pigital wrote:
xydroh wrote:
pigital wrote:
selurxela wrote:
mattman wrote:
warriorandweirdo wrote:
Afgaande op wat we nu weten, lijkt dit me wel mogelijk:
Dua Lipa – Red Hot Chili Peppers – Post Malone
Vampire Weekend – 21 Pilots – Pearl Jam
Liam Gallagher – The Strokes – Tame Impala
Royal Blood – Volbeat – System Of A Down
Dit zou wel oké zijn. Wat variatie in de lijst. SOAD om het festival ook echt mee af te sluiten is wel mager vind ik.
Dir doet me denken aan de mensen die op het PP forum Post Malone een te kleine afsluiter vinden. SOAD’s Ziggo Dome show was in vijf minuten uitverkocht en dat was 4 minuten en 59 seconden langer dan strikt noodzakelijk omdat mensen nou eenmaal moeten inloggen/betalingsgegevens moeten invoeren/etc. SOAD blijft een razend populaire act.
Wel ook een klein verschil dat de Ziggo Dome 17K plaatsen heeft waar vooral de grote schare fans naar het concert gaat, dan een Rock Wercher die 90K per dag trekt, waar ze ook wel in de breedte programmeren natuurlijk. Zeker als zondagsafsluiter moet het een beetje een breed-publiek-bandje zijn. (Niet dat SOAD dat niet is, maar niet op het niveau van een Muse, Arctic Monkeys, Foo Fighters, RHCP, Metallica, Pearl Jam bijvoorbeeld.)
Bij mijn weten was de Muse dag niet uitverkocht, vergelijk dat met 2 jaar geleden waar de SOAD dag als eerste uitverkocht was.
Werchter houdt hier ook rekening mee.
Oh, dat wist ik niet! Wel in combo met Linkin Park zie ik. Zal sowieos afwachten. Maar voor een zondag zie ik liever een iets commerciëlere afsluiter dan iets à la SOAD. Maar dat is natuurlijk persoonlijk
Linkin park was maar later aangekondigd die dag. Die dag was al flink aan het verkopen door SOAD alleen. En het was duidelijk merkbaar aan het publiek dat ze daar voor SOAD en alleen maar voor SOAD waren. Een leegloop van jewelste tussen SOAD en linkin park, ben gewoon nog tot het eerste vak geraakt 10 minuten voor aanvang