Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ja wordt nu wel tijd dat Werchter ook eens van zich laat horen! Hopelijk toveren ze nog een verrassing uit de hoge hoed.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.191
4.345
jefferke wrote:
Tis me hier te rustig, echt tijd voor wat nieuws hoor.

Ik verwacht dat we vrijdag 16:00 eindelijk eens iets krijgen. En dan hoop ik op iets origineel en niet een naam waarvan we al weten dat ie het circuit rond gaat.

Uiterlijk as vrijdag om 16:00 uur. Maar vorig jaar kwamen de berichten vaak om 8:00 uur al. En headliners werden ook op andere dagen aangekondigd. Ik gok op komende woensdag de eerste naam.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
danny wrote:

jefferke wrote:
Tis me hier te rustig, echt tijd voor wat nieuws hoor.


Ik verwacht dat we vrijdag 16:00 eindelijk eens iets krijgen. En dan hoop ik op iets origineel en niet een naam waarvan we al weten dat ie het circuit rond gaat.

Uiterlijk as vrijdag om 16:00 uur. Maar vorig jaar kwamen de berichten vaak om 8:00 uur al. En headliners werden ook op andere dagen aangekondigd. Ik gok op komende woensdag de eerste naam.
Meende dat de eerste naam Werchter altijd vrijdag 16:00 werd gedropt de voorbije jaren en dat het daarna wat schommelde tussen de dagen en 08:00/16:00 maar kan me hier ook in vergissen. Hoe eerder, hoe liever natuurlijk. Kan me niet de laatste keer herinneren dat we zo lang als nu hebben moeten wachten.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
446
60
Kan me nog herinneren dat we de eerste namen eind januari kregen... 2009 coldplay, metallica, killers en oasis meen ik
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.733
Kan me nog herinneren dat we de eerste namen eind januari kregen… 2009 coldplay, metallica, killers en oasis meen ik

Maar dat zijn andere tijden natuurlijk. Kan RW niet meer maken.

Ze zijn nu echt opvallend laat. Al denk ik dat het ineens snal zal gaan eens we een eerste naam krijgen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.160
1.190
The Chemical Brothers op 30 juni in Ierland. Zou de perfecte act zijn om een dag af te sluiten, zeker met de nieuwe show. Ongelooflijk vet.

En McCartney mag van mij meteen doorkomen van Glastonbury. Was een zalig optreden destijds. Kleine kans waarschijnlijk, maar ze is er.

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.160
1.190
jefferke wrote:
Tis me hier te rustig, echt tijd voor wat nieuws hoor.

Ik verwacht dat we vrijdag 16:00 eindelijk eens iets krijgen. En dan hoop ik op iets origineel en niet een naam waarvan we al weten dat ie het circuit rond gaat.

Ach, er gaan nog zeer veel namen rond in 'het circuit', buiten Pearl Jam, Dua Lipa en Thom Yorke zijn er eigenlijk geen echte 'zekerheden'.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.191
4.345
Breinaard wrote:
Kan me nog herinneren dat we de eerste namen eind januari kregen… 2009 coldplay, metallica, killers en oasis meen ik

Maar dat zijn andere tijden natuurlijk. Kan RW niet meer maken.

Ze zijn nu echt opvallend laat. Al denk ik dat het ineens snal zal gaan eens we een eerste naam krijgen.

Valt best mee. Zeker als ze deze week met namen komen.

RW 2019
Eerste aankondiging: 5 oktober 2018 the Cure
Start kaartverkoop: 26 oktober 2018

RW 2018
Eerste aankondiging: 17 november 2017 Nick Cave and the bad seeds
Start kaartverkoop: 25 november 2017

RW 2017
Eerste aankondiging: 28 oktober 2016 Radiohead
Start kaartverkoop: 19 november 2016

RW 2016
Eerste aankondiging: 21 oktober 2015 Rammstein
Start kaartverkoop: 5 december 2015

RW 2015
Eerste aankondiging: 17 november 2014 Foo Fighters
Start kaartverkoop: 29 november 2014
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
Vergeleken met eerdere jaren valt het wel mee maar denk dat hier bedoeld wordt "laat vergeleken met andere festivals dit jaar". Pinkpop, Graspop, Mad Cool, Glastonbury, NOS Alive hebben allemaal al namen bekend gemaakt bijvoorbeeld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
The Chemical Brothers op 30 juni in Ierland. Zou de perfecte act zijn om een dag af te sluiten, zeker met de nieuwe show. Ongelooflijk vet.
Ik denk dat die dit jaar expliciet zijn door verwezen naar Lokerse Feesten - want ook toen waren ze beschikbaar tijdens Werchter - dus niet heel zeker of ze nu dan wél een optie zouden zijn alhoewel het P!nk-fiasco er ook misschien iets mee te maken zal gehad hebben moesten ze eventueel op die donderdag hebben willen afsluiten en de rest van de dagen al volzet waren..

Eerste naam gaat Twenty One Pilots worden, vermoed ik. RW is de laatste dagen zeer actief geworden op sociale media, een aankondiging voor woensdag/vrijdag hangt zeker in de lucht.
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
151
142
Eerste naam gaat Twenty One Pilots worden, vermoed ik. RW is de laatste dagen zeer actief geworden op sociale media, een aankondiging voor woensdag/vrijdag hangt zeker in de lucht.
Als eerste naam zou dat wel heel tragisch zijn..
Waarom denk je dit?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
Hoop toch ook wel op een wat grotere klapper dan 21P na het lange wachten..
Aan de andere kant maakt de volgorde me ook niks uit als ze daarna met een aantal headliners komen die ik graag zou zien.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Everyknight wrote:
The Chemical Brothers op 30 juni in Ierland. Zou de perfecte act zijn om een dag af te sluiten, zeker met de nieuwe show. Ongelooflijk vet.

Ik denk dat die dit jaar expliciet zijn door verwezen naar Lokerse Feesten – want ook toen waren ze beschikbaar tijdens Werchter – dus niet heel zeker of ze nu dan wél een optie zouden zijn alhoewel het P!nk-fiasco er ook misschien iets mee te maken zal gehad hebben moesten ze eventueel op die donderdag hebben willen afsluiten en de rest van de dagen al volzet waren..

Eerste naam gaat Twenty One Pilots worden, vermoed ik. RW is de laatste dagen zeer actief geworden op sociale media, een aankondiging voor woensdag/vrijdag hangt zeker in de lucht.

Tussen het lijstje van Paddy met eerste aankondigingen (Foo Fighters, Rammstein, Radiohead, Nick Cave and the Bad Seeds en The Cure) zou (naar mijn mening) 21 Pilots echt niet thuishoren. Ik zie dit dan ook niet gebeuren als eerste aankondiging.



 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.733
Jongens, laat dat Twenty One Pilots nog even in de kast en deel die op het moment waarop Bastille voor 2019 werd gedeeld. Of niet.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Tsja jongens. Kan ik toch niet aan doen dat er zo weinig alternatiefs de ronde doet qua geruchten. Volgens mij is het dít of Red Hot Chili Peppers óf Foo Fighters óf komen ze met een naam die helemaal nog niet de geruchtenmolen zit zoals P!nk die vorig jaar compleet uit het niets kwam.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Een naam die ik nog niet veel heb voorbij zien komen en wel graag zou zien op Werchter: Catfish and the Bottlemen. Ergens in vroege namiddag op mainstage of latere namiddag in een tent?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
857
797
Een naam die ik nog niet veel heb voorbij zien komen en wel graag zou zien op Werchter: Catfish and the Bottlemen. Ergens in vroege namiddag op mainstage of latere namiddag in een tent?

staan eind mei op Neighbourhood Weekender. Kans is aanwezig. Vorig jaar stonden enkele act op beide festivals
 

K.deal

Playlistbediener
2 mrt 2019
9
0
Vampire Weekend heeft daarjuist gehint dat ze niet lang gaan wachten om terug te keren naar België... . Ze waren subliem, trouwens.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.419
1.917
Vampire Weekend heeft daarjuist gehint dat ze niet lang gaan wachten om terug te keren naar België… . Ze waren subliem, trouwens.
Touren in augustus september terug door europa heb ik gelezen. Pukkelpop, headliner of sub zeker daar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken