Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.780
3.546
Ik ben dan weer iemand die MCR net iets beter kent dan The Strokes. Namelijk 2 vs. 0 nummers. Ik begrijp dan ook niet zo goed wat een MCR op Graspop te zoeken zou hebben? Die 2 hitjes zijn niet bepaald metal.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Feit is dat My Chemical Romance toch wel groot waren destijds, kwestie van het aantal fans enerzijds en de devotie van die fans anderzijds. Zo heb ik het toen toch ervaren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.540
7.534
Beide bands hoeven van mij niet zo op RW.
Gaan beide een te hoge positie krijgen.

MCR is trouwens wel zeker onbetwist groter dan The Strokes.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Het wordt al erg als we ons op Humo/de morgen recensies gaan baseren …
Waren er in die tijd nog andere bladen die zich bezig hielden met verslaggeving te doen van festivals? Anders, be my guest en toon ons gerust een alternatieve recensie. Journalistieke vrijheid is trouwens ook nog steeds een ding (alhoewel dat bij bepaalde bladen en blogs de laatste jaren vrij betreurend is geworden dmv clout chasen en clicks willen genereren). Beleving is bij concerten voor iedereen anders, daarom kan een recensie nooit echt helemaal juist of fout zijn imo.

Verder is The Strokes al jaren headliner op meerder festivals en dat wereldwijd terwijl MCR - toen ze nog actief waren en dat is al eerder vermeld maar blijkbaar wordt daar geen gehoor aan gegeven - enkel hoge spots inpikten op UK festivals zoals Reading & Leeds.

Kan er trouwens niet over een iets interessantere band worden gediscussieerd? Lol.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Ik ben dan weer iemand die MCR net iets beter kent dan The Strokes. Namelijk 2 vs. 0 nummers. Ik begrijp dan ook niet zo goed wat een MCR op Graspop te zoeken zou hebben? Die 2 hitjes zijn niet bepaald metal.

Wat zijn die nummers dan? Klik er enkele aan op Spotify en herken er ook geen enkele. Godsallemachtig wat een ellende ook zo op het eerste gehoor.

Los van de discussie of ze hoog op de lineup horen, ook echt niets voor mij zo te horen. Waar ik al voor vreesde. Heb ik misschien toch iets te veel woorden aan vuilgemaakt. ;-)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.862
1.081
Snow Patrol heeft ook al een Belgische festivaldatum staan. Het feit dat die tegenwoordig op Ronquieres Festival terecht komen geeft ook aan dat we die niet meer op hoge posities gaan terugzien.

Is zo’n act die in de toekomst gaat schipperen tussen ’s namiddags op TW Classic en pieken op Rock Zottegem/Lokerse Feesten.

Daar zijn we dan gelukkig van af! Wat verschrikkelijk slechts waren die dit jaar op TW-Classic!
Laat ze maar spelen 's namiddags op de Lokerse dan, als er nog geen volk is!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.540
7.534
Ik hoop dat The Strokes, RHCP en MCR gewoon lekker Werchter overslaan.

Zie dan liever een Lana del Rey en Childish Gambino op die plaatsen in het programma staan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Rockbeer wrote:
Ik ben dan weer iemand die MCR net iets beter kent dan The Strokes. Namelijk 2 vs. 0 nummers. Ik begrijp dan ook niet zo goed wat een MCR op Graspop te zoeken zou hebben? Die 2 hitjes zijn niet bepaald metal.

Wat zijn die nummers dan? Klik er enkele aan op Spotify en herken er ook geen enkele. Godsallemachtig wat een ellende ook zo op het eerste gehoor.

Los van de discussie of ze hoog op de lineup horen, ook echt niets voor mij zo te horen. Waar ik al voor vreesde.

Los van meningen... Welcome to the black Parade en Teenagers waren weldegelijk hits hoor toen. En dat ze niet gedraaid werden op Studio Brussel klopt niet. Ik zie dat Welcome to the black Parade zelfs drie weken op nummer één gestaan heeft in De Afrekening. Ook Na Na Na van het volgende album heeft airplay gekregen.

Ik heb ze destijds ook eens gezien op Rock Werchter, niet helemaal mijn ding, maar geloof mij, 30 Seconds to Mars is vele malen slechter hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Ik hoop dat The Strokes, RHCP en MCR gewoon lekker Werchter overslaan.

Zie dan liever een Lana del Rey en Childish Gambino op die plaatsen in het programma staan.

Strokes, Lana en Childish dan, deal? :) Strokes hebben er nog nooit gestaan, alleen daarom zou het al mooi zijn. Maar die andere 2 bijna even graag hoor!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.211
510
Verder is The Strokes al jaren headliner op meerder festivals en dat wereldwijd terwijl MCR – toen ze nog actief waren en dat is al eerder vermeld maar blijkbaar wordt daar geen gehoor aan gegeven – enkel hoge spots inpikten op UK festivals zoals Reading & Leeds.

Wilde met die vergelijking niet de headlinerstatus van The Strokes in twijfel trekken (die hebben ze wel). En ook niet MCR tot headliner bombarderen (dat zijn ze niet). En ook niet de bands onderling vergelijken (dat kan niet).

Enkel de situatie - zoals uitdrukkelijk vermeld - van de bands vergelijken: jaren niets uitgebracht, destijds gehyped, nog steeds trouwe fans, invloed op andere bands, cultstatus, niet heel bekend bij het grote publiek.

En daarmee misschien een spiegel voorhouden aan diegenen die vinden dat de een wel en de ander niet op Werchter thuis hoort, of dat MCR niet later dan in de vroege namiddag kan spelen. Denk dat bij die beweringen smaak en persoonlijke voorkeuren vooral een rol spelen, naast misschien minder bekend zijn met de band en de alternatieve scene in die tijdsperiode. Spreekt voor zichzelf dat er nu nog zoveel luisteraars en trouwe fans zijn.

Is prima als het je ding niet is, dat is het van mij ook niet. Maar Werchter boekt bands als MCR regelmatig op die 19-20h positie die in eerste instantie werd genoemd. En denk dat ze met een reünietour zeker in aanmerking komen voor dat tijdstip, en wellicht zelfs nog één later.

Hoop ook met jullie mee dat MCR niet komt - voor mij staan er al meer dan genoeg grote rocknamen uit het verleden op hoge posities.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.155
5.554
theblackmadness wrote:
Unpopular opinion: liever RHCP en MCR dan Lana del rey en Childish Gambino

Helemaal geen onpopulaire mening bij het gros van de Werchtergangers hoor.

Dat weet ik, ik wilde even aantonen, dat wat hier gezegd wordt, vaak niet echt de realiteit weerspiegelt. Ik vind the strokes ook een zalige band en zou ze graag zien, maar niemand van mijn omgeving kent er een nummer van. Natuurlijk weet ik dat niet enkel Rhcp, foo fighters, pearl jam en dergelijke de headliners zullen zijn. Ik accepteer dat ook en vind het niet erg als een act als kendrick lamar er staat. Toch zijn die bands als rhcp en pearl jam nu eenmaal veel grotere publiekstrekkers dan tame impala of the strokes en dat lijkt hier soms niet echt door te dringen. Ik wil hier niemand mee aanvallen, maar wil gwn zeggen dat soms enige nuance welkom is...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
En niemand van mijn omgeving kent iets van MCR, en ook wij zijn het gros van de Werchtergangers.

Denk dat we ons allemaal moeten realiseren dat er eigenlijk geen gros van Werchtergangers is. Maar allemaal individuen die elk hun eigen ding leuk vinden.

Hier wordt vaak enorm vanuit persoonlijke smaak gepraat, wat oké is. Maar meestal wordt die persoonlijke smaak die gelijkaardig is van verschillende forumleden gezien als het enige echte voor Rock Werchter. Een geluk dat dat niet in het echt zo is.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.155
5.554
Ja dat is wat ik bedoel en ik vind het leuk om meningen te lezen en zo nieuwe bands te ontdekken, maar sommige discussies gaan enkel over smaak.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Frank Ocean, RATM en Travis Scott zijn dus de headliners van Coachella.

Het is een long shot, maar wat zou Frank Ocean toch een goede naam zijn voor RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken