xydroh wrote:
pigital wrote:
Thijs wrote:
met eventueel nieuw werk.
Zonder nieuw werk zou ik ze zelf helemaal niet op RW zien. Dan schuiven ze die wel door naar PKP.
Ik begrijp dat MCR jou genre niet is, en dat sommige bands niet voor iedereen zijn, maar je kan er niet om heen dat deze band gehyped is. de band stond 10 jaar stil maar heeft nog steeds meer dan 7 miljoen maandelijkse streams op spotify om maar 1 voorbeeld aan te halen. Dat is evenveel als SOAD, dat is dubbel zoveel als volbeat, dat is meer da, 3 keer zoveel als faith no more. De band is exclusief, een band na 10 jaar eindelijk eens kunnen zien trekt gewoon veel volk, beste voorbeeld hiervan is tool vorig jaar waardoor de vrijdag als eerste dag uitverkocht. Deze band heeft alle tekenen om de kaartverkoop te stimuleren en daar draait het toch om.
Heeft niets met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Eerder met net geen persoonlijke voorkeur hierover te hebben.
Als je er realistisch naar kijkt zijn ze totaal geen hoge spot band.
Die zogezegde hype heb ik toch nog nergens iets van opgevangen buiten van enkele fans op de fora.
Elke band stimuleert hopelijk de kaartverkoop, deels voor de fanbase en anderzijds het brede publiek. En dat zal MCR wel doen. Maar niet genoeg voor een hoge spot op Rock Werchter.
Het gaat hier wel om het grootste festival (los van tml) van België hé. Daarmee zie ik ze logischerwijs naar PKP gaan.
De situatie van My Chemical Romance is toch erg vergelijkbaar met die van The Strokes - beide bands hebben jaren vrijwel niets van zich laten horen, zijn destijds behoorlijk hard gehyped en tegenwoordig minder bekend bij het grote publiek. Maar hebben wel beide een trouwe fanbase die hen graag wil zien.
Waarom kan de een wel (co-)headlinen en de ander geen hoge spot krijgen?
Denk dat smaak en persoonlijke voorkeur voor een groot deel meespeelt in het antwoord op die vraag.
Vind MCR op Werchter niet misstaan als 2- of zelfs 1-na-laatste op het hoofdpodium. Beetje als Placebo in 2014 of 2009.