenzij PKP hen willen laten subben.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Zie MCR ook wel een Snow Patrol 2018 plekje pakken met die reünie buzz. In de vriendengroep ook wel wat volk die er nog een ticket zouden voor kopen. Zie ze zeker ook een trapje hoger dan Sum 41.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
pigital wrote:

parelconfituur wrote:
….wie zegt er eigenlijk dat Werchter geen hoge spot kan of wil geven aan My Chemical Romance? Okay….we speculeren er hier graag wat op los en de vorige keer stonden ze in de late namiddag ( rond the black parade rond 19 u s’avonds )

Ik zie ze echt wel komen en een behoorlijk hoge spot krijgen omwille van:

1: De reunie die best wel een buzz gecreeerd heeft, dus er is best wel wat hype onder bepaalde muziekfans.

2: Werchter trekt niet enkel Belgen aan. Je kan weliswaar zeggen dat die band in Belgie nooit huge was, maar dat was bijna tien jaar geleden. Tegenwoordig trekt Werchter nog meer dan vroeger een internationaal publiek. Veel Britten, Nederlanders, Fransen. Als Werchter hen bijvoorbeeld exclusief voor de benelux heeft dan staan ze ook gewoon op een relatief hoge spot.

3: Als Greta van Fleet kan subben op Werchter met 1 album, 1 hitsingle en een wankele live reputatie op zak, dan kan alles.

Ik zeg zeker en vast niet dat My Chemical Romance een co-headliner gaat worden, maar minder dan het 19-20 u slot dat Noel Gallagher kreeg in 2018 gaat het echt niet worden voor die band.


1. Die buzz is enkel bestaande in fans van MCR. Daarbuiten, en zeker in BE ligt niemand wakker van dat nieuws. Is gewoon dezelfde stapel als Sum41.
2. Zijn toch vooral Belgen hoor op Werchter. Is niet zoals Sziget een festival die draait op toeristjes. En daar zijn ze nu eenmaal al lang niet zo groot.
3. Greta van Fleet was nooit gepland om zo hoog te staan.

Als MCR komt is het om 17 uur op de mainstage, of om hoogstens 19 uur in the Barn.
Die zijn gewoon niet zo groot hier, en Werchter zou nooit een hoge spot geven voor 1 van de 3 redenen die je aangeeft.

ik denk dat je toch zwaar onderschat hoeveel mensen hierop aan het wachten zijn. En vooral hoeveel mensen een dagticket gaan kopen enkel en alleen voor die ene band. Misschien moeilijk te vergelijken maar in LA was het reunieconcert 8000 kaarten op seconden uitverkocht. Als ik kijk naar mijn vriendengroep die ik toch wel divers mag noemen van jonge en eind 20ers zie ik al zeker 15 man die een dagticket voor werchter zou kopen als MCR komt die dat anders niet zullen doen, kan ook zijn dat mijn vriendengroep een uitzondering is maar ik verwacht toch wel wat aandacht hiervoor, dit is niet zo een band die middenin een pakketje namen zit, dit is uniek.
Geloof ik wel. Maar Rock Werchter gaat die gewoon nooit zo hoog programmeren als jullie fans willen. Als jullie dat zo graag hebben, is jullie kans waarschijnlijk groter op Graspop, Lokerse Feesten of zelfs Pukkelpop. Ze mogen er zeker en vast staan, maar niet ten koste van andere bands op die latere plaats op een dag.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.399
3.419
Ik denk dat MCR dit jaar met de reünie gaat mikken op een zo groot mogelijk publiek. Die insider die zei ze o.a. op Mad Cool en RW staan, nu die datum in Duitsland,... ik denk dat het Werchter gaat worden rond 18h, bijvoorbeeld op zaterdag MCR - Faith No More - TOP - Kendrick Lamar zie ik best gebeuren.
Dan kunnen ze het jaar erna zaalshows/Graspop doen met eventueel nieuw werk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.342
Thijs wrote:
met eventueel nieuw werk.

Zonder nieuw werk zou ik ze zelf helemaal niet op RW zien. Dan schuiven ze die wel door naar PKP.

Ik begrijp dat MCR jou genre niet is, en dat sommige bands niet voor iedereen zijn, maar je kan er niet om heen dat deze band gehyped is. de band stond 10 jaar stil maar heeft nog steeds meer dan 7 miljoen maandelijkse streams op spotify om maar 1 voorbeeld aan te halen. Dat is evenveel als SOAD, dat is dubbel zoveel als volbeat, dat is meer da, 3 keer zoveel als faith no more. De band is exclusief, een band na 10 jaar eindelijk eens kunnen zien trekt gewoon veel volk, beste voorbeeld hiervan is tool vorig jaar waardoor de vrijdag als eerste dag uitverkocht. Deze band heeft alle tekenen om de kaartverkoop te stimuleren en daar draait het toch om.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
pigital wrote:

Thijs wrote:
met eventueel nieuw werk.


Zonder nieuw werk zou ik ze zelf helemaal niet op RW zien. Dan schuiven ze die wel door naar PKP.

Ik begrijp dat MCR jou genre niet is, en dat sommige bands niet voor iedereen zijn, maar je kan er niet om heen dat deze band gehyped is. de band stond 10 jaar stil maar heeft nog steeds meer dan 7 miljoen maandelijkse streams op spotify om maar 1 voorbeeld aan te halen. Dat is evenveel als SOAD, dat is dubbel zoveel als volbeat, dat is meer da, 3 keer zoveel als faith no more. De band is exclusief, een band na 10 jaar eindelijk eens kunnen zien trekt gewoon veel volk, beste voorbeeld hiervan is tool vorig jaar waardoor de vrijdag als eerste dag uitverkocht. Deze band heeft alle tekenen om de kaartverkoop te stimuleren en daar draait het toch om.
Maar door wie wordt dit opgehyped? Ik heb letterlijk nog geen enkel nieuwsartikel in de Belgische media zien verschijnen hierover. Studio Brussel en andere radiostations spelen ze nog altijd even weinig (lees: nooit) als daarvoor. Er is toch nog een groot verschil met Tool in België dat op zijn minst nog in de tijdloze en de zwaarste lijst voorkomt en ook nog heel af en toe gespeeld werd.
Voor mij mag MCR als headliner voor RW aangekondigd worden hoor. Maakt de keuze tussen DTRH en RW wel héél gemakkelijk!
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
pigital wrote:

Thijs wrote:
met eventueel nieuw werk.


Zonder nieuw werk zou ik ze zelf helemaal niet op RW zien. Dan schuiven ze die wel door naar PKP.

Ik begrijp dat MCR jou genre niet is, en dat sommige bands niet voor iedereen zijn, maar je kan er niet om heen dat deze band gehyped is. de band stond 10 jaar stil maar heeft nog steeds meer dan 7 miljoen maandelijkse streams op spotify om maar 1 voorbeeld aan te halen. Dat is evenveel als SOAD, dat is dubbel zoveel als volbeat, dat is meer da, 3 keer zoveel als faith no more. De band is exclusief, een band na 10 jaar eindelijk eens kunnen zien trekt gewoon veel volk, beste voorbeeld hiervan is tool vorig jaar waardoor de vrijdag als eerste dag uitverkocht. Deze band heeft alle tekenen om de kaartverkoop te stimuleren en daar draait het toch om.

Heeft niets met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Eerder met net geen persoonlijke voorkeur hierover te hebben.

Als je er realistisch naar kijkt zijn ze totaal geen hoge spot band.
Die zogezegde hype heb ik toch nog nergens iets van opgevangen buiten van enkele fans op de fora.

Elke band stimuleert hopelijk de kaartverkoop, deels voor de fanbase en anderzijds het brede publiek. En dat zal MCR wel doen. Maar niet genoeg voor een hoge spot op Rock Werchter.

Het gaat hier wel om het grootste festival (los van tml) van België hé. Daarmee zie ik ze logischerwijs naar PKP gaan.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Oh ja, en streams vergelijken is nutteloos want dan kan er vanaf nu ook nooit geen discussie meer zijn over artiesten als Post Malone en Billie Eilish gezien hun enorme streamcijfers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken