Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Gefaald in wat? Waren topoptredens.

Alt-J en James Blake waren echt geen goede optredens. Misschien voor een enkeling, maar het kwam op mij over dat het podium echt te groot was voor deze twee acts. Was ook niet druk voor de mainstage toen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Yannick wrote:
Wordt dit zo’n gevalletje Nick Cave waarbij er wordt getwijfeld of iemand op de mainstage past of niet, of? Nogmaals, Bon Iver verkocht net als Gorillaz en Green Day, sneller dan The National trouwens, gigantisch snel Vorst Nationaal uit. Laten we trouwens niet vergeten dat Ben Howard in 2015 de mainstage zou gaan subben, alt-J subte voor de Foo Fighters in 2017 en James Blake in datzelfde jaar Radiohead. Dus Bon Iver kan dat ook wel ookal zouden we hem allemaal graag in een tent willen zien..

Vergeet ook niet dat die 2 bands die daar toen op de mainstage stonden allemaal gefaald hebben, wegens te groot, te massief.
Verschil is wel dat Bon Iver ondertussen al wat ervaring heeft in het headlinen van grote stages. Dat hadden deze twee nog niet echt.
 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
38
29
Heb net mijn jaarlijkse clashfinder voorspelling / wishlist gemaakt, laat me weten wat je ervan vindt! (Zoals vorig jaar, nog steeds niet zeker over mijn nederlands haha)

https://clashfinder.com/s/rw2020/
 
1 mei 2017
289
0
jimmywe wrote:
Bon Iver is een ander paar mouwen, wilt niet in eender welke zaal spelen. Speciale situatie.

Hij zei zelf nog in Vorst dat hij zalen als deze te groot vind, hij vind intiemer leuker aks hij bij wijze van spreke zelf in het publiek staat.

Bon Iver speelt dit najaar in Amerika in arenas, dus hij zal dan ook geen problemen hebben met hoofdpodia.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Heb net mijn jaarlijkse clashfinder voorspelling / wishlist gemaakt, laat me weten wat je ervan vindt! (Zoals vorig jaar, nog steeds niet zeker over mijn nederlands haha)

https://clashfinder.com/s/rw2020/

Lekker!
DO: Die eerste dag geeft mij wel een heel groot Pukkelpop-gevoel! Voor de rest nog vrij geloofwaardig. Alleen Goose verwacht ik tent afsluiter of hoge Main Stage spot.

VR: switch Shame met L'or Du Comun en sowieso Keane of Rise Against weg en iets kleiners in de plaats want die 5 laatste Main Stage bands zouden allemaal minstens een bij de 3-laatste Main Stage spot moeten/willen krijgen. Low verwacht ik ook niet op de Slope maar in een van de tenten

ZA: Ziet er nog vrij realitische uit. Misschien Foals met Lorde wisselen? Royal Blood wil ook denk ik op zijn minst sub zijn. Dus Foals - Royal Blood - Pepeprs op Main dan.

ZO: 3 eerste bands op de Main allemaal harde materiaal ziek ik niet gebeuren. Heel die Slope-line up is bijna allemaal te groot voor daar te staan. The Strokes lijken me ook wel in het donker te willen spelen. Om aan die eis te moeten voldoen gaan ze Tame Impala al bijna in de Barn moeten zetten...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
>Coldplay would like to do a festivaltour. But organisers are afraid they are too big for their festival.


Ken19 op efestivals
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
>Coldplay would like to do a festivaltour. But organisers are afraid they are too big for their festival.

Ken19 op efestivals

Mooi zelfinzicht van die organisatoren. Ik denk dat ze daar helemaal gelijk in hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
xydroh wrote:
>Coldplay would like to do a festivaltour. But organisers are afraid they are too big for their festival.

Ken19 op efestivals

Mooi zelfinzicht van die organisatoren. Ik denk dat ze daar helemaal gelijk in hebben.

Denk nu niet dat werchter schuw is om een dag helemaal in het teken van 1 band te zetten. *kuch*pink 2019
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Mocht Coldplay daadwerkelijk touren (grote kans waarschijnlijk) dan worden die hoogstwaarschijnlijk op Boutique geplaatst (of een los concert op de Werchterwei). Gelukkig maar!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Volgens mij waren Muse en vooral P!nk (die in dezelfde stadium-league spelen als Coldplay) eerder noodoplossingen bij gebrek aan betere headliners (zie de buitenlandse concurrentie) dan ze hen bewust hebben geboekt om te headlinen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
ik denk dat werchter coldplay boekt als ze er de kans toe hebben. we hebben vroeger toch ook al de metallica dag of de rammstein dag gehad waar je weet dat iedereen voor 1 band komt? Schuermans zal deze niet laten schieten denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
ik denk dat werchter coldplay boekt als ze er de kans toe hebben. we hebben vroeger toch ook al de metallica dag of de rammstein dag gehad waar je weet dat iedereen voor 1 band komt? Schuermans zal deze niet laten schieten denk ik.

Het lijkt me het slimste om die niet op een meerdaags festival te zetten. Werchter zal dat gelukkig niet doen ook.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Gelukkig?
Topband. Zou fantastische boeking zijn.

Ja, maar laat die lekker op een eendaags festival staan. Lijkt me het gezondste. Coldplay anno 2019/20 is eigenlijk wat te groot voor op de vierdaagse. Dan draait alles rond hen (nog meer dan bvb bij een Metallica of Foo Fighters) en dat is niet wat je wilt denk ik. Krijg je ook een heel normie publiek en (weer) halflege Barns. Was al erg genoeg met Pink dit jaar. Met Coldplay wordt dat alleen nog maar erger denk ik.

Wil me niet uitspreken over de kwaliteit van de band, maar laat die gewoon lekker op Boutique staan denk ik dan. Het is meer dan terecht dat festivalorganisatoren hen te groot vinden voor hun festival.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Als je Coldplay kan boeken moet je die voor je festival gewoon boeken imo. Maar das egoïstisch want vooral omdat ik die dan zo vaak mogelijk kan zien ;-)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Het probleem is toch gewoon dat die hun dag meteen zouden uitverkopen en de rest van het programma overbodig wordt? Uiteraard is het dan financieel veel interessanter voor alle partijen om die weer 2x in het Koning Boudewijnstadion te zetten, of inderdaad op een apart evenement. Ik zou het een geweldige headliner vinden, nog nooit gezien ook, maar er zijn nu eenmaal bands die zelfs voor Werchter te gigantisch zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken